Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

IBM: Je štěstí, když dosáhneme výtěžnost procesoru Cell mezi 10% a 20%

13.7.2006, Milan Šurkala, aktualita
IBM: Je štěstí, když dosáhneme výtěžnost procesoru Cell mezi 10% a 20%
Procesor IBM Cell je natolik složitý, že jeho výtěžnost se v těch lepších případech pohybuje kolem 10% až 20%, což je rozhodně dost málo. Složitost procesoru je dána zejména tím, že vedle hlavního jádra obsahuje ještě dalších osm pomocných...
Procesor IBM Cell je natolik složitý, že jeho výtěžnost se v těch lepších případech pohybuje kolem 10% až 20%, což je rozhodně dost málo. Složitost procesoru je dána zejména tím, že vedle hlavního jádra obsahuje ještě dalších osm pomocných jader (Synergystic Processing Units) a nepatří tedy zrovna mezi nejmenší. Tento procesor bude použit například v nové konzoli Sony PlayStation 3.



Pokud by IBM chtělo využít pouze bezvadné čipy, z waferu by byl dobrý každý pátý až desátý čip. Sony do své konzole PS3 hodlá využívat jak čipy bezvadné, tak i ty s jedním vadným jádrem, tedy se stále sedmi aktivními. Zatím není jasné, jaký dopad na výkon to bude mít a jestli budou konzole od sebe vůbec nějak odlišeny.



Dalším problémem je co s vadnými procesory. Vyhodit celý IBM Cell jen tak, když mu třeba alespoň čtyři jádra fungují, je nejspíš zbytečné a využití by jistě mohl najít. Procesor totiž nemá problémy s tím, které jádro je a není vadné, využije ty, co jsou aktivované a bezchybné. Je to něco na způsob známého deaktivování části cache a následného prodeje čipu jako low-endového procesoru.

Zdroj: www.dailytech.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.