reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od icotech852 (2)
ludom nevysvetlis,ze cim mensi chip,tym vacsi sum.Mobil co ma 64Mpixel je lepsi a rovnako lepsie bude aj AMD kedze bude mat 16GB ­(to mas ako USB kluc :D)
Odpovědět2  1
"Alokují nebo rovnou využijí ?­"

vidim to iba v memory usage,takze neviem upresnit
Odpovědět2  1
DOOM Eternal aj Rise of Tombraider uz teraz zaplni 8GB VRAM na 2K.Pokial das za kartu 600e,tak by bolo fajn aby vydrzala aspon 4­-5 rokov
Odpovědět3  0
Mňa by zaujímalo,čo na to akcionári Nvidie.
Čo na to tituly ako napr.Cyberpunk 2077 a ich preorder kôli RTX 3080.
Čo na to ovládače Nvidie pre zopár stoviek kariet na trhu...
Čo na to vývojári software,keď sa tvrdilo,že kartu bez raytracingu už dnes nemá zmysel kupovať.
Odpovědět3  1
osobne si myslím,i keď som majiteľom R7 3700X,že cena novej 5800X 8­/16 je uz trošku cez čiaru.Predsa len dať 300e je jedna vec a dať skoro 500e za 8­/16 je na dnešnú dobu moc,to už dával aj Intel.Ďaľšia vec je,že je to už cena novej konzoly a to je celá zostava od AMD.
Takto AMD v čase koronakrizy moc procesorov nepredá.
Odpovědět0  2
druhý quartal 2021 s 7nm od TSMC?
Odpovědět0  0
rozhodne nesuhlasim,oficialna prezentacia pride az 28.10.2020.Toto bola iba ceresnicka na zaver pre nadsencov AMD pri predstaveni Zen 3.
Odpovědět10  1
" Micron, jediný výrobce GDDR6X, totiž při představení těchto pamětí oznámil, že má zatím k dispozici právě 1GB verze a 2GB dorazí až v příštím roce­"

akurát nechápem,ak je 3090 osadená obojstranne 24x1GB tak preco 3080 nie je osadena obojstranne 16x1GB ,pripadne obojstranne 20x1GB.Či je to taký problem.
Odpovědět0  0
Trosku sa bojím, aby nešlo o ďalší nabúchaný Radeon 7,ktorý mal 3840 cores a 16GB HBM2 so špičkovou 4096bit zbernicou a skutek utek ­- výkon RTX 2070
Odpovědět3  0
v podstate aj 2070 ma skoro ­"rovnaky vykon­" ako 1080Ti
RTX2070 ma vsak navyse kopec feature,ktore rada GTX nema napr.najznamejsi Raytracing,DLSS 2.0 atd...je ich dost
Podobne to moze byt aj s 3070.Sice moze byt o nieco pomalsia ­(256­/352bit atd­),ale nove jadro Tensor moze ponuknut nieco,co Nvidia ponecha v rade RTX2000 programovo vypnute.Moze to byt hocjaka nova featurka,ktora sa v buducnosti od NVIDIE objavi ­(ako napr.DLSS 2.0 sa zjavilo az dva roky po vydani RTX2000­)
2080Ti tak moze byt vykonnejsia,zalezi vsak od Nvidie,aky software jej casom spristupni a aky nie.

Prikladom moze byt Nvidia a ich Gsync,ked zacalo AMD sliapat Nvidii na paty,zrazu uz aj Freesync je supported...
Odpovědět0  0
a jeee,tak Nvidia mala mať 7nm EUV proces od Samsungu...no nemá, má 8nm.Tak aby z toho ešte nebola prdel...
Odpovědět0  3
Nejak sa mi to prestáva páčiť.Karty od Nvidie na trhu nie sú...
Nvidia buď taktizuje a trápne čaká,čo uvedie na trh AMD,keďže 3070 ma trápnych a blbych 8GB GDDR6,alebo Nvidia a ich 8nm proces je proste nanič.Samsung vyrába mobily,tablety atď a 8nm proces je proste vyťažený.
Ešte aby AMD nezatocilo Nvidii krkom tak,ako to spravili Intelu,keď začnú chrliť vo veľkom 7nm karty konkurujuce 3080 s 16GB GDDR6.
Odpovědět4  2
a jemu podobní modeři
Odpovědět0  0
nepáči sa mi to. Rada 2000 už v predaji skončila a na radu 3000 sa tešíme. Je to des
Odpovědět0  0
Musia byť tieto kondenzátory odkryté tak,ako to zväčša predvádza Sapphire? Je trošku nevkusné
Odpovědět0  4
Mam to chápať tak, že kúpa 2080 Ti je lepšia kúpa ako 3070 16GB?
Pokial ma 3070 o trochu viac Cuda,ktoré treba teoreticky deliť dvoma, vychádza z toho 2070 co mi nejak nesedí.
Odpovědět0  1
1660 Super dáva Borderlands 2 na FHD Ultra 260fps,Dying Light 100fps.
Timespy ma 6000,takze úplne v pohode aj bez minusiek
Odpovědět0  1
no jo no,tak aspoň tých 8nm...
Odpovědět0  0
Na FHD bohate postačí aj 1660 Super,pokial máš 60Hz monitor ani nehovorím.
3700 je už trhac asfaltu aj v 2K,samozrejme,že zle nespravis :)
Odpovědět0  5
Elders Scrolls Fable :)
Odpovědět0  0
a sedieť v krčme a hádzať peniaze do naprogramovaného automatu :)
Odpovědět0  0
"Vyrobni cena Oktavky 60000­"

- manažment si nedá na obed rožky s paštekou,nemôže si kúpiť na poradu hodinky za 100CZK od Vietnamca,nemôže prísť na rokovanie v teplakovej súprave
-firma nakupuje stroje,haly,nástroje,platí zamestnancov,platí 13­-14 platy
-firma ráta s poklesom objednávok,s krízami
-atď

toto všetko platíš ako zákazník :)
Odpovědět0  0
chce ­"dostat nová GPU do rukou více než 100 milionů hráčů po celém světě­"

a že pc trh je nezaujímavý...zrazu vyjde karta za 800e a na druhý deň ju chce kúpiť 100 mega hráčov.
Odpovědět8  1
pamätám sa,ako uviedol tvorca Oblivionu keď spomenul,že nad ním niektorí ľudia krútili hlavou že vytvára hru.Hry predsa hrajú len malé deti.Proste ten pocit,keď ste na párty a nejaká lady sa vás spýta čo vlastne robíte, prípadne keď hľadáte investora.
Keď Oblivion zarobil nejaké tie prachy,tak povedal : who is laughing now... No a teraz tu Bethesdu odkúpil Microsoft za 7,5 miliardy.

Odpovědět1  0
a čo elektrobicykel.Cena 1500­-2000€,povozíš sa od mája do októbra pokiaľ neprší :­) koľko hodín vlastne :)
Odpovědět0  0
presne,všetko je iba v štýle dopyt­-ponuka. Nič protiprávne v tom není :)
Odpovědět0  0
preto treba poriesit 65W Ryzen 7
Odpovědět0  0
nahodne a chybou aplikacie ­(sam nechapem ako,ale ceny mi ukazuje v apke pod srdieckom ­(nakupne zoznamy­)­) mam ceny od mimozemstanka
MSI 3070 ­- 611e ­(rano bolo 557e­)
MSI 3080 ­- 838e ­(rano bolo 770e­),OC ­- 853e
MSI 3090 ­- 1859e ­(rano bolo 1590e)
Odpovědět1  0
ako horúce rožky,zakazníci z DE či UK pre nich je cena 770e za 3800vku ako nič.Snáď budú dostupné v októbri.
Odpovědět2  0
njn a ja som prešiel z 750W na 650W.Reku 7nm to bude spotreba tak 200W max
Odpovědět0  0
zaruku mas podla zakona 24mesiacov :­) nech si to riesi vyrobca
Odpovědět1  0
mas pravdu,teplo z gpu na cpu nie je buhvico.V tomto pripade je najlepsie zvolit vodne chladenie cpu v hornej casti skrine chladiaceho smerom nadol.Horuci vzduch z gpu aj cpu vychadza rovnakym zadnym ventilatorom skrine.
Odpovědět0  0
momentalne je v trende AMD CPU s NVIDIA GPU.Ja som zvolil tuto volbu a nelutujem.
Odpovědět0  2
"S těmito paměťmi se totiž zatím pochlubil pouze Micron a ten navíc sdělil, že GDDR6X s kapacitou 16 Gb, které by byly potřeba pro 16GB kartu s osmi paměťovými čipy, dorazí až v příštím roce. Ale uvidíme, třeba má Samsung v rukávu něco, o čem ještě nevíme.­"

ale Nvidia osadila RTX3090 s 24GB GDDR6X.Tak RTX3080 je osadena ­"iba­" 10GB preto,ze 16GB GDDR6X este nie su vo vyrobe?
Odpovědět0  0
myslel som si,snad to u MSI vyjde ;)
Odpovědět0  0
pravdepodobne pojde o dvojnasobok vykonu RTX 2070
S Ryzen 7 je v Timespy vysledok 8900 ­(2070 Ultra XC verzia 9400­) a nova RTX 3080 dosahuje 17800
Skoda,ze do buducnosti nezdvojnasobili velkost pamate na 16GB
Odpovědět0  0
nejak som na EVGA zanevrel.Po tom co som presiel z Intelu na AMD zacali na par sekund pri bootovani hucat ventilatory.EVGA to samozrejme neriesi ziadnym updatom firmwaru.
Inak velmi pekne prevedenia od EVGA aj co sa tyka chladenia aj software,ale za mna uz dufam EVGA nikdy vice...
Odpovědět0  1
milujem tieto AMD procaky.Tiez som poskladal Ryzen 3 3100vku za 100e do mini ITX skrine.
Odpovědět0  0
AMD podcenila,ale AMD si moze hrat vlastnu hru.Bude vykonna,ale nemusi tahat prve husle a nemusi ani vlastnit RT jadro.Pojde cez direct X 12_2 aj ked urcite nie s vykonom Nvidie.Clovek si proste bude moct obliznut med cez sklo :)
Odpovědět1  0
ked sa tak nad tym zamyslim,AMD kludne staci,ked zrealizuje kartu s dvojnasobnym vykonom 5700XT.
Nvidia KILLER ­( :D ­) sa asi nezrealizuje,ale AMD moze tahat mainstream.Nie kazdy musi hrat Fortnite s RTX.
Otazkou je cena,staci ak AMD nahodi cenu rovnu vykonu ­(povedzme dvojnasobny vykon 5700XT za max 499e­)
No,bude to velmi zaujimave,vlastnit 3070 s vykonom nad 2080Ti za 499e je velmi lakave...tesim sa.
Odpovědět3  0
mal som Samsung 250GB a presne na deň sa po 5 rokoch odpálil.Zacinam veriť v konšpiračné teórie časovača :(
Odpovědět2  0
imidž je nanic? alebo tak nejak asi
Odpovědět0  0
cena 3080 10GB 790USD mi pride realna,aj 2070 stala 690e a AMD zrazilo jej cenu na 490e.Podobne to moze byt aj teraz.AMD nic podobne nema,cena bude 790USD a na vianoce ked pride AMD zhodi Nvidia cenu na 590e
Odpovědět1  1
začínam strihať meter :P
Odpovědět1  0
však to sa v podstate aj deje.Vsetka energia,ktorú využíva ľudstvo bola prijatá od Slnka ­(okrem jadrovej­)
Stačí keď sa dráha zeme zmení a už máte globálne oteplenie,prípadne dobu ľadovú.
Odpovědět1  0
to Irving: ­"DLSS má jednu zásadní nevýhodu, a to že musí být AI natrénována pro každou hru zvlášť ­­(aspoň zatím­­).­"

Nvidia originally needed a bespoke training model for every game. DLSS 2.0, however, uses the same neural network for every game. This means Nvidia can add DLSS support to more games at a more rapid pace.

Myslim,ze to sa vyriesilo vo verzii DLSS 2.0

DLSS 2.0 sa bude aj jednoduchšie zapracovávať do hier a bude už aj priamo v enginoch. Nová verzia Unreal enginu už možnosť dostane. Uvidíme, či ho bude postupne dostávať aj viac hier. Je až škoda, že to nie je niečo automatické, ale Nvidia tam musí mať rendering naviazaný na svoju funkciu a autori musia spraviť len drobnú úpravu v hre.
Odpovědět0  2
ale i tak si matne spominam,ze este pred uvedenim cien Lisa hovorila,ze AMD vytvori az 16jadrovy procesor do 500e...akurat za tych 500e medzi to vsunuli 12jadro.

Mohli si to dovolit,Intel za 500e ponukal osemjadro.
Odpovědět1  4
to Mareknr : sameho ma ta verzia DLSS 2.0 prekvapila kvalitou obrazu.Kazdopadne,keby to bolo tak jednoduche naprogramovat,uz davno by to naprogramovali,pripadne by sa to vztahovalo aj na karty GTX.

Pamatame si na hw kartu,ktora prepocitavala fyziku a behom par mesiacov uz to nahradil Havok engine a karta isla do kytek.Podobne to bude aj s RT,ved procesory su cim dalej,tym pokrocilejsie ­(32jadra,64jadra­).Podobne aj vyvojari s WoT vsunuli do ich enginu lepsie tienovanie tak,aby to prepocitaval procesor,ale nebol ubytok fps.

Pokial je RT ­"tak jednoduchy­" pre implementaciu,tak AMD zareaguje na RT aj na DLSS 2.0.Otazkou je kedy...a dlzka tohto casu ukaze,ake ­"jednoduche­" to bolo :D ;)
Odpovědět1  1
Beriem späť,za 499$ bola uvedena 3900,cize 12jadro
rovnako bola uvedena 5700XT za 449$

tych 250$ co som spominal bola len spekulacia ked nastupovala Navi.

Sorry
Odpovědět1  1
mas pravdu.AMD na konferencii prehlasilo,ze cena 5700XT bude 250e ­(zretelne si to pamatam­)
Podobne aj CPU AMD ryzen9 3950X ­- 16jadro 32vlakno ­- cena pri oznameni bola 500e ­(realita je 850e­)

cize je to v podstate zklamanie z ceny
Odpovědět0  3
"Proč by měla být karta od AMD obrovské zklamání?­"

Obrovske nie,ale sklamanie urcite.Zober si len co by robila nVidia na 7nm...trhala by asfalt

AMD ­(hovorime o GPU­) je na 7nm a ani nema kartu porovnatelnu s 2080Ti.Nvidia je momentalne na 12nm a cenovo?
AMD 5700 v rovnakej cene ako 2070,pritom nVidia toho dava po stranke sw aj hw omnoho viac.

AMD je vzhladom k tomu,ze ma 7nm sklamanim,ale konkurencia je zdrava.
Odpovědět2  5
DLSS 1.0 bola nutnost pre RT,DLSS 2.0 je uz nadstandard od nVidie
DLSS=blur,DLSS 2.0=sharpen https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=eS1vQ8JtbdM
-kazdopadne nVidia zvysenie fps ponuka cez DLSS 2.0,AMD nie

pri nVidii sa moze zakaznik rozhodnut,pri AMD nema na vyber
Odpovědět3  6
screen si môžeš porovnať na webe je už toho dosť stačí googlit DLSS on off
https:­/­/youtu.be­/vNvH0aXPkZY
Ja som odskúšal RT s DLSS v BF5,Control,Deliver us the moon,Wolfenstein Young blood a za mňa úplná spokojnosť.
Skoro ako by si porovnával bmp a jpeg.Okom rozdiel skoro nerozoznas.
Odpovědět2  2
nVidia už v podstate potvrdila prvenstvo a to len tým,že DLSS 2.0 zvýšil výkon karty až do 75%.
Sám som to odskúšal: RTX 2070 v BF5 2K so zapnutým raytracingom ide 140fps...predtým bez DLSS 40fps.A kvalita obrazu je na veľmi dobrej úrovni.
Ak aj AMD niečo sľubuje o 4K,pokiaľ 3080 zapne DLSS tak bude ťahať 4K ako nic,pripadne aj 8K.
Odpovědět2  12
chlapik na youtube uvadza pre Navi2 vyssi vykon o 40­-50% od 2080Ti
https:­/­/youtu.be­/eaUr6n6gk8w?t=301
Odpovědět0  0
ten RT je tenkrat poprvé a NVIDIA kôli krvavým nárokom vydala DLSS,čiže AI upscaling.To znamena,že môžeš využiť RT na FHD či 2K upscaling z napr.1600x900.Je to síce trošku hnus,ale funguje to napr.v Control.
Odpovědět0  0
Mne to vyhovuje.Pokial užívateľ prejde z 2070 na 3080,tak tých viac ako 70% je tam reálnych.
Skvelé pre monitory s vyššou frekvenciou 144Hz +
Odpovědět0  0
Ak má 2080 Ti spotrebu 280W na 12nm,tak 3080 ako nástupca na 7nm bude mať max.250W
Tých 350W kľudne môže mať 3090.
Odpovědět1  0
este sa dozit doby,ked kupim 8TB SSD za 150e a spokojnost ;)
Odpovědět3  0
aky ocakavas vysledok v 3dmarku? :)
Odpovědět0  0
Jako obvykle se při tom ztratil signál, ale pak už stream ukázal raketu bezpečně usazenou uprostřed přistávací plochy.
otazka: bolo to schválne? tesil som sa na to,ako to prebehne.
Odpovědět0  0
"Osobně nejsem přesvědčen o užitečnosti 5G sítí obecně. Nějak nevidím smysl tohoto ­­"pokroku­­""
4K,rychlejsi internet
Odpovědět0  0
otazkou je,preco mi na Nvidii 2070RTX nic nepada ani nic nezamrza?

Chcel som podporit AMD Navi,ale odlakal ma jej neskorsi nastup za nie moc zaujimave peniaze.Teraz vidim,ze som sa rozhodol spravne.
BTW prechod z Hawaii :­) kde som nepostrehol vyrazne problemy az na Dangerous Elite.
Odpovědět3  5
aj keby sa jednalo o Americku okupaciu,tu Rusku sme tu uz v 68mom zazili.Radsej Americku okupaciu ako Rusku ­(i ked nie som zastancom okupacie­).Ludia si sami zvolili ZAPADNU demokraciu.Ta prebehla v 89tom ako nezna revolucia.Takze bolsevika sme tu uz mali,tak si uzivaj juesej ;­) Za bolsevika sme uz zili.
Odpovědět1  1
napriek tomu tam chcú pomáhať.
Odpovědět0  0
plne s Vami súhlasím Honza1616
Stačí sa pozrieť na Japonskú agresiu z druhej svetovej vojny.Teraz pekne strúhajú dobrotu a my si môžeme kupovať ich kvalitné výrobky.
Wrahu666,i keď máte pravdu,tak i Saddam bol v podstate nasadený aby boli kohútiky s ropou pre nás vždy otvorené.Žiaľ,hral sa na diktatora podobne ako ten v Sirii čo chcel meniť ropu za zlato a dostal facku od života.Vdaka tomu môže m stastne natankovať plnú.
...len akurát nechápem čo robia v Sýrii bývalý boľševici,o nich už nemá nik záujem, napriek tomu sa chcú pomáhať.

Odpovědět1  0
Rád by som si pozrel novú misiu na mesiac od USA.Nova technika,nové technológie po tých X rokoch.
Odpovědět0  0
ten jeden jim všem káže a do temnoty sváže...
Odpovědět0  0
Ta doska bude pravdepodobne od Asusu,ten ma takto zpraseny chladic.Osobne by som teraz radsej siahol po doske s heatpipe,tam by teploty mali byt lepsie.V pasive kludne aj do 60C
Ja s MSI X570 Gaming PRO chladim pasivne.Teplota je po update BIOSu max na 70­-74C co by malo byt pre chipset znesitelne.Pri spusteni 3D aplikacii,graficka stiahne teplotu na 66C.
Odpovědět0  0
eto Octopus
Odpovědět1  0
2K favor quality­(mix High­/Ultra­) evga2070XcUltra ­-priemer 50fps.
Treba sa pohrať s nastavením HDR,potom výsledný efekt smeruje k filmu.
Odpovědět0  0
to je uz uplne jedno...
Odpovědět5  2
dik za info,super si zaspominat na stare casy
Odpovědět2  0
Proc tam neni 3950x....?

Ten chýba aj u MSI X570 za 200€ a napájanie je tam dostatočné.Dufam,že je to len ich chyba.

Tak už doplnili

https:­/­/www.msi.com­/Motherboard­/support­/MPG­-X570­-GAMING­-PLUS#support­-cpu
Odpovědět0  0
tak pasiv az GIGABYTE X570 AORUS EXTREME :)
Odpovědět0  0
obojstranne by mala stíhať aj PCIe 3.0
Odpovědět0  0
"Díky tomu bude moci nabídnout propustnost 15 GB­/s, i když to v podstatě nepřekračuje možnosti rozhraní PCIe 3.0 x16.­"

Na Computexu bola predvedená rýchlosť 15GB čítanie aj zápis,co je PCIe 4.0

https:­/­/youtu.be­/Y5Bit1VECeI
Odpovědět0  0
"která má lamely chladiče kolmo na MB a fouká teplý vzduch přímo na čipset­" ­- v tom pripade sa teplota chipsetu X570 rovna teplote grafickej karty.Pri dobre chladenej 3 slotovej VGA tato chladi chipset povedzme na 65 stupnov.Tragedia moze nastat,ak slabo chladena karta s vyssimi teplotami ohrieva chipset povedzme na 90C.

"A sapphire pulse 5700 xt, která má lamely chladiče vodorovně s MB a nefouká přímo na čipset?­" cize blower,chipset bude chladeny len svojim ventilatorom.
Odpovědět1  0
odskusal som RT s DLSS v hre Control v 2K.Z pohladu RT,aneb tenkrat poprve je tato kombinacia uplne v pohode a s vyssim FPS.
Odpovědět0  0
zeby prva mini ITX doska X570 s pasivnym chladicom?
Odpovědět0  1
to Jozkopower,čo je blamáže na tom,že AMD vydá procesor za 750$,zatiaľ čo Intel za 2000$
Odpovědět9  7
Nechápem,prečo tento zhon pre overclocking.
AMD 3700X je dosť výkonný procesor pre bežného užívateľa,tak načo taktovat pár percent navyše.
Podobne bol na tom i i7 3770,nikdy som sa nesťažoval na nedostatok výkonu,nikdy nebolo treba taktovat...
Nechápem zmýšľanie týchto ľudí.V podstate ako keby si kúpili nové auto a už ho dávali na chip tuning.Nakoniec aj tak pôjdu po diaľnici 130km­/hod.
Odpovědět10  6
Vedel by niekto vysvetliť,akú má Integer Scaling využiteľnosť v starých hrách,ktoré nedokážu zvačšiť UI? ­(veľkosť písma napr.Lotro,alebo Morrowind­)
1,bude hra vyzerať ostro na monitore po zvačšení napr.z 1600x900 na 2K?
2,je Integer Scaling automaticky nonstop zapnutý? netreba ho aktivovať napr.v Nvidia menu?


Odpovědět0  0
otazkou bude cena,za aku bude tie procesory Intel predavat
Odpovědět1  0
To shaolin, nemusí to byť tak.Staci vydať patch,pripadne remaster titul a RT tam máš.Ci ho chceš a či nie je len na zákazníkovi.
Odpovědět0  0
a čo keď konzolisti budú hrať tituly s RT OFF ak to AMD nepodporí a pcčkári RT ON vďaka Nvidii?
Odpovědět1  2
a čo,tak nie sú herné tituly na RT.Who cares,Nvidia má silné čipy výkonnejšie ako AMD a s menšou spotrebou tak prečo nehrať aj s RT OFF....a RT FPS drop? Čo keď vyjde Crash Bandicoot,pripadne adventúry s RT a FPS pôjde úplne v pohode vďaka nenáročnej scéne? Človek nemusí mať zapnutý RT v BF5.
AMD zatiaľ iba dorovnalo výkon k 1080,stále nemá vydanú kartu ala Nvidia killer,a to má Nvidia 16nm a 12nm proces,nie 7nm.
Odpovědět2  5
navyše nvidia 2070 ako equal 5700XT padla zo 670 na 500e + užívateľ obdrží dve originál hry zdarma a navyše má aj podporu raytracingu.To všetko za 3slotovú kartu s teplotami do 65C,ktorá má v idle 0dB oproti bloweru s 90stupnami.

Tak ako sa AMD podaril nástup v procesorovom segmente,tak to trošku s vga pokašľal.AMD malo spraviť poriadne referenčné karty podobné aspoň ako má Nvidia.
Odpovědět0  0
na inzerát ide Vega64 Liquid s originál vodnikom za 350€.Nic by si nemusel riešiť :)
Odpovědět0  0
2x120mm

To pnutie by muselo spôsobovať problémy i procesorom.Skor to bude napájacia časť,prípadne pamäte.
Odpovědět0  0
Kupoval som každé 2 roky novú kartu so stock chladičom typu blower :inno7800gtx,evga9800gt,gigabyte470gtx... každá odišla.
Potom som kúpil R9 290 spod ruky,pôvodný majitel na ňu nahodil arctic accelero xtreme iv.Neskor sa však stala jedna vec ­- AMD znížilo ovládačmi otáčky ventilátorov na 20%.
Nahodil som Noctua 2x12mm zo zakladnej dosky a karta šlape aj v 2K na 79C max.Drží už 7rok.
Chcel som kupovať 5700XT,ale AMD ma sklamalo,aj cenami ­(uvádzala sa cena 280€­)aj 7nm slabým výkonom s referencnym chladicom.
Už je objednaná 3slotova NVIDIA2070ultra,AMD aspoň stlačilo ceny a pridalo podporu Freesynch.
Odpovědět0  0
Chladit Vegu64 s referenčním chladičom je sebevražda.Karta pracujúca v teplotách okolo 90C odíde po skončení záruky.
Odpovědět1  5