reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
18.8.2006, Milan Šurkala, aktualita
Ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku představí společnost Intel první čtyřjádrový procesor známý pod kódovým označením "Kentsfield". Bude postaven na nové architektuře Intel Core a veřejnosti bude znám jako Core 2 Extreme. Půjde však o slepení...
Hirogen (142) | 19.8.20068:29
Ačkoli je nové Core2DUO super, jednak Intel měří udávanou spotřebu jinak, než AMD a jednak je u AMD pam. řadič již v CPU, takže toto musíte k Intelu ještě přičíst. Ale i tak jsou super, to jen tak na okraj.
Odpovědět0  0
ptipi | 19.8.200619:24
Tohle jsou reklamní kecy AMD. Reálné testy ukázaly, že X2 má nižší spotřebu při malém vytížení a Core 2 Duo má nížší spotřebu při plném vytížení dokonce než Energy Efficient X2­(které by podle toho co slibuje AMD mělo mít skoro poloviční maximální spotřebu než Core 2 Duo­).
Tady je link na xbitlabs:
http:­/­/www.xbitlabs.com­/articles­/cpu­/print­/amd­-energy­-efficient.html
Odpovědět0  0
Mastodont | 20.8.20069:27
Sorry, ale to není pravda. Pod tím posledním grafem je jasně napsáno: ­"Core 2 Duo processors do not get loaded to the full extent with these utilities­".
Odpovědět0  0
ptipi | 20.8.200615:26
Porovnávej 65W C2D a 65W X2. Nepotřebuješ k tomu ani S&M­(stačí 3DM­) aby jsi viděl, že C2D má menší spotřebu při plném vytížení přestože AMD tvrdí, že intel se stejným TDP má ve skutečnosti vyšší maximální spotřebu.
Dále AMD LŽE, že udává skutečnou maximální spotřebu­(podle nich ­"narozdíl od intelu­"), protože v S&M­(nehledě na výsledek C2D­) všechny procesory AMD překročily své TDP a to někdy až o 35%­(narozdíl od C2D, ze kterého dostali maximálně 55W­)!
Jinými slovy pokud vezmu souvstažnost udávaného TDP a skutečné maximální spotřeby, tak C2D vždy vyhověl, narozdíl od všech X2, které všechny překročily­(tzn pravý opak toho co tvrdí AMD­).
Odpovědět0  0
fotr | 20.8.200618:54
Joj. Takže tu tvrdíš
1­) Technické specifikace Intelu jsou ­"reklamní kecy AMD­".
2­) AMD nedodržuje svoje vlastní technické specifikace. Rozdíl je i 35%.

To snad hovoří samo za sebe a netřeba dalšího komentáře.
Odpovědět0  0
ptipi | 21.8.20060:28
opravdu netuším, kde jsi vyčetl bod 1. Nic takového tam neříkám. S bodem dva ale samozřejmě souhlasím.
Pokud je tam náhodou dvojsmyslná věta, tak kde? Nebo jen neumíš číst?
Odpovědět0  0
ptipi | 21.8.20060:35
Aha ­- už to vidím cos vymyslel. Vytrhneš půl jedné věty z kontextu a připlácneš k tomu kousek jiné věty od někoho jiného a pochopitelně vyrobíš nesmysl. No jo ­- to je skutečně na ­"no comment­".
Odpovědět0  0
ptipi | 21.8.20060:35
opravdu netuším, kde jsi vyčetl bod 1. Nic takového tam neříkám. S bodem dva ale samozřejmě souhlasím.
Pokud je tam náhodou dvojsmyslná věta, tak kde? Nebo jen neumíš číst?
Odpovědět0  0
olsen. | 21.8.200615:39
čert ví, jak to měřili. To se mi nezdá. Naopak se víckrát v testech vidělo, že Athlony mají na TDP rezervy.
Odpovědět0  0
Ladik751 | 20.8.200611:30
Už je to tady, Intel to asi chystá zabalit, no za chvíli snad bude vyrábět stojádrové procesory, o frekvenci asi tak 100 MHz, hlavně že už jsou asi 300 GHz tranzistory, nebo kolik, no!
Odpovědět0  0
Bunik | 5.9.200610:05
Mno 300GHz tranzistory uz mozna jsou, ale pouzit v PC je nelze.
1­) Je to na uplne jine technologii a proto pro soucasna PC nepouzitelne
2­) Zerou tak moc, ze pro jeden procesor bys potreboval vlastni Temelin! A druhej aby napajel chlazeni.
Odpovědět0  0
radekhulan (150) | 18.8.200618:19
btw, například tento Abit má oficiálně podporovat QuadCore, a snad i NVIDIA SLI :­-­)
http:­/­/www2.abit.com.tw­/page­/en­/news­/newspop.php?pDOCNO=en_0608162
Odpovědět0  0
amigo | 18.8.200621:19
btw naco chces vyuzit tu silu styroch jadier :­-­) ?
Odpovědět0  0
brade (7) | 19.8.20068:14
Taky by me to zajimalo :­)
Radku pokud vim tak ty nejakym zpusobem nepracujes s velkymi medii ci neprebernym mnozstvim dat :­) Ani neprovozujes super hostingy :­) ale az si to koupis tak koukej udelat recenzicku ;)
Odpovědět0  0
tervi (76) | 20.8.200611:04
No, v multimediich neni jader nikdy dost. slusne renderery muzou byt spustene jsou paralelni, pri praci 2d v dtp rozlisenich se taky da ocenit multithreading na nektrych filtrech... mno a v posledni dobe bojuju s vypocetni narocnosti nekterych vst nastroju a efektu, kdyz jich bezi mnoho najednou... zkratka vykon se upotrebi:­)
Odpovědět0  0
radekhulan (150) | 18.8.200618:16
Wow, quadcore za $999 s naprosto brutálním výkonem, to je moje budoucí CPU :­-­) Vánoce se blíží :­-­) Myslím, že ­"obyčejný­" Core 2 Duo se dá přeskočit, 2 měsíce vydržet se zaostalým X2 4400+, a poté přejít rovnou na Kentsfield..
Odpovědět0  0
snajprik | 18.8.200618:09
Čo k tomu povedať myslím že Intel ma z lepením procesorov bohaté skúsenosti, tak prečo by nezlepil aj dve dvojjadra :­)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.