www.svethardware.cz
>
>
>
>

Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu

Intel GT2 Gen11 v detailech, aneb 64 EU v mainstreamu
, , aktualita
Intel se odhodlal po řadě let zásadním způsobem vylepšit své běžné integrované grafické čipy. Chystá si 11. generaci grafické architektury a pro běžné GT2 to bude znamenat především jednu věc. Počet jednotek EU se navýší z 24 na 64. 
K oblíbeným
reklama
I bez jakýchkoliv jiných vylepšení by to tak při stávajícím taktu znamenalo navýšení hrubého výkonu na 2,7násobek, ale vyšší počet EU (Execution Unit) nebude jediné vylepšení. Samotná architektura Core generace Ice Lake nabídne dle Intelu podstatné zvýšení výkonu na takt (IPC) oproti Skylake, z níž vychází vše až po moderní Coffee Lake Refresh, ale tomu se nyní nebudeme věnovat. 
 
 
Z tohoto základního přehledu tak jasně vidíme, že tu bude celkem 64 EU rozdělených do větších jednotek po osmi. Půjde přitom o základní grafiku třídy GT2, která se uplatní ve většině procesorů. Generace 11 pak naváže přímo na generaci 9, která byla uvedena na trh společně s procesory Skylake a pak dostala v rámci Kaby Lake menší aktualizaci na 9.5 díky podpoře nových obrazových rozhraní a vylepšených ovladačů.  
 
 
Ilustrace potvrzují, že i mainstreamové procesory Ice Lake budou využívat vnitřní sběrnici Ring Bus pro propojení procesorových jader i grafického čipu či dalších částí. Zde bychom přitom očekávali už novější sběrnici Mesh, která se využívá už v existujících vícejádrových procesorech. Nicméně Ring Bus bude pro mainstream dle Intelu evidentně stačit a ostatně je otázka, kam se ten odhodlá vydat s počtem jader v prvních 10nm procesorech. Dozvídáme se však, že iGPU má mít ke sběrnici lepší přístup než jednotlivá jádra, a to díky 64 B zápisu i čtení na takt oproti 32 B. 
 
 
Nové iGPU bude mít k dispozici rozhraní GTI (Graphics Technology Interface), které bude sousedit vedle dvou částí, a sice Slice Common (rasterizační jednotky, pixel backend...) a především L3 cache. Jde však o jinou L3 cache, než kterou budou využívat procesorová jádra, takže to bude vlastní L3 cache pro iGPU, a to s kapacitou 3 MB. Ta poslouží pro zefektivnění přenosu dat mezi částmi Slice Common a SubSlice, čili i samotnými EU. Jednotlivé SubSlice si můžeme představit jako obdobu SMM (Streaming Multiprocessor) v čipech GeForce. Mezi ně patří ale také geometrický engine včetně hardwaru pro akceleraci multimédií. 
 
 
Každá jednotlivá SubSlice začíná instrukční cache a jednotkou thread dispatch, která rozděluje práci mezi osm EU. Každé EU má své dvě jednotky ALU, každou se čtyřmi pipeline, registry a jednotkou spravující vlákna. 
 
 
Intel také aktualizuje kompatibilitu s novými typy multimediálních formátů, což bude třeba 10-bpc VP9, nabídne podporu obrazového výstupu přes USB-C a jak už dobře víme i synchronizaci VESA Adaptive-Sync. 
 
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Ryzen 9 3950X na levných a drahých deskách: jaký mají vliv na výkon? Ryzen 9 3950X na levných a drahých deskách: jaký mají vliv na výkon?
Server TechSpot provedl test s procesorem Ryzen 9 3950X, který byl otestován na různých deskách s čipsety X570 a především pak s B450. Ty můžeme brát jako minimum pro takový procesor, ale to ovlivní jeho výkon? 
Dnes, aktualita, Jan Vítek5 komentářů
V USA se vznítila rychlonabíječka Tesla Supercharger V USA se vznítila rychlonabíječka Tesla Supercharger
V New Jersey se u čerpací stanice Wawa vznítila rychlonabíječka Tesla Supercharger. To není úplně běžné, neboť dosud se při nabíjení obvykle vznítily elektromobily, ale ne nabíječky. Naštěstí se nic vážného nestalo.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Valve chystá nový Half-Life, odhalí jej ve čtvrtek Valve chystá nový Half-Life, odhalí jej ve čtvrtek
Mnozí už ani nedoufali, že by společnost Valve vyslyšela prosby a nářky volající po pokračování série Half-Life. Nyní ale mohou zase trnout nad tím, co se z této nadlouho přerušené série stane.
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Jensen Huang: RTX je pro NVIDII výhra, ray tracing se chystá do mainstreamu Jensen Huang: RTX je pro NVIDII výhra, ray tracing se chystá do mainstreamu
Výkonný ředitel firmy NVIDIA Jensen Huang si při příležitosti zveřejnění finančních výsledků za třetí kvartál fiskálního roku 2020 popovídal s investory i o tom, jaký dopad mají karty řady RTX a jaká bude budoucnost ray tracingu. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek19 komentářů
MSI uvádí nový Radeon RX 580, jak daleko jsou Navi 14? MSI uvádí nový Radeon RX 580, jak daleko jsou Navi 14?
MSI uvádí nový Radeon RX 580 ARMOR, na čemž by nebylo nic divného i s přihlédnutím k tomu, že se na trh dostaly již dvě takto označené karty. Podivné je to, že tato novinka je chystaná právě nyní. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek