reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
2.3.2018, Jan Vítek, aktualita
AMD nedávno na trh dostalo nová APU Raven Ridge, jež nejsou špatná, ale jinak je naprosto jasné, že Core i7-8809G jejich grafický výkon musí roznést na kopytech. Je to totiž zcela jiná váha, ale nejen výkonnostní, ale i cenová. 
kokyn1 (93) | 2.3.201816:01
"4 MB HBM2­"

chtělo by to opravit... přeci jen 4MB VRAM je spíše tak z roku 1997
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 2.3.201816:30
Vrstvené HBM paměti o celkové kapacitě 4 MB je ideál. Aspoň je vidět, že kapacita není potřeba když je dobrá propustnost :­-D

Vtip a nadsázka samozřejmě ;­-)
Odpovědět4  0
wrah666 (6205) | 2.3.201823:56
Když tak vzpomínám na dobu, kdy 4mb vram byla normálka, tak se mi chce brečet. Při vzpomínce na hry, které nedělalo 200­-300 lidí kolik let, které nestály tolik co Holywoodský trhák. Ale zato byly daleko zábavnější! Dnes se investuje do vizuálního vzhledu, dabingu a podobně, ale hrozně často hře chybí myšlenka. Není kvalitní scénář, není originalita. Přijde mi, že ­"otevřený svět­" příliš často znamená ­"naplácáme tam nějaké questy a eventy, hlavně aby toho bylo hodně­"! A onlinovky jsou na tom možná ještě hůře. Hlavně ať je tam PVP, budou se řezat mezi sebou a že tam není příběh si ani nevšimnou. A přidejte mikrotransakce. Než si všimnou, jaké je to plytká blbost, tak ať zaplatí.
Odpovědět7  0
ZipX (190) | 3.3.20189:36
súhlas
Odpovědět1  0
Cemada (1210) | 3.3.201810:44
Souhlas.
Bohužel, taková je dnešní konzumní společnost.
Hry už se dávno nedělají pro zábavu a pro technologický pokrok. Je to jen dojička peněz.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 3.3.201813:56
Nic proti prachům, ale mám nepříjemný dojem, že poměr cena­/zisk byl tehdy také lepší. A risk menší. Když dáte do vývoje milion, stačí vám prodat pár tisíc kopií a v nejhorším jste na nule. S náklady 80 nebo 100 mega jcih potřebujete prodat opravdu hodně.
Odpovědět2  0
Cemada (1210) | 3.3.201815:49
A proto se vymýšlejí k.kotiny jako mikrotransakce, lootboxy apod. Nejlépe v systému paytowin.
Odpovědět2  0
komplikator (640) | 5.3.20188:22
dojička peněz to byla i v osmdesátých letech, akorát naprogramovat kvalitní hru, pro zkušeného kodéra neznamenalo víc jak týden, grafici se na tom taky moc vyřádit nemohli a scénáře byly dost limitované a vše se muselo vejít do pár desítek kilobajt. Náklady na vývoj byly někde jinde, příjmy taky, navíc přecijen v té době hraní ani nebylo tak rozšířené.
Odpovědět0  0
M0RGAN (248) | 3.3.201823:17
Proč tak smutný příspěvek? Vždyť je to naopak pozitivní. Pokud Vám stačí 20 let staré hry, tak je rozjedete absolutně na čemkoliv na plné detaily, běžně jsou ty hry navíc k sehnání legálně zadarmo.
Tak máte vlastně obrovskou výhodu oproti těm zmlsaným hráčům, kteří potřebují drahé počítače a ještě platí hodně peněz za hry.

Jinak samozřejmě vstupují do hry takové faktory, jako je nostalgie, inflace a růst mezd. A naopak prudký pokles cen počítačů. Před dvaceti lety stál průměrný počítač několikanásobně víc než průměrný dnešní počítač. A to i v nominální hodnotě, natož té reálné.

Jinak kvalitu dnešních her moc soudit nemohu, protože je už hraju minimálně. Z posledních let mě víc chytla jen pátá Civilizace, Skyrim a GTA V a jinak jsem nic moc nehrál. Líbí se mi třeba Mashinky, ale abych jimi strávil přes deset tisíc hodin, jako onehdy Transport Tycoonem, to se evidentně nestane. Nějak už není tolik času, co tenkrát bývalo :­-D Takže když už něco hraju, tak prosté sudoku nebo šachy proti počítači na odreagování. Onlinovky mě minuly úplně ­- už proto, že si chci jen tak v pohodě zahrát a ne aby mě tam deptali naskillovaní puberťáci, kteří mimo tréninku dané hry nedělají nic jiného a já si nemůžu časově dovolit se jim vyrovnávat :­-)
Odpovědět3  0
komplikator (640) | 5.3.20188:18
Hry se dnes příliš neliší od filmové produkce. Na filmy s odfláklými vizuálními efekty taky moc lidí chodit nebude. To zda je scénář dobrý nebo ne nemá vliv na audiovizuální klvaitu a naopak. Osobně pokrok vítám. A i když mnohdy staré hry bývaly lepší, je problém si je pustit. Ono tedy ne že by neběžely, ale když si člověk zvykne na jemnost a ostrost 4k tak se dost těžko smiřuje s něčím co bylo stavěné na 800x600 v lepším případě. Sebelepší hratelnost mě prostě nepřinutí si to znovu zahrát.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.