Na pole grafických akcelerátorů se chystal procesorový gigant Intel, který v prvních prezentacích sliboval menší revoluci. První kousky hardware měly na trh dorazit přibližně na přelomu tohoto roku, nyní se Intel dostavil s informací, že k nám první generace nedorazí.

Když Intel poprvé ohlásil expanzi na trh s výkonnými grafickými akcelerátory, bylo to pro mnohé velké překvapení. Navíc si inženýři Intelu vymysleli zcela odlišný způsob „zpracovaní“ grafických výpočtů. Hlavní síla Larrabee měla spočívat v multi-jádrovém procesoru založeném na x86 architektuře. Díky tomu měl čip zvládat práci jako současné procesory a navíc počítat grafiku.

Intel se tak vydal zcela jiným směrem než současní lídři AMD (ATI) a Nvidia. Musel tedy začít takzvaně „od píky“, takže vývoj trval poměrně dlouho a zcela jistě stál obrovské finanční prostředky. Intel se celou dobu snažil přesvědčovat ostatní, jak moc výkonné řešení dodá. Hlavním lákadlem měl být náročný ray-traycing a fyzikální výpočty.

Během samotného vývoje se na občas na internetu objevily různé „klepy“, které hovořily o problémech, na které inženýři během prací narazili. Poměrně velkým strašákem měla být spotřeba čipu, bohužel tento fakt si zatím neověříme. Aby toho nebylo málo, tak se konkurence vytasila s poměrně silnými grafikami. Společnost AMD představila nové Radeony a Nvidia snad brzy ukáže funkční Fermi.

V Intelu si tak nejspíš dali dohromady všechna fakta o současném trhu a rozhodli se první generaci nevydat. Proslýchá se, že v porovnání se současnými grafikami není Larrabee dostatečně výkonné. Což ovšem neznamená, že jde celý projekt k ledu. Současné Larrabee se stane jakousi učebnicí pro druhou generaci a Intel si od toho slibuje mnohem lepší odladěnost celé platformy a tím pádem i větší výkon.
Nezbývá tedy, než doufat, že další generace Larrabee dorazí v brzké době a svým výkonem rozvíří stojaté vody grafických akcelerátorů. V současné době si totiž pomyslný štafetový kolík neustále předává jen AMD a Nvidia. Třetí do party v podobě giganta Intelu by tak zcela jistě přinesl řádnou konkurenci, což by mělo mít pozitivní dopad na nás uživatele.
Zdroj: news.cnet, wikipedia

Když Intel poprvé ohlásil expanzi na trh s výkonnými grafickými akcelerátory, bylo to pro mnohé velké překvapení. Navíc si inženýři Intelu vymysleli zcela odlišný způsob „zpracovaní“ grafických výpočtů. Hlavní síla Larrabee měla spočívat v multi-jádrovém procesoru založeném na x86 architektuře. Díky tomu měl čip zvládat práci jako současné procesory a navíc počítat grafiku.

Intel se tak vydal zcela jiným směrem než současní lídři AMD (ATI) a Nvidia. Musel tedy začít takzvaně „od píky“, takže vývoj trval poměrně dlouho a zcela jistě stál obrovské finanční prostředky. Intel se celou dobu snažil přesvědčovat ostatní, jak moc výkonné řešení dodá. Hlavním lákadlem měl být náročný ray-traycing a fyzikální výpočty.

Během samotného vývoje se na občas na internetu objevily různé „klepy“, které hovořily o problémech, na které inženýři během prací narazili. Poměrně velkým strašákem měla být spotřeba čipu, bohužel tento fakt si zatím neověříme. Aby toho nebylo málo, tak se konkurence vytasila s poměrně silnými grafikami. Společnost AMD představila nové Radeony a Nvidia snad brzy ukáže funkční Fermi.

V Intelu si tak nejspíš dali dohromady všechna fakta o současném trhu a rozhodli se první generaci nevydat. Proslýchá se, že v porovnání se současnými grafikami není Larrabee dostatečně výkonné. Což ovšem neznamená, že jde celý projekt k ledu. Současné Larrabee se stane jakousi učebnicí pro druhou generaci a Intel si od toho slibuje mnohem lepší odladěnost celé platformy a tím pádem i větší výkon.
Nezbývá tedy, než doufat, že další generace Larrabee dorazí v brzké době a svým výkonem rozvíří stojaté vody grafických akcelerátorů. V současné době si totiž pomyslný štafetový kolík neustále předává jen AMD a Nvidia. Třetí do party v podobě giganta Intelu by tak zcela jistě přinesl řádnou konkurenci, což by mělo mít pozitivní dopad na nás uživatele.
Zdroj: news.cnet, wikipedia