reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
30.3.2007, Milan Šurkala, článek
Na druhou polovinu tohoto roku jsou přichystány 45nm procesory Intel "Penryn". Ty sice vychází z dnešních procesorů Intel "Conroe", ale přináší mnoho nového. Podívejme se, zda jde o evoluci nebo spíš revoluci. Rovněž si povíme o nové architektuře Intel Nehalem.
Scotland | 1.4.20070:53
Jedna strana AMD druha Intelacka. Ja mel AMD a mam ted Intel..proc? za 5800,­-­- s DPH jsem koupil 6400 2.13 Ghz nataktoval jsem jej bez problemu na 3.4GHz s Freezerem 7 Pro Tak Slovak tady jenom keca hlouposti ze jde o 30% a nebo na slovensku maji jinou matematiku ­(mimohodem je to o vice nez 59%­) :o­)­)­) A to ze Intel zacal vyuzivat jine technologie nebo zacne je jen dobre. Aspon AMD zabere vyda neco lepsiho a zase pujdou ceny dolu. Jak ja rikam, at si kazdy koupi co chce :o­) Sedi ti AMD kup si ho.. Dnes ma navrh Intel za mesic to muze byt AMD. A naopak..vzdyt jde o nic.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 1.4.200717:07
Hmmm, nauc sa nielen citat po SK,ale tomu aj chapat, on nepisal ze ho pretaktujes len o 30 % ale on porovnaval X2 5200 a X6800 ze rozdiel vo vykone je max 30% a rozdiel v cene cca 22 ooo,­- Sk, ano je jasne ze CD2 ma dobru taktovatelnost, ale on porovnaval nie celkom idealne, ale predcsa tie najvykonejsie riesenia oproti sebe, samozrejme ak neberes do uvahy FX 62, ktoru si dnes kupi len blbec... Nuz len uvidime ako dlho, ti to extremne nataktovanie, vydrzi, lebo vsetc vieme ako ma rad kremik vysoke hodnoty a teplo ;­) Inak mas pravdu od ­"A to ze Intel zacal vyuzivat jine technologie nebo zacne je jen dobre. Aspon AMD zabere vyda neco lepsiho a zase pujdou ceny dolu. Jak ja rikam, at si kazdy koupi co chce :o­) Sedi ti AMD kup si ho.. Dnes ma navrh Intel za mesic to muze byt AMD. A naopak..vzdyt jde o nic.­" ;)
Odpovědět0  0
Scotland | 1.4.200717:28
Jde celkove o vyvoj trhu.. ;o­) Ja mam C2D takt 3.4GHz, 2x1024­/800MHz CL4, 3x250GB HDD WD, 8800GTX od Asusu a myslim si ze na tu praci co delam my to bude dalsi tri roky s prehledem stacit.. A pak klidne bude­-li AMD lepsi nez dnes Intel jdu do nej akoupim si jej. Ja od druhych kupuju pomerem cena­/vykon a koukam trosku dopredu..tahle sestava me vysla na 33000,­-­- a zvladne i S.T.A.L.K.E.R.a na maximalni rozliseni na 20´´ monitoru. Pochybuji ze by vyvojaro zasli tak daleko ve hrach aby tohle nestacilo dalsi dva tri roky.. ty by musela 2­/3 lidi menit HW a to pochybuji ze by to kvuli hram delali.. Proste jak jsem psal AMD ci Intel vzdy je vyvoj dobre jen pro nas.. Je dobre ze Intel sesadil z trunu AMD aspon zase neco noveho vylitne..
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 1.4.200721:06
skoro ve vsem s tebou souhlasim, ale v jedne veci se pletes: prave hry byvaji vetsinou to nejnarocnejsi a to hlavni co nuti upgradovat... jinak by vetsina z nas sedela P2 400 a psala si ve wordu a procesor by se tezce flakal... nerikam ze neni mozne vyuzit silnejsi HW u profesionalnich programu, ale drtiva vetsina domacich useru upgraduje prave kvuli hram...
a ti posahani vyvojari her se predhaneji kdo vymysli narocnejsi hru ktera 2 roky nikomu na normalnim HW nepojede. fakt demence
Odpovědět0  0
erftghnjm | 20.4.20079:42
Zkoušel jsi office 2007? P2 400 si moc neškrtne a Visty? :D
Hry nutěj vylepšovat compy pařanů ale takovýhle programy nutěj měnit tisíce compů ve firmách.
Odpovědět0  0
cml11 (419) | 2.4.200716:16
Děláš vývojáře počítačovejch her? Nebo na co potřebuješ ­"na tu práci co dělám­" 8800GTX?Na tu práci co dělám já potřebuju barevně věrný LCD a co se týče grafiky, vesele si jedu na 7300LE a vůbec mě to netrápí:)
Odpovědět0  0
Scotland (2) | 21.4.200717:34
Striham video a hraji Stalkera ;o­) staci takhle?
Odpovědět0  0
CeCo (121) | 30.3.200711:46
Podla mna ma Intel jedno plus a to je jeho cipova sada. V spolupraci s nou je Intel CPU podla mna momentalne jedno z najstabilnejsich rieseni pre klasicke PC­/notasy. Tu ma AMD este co dohanat.

C
Odpovědět0  0
FilipZalud (101) | 1.4.200715:11
AMD a ATI ma pro NB lepší řešení, ATI teda odjakživa, takže nevím o čem je řeč.
Odpovědět0  0
Scotland | 1.4.200717:20
Asi jo :o­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­) a v tom ses probudil ne? :­)­) a nebo jsi fanda AMD .. J dobre si precist recenze. Vetsina lidi hleda notbooky podle vykonu a spotreby.. Ale ty jen podle znacky AMD
Odpovědět0  0
Ivoss (67) | 2.4.20070:44
Pěkna blbost, podívej se na internetové prodejce, podle těchto parametrů u žádného vyhledávání nefunguje.
Ale pokud tomu stále věříš, zařiď si prodejnu, dej zákazníkům co prý chtějí, a ovládni světovou distribuci.
Odpovědět0  0
Scotland | 2.4.20070:49
Ne? A co treba to ze C2D ma nejnizsi spotrebu v NB? to neni parametr? Nectes neznas.. ;o)
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 30.3.200710:26
osobně se těší na FUsion ..... představte si výkon R600 jako normálně fungující součást CPU ....
Odpovědět0  0
ptipi (139) | 30.3.200714:45
hodně naivní představa. teda časem určitě, ale to bude v době, kdy R600 by se výkonem neprodal pořádně ani v low­-endu.
čipy integrované v procesoru prostě NIKDY NEBUDOU ANI VE VYŠŠÍM MAINSTREAMU, protože ve srovnání s grafickými kartami budou mít vždy ubohou paměťovou propustnost.
Vem si, co je nejvyšší možná propustnost v dnešních desktpech ­- 1200MHz paměti na 128­-mi bitové sběrnici... na této laťce jsou karty nižšího mainstreamu. A to nesmíš zapomínat, že o takto relativně ubouhou propustnost se ta grafika musí dělit ještě s procesorem...
Já osobně doufám, že se Fusion a jeho obdoba u intelu dostane aspoň na hranici lowendu a mainstremu, ale výše pochybuji.
Odpovědět0  0
pajan555 | 30.3.200722:52
na chipu je taky jeste sdílená L3 vyrovnavací pamět a ta je urcite jeste rychleji s kratsi pristupovou dobou, ale je ohodne mensi tak jestli aspon nektere veci na grafice znacne neurychlila....
Odpovědět0  0
Radek Horáček | 1.4.200711:14
Výkon GK bude tak, aby utáhlo Aero a vysoký rozlišení a nějaký video. Víc převážná většina lidí nepotřebuje. 8800 ná tak 700milionu tranzistorů a kolik má celý CPU?
Odpovědět0  0
ASD_ | 31.3.200711:56
Svet nie je cierno­-biely a existuju sposoby ako sa da teno problem riesit. Pozri sa na XBOX 360 je tu RAM na frekvecii 1,4GHz a ­"len­" 128bit zbernica, ale efektivne sa vyuziva 10MB cache priamo v GPU, grficky vykon XBOXu je na urovni HI­-END kariet minulej generacie. Myslim, ze podobnim sposobom sa to bude riesit aj v projekte Fusion, v case ked je naplanovane uvedenie uz budu bezne dostupne DDR3 na 1,6GHz. Aj ked necakam ze by sa mohli vyrovnat HI­-ENDu, ale myslim ze na mainstream to stacit bude.
Odpovědět0  0
jozka43 | 30.3.20079:57
No to je prima, ze Intel bude mit radic pameni v procesorech uz pristi rok ­- proste jako obvykle budu muset pri pristim upgradu vymenit kompletne veskery streva v pocitaci... Ze se vubec divim..
Odpovědět0  0
olsen. | 30.3.200715:01
To musis uz ted. Intel sice drzi socket, ale desku potrebuje clovek novou kazdou chvili ­- byly tri verze napajeni pro Prescott, pak nove desky pro Pentia D, pak nove desky pro core 2... ­/koneckoncu do vetsiny desek prodaji cipset, ze... tak proc by si nenamastili kapsy­/

AMD aspon meni socket jen kdyz je to treba... A vrazit do s939 dvoujadro je snadne, staci novy bios... Doufam ve stejnou situaci s AM2 a ctyrjadrem. AMD to slibilo.

Odpovědět0  0
petr_ (25) | 31.3.200715:47
Kdyby amd chtělo, bylo by možná zachovat 939 místo am2.Jen by si to vyžádalo změny paměťvého řadiče ­(podrora ddr i ddr2­). potom bz to šlo stzle do staré desky nový cpu, opačně ale už ne.
Odpovědět0  0
hajczus | 31.3.20079:46
Ty si kupuješ novej procák každej rok?
Odpovědět0  0
Yast | 30.3.20078:47
Nemozem si pomoct ale mam pocit ze Intel doslova kopiruje AMD . ­( Integrovany pametovy radic, CSI zbernica ­) okrem tej novej vyrobnej technologie nic revolucne.
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 30.3.20079:20
Počkaj na August, potom sa budeš až diviť, čo tie nové architektúri dokážu. Je pravda že AMD je pozadu z minijaturizaciou ale na druhej strane je v predstihu z integrovaným radičom, SSD4, L3, spotrebou a ma kopec ďalších vylepšení s čím intel prichádza rok či štyri po AMD.
Intel sa zase vybral cestou výkonu ale aj veľkej spotreby, zase bude na zakaznikovy sa rozhodnúť či kúpi o 40% drahší o 20% výkonejši, a s 50% väčšou spotrebou procesor od Intelu, alebo AMD čo nebude mať až taký veľký výkon, ale bude lacnejšie a úspornejšie. Podľa mňa to bude podobné ako dnes, či kúpiš AMD X2 za 3000 alebo Intel C2D za 6000 čo ma pri pretaktovaní o 20% vyšší výkon.
PC: už aspoň vieme prečo Intel a AMD tak rapidne zlacňujú CPU :­)
Odpovědět0  0
Ze te huba neboli | 30.3.20079:23
doporucuji nastudovat napred datasheety C2D a X2, pak si udelat nejaky test a az pak popremyslet nad perlami ­"Intel sa zase vybral cestou výkonu ale aj veľkej spotreby"
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 30.3.200713:59
Mysliš tieto? Ako o nich viem, už som o nich pisal tuva v January a už som aj videl testy, čo porovnavali terajšie dvojjadra AMD a tie čo by mali biť predstavené teraz, je to fakt brutalne :­)
http:­/­/www.inet.sk­/images­/user­/2007roadmap_desktop.png
http:­/­/www.inet.sk­/images­/user­/2007roadmap_server.png
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 30.3.200714:03
chlape vis ty co to je datasheet?! roadmapa je neco uplne jinyho
Odpovědět0  0
X-COM (73) | 30.3.20079:32
Intel má po přetaktování asi o 80% vyšší výkon!
http:­/­/www.x­-computers.eu­/recenze tam taktování
Odpovědět0  0
v0cas (57) | 30.3.200710:19
pozor SPAM!
Odpovědět0  0
ADD | 30.3.200719:12
kde?
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 30.3.200710:46
clovece kde zijes? pri srovnatelne cene dnes u obou vyrobcu dostanes srovnatelny vykon, ale s tim rozdilem, ze priblizit se s AMD na 3GHz je zalezitost pro chlapiky s tekutym dusikem ale intel jde taktovat mnohem vys a pri stejne frekvenci ma vyssi vykon... v praxi z nelevnejsiho BOXem chlazeneho E4300 dostanes vic vykonu nez z jakehokoli AMD at uz je chlazene vzduchem nebo dusikem.
zaspals dobu, P4 tu uz davno neni... zminovat ze Cedar Mill na tom uz byl se spotrebou a taktovatelnosti taky trochu jinak nez Prescot nema cenu...
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 30.3.200711:11
jn ... kdo chce výkon jde po Intelu ...

Doufám ale že K8L mu to pořádně natře ..... :­)

Odpovědět0  0
mech13 (422) | 30.3.200711:41
sice AMD nemusim ale doufam v to samy:­) aby mel intel zase co dohanet a ceny sli jeste vic dolu:)
Odpovědět0  0
Boguš (916) | 30.3.200712:38
.. škoda že ti tu nemóžu hodit zvednutej paleček jako na iDNES ... :)
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 30.3.200711:56
Kde žijem? tak my dokaž čo z môjho prispevku nieje pravda :)
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 30.3.200712:11
cela druha polovina o vysoke cene, vysoke spotrebe a nizkem vykonu. C2D ma TDP 65W, s BOX chladicem na 1000rpm ma 40stupnu, a vykonem je na tom srovnatelne se stejne drahym AMD... dokud se ovsem nezacne taktovat, to je pak uplne jina liga... teda ono to neni ani moc jina liga, spis uz uplne jine sport
Odpovědět0  0
snajprik (1554) | 30.3.200712:59
Tak že ja ti vysvetlim presne kde žijem :­) Takže čisla AMD X2 3600 2GHz EE+ stoji 2300Sk a realna spoterba je pri zaťaži čo testovali 42W + najvykonejšie AMD X2 5200 EE+ čo som pozeral tak stoji 6300Sk a najvykonejši C2D X6800 stoji 29310Sk čo je rychlejši od X2 5200 o maximalne 30% ale rozdiel v cene je 6300Sk a 29310Sk určite to nieje 30% a k tomu tvojmu porovnaniu X2 5200 a C2D 4300 to sa da porovnať aj X2 3600 a C2D X6800 :­) ešte vidiš v mojom prispevku nejaku somarinu čo som povedal sem s ňou :)
Odpovědět0  0
J. Ashen L.V. | 30.3.200714:07
Tohle jsou taky čísla: Intel C2D E6600 8831Kc 65W, AMD 64 FX62 19945Kc 125W. A výkon? Stačí se podívat na testy. A o taktování ani nemluvím.
Toto není propagace Intelu. Jenom reakce na příspěvek.

-­-­-­-
omlouvám za češtin
Odpovědět0  0
pegy (258) | 1.4.200716:42
Nuz to je pravda, ale FX 62 si dnes kupi len ozajstny blbec, ked je tu lacnejsia X2 6000 z rovnakym vykonom... Inak je pravda, ze AMD dnes moze konkurovat len v Low Ende a mainstreame.... pre high end je to proste uplne inde, ale co cakate od 4 roky starej architektury ;)
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 30.3.200714:11
pletes jabka a hrusky, proti X6800 by to chtelo spis nejaky to FX ne?
a jak mi vysvetlis ze E4300 za 4,7k ­(pripadne E6300 za 5,1k­) rozdrti FX­-62 za 20 klacku? jinak AMD nema zdaleka jen X2 5200 ale je az do X2 6000 za 13 klacku...
nepopiram ze v low­-endu ma AMD lechce navrch, ale od 4700,­- se muze jit klouzat...
btw on i pretoceny celeron cedar mill za par drobaku temer dava naprdel FXku... jen v jednovlaknovych aplikacich teda
Odpovědět0  0
macher (1) | 30.3.200716:56
K bludom ohladne amd a intel, ktore tu pises, sa vyjadrovat nebudem. Skor sa zamysli nad sk gramatikou a celkovym pisanym prejavom...
Odpovědět0  0
daniel.jinek | 1.4.200713:15
Intel Core 2 na např. 2GHz má teoreticky o 1­/3 vyšší výkonnež AMD K8 na 2.0GHz, v praxi to je samozřejmě ještě více.

Důvodem je přispůsobenot architeckury Core 2. Dokáže za jeden cykl ­(nebo­-li takt­) udělat 4 operace naproti třem u AMD. Ale zárověň díky FPU a SSE dostává v určitých aplikacích ještě větší náskok.

Intel v žádném případě nekopíruje technologie od AMD. Je to jen přirozený vývoj. AMD měla dříve sice HT, ale Intel měl dříve např. dual­-core.

E6300 jen s lehkým zvýšením frekvence na 2.4GHz rozdrtí FX­-62, která topí víc a stojí víc.
Odpovědět0  0
Svata pravda | 1.4.200713:25
Souhlasim s tebou.. A to jsem mel jak AMD tak Intel. Ja jsem k teto veci nestranny. Ale mas na tuto vec dobry uhel pohledu od ostattnich :o­))
Odpovědět0  0
Yast | 1.4.200719:38
Tak ty vobec netusis o com hovoris, nepopieram ze C2D je rychlejsie ako X2 pretoze C2D je jednoducho kompletne nova architektura, a taktisto ako Intel C2D vykonovo porazil Athlon X2 takisto posle do haje K8L C2D. Pretoze K8L bude zase nova architektura. Okrem toho AMD malo prve 2 jadrovy procesor! Intel sa neskor zmohol na odpoved v podobe 2 zlepenych Prescotov ktore narychlo za 9 mesiacov zbuchal vo svojich labakoch!
Odpovědět0  0
Scotland | 1.4.200720:20
Ja o voze ty o koze :o­)­)­)­) Precti si to jeste jednou a pak muzes trepat. Ja tady ve Skotsku se tremi slovaky ale i s tebou je muzu hazet do jednoho pytle. Vsichni si myslite ze mate pravdu a jste zavistivi a myslite jen na sebe. Precti si muj prispevek jeste jednou .. jses Slovak radeji 4 krat :o­)­)­)­))
Odpovědět0  0
YaDo | 30.3.20077:53
Uz sa tesim na to, aka bude realita
Odpovědět0  0
mastermind (217) | 30.3.20076:55
Pěkné shrnutí.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.