reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia
5.4.2022, Jan Vítek, aktualita
Intel letos skočil do světa těžby kryptoměn, když vypustil své první ASIC pro SHA-256 a ostatně i jeho grafické karty Alchemist budou moci těžit. Nyní nám jde ale o další ohlášené ASIC, a to Blockscale. 
Bison (652) | 5.4.202218:55
ak to bude mať na trhu úspech ,farmy prestanú úplne používať grafické čipy a tým Intel získa tento zaujímavý trh, alebo aspoň časť z neho pre seba. Ceny by klesli ešte výraznejšie a to aj u novej generácie GK. Pre malé farmy by to znamenalo postupne definitívny koniec čo je pozitívne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
Akuh (891) | 6.4.20222:01
Když to bude mít úspěch... vůbec nic se nezmění. Tohle je pro těžbu bitcoinu. Ten se na grafikách netěží ruky. Aktuálně když ceny bitcoinu vyletí nahoru maximálně profitabilní zapínat starý ASIC... Tuším že zatím se t stalo těžitelný na Antminer s7 jsem slyšel, to jsou rok 2015. Grafiky jsou hooodně daleko za ním.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Zubik1000CZ (277) | 5.4.202217:11
už by to měli konečně zakázat, to těžení kriplkoinů, fakt ty firmy zachází až moc daleko s tímhle
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(6)
wrah666 (6207) | 5.4.202218:33
Osobně z těžby radost extra nemá. Ale co mě s ní smíří je, kdykoliv zahlídnu trotla, kterému vzteky naskočí žilka. Už jen kvůli naštvanosti lidí jako ty, nebo gréta ­(a komplet všichni greténi­) stojí za to ta drobná obtíž v podobě dvojnásobně dražších grafických karet.. Protože já na ten dvojnásobek vydělám za pár dní,l ale VY jste naštvaní už kolik let v kuse.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(8)
Tomcat2 (579) | 5.4.202220:54
To je hodně stupidní názor...tady nejde o to, kdo na co vydělá, ale o princip...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
wrah666 (6207) | 5.4.202221:03
Když jde o princip, tak není co řešit. Koupím kartu, platím elektriku. A pokud nedělám něco vysloveně nelegálního ­(jako třeba že bych na té grafice stříhal dětské porno­) tak je každému naprosté pendrek po tom, co s ní dělám. I kdybych koupil grafárny za miliardu, vzal hřebíky a natloukl je na stěny mrakodrapu.. A i kdybych tu spotřebu simuloval tím, že tam nechám přes řádně vyhřáté odpory protékat pár megawatt. Dokud si to platím, je po tom z principu každému prd!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(2)
zolo_sk (1254) | 6.4.20228:13
Tak samozrejme, že to nebude nikomu vadiť, keď si za miliardu pár grafik kúpiš. Do toho. Vadí ale, ak skupuješ celú výrobu a na primárny segment sa potom tie karty nedostávajú, alebo kvôli priekupníkom predražené. Tvoja rozlišovacia optika je na nule ty pičus.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(6)
Akuh (891) | 6.4.20222:04
Zajímaví co s lidmi udělá závist. Kdybys nezáviděl a aspoň si trochu btc koupil tak místo toho abys nenáviděl celej svět, tak za pár let budeš mít aspoň nějaký úspory, když koruna má inflaci 11% a spořit se tedy v ní moc nedá...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(2)
zolo_sk (1254) | 6.4.20228:11
Nevšimol som si, že by na cenu BTC mala vplyv česká inflácia koruny.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
Akuh (891) | 6.4.202210:08
Psal jsem snad že vliv český inflace má vliv na btc? Nepsal. Podstata toho byla ta, že bitcoin dlouhodobě cenou pouze roste a pokud se díváme na historická data ­(krátkodobě i klesá, ale nikdo kdo byl v BTC déle než 4 roky na tom zatím neprodělal­). Oproti tomu koruna hodnotu ztrácí a k únoru sis za ni mohl koupit o 11% méně, podle statistického úřadu. Díky tomu bitcoin aspoň zatím vždy dlouhodobě chránil proti inflaci, spíš naopak zhodnocoval hodně nad inflaci.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
zolo_sk (1254) | 6.4.202211:13
Však ty si spojil BTC, českú korunu, infláciu a sporenie dokopy.
Zhodnocovať môžeš aj v czk. To, že ty to nedokážeš neznamená, že sa to nedá. Len to netreba nechávať peniaze v banke. Napríklad na fonde s akciami za minulý rok zhodnotenie 28 %. Potešilo. Tento rok predpovedám celkom slušné zhodnotenie aj v štátnych dlhopisoch.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Akuh (891) | 6.4.202213:54
Blud. Vidíš něco co jsem nenapsal. Co jsem napsal je že bitcoin má historicky pro spoření lepší parametry. Nikoliv že tam je kauzální vazba, kterou mi lživě podsouváš.
Stejně tak jsem nenapsal že nemá jiné možnosti. Podstata mého příspěvku byla aby se přestal utápět v závisti a zkusil si ten bitcoin koupit.
Ale očividně i s výběrem akcií jsem na tom líp než ty...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Milan Šurkala (3442) | 6.4.202217:58
Docela jasně napsal, že v BTC je dle jeho názoru možno zhodnocovat více než v CZK, ale nevidím tam, že by z toho vyvozoval nějakou spojitost mezi inflací CZK a cenou BTC. Opravdu ani náznakem. Vidím tam jen a pouze srovnání spořícího potenciálu BTC a CZK.

Za další, zkuste reagovat jako dospělý člověk a vyvarovat se sprostých nadávek ­(v příspěvku výše­). Asi Vám to nedochází, ale tím neshazujete toho druhého, ale sebe. Což jistě nechcete.

A za další, letos se možná dočkáte naopak nepříjemného překvapení. Zatímco loni šly indexy až o těch 28 % nahoru, letos jsme v těch hlavních zatím asi na ­-8 %. Ještě bych si letos tolik nevyskakoval.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
zolo_sk (1254) | 7.4.202210:02
".... aspoň si trochu btc koupil ... tak za pár let budeš mít aspoň nějaký úspory, když koruna má inflaci 11% a spořit se tedy v ní moc nedá...­"

"že v BTC je dle jeho názoru možno zhodnocovat více než v CZK­"

Nenapísal ste, či aj podľa vás je možné zhodnocovať viacej v BTC. Šikovne ste to hodil na neho. Ale potom neviem, ak ho obhajujete, prečo jasne nenapíšete, že aj vy máte ten názor. Choďte do politiky, lebo tam sa takto môžete vyjadrovať. Obhajujete ho, ale priamo nenapíšete, že s ním súhlasíte.
Problém je, že ak hovoríte o zhodnotení, tak tá inflácia má priamy súvis so zhodnotením czk úspor. A inflácia czk má potom priamy dopad, koľko si tých BTC nakúpim.
A aby som vám ukázal že netreba iba trepať nezmysly, bez overenia, tak pred rokom 6.4.2021 bola hodnota BTC 57972 USD a dnes je 43169 USD, takže je to v strate. A aby malo zmysel hovoriť o výhodnosti BTC, tak zhodnotenie musí byť vlastne vyššie minimálne o tú infláciu, ináč vlastne po predaji BTC za czk nič nezískate. A asi viete, že za BTC si v obchode chlieb a mlieko nekúpite.
Takže kde je to výhodnejšie zhodnotenie BTC?

Že sa zhadzujem nechajte na mňa, mne to nevadí.

A posledný odstavec okomentujem presne vo vašom štýle. Kde som ja na tento rok propagoval akcie? To ste si vy nejako blbo vydedukoval. Dokonca v rozpore s tým, že uvádzam ­(a už som to v minulosti písal niekde­), že je oživenie, zvyšujú sa úrokové miery a štátne dlhopisy budú mať tento rok zhodnotenie. To ako na tom budú na konci roku akcie tiež nikto nevie, ale pokiaľ vojna na Ukrajine bude pretrvávať, tak biedne. Pokiaľ skončí, tak sa naštartuje ekonomika, výroba, obnova, bude treba veľa pracovnej sily a akcie firiem budú rásť. Zatiaľ ale tomu nič nenasvedčuje a aj ja vidím zhodnotenie czk v akciách dosť pesimisticky. Peniaze treba prelievať tam, kde to zarába. A BTC to dnes určite nie je. Aj ETH ide do prdele, čo vidno aj na dostupnosti grafík a zvyšujúcej sa cene elektriny. Pri jej nedostatku by som z fleku odstrihol farmu ­(asi majú výhodný nákup vo veľkom množstve­) a predal ju ­(elektrinu­) na trhu tomu, čo dá viacej. Ceny komodít tiež vyletia hore, len to nie je pre bežného človeka na zhodnocovanie svojich úspor.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Akuh (891) | 7.4.202211:18
Pan Šurkala neprojevil svůj názor, protože je irelevantní pro to co jsem napsal já a pro to co ty tvrdíš že jsem napsal. Může, či nemusí mít shodný názor. Nehraje to roli.

Bezva, ale kde jsem psal že Bitcoin je na tom lépe po roce? Psal jsem ­" za pár let­" a v následujícím příspěvku jsem to upřesnil na 4 roky: ­"ale nikdo kdo byl v BTC déle než 4 roky na tom zatím neprodělal​­"
Nepsal jsem že bitcoin stabilně roste a v každém okamžiku budeš mít víc víc než minulém, kde ty sis zvolil interval 1 rok. Pokud budu mít volnost volit si časoví interval podle nálady dokážu ti najít že prakticky každá akcie je ztrátová, na tom intervalu co si zvolím.
U bitcoinu jsem upřesnil 4 roky protože bitcoin historicky projevuje cyklické chování, možná způsobený halvingem který omezí nabídku a zvýší povědomí o bitcoinu, ale takové chování historicky projevuje. Tedy prakticky, pokud bitcoin držíš 4 roky, zastávám názor že tě chrání před infací. Po kratší tuto vlastnost mít nemusí.

"A BTC to dnes určite nie je. Aj ETH ide do prdele­" to jdou každý 4 roky ­- cyklický chování. Investice i spoření jsou obvykle s delším časovým výhledem, jinak spíš jen spekulujete na cenu, což je něco trochu jiného. Já psal o spoření.

No, nějak nechápu argument s odstřižením farmy co to s tím má společného, protože jsem tu nedoporučoval začít těžit. PoW mechanismy nevyžadují konstantní těžbu. Pokud počet těžařů poklesne, síť se s tím vyrovná. A pokud je pro konkrétního těžaře nevýhodné těžit no tak ať to odpojí, do cca 2 týdnů se upraví obtížnost, zvýší se zisky zbylým a jede se dál. Cena není ovlivněna hashratem, ale hashrate je ovlivněn cenou, což je plně v pořádku.
Jinak pro informaci, Bitcoin se postupně přesouvá na zdroje energie nezávislé na tržní ceně elektřiny. Konkrétně na energii kterou nikdo nechce, například flare gas, vodní elektrárny mimo rozvodnou síť,... takže u těchto minerů co už využívají tyto zdroje k omezení těžby z důvodu růstu ceny elektřiny není důvod.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
zolo_sk (1254) | 11.4.20229:17
"Co jsem napsal je že bitcoin má historicky pro spoření lepší parametry.­"
Chcete tvrdiť, že rok nie je história? Štyri roky ste si vybrali vy, lebo vám to zapadá do vášho tvrdenia. Nikto sa nevráti do minulosti, aby tam investoval do BTC. Taktiež to neznamená, že to o ďalšie štyri roky bude mať také zhodnotenie. To je len vaše zbožné prianie.
Ohľadom energie. Vy proste operujete hlúposťou ako vodná elektráreň mimo rozvodnú sieť. Akože tú elektráreň nejaká veľká farma dostane zadarmo? Či ako si to predstavujete? Buď ju musia kúpiť, alebo postaviť, čo je investícia, ktorú počas životnosti budú musieť odpisovať vo forme amortizácie. A pravidelná prevádzka a údržba tiež niečo stojí. Máte pocit, že by výrazne ušetrili? To je mokrý sen ťažiarov mať energiu najlepšie zadarmo. A vidím, že aj váš.
Viete čo, takto o rok sa ozvite ako ste na tom v zhodnotení.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Akuh (891) | 11.4.202212:33
Správně. Do mého tvrzení. Já něco tvrdím, že za určitých parametrů, pro období 4 a více letech platí A. Ty přijdeš a začneš říkat ­"Ale s tímhle parametrem ­- v období 1 rok to neplatí­". No nikdo netvrdil že platí... takže celá tvá argumentace proti mě je nesmyslná.

Kde jsem psal že ta elektřina je zadarmo? Nikde to tu nevidím. Vidím jen že jsem psal o elektřině nezávislá na tržní ceně elektřiny v síti. Asi žiješ v paralelní realitě a nějak to propadává sem... Nebo asi budeš expert na slaměného panáka.
Ty elektrárny už dávno stojí, byly postaveny kvůli specifickému užití, které časem pominuly. Například kvůli výrobě hliníku, která pak to místo opustila. Protože pak je těžba krypta prakticky jediný­/jeden z mála odběratelů, tak cena této elektřiny není závislá na zbytku sítě daného státu. Musí zaplatit údržbu, provoz a majiteli nějaký zisk, což jsem nikdy nepsal že ne. Já jen psal že cena té elektřiny není závislá na tom co se děje na trhu s elektřinou. Mohl bys prosím reagovat na to co píšu a nepodstrkovat mi nesmysly co nepíšu? Děkuji.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
zolo_sk (1254) | 16.5.202214:10
No zlatý môj, pochváľ sa, koľko si za posledný mesiac zarobil. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (3442) | 8.4.202212:04
"Nenapísal ste, či aj podľa vás je možné zhodnocovať viacej v BTC.­"

A proč bych to měl psát, když jsem na to vůbec nereagoval a ani reagovat nechtěl? Já se přece vyjadřoval k tomu, co Akuh napsal nebo nenapsal ­(o významu toho výroku­), to nemá vůbec nic společného s tím, zda s jeho výrokem souhlasím či nesouhlasím. A to, ­"že by na cenu BTC mala vplyv česká inflácia koruny.­" tam prostě napsáno není.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.