Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: Jak dostat HiFi zvuk z PC?
26.9.2012, Petr Štefek, článek
V našem dnešním pojednání o spojení PC a hifi si budeme snažit ukázat cestu, kterou se mohou vydat zájemci o kvalitní reprodukci hudby. Tu jim může zprostředkovat právě počítač spolu s adekvátním vybavením.
1  2  
jugo1538 (2) | 24.11.201718:23
Koupil jsem ten extractor a hraje to jak z praku. Bomba!!! Mám zesilovač NAD C372 a bedny SHAN Apollo 350.
Odpovědět0  0
Puskin (6) | 25.11.201713:07
Tak to je skvele, tak to ma byt. Koneckoncu, spokojenost uzivatele je to, o co by melo jit predevsim, ne? Tak uzivejte dobreho zvuku!
Odpovědět0  0
jugo1538 (2) | 6.11.201719:42
Chci dostat dobrý zvuk z notebooku do zesilovače. Jak se díváte na toto zapojení: z HDMI výstupu notebooku do HDMI extractoru ­(prodává CONRAD, obj.č. 1395716­) a přes CINCH do zesilovače. Díky Zbynda
Odpovědět0  0
Puskin (6) | 14.11.201710:05
No, v zasade by to slo, nicmene neznam vnitrek toho extraktoru, takze netusim, jaka bude kvalita audiovystupu v porovnanim s klasickym jackem primo z laptopu. Kdyz uz, tak bych pouzil TOS ­(SPDIF­) vystup z toho extraktoru. Nebo ma vas zesilovac vstup pouze analogove cinche?
Odpovědět0  0
tomil2002 (74) | 14.11.201710:47
Dobrý den,ten extrctor může být dobrý,chce to nějaká technická data.Když jsem řešil svoji pracovnu tak jsem vyloženě nemínil utratit nějaké velké peníze a vyřešil jsem to následovně. Zdroj notebook , zvukovka za 500,­-
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste] ­( mají poslední dva kousky ­)
a jako zesík jsem si koupil v bazaru Yamahu RX­-V596 za 3000,­- Má 3x optický vstup spdif a 2x koaxial tuším + ­"milion­" analogových vstupů včetně magnetodynamické přenosky pro gramo. Svůj převodník 24­/96 , ono dneska má kde co optický výstup ­( multimediální centra , síťové přehrávače no a taky ta výše uvedená zvukovka ­) No a ta Yamaha je super ,má analogové otočné potenciometry pro basy , výšky a balance což je k nezaplacení plus přednastavené equalizační křivky a jakkoli tyhle udělátka nemám rád , tak kupodivu u tohohle modelu Yamahy jsou opravdu použitelné . Byl jsem překvapený no a poslední plus je, že ta Yamaha snese zátěž klidně jen dva ohmy . Přímo se uvádí v manuálu 4­-16 ohmu , s tím že snese i nízkoohmovou zátěž.Ozvučení zóna A a zóna B nebo obě.Takže se dá laborovat opravdu hodně a rozmístit si bedny jak se zlíbí a klidně poslouchat oba okruhy.Taky ještě je to i domácí kino myslím 5+1 ale to neužívám , to nepotřebuji k životu.
Odpovědět0  0
tomil2002 (74) | 14.11.201710:55
Ještě jednou zdravím , zalovil jsem a tu zvukovku jsem ještě našel tady za 469,­- a dokonce s dopravou zdarma.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
tomhruz (1) | 26.4.201411:46
Zdravim, momentálně si pořizuji stereo zesilovač Denon PMA 680R. Chtěl bych do něj přes AUX vstup připojit notebook. Z notebooku mam momentálně výstup přes USB zvukovou kartu, která neni nic moc ­(Sweex SC010­). Chtěl bych se zeptat, přes co tedy notebook k zesilovači připojit? Dále na přehrávání používám Mediamonkey. Je to hodně špatný přehrávač? Díky
Odpovědět0  0
z.i.ll | 26.10.20120:24
Včechny vás zdravím,článek mě potěšil,zcela se s ním ztotožňuji.A tady, pro ty,kdo mají chuť nakouknout do světa hi­-fi,nebaví je zvuk běžně se prodávajících 2.1,2.0 pc repro sestav,ale odrazuje je cena,je takový kompromis,finančně nenáročný,ale velmi zvukově příjemný.Zvukovka [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] ,
zesilovač [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] nebo [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] , repro [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] , DAC http:­/­/www.avhifi.cz­/audio­-prevodniky­/cyp­-audio­-prevodnik­-au­-d3­-192 , celkem tedy cca 5500­-6000 Kč ­(dle použité kabeláže­).Výhody: přijatelná cena,možnost montáže přímo do PC nebo nechat jako ext komponent,v případě použití v PC lze napájet přímo ze PC zdroje ­(doporučuju odrušení 12V větve­),zvuk solidní,výkon dostatečný ­(k PC­).Není to samozřejmě hi­-fi,jen takové lehoulinké pootevření dveří tímto směrem,ale někomu by to mohlo udělat radost.Zdravím ­- pepa
Odpovědět0  0
Puskin (6) | 18.10.201222:03
Stoprocentne se podepisuju pod Tombika999 a jeho prispevek. Nez cpat prachy do ruznych zvukovek a minirepro ­(byt kvalitnich­), je dle meho nazoru lepsi koupit pres ebay nebo bazar nejaky osvedceny starsi komponentni sytem + repro. Napriklad ja zenu optikou SPDIF signal primo z motherboardu do receiveru Teac AG­-10D ­(na eBayi za 50 liber­) a z nej to pak jde do beden Mordaunt Short 906i ­(110 liber­). Kvalitu tohohle zvuku nemuze preci prekonat zadna zvukova karta a male bednicky! Takze lidi, radim prolezat bazary, a vysledek predci veskera ocekavani!!!
Odpovědět0  0
racoh | 5.10.20120:25
Díky za článek. Zase jeden z dalších, který mi zhatil plány. :D Do teď jsem se rozhodoval mezi M­-Audio BX5 D2 a KRK Rokit 5G2. Tedy v kategorii studiových monitorů. Chci aktivní repro a původně jsem se chtěl vejít tak do těch 8000. A nic jinýho než studiové monitory jsem nenašel. Někdo je doporučuje, někdo od nich odrazuje. Proč teda vlastně nemají být vhodné na poslech hudby?
Další otázka je, zda uvedený DAC je adekvátní uvedeným Audioengine 5+. Myslím tím, jestli jeho kvalitu využijí. V budoucnu už nechci vylepšovat ozvučení notebooku, takže to beru jako konečné řešení. Našel jsem ještě DAC od Audioengine D1. Nemáte s ním zkušenost? Zamlouvá se mi, že je napájen přes USB a ne externě. Nebývají s tím ale nějaké problémy?
Odpovědět0  0
Pavel Ruzicka | 5.10.201211:57
Studiove monitory jsou podle mne vhodne k poslechu HiFi. Obvykle maji vetsi citlivost, takze dobre hraji i pri nizsich hlasitostech a jsou vhodne na poslech z blizka, tedy rekneme u pocitace. Samozrejme diky mensi velikosti nebudou hrat tak nizko jako bedny o vetsim objemu. S tim je potreba pocitat. Ja osobne preferuji pasivni bedny, tedy bez zesilovace. Takto se da treba mit nejdriv horsi zesilovac a casem ho vymenit za lepsi. Rozumne regalove bedny se daji poridit za cenu kolem 15000,­- za par. Mam dobre zkusenosti s bednami SHAN, ktere se uz ovsem nevyrabi, nebo treba bedny od ceske firmy AQ. K pocitaci bych si koupil treba model Labrador 21, ktery je urcen prave pro studiovy a audiofilsky poslech z blizka. http:­/­/www.aq.cz­/obchod­/aq­-labrador­-line­-49­/aq­-labrador­-21­-348­/
Samozrejme je potreba pocitat jeste se slusnym zesilovacem s vykonem 80­-150W na kanal, aby bez problemu pokryl vykonove spicky a nesel do limitace. Reprobedny narozdil od jinych casti obvykle neztraci moc svou cenu.
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 5.10.201219:10
Shan stále existuje a na posledním Top Audiu byla možnost si je poslechnout ­- http:­/­/www.shan.cz­/.
Odpovědět0  0
Pavel Ruzicka | 7.10.201218:38
Take jsem si vsiml, ze firma existuje, ale vyrabi jine modely a jiz nesidli ve Vrazi u Berouna, takze mi pripada, ze se jedna o uplne jinou firmu, ktera koupila znacku. S jejich novymi produkty nemam zadne zkusenosti.
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 7.10.201219:11
O tom nic nevím, ale ty Icebox 2 hrály výborně. Kdysi jsem měl v hledáčku model Shan 520, ale nakonec to nedopadlo. Přednost dostal nový počítač a pak už nebyly k dostání.
Odpovědět0  0
racoh | 6.10.201210:51
Chápu, ale zde se již dostáváme mimo mé finanční možnosti. A jelikož to chci na stůl k PC, tak už místa moc nezbývá a mít tam ještě zesilovač... Proto koukám po aktivních reproduktorech.
Odpovědět0  0
Petroman (119) | 6.10.201211:33
Ty KRK jsou v pohodě. Navíc máte možnost je výhodně zase prodat, kdyby se vám omrzely. Tohle zboží je hodně žádané z druhé ruky... Jo a nebo to kupte z druhé ruky :)
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 5.10.201219:36
Už jsem to tu psal, nesnažte se koupit reproduktory na základě testů a referencí, snažte se koupit to, co vám bude poslechově vyhovovat. Autor článku tu v komentáři informoval o možnosti vrácení zakoupeného zboží bez udání důvodu, proto pokud nebudete se zvukem objednaných reproduktorů spokojen, vrátíte je a objednáte si něco jiného. Je to sice běh na dlouhou trať, ale tento druh zboží nekupujete každý rok ;­-­).
A abyste to rozhodování měl složitější tak vám nasadím dalšího brouka do hlavy ­- Paradigm Shift A2. Test je např. zde http:­/­/hometheaterreview.com­/paradigm­-shift­-series­-a2­-powered­-loudspeaker­-reviewed­/, a pokud by se vám líbily, tak koupit můžete např. zde http:­/­/www.hifistore.cz­/1.469.eshop.zbozi­-paradigm­-shift­-a2­-reproduktorove­-soustavy­-%E2%80%9Estereo%E2%80%9C?kategorie=11&omezit_vyrobce=9.
K DAC. který máte na mysli? Styleaudio CARAT­-TOPAZ Signature ­(ten vlastním a jsem velmi spokojen­) nebo Styleaudio CARAT­-PERIDOT2? I když z mého pohledu to je celkem jedno protože kvalita těchto převodníků převyšuje kvalitu reprosoustav v cenovém pásmu do 10k. Možná autorem zmiňovaná Dynaudia by mohla být rovnocenným partnerem.
Odpovědět0  0
racoh | 6.10.201210:41
S tím vracením asi máte pravdu. Jen se obávám, aby mi pak někde neřekli, že tam je natrženej igelitovej pytlíček a tím že to není v původním neporušeném obalu a pak mi to odmítli vzít zpět. ­(či si vymysleli jiný důvod­)
Paradigm vypadají rozhodně zajímavě. Nicméně 14tis už je pro mě moc. To bych se za chvíli dostal ještě dál. :D Začal jsem na 6tis, co jsem chtěl původně utratit a už jsem na 10 za Audioengine A5+ :D
K DAC. Měl jsem na mysli ten levnější, tedy Styleaudio CARAT­-PERIDOT2. Neměl byste nějaký návrh, jaký DAC by se mohl hodit k repro v cenovém pásmu do 10k? ­(Nepředpokládám, že bych v budoucnu kupoval lepší repro a integrovaná zvuková karta zase nepřichází k úvahu, protože to chci k notebooku)
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 7.10.201213:26
Zásilková forma nákupu přináší určitá rizika. Občas je lepší využít služeb poslechových studií. Je to možná o něco dražší, ale myslím, že se to vyplatí. Pokud je ve vašem okolí možnost do nějakého zajít, rozhodně vám to doporučuji. Tam budete mít možnost otestovat své uši a možná že vám tam nabídnou i to, co hledáte.
K aktivním repro. Pozor na brum, trpí tím většina reproduktorů ve vašem cenovém limitu. Na fórech většina lidí M­-Audio kritizuje, takže z vašeho výběru spíše KRK.
K DAC. Jak jsem již psal dříve, myslím, že k reproduktorům v této cenové relaci bude i PERIDOT2 luxusní DAC, jehož kvality vámi uvažované reproduktory nevyužijí. Když jsem doma testoval Firestone Spitfire MKII a Styleaudio CARAT?­-TOPAZ Signature tak jsem nezaznamenal téměř žádné rozdíly a to jsem testoval přes aparaturu za cca 50k. Já osobně bych k reproduktorům ve vaší cenové relaci do takto kvalitního DAC nešel. To bych zkusil spíš třeba toto: http:­/­/www.hifionline.cz­/d­-a­-prevodniky­/1806­-firestone­-audio­-blackkey­-usb­-dac­/, nebo toto: http:­/­/www.positronix.cz­/audioengine­-w1­-aw1. Rozhodnutí je však na vás, poslouchat to budete vy :­-­)­)­).
Odpovědět0  0
racoh | 9.10.201218:33
Omluvte mě prosím, že se na tohle zeptám. :­-­) Co je myšleno brumem? Předpokládám správně, že to je zvuk, který repro vydávají, když jsou zaplé, zesílené a nic na nich nehraje?
A znovu k tomu DAC. U běch bezdrátových se obávám, že cena bude právě za ten bezdrát a ne za kvalitu zvuku. To druhé vypadá zajímavěji, ale tak si řikám... bude to bude mít poznatelný přínos v kvalitě zvuku, oproti mé integrované kartě? Mám v notebooku ­"Intel 82801HBM ICH8M ­- High Definition Audio Controller­" čip Realtek ALC660, který by měl mít 24b­/96kHz D­/A převodník... Víc ale o ní neumím dohledat. :­-(
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 10.10.201211:17
Ano, brum způsobují nekvalitní trafa v reproduktorech a projevují se konstantním zvukem ­(brumem­), který je slyšet hlavně v klidovém stavu. Někteří výrobci mají trafa odstíněna lépe, někteří hůře. Mám doma M­-Audio AV 20 a tam je brum slyšet na cca 2m, pokud však hraje hudba, tak to nevadí.
K DAC. Uvedl jsem pouze příklady levnějších zařízení, existují i jiné přístroje. Ale ten Firestone mi přišel k notebooku celkem vhodný ­- ­"fleška­" s výstupem na 3,5mm jack.
To jestli bude zvuková kvalita vyšší než při výstupu z interní ZK se dá zjistit pouze poslechem. A je otázkou zda se projeví na raproduktorech, které zakoupíte. Ono je to tak trochu alchymie, s jedněmi reproduktory může dojít ve spojení s DAC k výraznému zlepšení, s jinými, které si budou s vaší integrovanou ZK rozumět, nemusíte výrazný kvalitativní posun zaznamenat.
Moje doporučení:
- Pokud máte možnost vzít NB a zajít někam, kde lze nějaké repro + DAC otestovat, určitě ideální volba.
- Pokud tuto možnost nemáte, objednejte si např. repro Audioengine a KRK najednou, k nim nějaký DAC a snažte se v průběhu 14­-ti denní lhůty otestovat a po zhodnocení poražené kandidáty vrátit.
- Pokud se necítíte ani na toto, objednejte to co považujete za optimální a modlete se, aby to hrálo dobře :o­)­).
Odpovědět0  0
racoh | 10.10.201213:52
Díky moc za rady a zkušenosti. Teď už to bude opravdu jen na mě. :­-­)
Jinak co se týče brumu, tak momentálně mám repro WOOW M10 ­(tak je to prodávané jen u nás, ve světě je to Swans­) za nějakých 1800,­- a brum není absolutně žádný. Asi jsem měl štěstí.
Odpovědět0  0
pita_lbc | 3.10.201210:36
Kdyz tady ctu ty prispevky, tak se trosku az stydim to napsat. Ale nedavno jsem si koupil do HTPC Asus Xonar DSX zvukovou kartu. Musim rict, ze me velice prijemne prekvapila. Dokonce i s dodanym OZ NE5532. Vyhoda je, ze OZ je v patici a da se krasne menit. Takze se chystam par kvalitnejsich OZ objednat a jsem zvedavy, jestli bude rozdil slyset.
Nechci ji tady vychvalovat, ale jen naznacit, ze i za nejakych 1300,­- se da poridit vcelku zajimavy kousek. Ja ji mam opravdu jen kvuli analogovemu stereo vystupu a jsem maximalne spokojeny. Oproti integrovane zvukovce to je ohromny rozdil a myslim, ze nic kvalitnejsiho bych ani na Jamo S506 nevyuzil.
Odpovědět0  0
Petr Karafiát | 2.10.201219:05
Přátelé, pokud by o tyto špičkové bedýnky k PC měl někdo zájem, prodávám je za 3500Kč, jak nové.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 3.10.20127:00
Ve spojení se subem S8, to může být zajímavé řešení za málo peněz.
Odpovědět0  0
bubol | 1.10.201221:00
chcel by som Vas poziadat o zaslanie ­(zverejnenie­) odkazu na spolahliveho dodavatela od ktoreho ste si objednali DAC. dakujem
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 2.10.20120:27
Merchant
SEMIR Co., Ltd.
semirhong@gmail.com

213 USD ..

ten můj bude na prodej
Odpovědět0  0
Jan Kosnar | 2.10.20128:59
Máte na mysli ten CARAT­-PERIDOT2 ? Pokud ano, měl bych možná zájem. Ozvěte se mi prosím na mail aartless@seznam.cz. Díky
Odpovědět0  0
racoh | 4.10.201223:46
Když si takhle něco objednám, platí se ještě u nás clo, nebo to projde?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 20.11.201214:29
platí se clo samozřejmě, pokud je to mimo EU
Odpovědět0  0
FreakB (10) | 30.9.201221:20
Mám asi 17 roků zesilovač SA­-GX170 Technics,vlastně je to receiver,ale rádio jsem nikdy nepoužil.K tomu velký a těžký český boxy TESLA obsahující 15­" bassové repro Celestion a středové repro Beima v uzavřeném boxu.Výškové papírové repro jsem vyměnil za horny Eminence po 300,­- a ten zvuk je naprosto úžasný.Koupil jsem to komplet už starší za 3000,­- Krmím to z obyčejný zvukovky Creative X­-Fi Fatality a kamarád,který má asi za 70 000,­- aparát­(Repro Mission 796 + Cambridge audio 651A ­) takový zvuk neudělá.Tyhle úzký skříně s 200 mm bassovými repro ty správný basy nepřenesou.Maximálně tak papírově :­-­) aby lovci šumů měli pocit,že mají doma něco extra.Stejně všichni slyší max do 12kilo.
-
Odpovědět2  2
venca_68 (30) | 1.10.201213:35
A tohle máte na stole u PC?
Odpovědět0  0
FreakB (10) | 1.10.201219:20
Ne,vedle stolu.Některým je třeba vše trpělivě vysvětlit a chovat se k nim ohleduplně.
Odpovědět0  0
regine (57) | 2.10.201216:57
Všeobecně ­- Lidé si jsou schopni koupit zařízení za 20 000, ale zapojí ho na reprobedny za 1 000 ­(nejlépe X­-pásmové plasťáky­). Často by se divili, že pokud koupí zařízení za 1000 Kč a reprobedny dejme tomu za 8 tisíc , tak ve výsledku budou mít mnohem kvalitnější poslech a ještě ušetří.
Nelžu, ale viděl jsem v jedné rodině že na BAS­-výstup měli připojeny výškáče a samozřejmě opačně i Bas­-bedny, a lebedili si jak mají ozvučený obývák.
Odpovědět0  0
tombik999 | 30.9.201211:51
Hrozně příjemný článek, konečně na serveru o IT také nějaké informace o tom, že kvalita zvuku není v počtu kanálů a vysoké bitrate u MP3 :­-­) Bylo by možná fajn zmínit i fakt, že některé starší zesilovače dokážou to co dnešní mainstream ani náhodou a stejně tak reproduktory. Výsledek není tak jistý jako u nové produkce, nicméně pro osoby poslouchající aktivní PC systémek logitech bude jakýkoli receiver z 80. let ať už americký, nebo japonský při sekundaci nějakého top modelu repro od Tesly ­(ano skutečně tesly­) veliký skok. A i na takové sestavičce už lze poznat krmení pomocí DAC. A vstoupit se tak do oblasti lepšího zvuku jde do 10ti tisíc korun, kde většinu peněz necháme za DAC a zbytek můžme časem upgradovat.
Odpovědět3  0
MilosC | 30.9.201213:37
Naprostý souhlas! Když jsem potřeboval stereo na chalupě, obešel jsem 2­-3 pražské hifiobchody, nové přístroje mi připadaly takové plastově laciné. Pak jsem se rozhlédl po serverech Aukro.cz a eBay.de . Chtěl jsem jen DENON. Na Aukru zhusta nabízejí receivery, tunery a CD přehrávače BEZ dálkového ovládání, přestože je uvedená firma přibaluje ke všemu. A tak vyhrál německý eBay. Zkontroloval jsem si spokojenost kupců s prodejcem a to, zda ten prodejce prodává i do EU, nejen do Německa, a koupil jsem si stejný receiver jako kdysi ­(DENON DRA­-735R, mám jej dosud v bytě v Praze, osvědčil se a nehodlám jej ničím nahradit­) a k tomu CD přehrávač DENON, asi třetí nejlevnější model ­(již s digit. výstupem a měnitelnou rychlostí přehrávání­). Naprostá spokojenost, kulantní jednání, žádné clo, žádné poškození během dopravy do ČR. Dohromady mne obě komponenty přišly na cca 5­-6 tisíc Kč.
Odpovědět3  0
Petroman (119) | 30.9.201213:43
Nechcete se podělit o kontakt na toho z ebay?
Odpovědět0  0
MilosC | 30.9.201214:38
Receiver jsem kupoval od prodejce ukishop33 , CD přehrávač od prodejce stereoid! nebo snad jen stereoid . Cenu si přesně nepamatuju, ale obojí došlo, jak bylo slíbeno, s dálkovým ovládáním a návodem k použití.


Odpovědět0  0
tombik999 | 30.9.201216:31
A to je porad jeste moderni typ. Ja osobne mam doma ­(i kdyz dlouho uz tu hrat nebude­) Pioneer SX­-650 http:­/­/farm5.static.flickr.com­/4011­/4577184950_0b0611bbd9.jpg a Tesla ARS 1014 a s klidem budu tvrdit ze přehrají většinu dnešní konzumní produkce. Reproduktory na aukru za bratru 900kč a Receiver za 2000. Když jsem to ve dvaceti kupoval tak mě šokovalo o kolik to hraje líp než zesilovač a bedny Onkyo za násobně víc peněz, které nám hrály v té době v obýváku. Je jasné že za větší peníze se dá koupit skvělý moderní zvuk, ale i takhle ekonomický nákup může posunout poslech úplně jinam...a i na takové sestavě poznáte přechod ze zvukovky asus xonar essence stx na DAC ­(v mém případě Music Hall 25.3­)

Jsem rád že takový pohled na věc nemám jen já :)
Odpovědět1  0
Jurawood (8) | 29.9.201221:20
Sice to v článku bylo tak trošku naznačeno ale tenhle problém má i jméno :­-­) LOUDNESS WAR

Já jsem s aparaturou na několik let za vodou, ale pousmál jsem se nad těmi HD nahrávkymi 192­/24.
Moje zkušenost a nejen moje je taková že mám typ, stáhnu ­(ukradnu­) otevřu a zděsím se, někdy se mi chce i plakat.
Dynamika 3­-7 dB je u 95% dnešní hudby. Čest vyjímkám a od těch si potom CD i zakoupím.
Těch 95 procent je na reklamaci, škoda že neudělají zákon že cokoliv nemá více jak 8dB DR je vadně a vhodné k reklamaci. Ale mohou si za to lidi sami.
rok 1996 : 12­-14dB
rok 1998 : 10dB
rok 2001 : 7dB
rok 2005 : 5dB
rok 2010 : 3dB
Odpovědět2  0
Petr Štefek (1098) | 29.9.201221:44
Tesat do kamene ... naštěstí mi současný mainstream nic mo neříká, takže většinou mám štěstí na slušné záznamy:­). Dneska si může CD nebo sklabdu nahrát každý sám na počítači, nějak to smíchat a hurá s tím na trh a z druhé strany velké vydavatelství se snaží, ať to ­"hraje dobře­" i mizerných systémech od auta po ledničku v kuchyni s repro:­). Ja jsem psal formát HD nic neřeší ... humus zůstane humusem i na 24­-bit a 192kHz.
Odpovědět2  0
FreakB (10) | 29.9.201210:57
A to jestli je hudba dobře vymyšlená.Reprodukce je až druhotná a je celkem jedno z čeho se poslouchá.Třeba i z přenosného kazeťáku.Ale když to baví,nic proti.
Odpovědět0  0
Pavel Karas | 28.9.20120:43
Zdravím, pane Štefku, zajímalo by mě, zda jste někdy dělal slepý poslechový test hudebních formátů ­(např. FLAC vs MP3 s různými bitrate­). My jsme s kamarády nedávno něco podobného dělali a shodli jsme se, že od 192 kbps nahoru jsme nepoznali rozdíl mezi ztrátovou a bezztrátovou kompresí. Musím říct, že jsem čekal trochu jiné výsledky. Zajímaly by mě zkušenosti jiných posluchačů. Jde mi ale o skutečný slepý poslechový test, ne že si někdo vědomě pustí FLAC a rozplývá se nad detailností výšek apod. Z vlastní praxe astronoma vím, že autosugesce je mocná čarodějka, zejména tam, kde vnější podněty testují hranice možností našich smyslů.

Pokud by Vás zajímaly detaily našeho poslechového testu, poslouchali jsme na Sennheiser HD600 přes externí zvukovou kartu MBox Mini 2. Referenční nahrávkou byla skladba Pink Floyd: High Hopes ve formátech FLAC a MP3 od 128 kbps do 320 kbps. Skladbu jsme natáhli ve všech dostupných formátech do jednotlivých stop v programu Pro Tools a tlačítkem ­"solo­" jsme plynule přepínali mezi jednotlivými formáty.
Odpovědět1  0
Petroman (119) | 28.9.20128:48
Moje zkušenost: Kdo tvrdí, že slyší rozdíl u MP3 320 kb­/s, je buď batman nebo blázen. Nehledě na to, že ve svitu procesu záznamu samotného zvuku, jsou tohle totálně žabomyší války... Ale rozdíl na 192 kb­/s je slyšitelný. Pravděpodobně jste měl špatný výběr skladby. Asi se tam ořez neprojevil.
Odpovědět3  0
john (109) | 28.9.20129:33
ono je to vse o celkovem audio retezci ­/ vcetne poslechove mistnosti, samozrejme ­/, ja jsem treba zastancem uzavrenych beden s realnym spodkem kolem 30­-35 Hz a ­"analog zosiku­" na cca 20% dosazitelneho vykonu...
ja bych jako referencni skladbu navrhl ­/ kdyz uz jsme u toho ­"rocku­" ­/ Epitaph od King Crimson....
vrchni cast spektra uz se me netyka, koncim na cca 10 kHz...
no a pokud bude audioretezec vyvazeny i z hlediska fazovych posunu, tak pak to jde opravdu poznat, ta nahravka zni tak nejak ­"jinak­", rek bych ­"hladce­"....
no a pak ta dynamika nekterych digi ­"zazraku­", kdy dokazou zprznit puvodni kvalitni analog do ­"neposlouchatelne­" podoby je take dilo....
Odpovědět2  0
kliploo | 28.9.201212:07
Vyzkoušel bych i jiné skladby ­- ono brát v potaz jeden vzorek je zcestné...
Například pro test dynamiky a prostoru bych si osobně vybral Johna Fruscianta ­- Before the Beginning...
Jinak nové ­"hutné­" album od JESU ­- Ascension, kde se právě ořez může markantněji projevit na sytosti zvuku...
Odpovědět1  0
Pavel Karas | 28.9.201212:13
To je pravda, příště to zkusíme s více skladbami ­(ve skutečnosti jsme dělali poslechový test sluchátek a tohle byl jen ­"boční produkt­"). Zajímalo mě, jestli někdo tady zkoušel něco podobného.
Odpovědět0  0
pita_lbc | 29.9.201211:15
Zdravim, zkouseli jsme to u znameho, ktery ma zesilovac Harman­/Kardon a repro Focal Chorus 826V. Testovane bylo na CD Carmina Burana ­- Robert Shaw ­- Atlanta Symphony Orchestra ­- TELARC 1981. Zkouseli jsme rozdily MP3 192kbps, 320kbps a FLAC. Na techto repro byly rozdily opravdu hodne slyset.
Je slyset ztrata presnosti vyssich stredu a vysek. Doslo ke ztrate ­"lokalizace­" nastroju v prostoru. Najednou Vas prestane nahravka bavit. Prijdete o jemne niance.
Je to opravdu hodne o soustave na ktere prehravate. Doma mam Jamo S506. Na nich slysim rozdil MP3 192kHz a 320kHz, ale rozdil s FLAC uz nikoli.
Na tech Focalech je ten rozdil neuveritelny. Ve chvili kdy hlasitost hodne pridate, MP3 vas taha za usi. FLAC i CD vam mazli usi a vy si pripadate, ze sedite primo pred orchestrem.
Odpovědět4  1
Valky | 6.10.20122:55
Poslouchám na bednách s BR ozvučnicí objemu 16l, 3cm materiál, BR laděný na 42 Hz, repro SEAS 29TFFW + SEAS P18RNX­-P, výhybka 18­/18 s kompenzací impedance tak, aby byla v pásmu 5Hz­-30KHz 6,1­-7,6 Ohm. Frekvenčka, fázovka, impedančka pro každý repro měřena v ozvučnici. Atd, atd...
Zesilovač je také vlastní výroby, elektronkáč PP s RTF ECC83 + Electro­-Harmonix EL34. Zapojení dost podobné Marshallu, ale nepoužívám žádnou zpětnou vazbu.
Zdroj zvuku buď PC + M­-audio Audiophile 2496 s operákama přeháznýma za LME49720, nebo gramofon tesla NC450, ale moc desek nemám.

Osobně slyším rozdíl mezi MP3 a FLAC v prostorovosti a přesnosti, je jedno jestli 320 nebo 192kbps, prostě z MP3 nejsem schopen s takovou jistotou určit odkud daný nástroj hraje. Jestli to poznám naslepo... no u nahrávky kterou jsem předem neslyšel ne, když mi někdo řekne že je to bezztrátové tak to označím maximálně jako nekvalitní nahrávku. Pokud mám skladbu naposlouchanou tak rozdíl poznám.
Odpovědět0  0
Pavel Karas | 8.10.201211:18
IMHO, ten jev, který popisujete, nemusí nutně souviset s bezztrátovou kompresí jako takovou, ale s nastavením sterea při převodu do MP3 ­(může být rozdíl mezi skutečným a tzv. joint stereem­).
Odpovědět0  0
Jan Kosnar | 27.9.201212:47
O DACu Carat Peridot2 jsem zatím neslyšel a na netu je také informací poskrovnu....nepřipravujete jeho recenzi? Jaký je zvukový rozdíl oproti AUDIOTRAK Prodigy HD2 ADVANCE DE? ­(pominu sluchátkový zesilovač­) ....vyplatí se např. u uvedených repro Focal nebo Audioengine připlatit za tento DAC 2000,­-?
Odpovědět0  0
Jan Kosnar | 27.9.20128:08
Děkuji za zajímavý článek. Měl bych na autora vzhledem jeho zkušenostem ­(...a samozřejmě i na další diskutující :­) jeden dotaz: skutečně je tak velký rozdíl mezi aktivnímu repro pro PC a stejně velkými ­(tedy spíš malými :­) pasivními repro? Mám totiž u PC relativně malé ­(zhruba jako uvedené Focaly­) pasivní reproboxy za cca 13 tis. napájené ze zesilovače aktivního subwooferu a přemýšlím, jestli bych si nějak výrazně polepšil zakoupením např. zmiňovaných Audioengine A5...PS: neuvažujete o recenzi Audioengine A2? Děkuji za odpovědi
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 27.9.201210:42
Aktivní monitory respektive reproduktory jsou typické tím, že je můžete poslouchat velmi blízko a mohou také stát třeba jen metr od sebe a dokáží vykouzlit jakýsi pravo­-levý prostor ­(stereobázi­). S pasivními reproduktory toho v 99% případů nedosáhnete. Musíte hrát na podstatně vyšší hlasitosti a bedný potřebují být od sebe 2 metry i více. Nemohu vám radit, vyhodit a zakoupit A5+ ... sám musíte slyšet, jestli se vám to zdá ok. Vezměte sestavu a slušné nahrávky a udělejte si test, kdy to samé si poslechnete v normálním sestavení a pak si to samé naložte na stůl ..., výsledek bude jasný. Pokud na hifi jako takové nemáte čas ...tj. sednou si do křesla a se sklenkou vína nebo jiného nápoje v klidu poslouchat a pracujete na počítači, tak spíše zvažujte investici do slušných aktivů s subwofeerem nebo bez. Neskačte do toho po hlavě a vyzkoušejte třeba ony Audioengine A5+ a DAC ­(Firestone, Styleaudio, Arcam, Cambridge Aduio atd.­). Vždyť vše můžete do 14 dnů bez udání vrátit.
Odpovědět0  0
Carter83 (12) | 27.9.201212:52
Pokud se pravo­-levým prostorem myslí to, že vnímám hudbu v celém prostoru před sebou ­(místo levý­/pravý reproduktor­), pak s kombinací zesilovač + pasivy ­(mimochodem se součtem cen nižší než zmiňované Audioengine A5+­) nemám v tomto směru problém. Přímé srovnání bohužel nemám, takže nevím do jaké míry jsou v tomto aktivní reprosoustavy lepší, ale rozhodně se nejedná o nějakou absenci sterea u pasivů.
Naopak, největší problém jsem v tomto zažil v případě Logitechu Z­-5400 ­(což pravda nespadá zrovna do kategorie zde diskutovaných řešení­), tj. aktivní soustavy, kde miniaturní repráčky ­"kuňkaly­" po stranách, ale výsledný zvuk se nikdy ­"nespojil­", nezávisle na hlasitosti.
Odpovědět1  0
venca_68 (30) | 27.9.201213:52
Myslím, že než pravo­-levý prostor by bylo vhodné pro zjednodušení rozlišit 3 kategorie:
1. dobrá sestava ­- nástroje a zpěv lze lokalizovat v prostoru mezi reproduktory
2. kvalitní sestava ­- nástroje a zpěv lze lokalizovat v prostoru ­(i vně reproduktorů­) a navíc by mělo být možno rozlišit i vzdálenost od mikrofonu ­(předo­-zadní prostor­), přirozená reprodukce bez zkreslení
3. vinikající sestava ­- to co má 2 + rozlišení drobných detailů, jako pohyb prstů po strunách, nádech před zpěvem, rozpoznání druhu nástroje, rozlišení vícehlasého zpěvu apod.
Vámi zmíněný Logitech bude nejspíš samostatná kategorie 0 popřípadě ­-1.
Kdo poslouchá přes kvalitní sluchátka mi snad dá za pravdu, že detaily, které lze slyšet ve sluchátkách, většinou v sestavách kategorie 1 člověk neslyší a ve druhé kategorii pouze tuší. To už musí být opravdu kvalitní sestava, aby si člověk vychutnal vše.
Odpovědět1  0
kliploo | 27.9.201214:27
Souhlas...
U vynikajících sestav ­(i sluchátkových­) se ale pohybujeme v astronomických částkách a specializovaných prostorech...
Odpovědět0  0
Petroman (119) | 27.9.201214:31
Si trochu rýpnu, ale když jste to tak pěkně definoval, tak je třeba taky říci: Ony ty nahrávky dneska tak mrší, že to nejde. Prostě tam prostor není už v záznamu. Nebo je divný. Třeba že basová linka je jen v jednom kanálu :D
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 27.9.201215:01
Ano, máte naprostou pravdu. Ale zase bych se toho tolik nebál. Ti, kteří mají zájem poslouchat v lepší kvalitě, většinou poslouchají takovou hudbu, která je i celkem slušně nahraná ­(výjimky však existují všude­).
I proto ale všem doporučuji osobní poslech toho, co si hodlají pořídit. V okamžiku, kdy na špičkové aparatuře slyšíte mizernou nahrávku, začnete pochybovat jestli má vůbec smysl vyhodit takový prachy oknem za takovou hrůzu, která vás z křesla spíše vyžene. Z druhé strany, v okamžiku kdy vložíte CD s kvalitní nahrávkou, kde po zavření očí máte pocit, že muzikant s kytarou sedí 2,5m od vás a další metr za ním stojí dvě holky, co mu zpívají refrény, máte celkem jasno.
Sám mám nyní podobné dilema. Byl jsem v poslechovém studiu a poslouchal své potencionální nové sloupky, Některé skladby se však nedaly poslouchat. Např. 2CD To nejlepší od Plavců znělo příšerně ­(a to jsem se těšil na kvalitní vokály Vančury nebo Hájka­) a ani Pat Benetar nedopadla nejlépe. Většina z toho co jsem si přinesl mne ovšem příjemně překvapilo a ten cenový rozdíl je slyšet.
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 27.9.201210:42
Já osobně předpokládám, že tento článek se zabývá kvalitním ozvučením PC stolu, tedy reproduktory pro blízký poslech ­(Nearfield­). A pro tento účel jsou asi vhodnější aktivní repro. Otázkou zůstává, jestli si někdo může doopravdy vychutnat hudbu se všemi detaily na kancelářské židli s lokty opřenými o stůl. Já tedy ne.
U PC mám ­"obyčejné­" M­-Audio AV20 ­(cca 2000Kč­), zvuk pro poslech při práci ujde. V okamžiku kdy si chci opravdu něco poslechnout, přepínám přes DAC na pasivní ­"sloupy­" živené A­-čkovými monobloky ­(za cca 50000Kč­) a usedám do křesla.
U zvuku vám žádná recenze nepomůže, to je oblast, kterou lidé vnímají dost odlišně a to co se líbí jednomu se nemusí líbit druhému. Pokud je šance, chce to osobní poslech.
Odpovědět1  0
Petr Štefek (1098) | 27.9.201211:38
Máte pravdu, ale osobně jsem třeba docela vytížen a znám také uživatele s násobně drahými aparaturami v řádech statisíců, co pak poslouchají hudbu na počítači, protože pracují a do křesla a poslechovky usednou jendou za měsíc:­). Já jsem s tím přestal bojovat a jsem třeba připraven podobnou částku dát za řešení s minimem kompromisů u PC ­(PC fanless­). Ještě ovšem nemám jasno, co to přesně bude zda nějaké high­-endové aktivy nebo rovnou celý komplet 2.1 a úprava pracoviště, ať to jde poslouchat.
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 27.9.201212:34
Ne každý dnes na to křeslo má čas, ale já bych nebyl schopen při práci ty finesy nahrávek, které přináší právě až kvalitní aparatura, vychutnat. Buď by mne to odvádělo od práce nabo by naopak hudba prošla naprázdno. Ale každý jsme jiný a naštěstí je již dnes k sehnání pro každého to jeho ­"pravé ořechové­" ;­-­)­)­).
Odpovědět0  0
radon (64) | 27.9.201223:59
také jsem uvažoval o nearfield repro, ale právě ta specifičnost mně u tohoto řešení vadila. Nakonec jsem tedy šel do klasických regálů velikosti A4 ­(díky výsuvné klávesnici a LCD na výklopném rameni není problém ani poslechový trojůhelník­) a jsem spokojenej. Když dělám na PC tak jede hudba stejně spíše jako kulisa na slabší hlasitosti a pokud mám chuť na soustředěný poslech, stačí poodjet s křeslem dozadu ... takže s tím paušální odsouzením regálů tak úplně nesouhlasím ­(případy kde je větší stůl, výkonnější zesilovač, zohlednění té obrovské nabídky repro ...)
Odpovědět0  0
MilosC | 26.9.201221:29
Uvažuji o DAC firmy Firestone, model ILTW ­(zkratka znamená pro mne sympatické ­"I love Taiwan­"). USB vstup, RCA cinche na výstupu, bez sluchátkového zesilovače ­(sluchátka vůbec nepoužívám­). Parametry mi připadají lepší než u Cambridge Audio za 10k, jejich holandský distributor má ILTW v akci za 199 E. Nejsem počítačový expert, a tak bych rád věděl, jestli má na kvalitu zvuku vliv kvalita počítače resp. USB výstupu. Mám jen 2 roky starý notebook HP ProBook. Poslouchám především jazz a klasiku. Z CD mi tu vyhrávají k mému neutuchajícímu nadšení 19 let starý analogový stereo receiver Denon DRA­-735R 2x80W ­(nikdy nezazlobil­) a dvoupásmové bedny Xavian. O vícekanálovost nestojím. Nahromadila se mi ale na HDD hudební sbírka ve formátech FLAC a APE, kterou bych rád poslouchal přes uvedený systém. Máte někdo s ILTW nebo jinými výrobky Firestone ­(pojmenovali je komicky Fubar­) zkušenosti?
Pak tu ještě zmíním A­-DACII norské firmy Abrahamsen, zřejmě srovnatelný s ILTW, ale ten je v současnosti ­-­- prý do půlky října ­-­- vyprodaný. V létě byl nabízen za cca 1000 norských korun.
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 27.9.201210:18
Testoval jsem doma Firestone Spitfire MKII a Styleaudio CARAT?­-TOPAZ Signature. Nakonec jsem se rozhodl pro Styleaudio. Nebylo to však kvůli zvukové kvalitě, ale převážila přítomnost sluchátkového výstupu, ze kterého jsem byl přímo nadšen. Zvukově oba DAC katapultovaly hudbu, v porovnání s analogovým připojením, o několik tříd nahoru.
Pokud máte možnost, rozhodně doporučuji otestovat, to žádný názor v diskuzi nenahradí. Z mého pohledu byl Spitfire o chlup méně muzikální, ale zase mi zvuk připadal analytičtější, což by vám coby vlastníkovi Xavianů mohlo vyhovovat. Já poslouchal na Dali 104 s monobloky Ri­-Audio Mk1.
Odpovědět0  0
Dekos | 26.9.201221:15
Snad to budeš mít dobrý, no ale když ten systém tam tak detailně rozebíraj a ukazujou hodnoty měly i připsat ve frekvenčním rozsahu aparatůry v jakým spetrku hlasitosti ­(útlumu­) je to měřeno, jestli ­-3dB vypadají parametry +­- dobře, ale může to být i ­-10dB a to už je trochu jiné kafe. Mohl být i nějaký graf z měření.
Odpovědět0  0
stavitel75 (5) | 26.9.201220:38
Pane Štefek moc díky za pěkný článek, zrovna uvažuji jakou audio sestavu na poslech hudby koupit. Velmi jste mi pomohl.
Odpovědět0  0
DJ4U (18) | 26.9.201218:45
Pěkný článek, autor přesně vystihuje, jak se věci mají, většinou nabušený komp a k tomu chrastítka od Logitecu nebo Creative. Ale každému dle jeho gusta. Základem kvalitního zvuku je vyvést zvuk v digitálním formátu pryč z kompu, protože rušením v PC se člověk nevyhne. Ikdyž, vlastně, vše je relativní a vše ve výsledku udává sám posluchač. Cenu, kterou je ochoten věnovat takovému řešení. Sám můžu posoudit, že na své letité zvukovce SB Augigy 2ZS ve spojení s postarším zesilovačem NAD ­(tuším i nejnižší řady­) a ještě staršími Teslami 1014 byl zvuk za dané peníze opravdu luxusní. Autor se možná zapomněl zmínit o značce Firestone audio, která nabízí také produkty do nižšího, ale již opravdu Hi­-fi.
Odpovědět0  0
JoHnY2 (45) | 26.9.201222:01
Ja muzu jeste doporucit optikou z kompu do staryho highend recieveru a DIY bedny. Poridil jsem za 6000 asi tak 10 let starej reciever Yamaha DSP­-A2, prihodil staricky DIY tripasma ­(uz jim je pres 30­) a za par supu to hraje naprosto uzasne. Nejde cekat zadny dunivy basy a kristalovy vejsky, ale to clovek od uzavrenejch beden ze 70 let musi cekat.
Planuju jeste poridit moderni bedny ­(opet DIY­) a pak by si asi Yamaha zaslouzila obnovu nekterejch kondiku. Po 10 letech uz to nebude zrovna ono. Na druhou stranu u druhyho nejvyssiho modelu urcite nesetrily. Ne v dobe kdy bylo recievery vzacny zbozi. Uz jen vaha 20kg a ohromny trafo o necem svedcej ;­).
Odpovědět1  0
radon (64) | 30.9.201214:06
osobně jsem laboroval u PC s kombinací receiveru a levných regálovek, ale po přechodu na slušnější zesilovač ­(NAD­) a DAC je ten výsledek někde ­(řádově­) jinde, takže někomu to může stačit ­(třeba jako přechodné řešení­), ale kdo chce co dobrý poměr cena­/výkon, měl by zalovit ve vodách audio komponent a ne home cinema komponent ­(klidně jetých, beztak se kdysi dělaly festovnější :­-­)­)
Jeden čas jsem k PC uvažoval o kombinaci Onkyo A­-5VL a repro typu B&W 686, nezabere to na stole moc místa a člověk nemusí řešit DAC, protože ten zesík má optiku. Nějaká taková podobná kombinace by dle mého mohla být pro spoustu lidí ideální řešení.
Odpovědět0  0
styxik (14) | 26.9.201218:25
Odpovědět0  0
apetan | 26.9.201217:40
Jak bylo již vyřčeno výše ­(Petroman, 26.9.201212:07­), taky se přimlouván za článek se zkušenostmi na téma Jak nejlépe propojit externí disk s hudbou ve formátu flac s integrovaným zesilovačem a pasivními bednami pro přehrávání 192­/96.
Odpovědět1  0
tomil2002 (74) | 25.10.201616:23
Zdravím, nevím jestli to ještě bude někdo číst ­( podle datumu tohohle článku ­) chtěl bych se zeptat , vyšly někde články o možnostech propojení HDD se zesilovačem ? Zrovna to řeším a všiml jsem si, že za pár korun jsou k mání takové ty tv androidí krabičky o to by nešlo , ale mají optický výstup toslink a 3­-4 vstupy USB .To jsou zajímavé možnosti jen ten šílený android kdyby šel nahradit výhoda oproti klasickému MC je taky v ceně a více účelovosti ­( tv box i s poštou do 1000 kč ­) a žádné větráčky , nic ,vše tiché jen ještě malý display by to chtělo .
Odpovědět0  0
radon (64) | 25.10.201622:18
teoreticky ... na NAS server nahrát hudbu, k zesilovači připojit Asus Clique R100 a do ruky mobil­/tablet pro procházení adresářů a spouštění hudby
Odpovědět0  0
mArtyB (5) | 26.9.201215:42
Děkuji za tento článek, konečně něco pro mě. I když ne tak úplně. Chtěl bych se zeptat, jestli je možný kvalitativní rozdíl při poslechu, když spojím např. zesilovač optikou s PC s integrovaným kodekem nebo s přídavnou zvukovou kartou. Zatím jsem nikde nenašel, že by někdo přímo testoval tento rozdíl. Celá cesta zvuku z např. BD mechaniky do recieveru je přece pouze digitální, až DAC zesilovače si udělá své. Byl by i zde možný rozdíl kvality ? Díky.
Odpovědět2  0
Petr Štefek (1098) | 26.9.201216:47
Kvalitativní rozdíly je možné dělat náslechem, ale osvědčila se metoda mít alepsoň troje uši a aparaturu o několik tříd výše.
Odpovědět0  1
JanoX | 26.9.201217:00
Rozdíl kvality optického výstupu mezi low­-cost integrovanou zvukovkou a super­-extra zvukovkou není uchem slyšitelný.
Dá se to srovnat s kvalitou obrazu z DVI výstupu, rozdíly nejsou, zatímco dříve při D­-SUB občas rozdíly byly.
Odpovědět1  0
amrtin (46) | 1.10.20120:04
Tak tohle musím vyvrátit z vlastní zkušenosti:dokud jsem měl připojenou aparaturu přes optiku na základní desce,byl zvuk takovej divnej,jakoby plochej.Přes Asus Xonar D2X je to opravdu něco jiného­(stejný opt.kabel­).Já mám za to,že ta integrovaná má prostě nějak blbě řešený napájení a něco se do ní dostává nebo nestíhá,ale to je pouze moje teorie...,taky jsem si myslel,že když je zvuk prostě digitální,tak tam nemůžou být rozdíly.Opravdu můžou.
Odpovědět0  1
Quaris (1) | 26.9.201214:53
Děkuji autorovi za článek, jste jediným serverem, který bere poslech hudby z PC vážně. Všude jinde se debatuje nad Geniusy, Logitechy, Creativy apod. Používám AE Aego M a Onkyo SE­-90. Myslím, že tyto repro, pokud je koupíte vzahraničí za výrazně příznivější cenu než u nás, ­"normálního ­" uživatele uspokojí. Zvažuji upgrade. Na Teufel D500 zatím nemám, chtěl bych se proto zeptat autora, zdy by upřednostnil Focal XS Book před Audioengine A5+ na poslech jazzu, blues a občas rocku? Nejde mi o dunivé basy, ale spíš o detaily a světlost zvuku?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 26.9.201216:46
V současné době používám jako ­"nouzovku­" XS Book a jsem vcelku spokojený, než budou prostředky na Focal 110A + sub a jsem spokojený. Audioengine pokud si pamatuju neuměl takové detaily, ale zněj razantněji a jako allrounder je asi lepší. Asi bych vzal Audioengine byť vámi ...
Odpovědět1  0
venca_68 (30) | 26.9.201213:20
pokud někdo uvažuje o koupi převodníku s tím, že k němu bude chtít připojit více zařízení, měl by hledat přístroj, který umožňuje přepínání mezi jednotlivými zdroji.
Spousta převodníků, např. zde zmiňovaný Styleaudio CARAT­-TOPAZ Signature nebo Firestone Spitfire MKII ­(který jsem doma testoval­) mají pouze automatickou volbu danou prioritou vstupu. Pokud tedy budete mít zapojen zvuk z PC přes USB a jiný zdroj přes optiku, tak pokud bude zapnutý PC tak vám zdroj napojený na optiku hrát nebude. Budete muset buď vytáhnout USB kabel, nebo vypnout PC.
U Styleaudio CARAT­-PERIDOT2 už to někoho zrejmě ­"trklo­" a přepínač má.
Odpovědět2  0
venca_68 (30) | 26.9.201219:19
Oprava:
Styleaudio CARAT?­-TOPAZ Signature přepínání má. Teď jsem to doma kontroloval, omlouvám se za dezinformaci.
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 26.9.201213:00
Má význam uvažovat o kvalitní zvukové kartě kvůli optickému výstupu, pokud je již na základní desce?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 26.9.201213:07
Podle mého má. Třeba p. Vrána ­(CASEA­) pracuje na vylepšení optických výstupů zařízení včetně zvukových karet a krom pozitivních recenzí to má podleožené i měření:­). Pro apráty, které jsem zde uváděl, ale dle mého stačí v pohodě optika kodeku ač teda sám využívám USB asynchro DAC.

.
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 26.9.201213:35
Přes USB jsem to zkoušel také ­(mám Styleaudio CARAT­-TOPAZ Signature­), ale generovalo mi to po cestě do reproduktorů brum. Proto používám optiku.
Nikdy jsem však neměl samostatnou zvukovou kartu s optickým výstupem abych to mohl porovnat.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 26.9.201217:16
Ha ten samý DAC jedu přes USB a žádný brum není. Možná vada kusu nebo specifické podmínky.
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 26.9.201220:00
V mém případě to bude nejspíš problém připojení zesilovačů i PC na jeden zásuvkový přívod. Ten brum vznikal už za dob, kdy jsem měl PC připojené k předzesilovači přes analog ­(RCA ­- 3,5 mm jack­).
A právě to byl důvod pro pořízení DAC. Měl jsem možnost si domů půjčit k vyzkoušení Styleaudio CARAT?­-TOPAZ Signature a Firestone Spitfire MKII. Bohužel, v obou případech se ten brum při zapojení přes USB objevoval. A tak to jedu přes optiku a je klid.
To důležité je, že kvalita šla několikanásobně nahoru. I proto mne zajímalo, jestli by s kvalitní zvukovou kartou s optickým výstupem šlo jít ještě o kousek výše.
Odpovědět0  0
JanoX | 26.9.201220:34
Nešlo, kvalita optiky je konečná, zlepšovat se dají jen DAC.
Odpovědět1  0
rogiwonay | 30.9.201221:21
Velmi podnětný článek včetně diskuze. Předpokládám ale, že kdo se léta pohybuje v oblasti HiFi zvuku, má domácí poslech ­"v křesle­" již vyřešen a jde tedy především o to, jak PC k domácímu zesilovači, receiveru připojit. Již delší dobu jsou na trhu AV Receivery, které mají obvykle jeden nebo více optických vstupů, a nabízí se tak přímé optické spojení s výstupem S­/PDIF Out počítače. Toto řešení má dva klady, nevzniknou zemní smyčky, které při metalickém spojení AV přístrojů mnohdy potrápí brumem a nelze nezmínit také fakt, že mnohá audiovizuální díla ­(soubory v adresáři PC­) nesou kromě stereofonního i zvuk vícekanálový. S minimálními náklady, t.j. s optickým propojovacím kabelem se může zájemce pustit do objevování toho, jaký zvuk skrývá archivovaná zvuková, popř. videonahrávka ve vlastním PC.
Některé HD video záznamy z poslední doby, doprovázené několika zvukovými kanály od sterea až po 7+1 poskytují dostatek prostoru pro experimentování, např. jak může obraz posílit kvalitní zvukový vjem.
A to vše za cenu pořízení OPTICKÉHO KABELU TOSLINK M­/M, v délce třeba 15m a v ceně 680Kč!
Odpovědět1  0
amrtin (46) | 1.10.20120:10
Naprosto jste vystihl můj případ :­-)
Odpovědět0  0
Teos (1) | 2.10.20128:32
Víceméně podobně jsem se zařídil taky. Z hlavního PC optika z integrované karty ­(na hry­/mp3 naprosto stačí­), z HTPC hdmi výstup, obojí zapojené do Yamaha RX­-V 1800 receiveru + relativně slušné repro. Pořizovat samostatnou zvukovku nebo DAC považuji pro potřeby poslechu za naprostou zbytečnost. Vzhledem k tomu, že v HTPC mám BR mechaniku a řadu BR ripů na disku, optika už na to nestačí, tak jsem musel využít HDMI ­(karty ATI mají už řadu let zabudovanou plně digitální 8kanálovou zvukovku­), pak už stačí jen nastavit dekodér v PC tak, aby pokud možno vše posílal do receiveru v originálním formátu, v nejhorším případě jako 8kanálové PCM.
Odpovědět0  0
Petroman (119) | 26.9.201213:09
Zkuste zagooglit. Někde jsem to v minulosti viděl prozkoumané a změřené. Ale domnívám se, že audio na základních deskách je dneska hodně dobré a že nebude v digitálu rozdíl. Kor když to má většinou stejné součástky.
Odpovědět0  0
ajs | 26.9.201212:49
Hm a kde mám pořídit ty Audioengine A5+? Čistě osobně bych ke komplu chtěl zes + pasivní repro ale netuším do čeho jít. Chci je plácnout na stěnu, takže nic se zadním BR. Nevíte někdo o něčem obstojném? Jde mi o solidní bas ­(a malou velikost, což se docela vylučuje­).... díky
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 26.9.201212:54
Nechci dělat reklamu, ale český dodavatel u nás fuguje, stačí Googlit. Opět opakuji, že pasivní budky ve spojení s běžným zeilovače potřebují dfost prostoru a přiměřenou hlasitost, aby dokázaly vykouzlit zajímavý zvuk. Podobných řešení jsem viděl dost a nikdy to nefugovalo. Pokud chcete solidní bas pak jděte do systému 2.1 třeba od zmiňovaného Audioengine a zklamaný nebudete ... vlezete se do 20k. V případě dělených komponent pro kalsické hi­-fi v moc za tuto cenu nemůžete doufat.
Odpovědět1  0
Petroman (119) | 26.9.201213:15
Tesat do kamene to, že klasické bedny potřebují dost prostoru.
Odpovědět2  0
kliploo | 26.9.201212:23
Nerozumějte mi špatně a nespílejte mi případně za off­-topic, ale opravdu bych se raději držel hesla ­"Co Čech, to muzikant­". Za ty peníze, z druhé strany mince, bych si mohl zařídit slušné domácí studio ­(na hi­-fi, vzhledem k ceně a užitnosti celého zařízení, mi bohužel budou muset stačit sluchátka­). Rovněž by mně zajímalo srovnání možností a podpory napříč platformami ­(Win­/Linux­/OS X­).
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 26.9.201212:51
MOnitory nejsou dobré na posclohání hudby:­). Také jsem měl na stole něco od M­-Audia, Behringeru a dalších a únava ušisek nastpuje poměrně rychle vzhledem k jejich naladění.
Odpovědět0  0
kliploo | 26.9.201214:37
Ano, máte pravdu, právě proto bych sáhnul v hi­-fi po sluchátcích ­- ono i zde nastupuje brzy únava sluchovodů ­(záleží na konstrukci­), ale prostorové nároky výkonnějších monitorů, či hi­-fi beden jsou neúnosné ­- cena v případě výkonnějšího aparátu tímto přímo úměrně narůstá. Jen jsem chtěl říci, že přeci jen si pořídím raději slabší monitory pro úpravy zvuku ­- a tehdy se právě ­"únava sluchovodů­" kompenzuje ­(pokud zvolíte studiová sluchátka je únava mnohem markantnější­).
Odpovědět0  0
kliploo | 26.9.201215:46
Abych to uvedl na pravou míru...
"slabší­" monitory ­- myšleno s menším výkonem, nikoli kvalitou ­- KRK VXT4 SE ­- je dobrý příklad a jistěže existují i lepší...
Odpovědět0  0
Petroman (119) | 26.9.201212:07
Článek dobrý. Ale za základ bych považoval propojení se zbytkem osazenstva domácnosti. Prostě to udělat přes klasické hifi komponenty. Stereo poslat do zesilovače a dál do pasivu beden. Ten výběr ve studiovkách je totiž nic moc a o univerzálnosti si dovolím pochybovat. Ale jako osobně se mně děsně líbily bedny od KRK.
Odpovědět2  0
Petr Štefek (1098) | 26.9.201212:49
Můžeme se někdy věnovat tématu celkového propojení přes řešení typu Wireless DAC a vést to přímo na integráč nebo jinde z TV, PC, DVD playeru.
Odpovědět1  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.