reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

jdvjdv

Registrace: 17.2.2015
Komentářů: 2, score 2.0
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 17.2.2015 s hodnocením +3:
Tak si čtu doporučenou sestavu pro fotografy a nějak mi to nedává smysl. Chybí zde základní komponenta bez které fotograf uvidí na monitoru 16 mil barev když může vidět 1 miliardu...
Pokud se nepletu, tak je potřeba profesionální grafická karta, která umožní zobrazit 10 bit barvy. Dále samozřejmě nějaký rozumný monitor s min. 10bit a DP kabel.
Pokud tedy autor zná nějaký způsob, jak aktivovat 10 bit barvy na Nvidia GTX 750 Ti nebo něčem podobném, tak se těším na návod. Léta zpátky nebyly Radeony blokované pro 10 bit barvy. Nvidia zase šla SW překopat na Quadro přes RivaTuner. Nic z toho již není možné, tak buď koupit Quadro­/Firepro, nebo vzít pájku a u Nvidia se pokusit změnit device id přepájením odporů ­(750ti by měla mít třeba 0x10DE­)....
Asi je jasné kam tím mířím.
Komentář z 17.2.2015 s hodnocením +1:
1 miliardu barev nepoznám ani náhodou. ale pokud ­"vyvolávám­" z rawu fotky ­(12 ­- 16 bit na barvu­), kde je postupný barevný přechod, tak téměř jistě každý pozná rozdíl mezi běžným 6 + dithering, popř. 8 bitovým monitorem ­(kde mám 256 odstínů na barvu­) a 10 bity, kde těch přechodů mám 4x více. takže ano, poznám to naprosto s přehledem.
vzhledem k tomu, že monitory s 10 bit jsou již cenově dostupné, tak by bylo fajn, kdyby nvidia­/amd neosekávaly parametry karet alespoň v této oblasti. protože normální smrtelník si nemůže dovolit koupit 10x dražší grafickou kartu ­(quadro­) se stejnými parametry jako má např. zmíněná 750 TI. Naopak uměle osekané parametry výpočtů grafik v double precision oproti single precision výpočtům nám ve většině případů můžou být naprosto jedno vhledem k tomu, že VRAM na grafice je většinou tak malá, že se tam žádný pořádný výpočet stejně nevejde...