Juicero: jak draze vymačkat džus z pytlíku


Z obchodního hlediska jde o velice zajímavý tah. Zákazníkům byly nabídnuty mašinky aktuálně za 400 dolarů, které umí zmáčknout pytlík a připojit se k Internetu, abychom si mohli zvolit, kdy se má tato operace spustit. Vedle toho tu je ale i DRM, což v tomto případě znamená, že zařízení bude mačkat pouze originální pytlíky, které pochopitelně nejsou vůbec levné. To ostatně bylo známo už tehdy, kdy Juicero shánělo investice a ty se bez problémů našly ve výši 70 mil. dolarů. V té době se ale zařízení ještě mělo prodávat za 700 dolarů, což byla i cena v průběhu prvního roku na trhu.
Autor Juicera a bývalý CEO celé firmy Doug Evans už stačil v jednom interview přirovnat svou práci na tomto zařízení k roli, kterou sehrál Steve Jobs v rozvoji trhu s PC, takže sebevědomí tomuto pánovi rozhodně nechybí. Prozradil také, že tento DRM odšťavňovač je složen ze 400 dílů, má dva motory i s převodovkou, 10 plošných spojů, skener, mikroprocesor, bezdrátové rozhraní a velice kvalitní hliník využívaný v leteckém průmyslu. Západky tak mohou vydržet vyvinutí tlaku až 7250 kg, aby se skutečně všechna šťáva dostala ze sáčku (nikde ale není řečeno, že takový tlak Juicero opravdu vyvine). Není divu, že to už vyvolalo reakce a lidé začali zkoušet, zda budou schopni dosáhnout podobných výsledků mačkáním sáčků pouhýma rukama. Zjistilo se, že s tím opravdu není problém a často je takové vymačkání i rychlejší, i když obsahu je trošku méně. Pokud chcete konkrétní čísla, pak lidské ruce dokázaly vymačkat 220 ml za 90 sekund a mocné Juicero dostalo za 2 minuty ze sáčku 235 ml.
Není divu, když sáčky obsahují již řádně připravený materiál, jako je třeba jemně nastrouhaná mrkev nacucaná šťávou. Investoři na to reagovali tak, že o možnosti tak snadného vymačkání šťávy ani netušili, takže si možná mysleli, že sáčky ukrývají celé mrkve, které budou drceny tunami tlaku.

Aktuální CEO Jeff Dunn obhajuje Juicero se slovy, že je to projekt vytvořený z touhy vyřešit americký problém s výživou a obezitou. Dle něj jde o rodinný produkt určený lidem, kteří už utrácejí velké peníze za osobní trenéry a hodiny tenisu. Dokáže jim také sdělit, že jejich nakoupeným zásobám už brzy vyprší doba použitelnosti, aby s nimi neplýtvali. Sáčky totiž pochopitelně nevydrží čerstvé moc dlouho a spotřebovat se mají do 5 až 7 dní. Pokud tato doba uběhne, Juicero je rovnou odmítne. Ještě že máme své ruce.
Podívat se můžeme také na reklamu v teleshoppingovém stylu, kde je nám jednoznačně ukázáno, že klasické odšťavňování ovoce a zeleniny je složité, časově náročné a vůbec příšerné. A jako obvykle se role hlavního nešiky s olšovýma rukama v domácnosti zhostil muž.
V každém případě, pokud i přes tuto neprůstřelnou obhajobu někdo stále chce své mačkátko za 400 dolarů vrátit, Dunn tuto možnost v závěru své řeči nabízí. To bude platit po dobu příštích 30 dní.
Zdroj: Extremetech