reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Kamery Wyze přišly o jednu z hlavních funkcí, a to jen kvůli akvizici

17.1.2020, Jan Vítek, aktualita
Kamery Wyze přišly o jednu z hlavních funkcí, a to jen kvůli akvizici
Na akvizici AI společnosti Xnor.ai ze strany Apple by nebylo nic zvláštního, kdyby ovšem nepřinesla majitelům bezpečnostních kamer Wyze jednu nepříjemnou novinku. Přestaly jim totiž detekovat lidi, což byla jedna z hlavních funkcí.
Pokud jde o přístup společností k zákazníkům, obvykle se probírá především právo na opravu, nicméně toto je příběh z trošku jiného soudku, který ale také ukazuje na to, jaký přístup mají některé společnosti k zákazníkům a čeho se ti mohou dočkat. Představte si, že si koupíte spotřebič s nějakou vlastností, která třeba může být tou hlavní, kvůli níž jste se pro něj rozhodli. A najednou se přihodí něco, co nemůžete ovlivnit a daná vlastnost bude ze strany výrobce prostě deaktivována. 
 
 
Přesně to se stalo v případě bezpečnostních kamer Wyze, které po akvizici firmy Xnor.ai společností Apple začaly dostávat nové verze firmwarů, jež odstranily schopnost detekovat na obrazu lidské postavy, což zajistila právě Xnor.ai. Společnost Wyze o tom informovala na svých fórech a prostřednictvím e-mailu již v listopadu, ale v této době uživatelé nemohou dělat nic jiného, než se s odstraněním funkce smířit, pokud tedy nějakým způsobem nezabrání aktualizaci firmwaru a budou doufat, že to postačí.
 
Zákazníci musí čekat na to, až společnost Wyze připraví slíbenou náhradní funkci. Vytvořila prý již vlastní AI tým a chce rozpoznávání lidí zajistit i nadále tak, jak fungovalo, ale to ještě nějakou dobu potrvá, a je tak šance, že to bude mít za následek i reálné škody. 
 
Ukazuje se tak, že se na trhu objevuje stále větší počet produktů, které jsou nějakým způsobem závislé z hlediska svého provozu na libovůli společnosti, jež je vyrobila, anebo jako v tomto případě na obchodních vztazích, což ale pro zákazníky samotné vyjde nastejno. Případy takových produktů a firem se množí a nejvíce probírané jsou ty, které jsou spojeny s právem majitele na opravu a zde jde především o firmy Apple a John Deere, které se zmiňují nejčastěji. 
 
Nicméně toto téma může být už v dohledné době zastíněno tím, jak produkty spoléhají ne na vlastní zdroje, ale na služby poskytované provozovatelem a ten se může kdykoliv rozhodnout je prostě zrušit. Dosud šlo ale spíše o to, že se rušily čiště webové služby jako Google Plus a podobné. Případ kamer Wyze ale ukazuje na téma, o kterém bychom mohli mluvit po výše uvedeném vzoru jako o právu na provoz. To už velice dobře znají hráči, kteří v nejednom případě ztratili možnost legálně provozovat svou legálně pořízenou hru poté, co vlivem provozovatele přestalo fungovat ověření její pravosti. Nyní už opravdu nemáme daleko k tomu, aby se toto téma přelilo i do oblasti hmatatelných produktů a zákazníci se nemuseli obávat jen pověstných (slušně řečeno) kazítek, ale prostě toho, jak dlouho jim která firma umožní zakoupený produkt používat. 


reklama