Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Khronos přinesl do macOS a iOS API Vulkan navzdory Applu

, , aktualita
Khronos přinesl do macOS a iOS API Vulkan navzdory Applu
Apple si rád hraje na vlastním písečku, pokud jde o jeho operační systémy iOS a macOS, na nějž nechce pouštět nikoho jiného. Tomu odpovídá i podpora API, takže macOS stále oficiálně podporuje pouze OpenGL 4.1 z roku 2010. 
Khronos přinesl do macOS a iOS API Vulkan navzdory Applu
Apple tak zpravidla nepodporuje API, která si sám nevyvinul pro vlastní účely, takže právě proto mají uživatelé macOS oficiálně možnost využít leda OpenGL ve verzi 4.1 z června 2010. Pro dané účely si Apple vyvíjí vlastní API, a to Metal, přičemž už dříve odmítl nabídku k podpoře Vulkanu, nástupce OpenGL. Na to už reagovala skupina Khronos, která má na starosti vývoj Vulkanu. Chce jej na iOS a macOS nabídnout nehledě na to, co si o tom Apple myslí, a to s využitím překladové mezivrstvy. 
 
 
Khronos se za tímto účelem spojil s Valve, LunarG a Brenwill Workshop, s jejichž pomocí chce vytvořit SDK a knihovny, které umožní vývoj Vulkanu pod operačními systémy Apple. společnost Valve už přišla s upravenou verzí Dota 2, která dle provedených testů pracuje mnohem rychleji pod Vulkanem než s využitím starého OpenGL. 
 
 
Testovalo se na třech platformách, a sice AMD FirePro D500 v počítači Mac Pro (2013), Nvidia GT 650M v MacBook Pro (2012) a Intel Iris Pro MacBook Pro (2014). Na následujícím obráku je vidě´t, jakým způsobem je Vulkan našroubován právě na API Metal, které je v systémech Applu nativní. I tak by ale měly hry běžet daleko rychleji než pod OpenGL. 
 
 
Znamená to ale také, že některé funkce musely být z Vulkan Portability Initiative vyjmuty, jako je třeba podpora stencil reference masks či triangle fans. To se má ale postupně zlepšovat a dokonce se plánuje, že by systémy iOS a macOS mohly pomocí překladové vrstvy podporovat i hry pro DirectX 12, ale to se ještě uvidí. 
 
Khronos tím ale samozřejmě sleduje především to, aby rozšířil svou uživatelskou základnu, a tím přiměl vývojáře více si všímat jeho API. 
 


reklama