
Prodej PC divize Fujitsu není žádným velkým překvapením, šlo spíše jen o otázku času. Společnosti se na trhu s počítači dlouhodobě nedaří, ztráta v posledním fiskálním roce byla vyčíslena na 96,5 milionu dolarů. Nepomohlo ani cílení na ziskovější trh s podnikovými počítači. V únoru Fujitsu vyčlenilo tuto divizi jako samostatnou, což už byl první náznak toho, že je nejspíš v plánu její prodej. Následovalo vyjednávání s dalšími japonskými výrobci Toshiba a Vaio (bývalá součást Sony) o sloučení v jednu společnost zabývající se PC, ale všechny tři strany nejspíš nenašly společnou řeč.
Lenovo nyní stojí před příležitostí, jak dále posílit svou pozici jedničky na trhu. Naopak Fujitsu se zbaví zátěže a bude se moct věnovat ziskovějším činnostem. Čínský výrobce má přitom s akvizicemi bohaté zkušenosti, v roce 2005 převzal PC divizi IBM. Následovala řada dalších akvizic, v posledních letech získalo Lenovo třeba část Motoroly zabývající se mobilními telefony.
Zdroj: Pcworld.com