reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
5.7.2022, Milan Šurkala, aktualita
Elektromobil Tesla Model S Plaid měl dosáhnout rychlosti 200 mph (322 km/h), nicméně nakonec to neumí ani v závodním režimu. Společnost Ingenext ale tento omezovač rychlosti obešla a dosáhla rychlosti dokonce 348 km/h. A nevypadá, že by to mělo být maximum.
maraou (460) | 5.7.202220:04
Čekám ostrou filipiku na téma, jak si mohli dovolit přenastavit vůz na vyšší výkony, když si zaplatili pouze za verzi do 282 km­/h.
Místo toho podivně informativní až smířlivý tón pane Šurkala?!
Odpovědět2  1
Choakinek (1553) | 5.7.202220:45
Mohli si to dovolit, protože výrobce je idiot a omezení rychlosti provádí pouze skrz nějaké ubohé softwarové udělátko.

Já osobně se ovšem domnívám, že i to je chyba.

Proč chránit tyto lidi? Přinejhorším by trochu ­"po darwinovsku­" prořídly jejich řady.

Jestli to dokáže třeba 500 km­/h, neomezoval bych to.

No, chtěl jste ­"ostrou filipiku­", je to tak OK? :­-)
Odpovědět1  4
madpavel (357) | 5.7.202221:16
Nejsem proti prořídnutí řad těch lidí, ale problém je, že to může odnést i někdo jiný a předpokládám, že zrovna 2+ tunová tesla nadělá slušnou paseku.
Odpovědět3  1
Milan Šurkala (4542) | 5.7.202221:34
Tak to nadělá asi i tříkolka jedoucí 350. Divím se ale, jak může být mezi lidmi tolik nenávisti jen kvůli tomu, jaké vlastní auto nebo telefon, dokonce jim kvůli tomu přát smrt :­-(
Odpovědět4  4
madpavel (357) | 5.7.202222:03
Já si jejich smrt nepřeji, jen by mě nevadila. Jak psal kolega, byl by to přirozený výběr v akci, když by se vysekali při vysoké rychlosti, kterou nezvládnou ­(jejich hloupost­), ale vadilo by mě, když by při tom vzali někoho jiného. To jaké mají auto nebo telefon v tom nehraje žádnou roli.
Odpovědět6  3
Milan Šurkala (4542) | 6.7.20229:06
Takže tomu rozumím tak, že schválně chcete umožnit lidem se snáze zabít, abyste se jim potom mohl smát, že se snadno zabili? Resp. umožnit lidem, aby se mohli chovat ještě hloupěji, abyste se jim mohl smát, jací jsou hlupáci? To mi nepřijde být o moc lepší.
Odpovědět5  4
Budman (257) | 6.7.202210:06
Proč pořád autorovi podsouváte, že by se jejich smrti chtěl smát? On jen napsal, že by mu nevadila ­- a v tom s ním naprosto souhlasím, to je totiž evoluce a přirozený výběr v praxi. Naopak zvrácenost naší přehumanizované společnosti je v tom, že se snažíme ­"vadné­" jedince chránit a tím podporujeme rozšiřování defektního genofondu ­(teď se bavíme např o absenci pudu sebezáchovy­).
Odpovědět8  2
Pitris (17) | 6.7.202211:12
Naprosto presne napasano. Tady nejde o to, ze sim chce nekdo smat, ale opravdu jen o to, ze dneska je strasna tendence chranit kazdeho idiota a tim narizovat a zakazovat spoustu veci uplne zbytecne, protoze staci pouzit rozum. Proste prirozeny vyber... antilopu taky nikdo neupozorni, ze si ji vyhlidl tygr...bud si dava pozor a vsimne si a nebo kouka do telefonu a ma smulu :­-)
Odpovědět3  1
wrah666 (6205) | 6.7.202211:29
JEdiný problém. Když antilopu sežere tygr ­(nebo kdokoliv jiný­) tak jen jí. Jenže auto jedoucí 300+ km­/h je dost strašná zbraň. A minimálně každý druhý takový magor přibere na věčnost několik dalších, nevinných lidí.
Odpovědět3  0
Budman (257) | 6.7.202211:45
To máte bohužel pravdu, ale ono stejně nepotřebujete ani těch 300+, stačí vzájemný čelní náraz v 90km­/h a je to konečná... a hovádek jezdících riskantně na okreskách je nespočet
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4542) | 6.7.202212:03
"Tady nejde o to, ze sim chce nekdo smat, ale opravdu jen o to, ze dneska je strasna tendence chranit kazdeho idiota a tim narizovat a zakazovat spoustu veci uplne zbytecne, protoze staci pouzit rozum.­"

Ale ano, proti tomuto nic nemám a v takovém podání s Vámi v zásadě souhlasím. Mně se také nelíbí, že se kvůli bezpečnosti zakazuje a omezuje kdejaká blbost. Ale sám musíte cítit obrovský rozdíl mezi ­"nezvýšíme bezpečnost, protože předpokládáme osobní zodpovědnost­" nebo ­"nezvýšíme bezpečnost, aby se vyzabíjeli hloupí lidé"
Odpovědět2  0
wrah666 (6205) | 6.7.20227:09
Ono by možná nevadilo, ať se po Darwinovsku odstraní sami. SPíš je problém, kam to ten samoodstraňovaný pitomec napálí. Je třeba si uvědomit, že auto jedoucí přes 300 km­/h vás klidně zabije i za zdí.
Odpovědět4  1
vilcoo (89) | 6.7.20229:49
to obmedzenie je skor kvoli moznemu prehrievaniu komponentov pri vysokom vykone­/odbere energie
Odpovědět2  0
maraou (460) | 6.7.202211:48
Tak ten prispevek vznikl hlavne na zaklade starsi diskze kde se do krve obhajoval zakaz manipulace s vlastnim majetkem ohledne kapacit baterii.
No pokud jde o zmenu vykonu, vse je zda se najednou “korektni”

https:­/­/www.svethardware.cz­/tesla­-bojuje­-proti­-tunerum­-kteri­-odemykaji­-zamcene­-funkce­/52915­/diskuze
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (4542) | 6.7.202212:45
Zdá se Vám to tak, protože jste doteď nepochopil, o co mi šlo.
Odpovědět1  0
maraou (460) | 6.7.202212:55
Nebo mozna vy nechapete, ze tam fakticky rozdil neni.
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (4542) | 6.7.202213:02
A já se vůbec někde vyjadřoval k tomu, zda si myslím, že je to korektní nebo ne?
Odpovědět1  2
maraou (460) | 6.7.202213:10
Predpokladam, ze to povazujete za korektni, jinak by jste se vyjadril v clanku. Druha moznost je novinku nepublikovat.
Treti moznost je “Je to jenom práce”.
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (4542) | 6.7.202213:19
Asi byste se rád hádal, ale mně se to už znovu opravdu probírat nechce. Řeknu k tomu jen toto: zpravidla nic není černobílé ­(100% dobře nebo 100% špatně­), záleží na míře vlastního vkladu, charakteru úprav, politice výrobce, jak je to předmětem slevy a možnosti příplatku, komerčním prodeji hacku,... Kde si Vy myslíte, že jsem v tomto případě na škále 100% dobře až 100 % špatně, to už nechám na Vaší fantazii.
Odpovědět1  0
maraou (460) | 6.7.202213:43
Já si jen myslím, že míra šedé v jednotlivých aspektech je ve vašem případě ovlivněna fanouškovstvím Elona Muska nic víc.
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (4542) | 6.7.202213:53
Můj pohled na toto je úplně stejný, ať už se odemkne omezovač u Tesly nebo u spalovacího BMW :­-­) A nevím, kde jste přišel na to, že jsem fanoušek Elona Muska.
Odpovědět1  1
maraou (460) | 6.7.202221:13
Čili je úplná náhoda, že rubrika se jmenuje Elon Musk a máte v ní většinu článků právě vy?
Odpovědět1  2
Milan Šurkala (4542) | 6.7.202221:19
A to má jako dokazovat co? Nebude to spíše důkaz toho, že jde o tak široké a velmi oblíbené téma u čtenářů, že má vlastní rubriku?
Odpovědět1  2
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.