reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
11.12.2023, Karel Polívka, článek
Na nově oznámené hře Light No Fire pracují vývojáři z Hello Games, kteří se proslavili titulem No Man's Sky. Tentokrát půjde o simulaci celé planety, kde se budou moci hráči potkávat bez jakýchkoli omezení. Navíc půjde o fantasy a budeme moci létat na dracích.
Eskymak (1054) | 11.12.20238:43
"vývojáři z Hello Games, kteří se proslavili titulem No Man­'s Sky­"

Tímto titulem se proslavili docela nechvalně...
Odpovědět1  1
Karel Polívka (1032) | 11.12.20238:50
A přesto se tímto titulem proslavili. Co bylo před 7 roky, bylo před 7 roky. Dnes v roce 2023 je ta hra o něčem jiném stejně jako hodnocení a názory hráčů, kteří ji po všech těch updatech vyzkoušeli a hrají.
Odpovědět2  0
Eskymak (1054) | 11.12.20238:59
To možná ano, ale ti co si hru předplatili na základě planých slibů vyvojářů asi moc spokojeni nejsou, když na to aby to bylo trochu hratelné se čekalo roky. Když si jako dítě předplatím hru pro děti, těžko ocením, že je hotová až když už nejsem dítě.
Odpovědět1  1
Karel Polívka (1032) | 11.12.20239:13
To má jednoduché řešení ­- předplatné před vydáním nekupovat. Vždyť je to už jak zaseknutá deska, že ty hry vychází kolikrát v děsném stavu a je úplně jedno, o jak velké vývojáře se jedná. Týká se to jak malých, tak i těch úplně největších.

Nebo je to nějaký problém si počkat na to, jak bude vlastně ten produkt vypadat, než za něj člověk utratí peníze? Samozřejmě jsou u některých her bonusy pro předplatitele i jiného charakteru než pouze kosmetické prvky, ale nikdy se mi nestalo, že by tam bylo něco, kvůli čemu bych vůbec uvažoval zaplatit za nějakou hru předem, aniž bych věděl, jak bude vlastně reálně vypadat.

Nebo je nějaký jiný racionální důvod pro utrácení za předplatné?
Odpovědět3  0
Karel Polívka (1032) | 11.12.20239:15
Pomíjím fakt, že předplatitelé mohou mít nižší cenu, než jaká je stanovena coby standardní hned po uvedení, protože beztak se hra za chvíli objeví ve slevě a bude možné ji koupit za ještě nižší cenu, než za kolik byla ta zvýhodněná pro předplatitele.
Odpovědět0  0
tombominos (1217) | 11.12.20239:47
Kde jsou ty doby, co hra vysla na disketach­/CD ­(pred tim treba na cartridge­), byla odladena, bez mikrotransakci a nemela v pipeline 10 placenych DLC na lepsi vyzdimani zakaznika..
Odpovědět4  0
Karel Polívka (1032) | 11.12.202310:14
Tak tady jsou 2 faktory, díky kterým se to takto posunulo:
1. Nesrovnatelně větší komplexnost her = je nesrovnatelně náročnější hru odladit do stabilního bezchybného stavu pro vydání.
2. Rozšíření internetového připojení a digitální distribuce her způsobila, že vývojářům prochází vydávat polotovary, protože je mohou opravovat až po vydání.

Ten první by se teoreticky mohl zlepšit, pokud by se normalizovalo využívání nějakého enginu a práce v něm, ale enginy se neustále vyvíjí a hlavně schopnosti, důslednost a časové možnosti vývojářů jsou a vždy budou tou největší proměnnou. Takže by se nabízela spíše úvaha o větším používání pokročilých AI nástrojů, ale to už je debata ve stylu ­"co by kdyby­". Ale nějaký potenciál tu je.

A ten druhý velmi těžko, leda skrze legislativu, ale nevidím pro to reálné předpoklady. Tohle by fakticky mohli změnit hráči tím, jak by rozhodovali svými peněženkami, ale to se nestane ­- to je ještě větší sci­-fi, než že by vznikl nějaký nový zákon tomuto ušitý na míru :­-­).

Takže jaký je závěr? Boj s větrnými mlýny.
Odpovědět0  0
tombominos (1217) | 11.12.202311:23
Tak ono komplexnost se castecne komplenzuje poctem lidi, kteri na tom pracuji. Hlavni problem bude podle mne tlak vydavatelu + tlak na setreni u testu a samzorejme vedomi toho, ze kdyz vydaji betu, tak jim to projde a muzou to patchovat dalsiho pul roku. Takovy MS s jeho produkty je v tom ukazkovy a byl to dokonce i on ­(nebo pod minimalne pod jeho kridly­), kdy byl vydan prvni ­"day 1 patch­".
Odpovědět2  0
Eskymak (1054) | 11.12.202311:00
Jenže bez předplatného­/early access hrozí, že hra vůbec nevznikne, takže není na co čekat. Problém je v tom, když vývojáři naslibují hory doly, a nejsou schopni dodat ani malý funkční zlomek toho.

Dříve byl vývoj hry podnikatelské riziko, kdy někdo do toho musel vložit své peníze a tak si ohlídal, zda se mu vrátí. Dnes je běžné chtít peníze předem, bez okolků je utratit a pak se všem podporovatelům vysmát.
Odpovědět1  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.