reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.4.2023, Milan Šurkala, aktualita
Nizozemské společnosti Lightyear se povedlo ve velmi krátkém čase dosáhnout restrukturalizace, která umožňuje pokračovat ve vývoji levnějšího solárního auta Lightyear 2. To by mělo být takovým "lidovým" solárním autem.
Jirka-77 (1109) | 13.4.20230:44
Třeba se to povede až jiné firmě, nebo až ji koupí větší firma, ale věřím že auta budou mít solární panely.
Odpovědět1  2
Milan Šurkala (4487) | 13.4.20237:51
Tak ona některá auta mají solární panely už teď. Je ale nutné vědět, co od toho očekávat. Je to podpůrný prostředek pro nabíjení, který snižuje potřebu nabíjení klasickými způsoby, ale plně je nenahrazuje a asi ani nikdy nenahradí ­(zejména v zimě to je u normálně tvarovaných aut byť i se 100% účinnými panely v podstatě nemožné ­- tolik místa na tom autě není, a tolik energie na něj nedopadá­).
Odpovědět0  1
Jirka-77 (1109) | 13.4.202319:20
Jo tak to mě je jasný, že to nebude jako bezbateriový elektromobil Nikoly Tesly. Jako hlavní údaj se mě líbí jak údávali maximální dojezd na denní nabití, údaj si už nepamatuju, ale vím, že mě to vycházelo že bych nabíjel jen když by bylo několik dní zataženo, nebo v zimě, nebo bych jel na dovolenou. Jak je to podpůrný prostředek nebo jiný záleží na tom kdo jak hodně jezdí.
Odpovědět0  0
Jardadoma (1502) | 12.4.202317:05
Někdo musel slepou uličku lidského poznání ohledat a ohlásit světu: Tudy ne přátelé!
Odpovědět4  1
ludek_jelinek (131) | 12.4.202317:03
Hm, mám takovou obavu, že přesně tohle je to, co zapříčinilo pády SVB či CS ­- investice do velice rizikových odvětví, ve kterých se nové firmičky nemohou prosadit, pokud nemají opravdu nějakou technologickou ­"bombu­". Tesla je, jak se vyjádřila třeba Toyota, léta před konkurencí, Čína do e­-automobilismu leje ze státního rozpočtu, ani zaběhlé gigantické automobilky typu VW, GM apod. nestíhají a stále se najdou ­"investoři­" ­(banky­), kteří věří nějaké ­"garážové­" firmě. Zůstává rozum stát. :­-/
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (4487) | 12.4.202317:13
To není zas až tak překvapivé, vždycky se najde někdo, kdo věří­/doufá, že objevil ­"další Teslu­" v automobilkách ­(to se 2,5 roku zpět doufalo u každé druhé čínské elektromobilky­) nebo ­"další Bitcoin­" v kryptoměnách. Což se v drtivé většině logicky neděje a je takřka jisté, že se to nestane ani tady. Pokud jde o ty garáže, tak v nich vznikla většina dnes největších firem na světě.
Odpovědět3  0
ludek_jelinek (131) | 13.4.202320:51
Že se vždy najdou nějací privátní důvěřivci, to je vcelku jisté, ale banky? Nechápu, jak tam potom fungují bezpečnostní mechanizmy. :­-­/ A ano, mnoho velkých firem opravdu vzniklo v garáži, ale ta doba je pryč, šance na takový úspěch je zcela minimální. ;­-(
Odpovědět1  0
Budman (251) | 12.4.202316:24
Ta naivita investorů mne fascinuje :­-­) Tenhle koncept je při současném stavu technologií nesmysl, koneckonců to dokazuje i fakt, že na to absolutně nereaguje Musk ­- přitom má zmáklou jak technologii seriové vyroby BEV, tak i solárů a případná integrace by pro něj byla velice jednoduchá
Odpovědět3  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.