reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
23.8.2019, Jan Vítek, aktualita
Technologie NVIDIA SLI a AMD CrossFire nikdy nedosáhly výrazné obliby ze strany hráčů a vypadá to, že budou postupně spíše zapomenuty, než aby se dále rozvíjely. To ostatně potvrzuje ve své odpovědi i CEO AMD Lisa Su. 
Bison (814) | 23.8.201912:49
SLI je drahé to je hlavná nevýhoda , výhoda je však vo výkone, jeden čip nikdy nenaplní požiadavky hráča nech má akýkoľvek výkon, NVIDIA zaspala vo vývoji a musí robiť kompromisy, pri RTX je to viac viditeľné , výkon jedného čipu je len na kozmetické úpravy , na plnohodnotné využitie to nestačí, čo nám NVIDIA ponúka sú ceny ktoré dorazia každého hráča.
Odpovědět2  4
leppard (164) | 23.8.201913:03
Skvela analyza...akorat je zde rec o AMD...jestli nV zaspala ve vyvoji, pak AMD je komatu... :­-­)­))
Odpovědět2  1
Donald64 (58) | 23.8.201917:24
Z čeho tak usuzujete? Google si pro své herní servery Stadia zvolil grafiky od AMD, protože při nezávislém testování her uživateli, se jim právě na nich více líbilo barevné i zvukové podání, ve kterém je Nvidia horší. AMD bude mít GPU s architekturou RNDA ve všech konzolích PlayStation i Xbox a ty teď začínají více expandovat do počítačového průmyslu. Tyto firmy spolu s AMD pracují na svém vlastním RayTracingu, pro které nebudou třeba RT a Tensor cores, která jsou již předem odsouzena k zániku, jako slepá ulička vývoje. S generací Navi přinesli FidelityFX, Sharpening a AntiLag, co nabídla Nvidie? Tensor cores, která umí udělat obraz s nádherným šumem a RT cores, která sníží FPS na pomalu nehratelnou úroveň a ani není moc her, kde to vůbec můžete zapnout. Raden 5700 s 251mm^2 poráží RTX 2060 se 445mm^2 a už předem víme, že vyjde větší Navi 5800 a 5900, v čem přesně, že AMD zaspalo?
Odpovědět2  5
mareknr (257) | 25.8.20199:57
Kde si prisiel na nezmysel, ze RT cores znizuju vykon. Prave vdaka RT cores je vykon v RT aspon tam kde je. Inak by bol este nasobne nizsi. Je neskutocne co si dokazu fandovia AMD povymyslat. Ked si mimo RT zapnes akukolvek narocnu graficku ficuru a klesne ti FPS, tak za to mozu stream procesory na grafickej karte? K ostatnemu sa ani nema zmysel vyjadrovat. Hlavne tie porovnania vykonu podla velkosti cipov je dalsia taka hlupost, kedze su oba vyrabane inym vyrobnym procesom. AMD ma vyhodu hlavne v tom, ze dokaze ponuknut ucelenu platformu a podlieza konkurenciu cenou.
Co sa tyka raytracingu tak AMD pouzije svoje riesenie. Tak je to so vsetkym. Ale to neznamena koniec RT cores alebo tensor cores alebo ze ide o slepu ulicku vyvoja. RT totizto bude pokryte na najvysej urovni rozhranim DXR. Na nom spolupracoval Microsoft nielen s AMD ale aj s NV. AMD aj NV budu mat svoju vlastnu implementaciu DXR tak isto ako maju obe firmy vlastnu implementaciu kazdeho DirectX rozhrania. A to neznamena, ze riesenie toho druheho je mrtve. AMD si tusim patentovalo riesenie, kde by na RT pouzili texturovacie jednotky. Ktovie ci to tak naozaj bude. To sa uvidi. Uz ludia nezerte toho Stacha tolko.
Odpovědět1  0
asip80 (1167) | 25.8.201913:54
- špatná implementace RT snižuje výkon a kvůli RT se zahodila víc jak dekáda optimalizací na HW i SW úrovni zvyšující kvalitu a fps s menším nárokem na výkon :­)

- hybridní RT v podání NV je pouze doplněk ke klasické rasterizaci ­(tak to prezentuje i NV­) a navíc na to vyhradila značnou část ­"křemíku­" = nemělo by to mít takový dopad na výkon jako současná implementace a to i kvůli tomu, že značná část efektů už se nepočítá klasicky, ale přes RT cores a tím pádem je více volných prostředků pro ostatní výpočty >>> to ukazuje na špatnou implementaci ze strany NV a nejpíše mají v návrhu neočekávaný bottleneck, který se v simulacích a syntetických testech neprojevil ..

- vsadím se že kdyby GTX Turing ořezaný na kost měl stejný počet tranzistorů jako RTX varianta, tak i bez RT cores bude předváděť podobné výkony, protože Turing přinesl mnoho optimalizací a konečně použitelné asynchronní výpočty, které také dost napomáhají s RT výpočty a jako bonus by taková GTX varianta předvedla brutální rasterizační výkon ..

- btw vzhledem k povaze výpočtů RT musí být RT jádra více univerzální než prezentuje sama NV a dle mého by se dali v pohodě využít i pro jiné výpočty, ale zatím asi není vůle a nebo je příliš náročné odladit ovladače a celou RTX platformu pro takové využití ..

Odpovědět0  1
mareknr (257) | 25.8.201914:37
Kde sa vzalo to, že implementácia DXR od NV je špatná? Okrem toho hybridný rendering nie je výmysel NV ale je tak postavené DirectX API s DXR a je to dnes jediná cesta ako do grafiky v hrách dostať RT ­(na plnohodnotný samostatný a real­-time RT rendering nebude výkon ešte minimálne 10 rokov ak nie viac­). Na tomto API pracoval MS s NV a aj s AMD. Súčasná NV implementácia DXR postavená na RT cores ukazuje, že najslabšia RTX grafika ­(a teda RTX 2060­) je v RT 2krát tak výkonnejšia ako GTX 1080. A RTX 2080 Ti je 4.5krát výkonnejšia v RT než GTX 1080 ­(podľa testov v 3D Mark Port Royal­). Čo teda naznačuje, že ide o zlý výsledok?
Čo sa týka GTX Turingu, tak najbližšie mu je Volta a Titan Volta je v RT podľa 3D Mark Port Royal na úrovni RTX 2060. A to je karta z úplne inej silovej kategórie. Nič nenaznačuje tomu, že by mal byť GTX Turing v RT na úrovni RTX grafík ak by mal rovnaký počet tranzistorov. A nič nenaznačuje tomu, že by mali byť RT jadrá univerzálnejšie než ich prezentuje NV. Vzhľadom na aké RT výpočty by to tak malo byť? RT jadrá sa podľa NV používajú na získanie priesečníka lúča s objektami v scéne. A to je jediné, na čo by sa mali používať. Výsledná farba pixela sa počíta pomocou stream procesorov. Na to sa RT cores nevyužívajú.
Odpovědět0  0
asip80 (1167) | 25.8.201915:22
- ano API DXR se týká HW a SW na straně NV ;­)
- všimni si rozdílů mezi Pascalem ­- Voltou ­- Turingem a nebo VEGA ­- NAVI ­( nemusím snad dál vysvětlovat výrazný posun­)
- tyhle primitivní přirovnání jsou zavádějící, protože 2060 je ořezená 2070 a má o víc jak 3,5mld. tranzistorů více jak 1080 ;­) a po započtení zbylých optimalizací to tak zázračný výsledek není :­) ­(BTW 2080 Ti má dokonce o 11,4 mld. víc ;­) ­)
- Turing sice vchází částečně z Volty, ale přínaší dost novinek a vylepšení na které prostě Volta nestačí, která nikdy nebyl zamýšlena jako herní ..


Odpovědět0  0
mareknr (257) | 25.8.201916:00
Určite nie sú zavádzajúce reálne výsledky testov, ale zavádzajúce je sa na to pozerať cez počet tranzistorov. Samotné tranzistory výkon nerobia. :­-­) A či je to alebo nie je zázračný výsledok sa ťažko posudzuje, keďže je jediný na trhu a nemáme s čím porovnávať. Som teda dosť zvedavý s akou implementáciou DXR príde AMD.
Odpovědět0  0
asip80 (1167) | 26.8.20191:06
Tak urcite :­) napr. V64 ma o nekolik mld. vic a pritom je o 20% slabsi nez RX 5700XT ...bylo by to kontraproduktni vyvijet nove optimalizace a vyrabet mnohem vetsi monolity kdyby pocet tranzistoru nemel vliv na vykon :­) NV si je moc dobre vedoma proc nevydala velkou verzi GTX Turingu a vydala jen az na krev orezanou GTX 1660 Ti ...a prave ten mrnavy GTX Turing ukazuje vyrazny posun a mame tim padem srovnani i s Pascalem ...
Odpovědět0  0
asip80 (1167) | 23.8.201919:17
- článek zmiňujě obě firmy ;­)
- obě firmy se věnují MCM řešení ­(AMD o tom ­"mluví­" více a NV jako obvykle mlčí a dá se očekávat, že to bude pecka, protože její prozatímní studie i bez vyřešených problémů ukazuje slušný nárust výkonu, ale ta studie je pěkně stará­)
- AMD má fakticky vše potřebné pro plnohodnotnou výrobu MCM řešení a pracuje se hlavně na ­"deadlocks­" ­(taky nevím jak jsou s tou prací daleko, když už teorii v podstatě mají a už NAVI nebýt škrtů mělo být MCM­)

Odpovědět0  0
SLI není o zvedání výkonu ale o generování vyššího počtu framerate a obě karty jednou na maximum. U CrossFire řešení ale opravdu dochází k odlehčování grafického výkonu pracujících grafických karet.

Pokud má AMD hotovou tenchnologii infinity fabric, tak je pro ně opravdu cross fire řešení k ničemu, protože mohou skládat výkon grafiky podle počtu použitých IF čipů.
Odpovědět0  2
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.