reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

littleon

| Svět mobilně
Registrace: 1.8.2009
Komentářů: 68, score 2.8 | Svět mobilně: 1/3.0
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 8.3.2021 s hodnocením +15:
Dodnes není vyřešená zásadní situace k danému tématu. Jdu si koupit PC a nepoužiji licenci mě k němu vnucenou ­(mám multilicenci nebo používám jiný OS­). Co s ní udělám? Samozřejmě jí prodám, nevyhazuji peníze oknem, popř. woknem. Když jí budu chtít prodat, musím levně, jinak se mi na ní každej vykašle. Proč je vnucená? Proč musím kupovat PC s licencí, o kterou nestojím? Takže zde bych začal.

A pak mne napadá, logicky, když si koupím židli, namísto za 2000Kč, za 500Kč, jsem zloděj a jsem vinen?

Pakliže někdo prodává nelegálně získané zboží, nemám sebemenší problém s tím, že prodejce sejme policie, potažmo soud. Ale proč by měl být vinen kupující, tomu úplně nerozumím, obzvláště v době, kdy jsou licence vnucovány, aniž by o ně kupující stál → ovlivňuje prodejní cenu.

Chápu a souhlasím s potřebou firem hlídat si práva, přesto, dokud nezavedu podmínky, které se nebudou blížit k relativnímu normálu ze své strany, nemůžu chtít, aby se relativně normálně choval zákazník. Tuplem ne u lidí, kteří nemají povědomí o tom, že kupují něco ­"nelegálního­". Když si půjdu koupit kokain, tak vím, že jde o nelegální zboží a riskuji. Když si koupím Windows, tak je to ruská ruleta? Ať žije korporátní kapitalismus.... Nevím jak vám, velebnosti, ale mě se chce blejt.
Komentář z 8.4.2019 s hodnocením +15:
Jsem rád, že se EK zabývá těmi důležitými tématy a že má na všechny stejný metr. Už se těším na to, až Škodovka dostane stejný dopis, že v Německu prodává vozy levněji, než v Čechách. Ostatně i různé řetězce jistě dostali stejný dopis. Ale nejvíc se těším z toho, že rychle zatočili s ­"dvojí kvalitou potravin­" a dalších výrobků v rámci jednotného evropského trhu. Aha, to vlastně ještě nedotáhli. No to počká, důležité je, aby bylo co hrát. Naštěstí ale ­"doporučili­" České republice, aby ustaly kontroly masa z Polska, vždyť to stejně sníme, že jo. Je ale dobré, že budu mít hry za stejné peníze jako zbytek Evropy, protože až se budu bát vzdálit se od záchodu díky salmonele, zabavím se hraním. Děkuji, že na mě tak myslíte.
Komentář z 28.10.2020 s hodnocením +9:
Při vydání první generace Ryzenu jsem AMD pochválil za to, že se přiblížilo Intelu, což byl pro ­"nefanouška­" libovolné značky obdivuhodný výkon. Když jsem tento názor zveřejnil v diskuzi, byl jsem téměř ukamenován za takouvou sprostotu, z obou táborů. Ještě neproběhli reálné a nezávislé testy, ale zdá se, že se tentokrát AMD nejen konkurenci přiblíží, ale pravděpodobně s ní srovná krok. Opět to považuji za obrovský úspěch a pokud se to potvrdí v recenzích renomovaných webů, klobouk dolů.

Nejméně přínosné komentáře

Komentář z 11.12.2021 s hodnocením -2:
Nemáš úplně povědomí o tom, k čemu národní banka libovolného státu slouží. Měna není předmětem podnikání. Měna slouží k placení, tedy definuje nějakou hodnotu na základě vnitřního a mezinárodního obchodu a stavu ekonomiky. ČNB vstupuje do hry v několika případech, které jsou definovány zákonem. Např. pakliže dochází k velké inflaci či deflaci, úměrně situaci snižuje či zvyšuje úrokové sazby. Za určitých okolností může ­"zmrazit měnový kurz­" atd. Nedovedu si představit, že by spravoval národní měnu soukromý subjekt. O takovém případu jsem ještě neslyšel. Od toho jsou státní národní banky, které rozhodně nepodnikají a ve skutečnosti jde o státní instituci, která monitoruje trh, především z makroekonomického hlediska a má za úkol hlídat, aby se nestal nějaký velký průšvih.

Banky, jako soukromé subjekty, často nadnárodní společnosti, podnikají ve svém oboru a ten samozřejmě monopolní není.

Prosím nějakou skutečnou monopolní službu, kterou stát provozuje, co by podnikatelský subjekt.
Komentář z 24.11.2022 s hodnocením -1:
Dobrá, pokud jde o plně naložený kamion, tak jaký dojezd bude v běžném provozu? Pokud někdo kdy seděl v kamionu ­(já ano, měl jsem potřebu si s tím zajezdit­) ví, že u spalovacích motorů se to liší klidně o 100%, podle terénu a město, tedy neustálé zastavování a rozjíždějí, se také na spotřebě podepíše poměrně zásadně Ty rozdíly nejsou tak malé, jako u osobáku. Proč by to mělo být u elektromotoru úplně jinak? Rekuperace je fajn teorie a věřím, že se u osobáku poměrně hodí, byť účinnost nikde dohledatelná není. Odhadujete, že se to lišit nebude a já bych se i přel, že bude. I kdyby byly pomocné brzdy na tomto principu, chtěl bych hodně vědět, jestli je dokáže nahradit co do brzdné síly. Nikde jsem se o tom nic nedočetl, proto se ptám. Nakolik je schopna rekuperace dobíjet baterie, aby to bylo jednodušší, v porovnáním s vybíjením­/spotřebou na 1 km? Abychom si rozuměli, nedá se předpokládat, že z kopce dobiju stejné množství elektřiny, jako jí spotřebuji do kopce. Rozdíl tam zcela jistě je, ale nevím jaký. A hodně by mě zajímaly ony pomocné brzdy, protože to musí být nějak řešeno. S nákladními auty nebrzdíme brzdou jako v osobáku, to by brzdy hořeli neustále. Abych použil vaší rétoriku, zrovna na popsané cestě nejedete dolu to samé jako nahoru. Minimálně ne na stejné nabytí. Pokud se vyškrábete z Itálie přes Alpy do Rakouska, nemáte stejný výškový rozdíl z pár metrů nad mořem v I a když přejedete Alpy nějakých evropských 400­-500m nad mořem. Pokud vynuluji v I počítadlo spotřeby, na vrcholku Alp s plně naloženým kamionem, mám spotřebu klidně 50­-60litrů­/100km. Vyjede to Alpy na jedno nabití?

Hmotnost... Je mi jasné, že motor i s příslušenstvím bude pryč, ale nevím, kolik bude vážit motor elektrický i s příslušenstvím ­(obdoba pomocných brzd, převodovka atd.­) u topení rozdíl asi čekat nemusíme, místo bufíku bude obdoba elektrického radiátoru. Píšete, že rozdíl váhy bude 3,5 tuny, což by bylo ­"aspoň že tak­", ale já ve specifikacích nevidím celkovou váhu tahače, aby to šlo srovnat.

Co se ceny provozu týče, tak zde bych byl na tato tvrzení opatrnější. Ceny elektřiny raketově stouply a předpokládat, že se kdy vrátí na původní hodnoty je poměrně optimistické. Krom toho, do provozní režie auta se musí započítávat jak pořizovací cena, tak cena za údržbu, což v tomto případě bude i nutná výměna akumulátorů. A pokud je můj neodborný odhad správný a na osobák stojí výměna baterií nějakých 400tis do 6­-8 let, dá se očekávat, že pokud budou baterie do kamionu stát nějakých 6 mega. Pokud běžný kamion najede 8tis km měsíčně ­(běžná praxe­), tak se dá předpokládat, že baterie doslouží dříve, než za 6­-8 let. Jednoduchou aritmetikou si spočítáme, že při pořizovací ceně +6mega a púo 8 letech, ať nežeru, dalších 6 mega. 8 tis km­/měs. je 96tis km ročně. Za 8 let je to 768 000km. Pokud vydělím 6 mega za baterie 768tis km, vyjde mi jenom cena baterií na kilometr, na krásných 7,8kč. Kolik stojí provoz na kilometr, o kterém jste mluvil jako o provozních nákladech u tohoto kamionu nevím, ale přičtěte si to k částce, která nám vyšla. Jen pro zajímavost, při spotřebě 25L­/100km je při ceně nafty 40kč­/L náklad na km nějakých 10 korun. Takže opravdu dopravce ušetří na elektrickém kamionu oproti současnému naftovému? Ospravedlní to astronomickou pořizovací cenu a částky, které vydáme ze svých kapes na další infrastrukturu ­(další a další JE, nabíjecí stanice, elektrické rozvody atd.­) elektromobilů? A samozřejmě je potřeba vzít v úvahu to, že každá kolbenka bude muset mít na parkovištích dostatek nabíječek pro kamiony, tzn. ani omylem by nestačila infrastruktura jenom kolem hlavních tahů a dálnic.

Je diametrální rozdíl v tom, pokud porovnáváte firemní osobáky, pohybující se kolem města a nákladní přepravou. Krom toho je také úplně jiné srovnání v tom, kdy se bavíme o osobáku, který slouží jako nástroj k přepravě lidí, aby vydělali koruny ­(nepotřebují najet tisíce km, aby se uživili­) a autem, jehož výdělek je závislý na ujetých km.
Komentář z 24.11.2022 s hodnocením -1:
Politiku ohledně Ruska bych sem netahal, tvé postoje jsou známé a já s nimi nesouhlasím. S čím ale souhlasím je to, že jestli během následujících 15 let bude uvedena byť jediná nová JE v Evropě, tak to bude, řekněme, nečekané. A to jen odráží nesmyslnost celé vize, i když pomineme její nesmyslnost technickou a také cenu.