Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Luminoso má program na analýzu dat z Twitteru a Facebooku

12.2.2015, Jan Pánek, aktualita
Luminoso má program na analýzu dat z Twitteru a Facebooku
Catherine Havasi, spoluzakladatelka a výkonná ředitelka společnosti Luminoso, chce, aby velké firmy v reálném čase věděly, co se právě odehrává na sociálních sítích, jako jsou Twitter nebo Facebook.
Luminoso je již čtyři roky fungující firma, která se zabývá umělou inteligencí. Hlavní náplní její práce je zpracování dat, co kdo na sociálních sítích píše. Nejedná se jen o profláknuté stránky, ale také analyzuje různé blogy nebo online fóra. Má vlastní programy, které dokážou pochopit přirozenou lidskou mluvu. Donedávna se však zaměřovala jen na archivované zprávy, nyní přechází na analýzu informací z éteru, a to v reálném čase.

Dneska společnost spustila nástroj Compass. Ten umožňuje velkým firmám, aby mohly v reálném čase kontrolovat, co se zrovna ve světě děje. Když uvedu nějaký příklad, třeba bych mohl použít nedávnou aktualizaci Windows. Microsoft uvolnil poměrně velký instalační balíček, takže je patrné, že se objeví kupa nových vylepšení a také kupa nových nedostatků. Kdyby používal tento program, nemusel by čekat, až se na něj obrátí uživatelé, že mají problémy. Ale mohl by se o všech problémech dovědět analýzou uživatelského fóra.

Tento proces by mu zjednodušil řešení případných problémů, protože by si na to nemusel vyčlenit speciálního člověka, který by přejímal stížnosti. Program by mu jednoduše vyhodil výsledky, a proto by Microsoft mohl hned začít pracovat na řešení problémů, kdyby se nějaké objevily. Takže to není výhodné jen pro velké společnosti, ale i pro koncové zákazníky, kteří by další aktualizaci mohli dostat dříve.

Vzhledem k tomu, že dnešní doba je dobou emoji neboli smajlíků, program dokáže pochopit i je. Je to nedílnou součástí analýzy, protože právě zde je možno dobře pochopit, co si uživatel o daném produktu myslí.





Objevila se i dost zajímavá informace, a to že se program dokáže sám naučit, aby vyhledával důležité informace. Avšak tato technologie je ještě v raném stádiu vývoje, takže pokud velká společnost chce najít informaci ohledně svého výrobku a reakcí na něj, musí tam klíčová slova zadat manuálně.

Program již byl vyzkoušen během loňského World Cupu, když prováděl analýzu reakcí fotbalových fanoušků. Teď je již však připraven k reálnému použití. Myslíte si, že tento program skutečně zlepší odezvu velkých firem na aktuální situaci ve společnosti?

Zdroj: www.wired.com