reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Mafia III v benchmarcích ukazuje nesmyslné nároky na HW

11.10.2016, Jan Vítek, aktualita
Mafia III v benchmarcích ukazuje nesmyslné nároky na HW
Na webu se objevily podrobné testy grafických karet ve hře Mafia III, která nás nedávno zaujala svým ne moc povedeným nástupem PC verze, která je uzamknuta na maximálních 30 FPS. Jak to ale vypadá, ty stejně překročí jen silná sestava.
Testy přinesl ruský server GameGPU, který třetí Mafii testoval na mnoha grafických kartách od GeForce GTX 750 Ti po GeForce GTX 1080 v SLI. Nicméně SLI a ani CrossFire X tato hra evidentně využít neumí, neboť výsledky byly identické s tím, co předvedly jednotlivé karty. Testováno bylo ve třech rozlišeních, a to 1920 x 1080, 2560 x 1440 a pak i v 3840 x 2160, a to vždy na nejvyšší detaily. Jak se ale ukázalo, rozdíly mezi nejnižšími a nejvyššími detaily jsou jen velice těžko postřehnutelné a zaznamenat jde leda lepší vyhlazování, což se ale stejně v rozmazané grafice ztrácí. Ta ostatně celkově není moc dobrá a zcela jistě a objektivně není dost dobrá na to, aby bylo s nejnovějšími ovladači pro Radeony a GeForce dosaženo následujících výsledků:









Jak je vidět, pro hraní Mafie III na Full HD a nejvyšší detaily budeme potřebovat alespoň kartu úrovně GeForce GTX 970, a to abychom dostali průměrných 30 FPS. A chce to dokonce novou GTX 1080, abychom si zahráli při 60 FPS (limit 30 FPS na PC lze vypnout a už jej měl odstranit patch vydaný o víkendu).

V rozlišení 2560 x 1440 nám na 30 FPS nestačí ani GTX 980, takže to chce něco lepšího a GTX 1080 ukáže pouze 47 FPS. Asi nikdo se pak nebude divit, že v Ultra HD nám nebude pro opravdu plynulé hraní stačit ani ta a zvládnout by to mohla snad nová TITAN X v ceně 1200 dolarů. Mafii III tak můžeme s klidným srdcem prohlásil za katastroficky portovanou hru na PC, jejíž tvůrci snad nikdy neslyšeli slovo optimalizace. Spíše jde ale pochopitelně o důsledky uspíšeného uvedení na trh.

Hráči jsou otráveni ale nejen rozmazanou grafikou a nesmyslnými nároky, ale také velice krátkou vzdáleností, na níž se vykreslují objekty. Často se tak stává, že se automobily na cestě ukáží až v takové blízkosti, že na to nelze reagovat a postava pak po nárazu zemře, což s ohledem na nároky naštve o to více. Ukazují se také rozpixelované mraky a obloha vůbec, což nám připomene 3D hry z 90. let. Není divu, že hra má na Steamu jen z 53 % kladné hodnocení.

Zdroj: GameGPU
reklama