reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
6.2.2006, Eagle , článek
Již delší dobu jsou známé problémy pevných disků Maxtor DiamondMax 10 a MaXLine III. Ty společně s čipovou sadou NVIDIA nForce 4 dělají velkou neplechu. Řešením problémů má být update firmware. Jelikož se ale Maxtor k problému příliš nezná, bylo problémem ho získat... až doteď.
1  2  
x86merlin | 25.7.200622:23
62084841
Odpovědět0  0
miš | 25.7.200622:58
Ahoj, měl bych dotaz..? A to nemáte někdo FW na 6L200M0 spadlo mi ­"B­" ­(6B200M0­) ale desky nejsou compatibilní , jak jsem si myslel... a teď mi nejde ani ­"L­" : 1G10 PLS
Odpovědět0  0
x86merlin | 13.7.200612:02
Podarilo se mi sehnat novy FW pro disky s FW 610,630 ­(tj. melo by to byt pro modely 6Vxxxxx a 7Vxxxxx­), ktery dle vseho resi problem detekce SATA2 disku. POZOR!!! Disk pred flashi prepnout do rezimu SATA2!!! Postup, FW a flashovaci utilita ke stazeni zde:

http:­/­/www.nanetu.eu­/VA111670.ZIP

Nerucim za to krkem, ale na poslednich 4ks to problem vyresilo.
Odpovědět0  0
kaplonko | 25.7.200617:17
Serus mozes mi dat na teba kontakt na ICQ alebo skype chcem sa spytat na navod ako mam spravit ten FW
Odpovědět0  0
Bamboo | 11.7.200619:03
hahahaha... to máte z těch satíků. Kdybyste zůstali u starých dobrých PATA hadrů, tak by se vám to nestalo.
Odpovědět0  0
pegy (258) | 9.7.20061:17
Chcem sa spytat, ci niekto zaznamenal problemy s HDD Maxtor 10 na tejto maticnej doske, mam v plane kupit novy disk Maxtor 10 8MB cache, SATA2, 200GB, no po precitani tochto clanku som dost skepticky.....
Odpovědět0  0
rahi | 7.11.200621:58
Jo zaznamenal. Ale mám disk Western Digital 800JD CaviarXL. Systém je nestabilní a nepravidelně vytuhává. Nepomohl mi zatim ani novej driver od nVidie 6.86. Začínám brečet, jelikož kvuli tomuhle jsem si novej počítač nepořizoval...
Odpovědět0  0
jouda22 | 10.6.200615:38
Marná snaha to zkoušet, nikdy nForce4 chodit nebude! Nechápu jak to můžou vůbec prodávat. Nezbývá se spokojit alespoň s VIA chipsetem. Celý jižní most je zcela schnilej. Na výrobci desky nezáleží, ten to pouze sestaví. Mám 3 desky s nForce4 nechodí žádná.
Odpovědět0  0
sajo | 7.6.20069:14
Ahojte,
tak ako ini, mam s kombinaciou nforce 4 ultra ­(msi k8n diamond­) + maxtor diamondmax 10 200 GB. Konkretne windows mi sice nabootuje, cca do 30 sekund, ale stracaju sa mi data. Najvacsi problem bol prist na to kde je problem, totizto okna bezia OK, event log je prazdny ­(!!!­), ziadne S.M.A.R.T. chyby, filmy a mp3 bez akychkolvek problemov ­(zmeni sa par bajtov z par GB­)... akurat ked sa porovnaju checksumy cez fciv kopirovanych suborov, tak takmer nikdy nesedia ­(testovane nad 1 GB­). Upgradoval som bios na verziu z 22.5.2006, reinstaloval win XP sp2, skusal to s nforce 6.85 aj bez nich, skusal to bez dvd­-rw mechaniky ­(ultra­-ata­), prehodit na inu zasuvku SATA v maticnej ... NIC :­( jo inak verziu firmware na disku mam 1B70 uz od kupy ­(podla clanku najviac pochvalovana­), pri pokuse o upgrade firmware HDD na novsiu verziu ­(tu ­'od maxtora­'­) mi to po nabootovani napise ­'exit with error code 653: NO_MATCHING_DRIVES: No devices of the type specified ­' ... tak neviem CO robit??? samozrejme okrem kupy dosky ... dik za akekolvek info
Odpovědět0  0
sajo | 7.6.20069:19
jo a typ disku je 6b200m0
Odpovědět0  0
sajo | 8.6.20068:29
Uff, tak problem nakoniec nebol v MB, ani v HDD, ale v RAM :­)
stacil jeden memtest a problem sa odhalil ... odporucam ! ;)
Odpovědět0  0
jano | 8.6.200615:28
mam dosku a8ne od asusu s nf4ultra a hdd maxtor dm10­(6B200M0­-BANC1BY0­)a mal som mierne problemy s poskodenymi datami. ked som nainstaloval posledny ovladac 6.70 bez firewallu a hodil som aj posledny bios na dosku, uz ide vsetko ok. sledoval som to nejaky cas a som spokojny. Windows startuju svizne, nikdy sa to neseklo.disk sa zohrieva na max.32 stupnov. ramky mam 2x512 kingston,zapojene do dualchanel. memtest bez chyb x­-krat. mal som pripojene aj ine disky aj sata­(rozne znacky­) a nebol ziaden problem ani pri starte ani s identifikaciou ziadneho hdd. ale to som skusal z poslednymi ovladacmi.
Odpovědět0  0
jouda22 | 30.5.200619:30
V balíku 6.70 a 6.85 je stejný ovladač řadiče disků 5.52 ­(WHQL­). Je to stejně na nic. Jediný řešení je přejít na Intel. Na AMD s nForce4 se vysrat!
Odpovědět0  0
aj0 | 30.5.200621:09
Na zaklade akych faktov pouzivas take silne slova. Vobec nepises, ze si to skusal a neslo to, asi vychadzas len z teorie. Nemozem sa zbavit dojmu, ze si len ortodoxny intelak snaziaci sa vrtat do konkurencie, kde sa to len da ­(neboj, mozno raz opat bude mat Intel niekedy navrch, ako za starych cias:­)
Neviem, ake su tam verzie ovladaca radica, ale podstatne, ze to funguje. Od ich instalacie uplynula pomerne dlha doba, pocitac pouzivam denne, ziaden problem sa nevyskytol, a vyzera, ze nielen mne. Na zaklade tychto v praxi overenych faktov by si dovolil tvrdit opak tvojho nazoru.
Odpovědět0  0
jouda22 | 31.5.200618:19
Mám tady 2 šunky AMD na nForce4. 1 šuska: CPU ­- Opteron 144, MB ­- Asus A8N­-E, MEM ­- Apacer Tech. 2x 512MB ­(1024MB­) ­(chipy Mosel­), GK ­- MSI nVIDIA GeForce 7800 GT, PS ­- Cill Innovation 510W, HDD ­- Maxtor 6V160E0 a Maxtor 6L250S0, SB ­- Audigy 2 ZS. 2 popelnice: CPU ­- Winchester, MB ­- MSI K8N Neo4­-F, MEM ­- Corsair 2x 512MB ­(chipy TwinX­), GK ­- MSI nVIDIA GeForce 6600 GT, PS ­- Fortron 350W, HDD ­- Hitachi HDS722525VLSA80. Používám denně oba uhláky. Disky pořádně nechodí nikde na nForce4. Mě by zajímalo co tam pouštíte za aplikace.


Odpovědět0  0
aj0 | 1.6.200612:01
Teraz neviem, ci si masiar ­(reznik­), alebo smetiar ­(popelar­) :­)
Co znamena ­"poriadne nechodia­", ako sa to prejavuje? U nForce4 byva vacsinou problem, ze pri bootovani nezdetekuje disk a system nenabehne ­(zalezi od typu disku­). Prvykrat v zivote som zvolil nForce a hned ma sklamal, naposledy. Hold, tento cip sa NVidii nevydaril asi viac, nez predosle. Inac komp pouzivam denne na vsetko mozne, vsetko ide, ako ma.
Odpovědět0  0
jouda22 | 1.6.200617:06
Projevuje se to občas při opakovaném nahrávání hry třeba ­(Act of War nebo Need for Speed­), nezáleží jaká. Klasická tabulka program vykonal neplatnou operaci... Pri samotném běhu nahrané hry už pak ne. Pak třeba v prohlížeči Internet Explorer ­(iexplore.exe­) vytuhne stránka po zavření se ukončí i ­(explorer.exe­). Stává se to jen ojediněle ale vadí mi to.
Odpovědět0  0
aj0 | 2.6.20069:36
To je blbe. Bude to urcite chipom? Aky mas HDD? S PATA vraj nieje az taky problem, so SATA je to tak, ako bolo u mna, najhorsie je na tom vraj SATA2. Nevysli medzitym novsie drajvery?
Odpovědět0  0
Krizon | 2.6.200611:04
No ja se pripojim k Joudovi ­- NF4 je opravdu straslivy shit, zbesile topi, takze se prakticky neda postavit slusny tichy komp bez vetracku na chipsetu, a jako reseni problemu s disky opravdu neberu to ze v urcite kombinaci desky, driveru a disku to jakztakz chodi ­- tohle bylo akceptovatelne mozna v dobe IDE radicu na ISA sbernici, a 386ek, ale ne dnes. Osobne jsem 3­/4 roku provozoval kombinaci Nforce 4 non­-ultra a Maxtor desitku, navenek se vsechno tvarilo OK, ale ted jenom tise nadavam a zurim kdyz obcas na disku najdu poskozenou MP3 nebo film. Prechod na Intel nepochybne je reseni, prece jenom kazdeho nezajima maximalni vykon CPU, a spis stoji o stabilni a spolehlivy stroj, a tomu nejake pomalejsi Pentium 4 s kvalitnim chladicem naprosto s rezervou vyhovuje.
Odpovědět0  0
snajprik | 2.6.200613:13
No vieš ako to chodí veľa ľudí si sami skladajú PC a o tom skoro nič nevedia niekto si mysli že keď kúpi dosku za 4k tak mu pôjde lepšie ako doska za 2­-3k a myslia si že do tej dosky môžu narvať všetko :­( a tak sa dosť často stáva že sa súčasti medzi sebou bijú napr X2 4400 blbne alebo nVxxxx ma výkon menší o polovicu ako ma uvádzané a o diskoch ani nevravím. Ak sa tomu trošku rozumieš a vieš si to vyskladať tak to reže ako divé a bez akýchkoľvek problémov len musíš vedieť čo sa znáša s čím a čo nie inak ako hovoríš aj taký šunt ako P4 bude lepši a aj 486, :­) to je ako keby si dal z dieselu prevodovku do benziňaka a naopak keď to zle poskladáš tak je to oničom :)
Odpovědět0  0
Krizon | 2.6.200615:20
No rozhodne si o sobe nemyslim ze jsem lama co ani nevi ktery procesor patro do ktereho socketu ­- kompy si stavim zasadne sam uz od doby moji staricke K6­-233 na intel TX chipsetu, a nikdy jsem s tim nemel tak silene problemy jako tedka s NF4... no, pravda mel, sveho casu byl KT133A stejny prusvih. Nicmene ono se dost blbe vybira ­- v dobe kdy jsem kupoval ten maxtor na trhu NF4 jeste vubec nebyla, mozna tak par kusu SLI boardu, tenkrat mi na NF2 chodil nadherne, a v dobe kdy jsem upgradoval na A64­/NF4 taky proste jina volba nebyla. A to ze mi disk nici data a provadi takove libosti jako ze se nesnese ani s externim Seagate pripojenym pres IEE1394 se opravdu zacalo na forech objevovat az nekdy na podzim. Tady je opravdu chyba ciste a jenom na strane nvidie.
Odpovědět0  0
snajprik | 2.6.200613:14
No vieš ako to chodí veľa ľudí si sami skladajú PC a o tom skoro nič nevedia niekto si mysli že keď kúpi dosku za 4k tak mu pôjde lepšie ako doska za 2­-3k a myslia si že do tej dosky môžu narvať všetko :­( a tak sa dosť často stáva že sa súčasti medzi sebou bijú napr X2 4400 blbne alebo nVxxxx ma výkon menší o polovicu ako ma uvádzané a o diskoch ani nevravím. Ak sa tomu trošku rozumieš a vieš si to vyskladať tak to reže ako divé a bez akýchkoľvek problémov len musíš vedieť čo sa znáša s čím a čo nie inak ako hovoríš aj taký šunt ako P4 bude lepši a aj 486, :­) to je ako keby si dal z dieselu prevodovku do benziňaka a naopak keď to zle poskladáš tak je to oničom :)
Odpovědět0  0
aj0 | 2.6.200613:29
Ved ja sa nehadam, s tym nForece je to svata pravda. Ja som sa len zastal AMD, ktore predsa nemoze za chyby vyrobcu chipsetu.
Preco nezmenit radsej chipset, ale rovno procesor? Naco menit celeho bavoraka, ked som si nan kupil nekvalitne pneumatiky?
Odpovědět0  0
Krizon | 2.6.200615:29
Proc zmenit procesor ? Protoze AMD na vyrobu cipsetu bohuzel naprosto kasle, doby kdy dalo na trh alespon referencni AMD750 a 760, sice ne­-moc­-vykonny ale zato perfektne stabilni a spolehlivy cipset jsou davno pryc, a co zbyva ? VIA se svym image brutalni nekompatibility ­- jmenuju treba KT133A aferu, pak dlouhodobou nekompatibilitu s AGP ATi kartama, dalsi libustku SATA gbit disky, a tezko rict co vyplave na povrch jako dalsi.
nVidia ? Dlouho to byla jakztakz slusna volba, pokud clovek u NF2 prekousnul pameti tak byla super, ale NF3 zacala zaostavat, a NF4 je vazne pr..er az kam a nforce 6100 se neda sehnat jinak nez jako socialni microATX bez overclocku a bez slusne vybavy. SiS prakticky nikdo nevyrabi, totez ULi ­- lacine OEM desky bez jakekoli slusne vybavy. Jakztakz za neco stoji ATi, ale i tam jsou zoufale problemy s southbridgem, a i kdyz se pouzije ULi tak stoji vykon USB 2.0 za starou .... A layout desek taky stoji za ..., jedine co se da sehnat jsou 2*16 desky pro crossfire, normalni deska do kompa s jednim x16 slotem, dvema x1 a zbytkem PCI na trhu neni. Verim ze kdyby AMD dala na trh nejaky svuj referencni cipset, a hlavne kdyby vyrabela jako intel referencni a stabilni desky ohromne by to cele platforme prospelo.
Odpovědět0  0
aj0 | 2.6.200616:20
Mal som zatial niekolko dosiek s VIA chipsetmi, o nejakych zavaznych problemoch nemozem hovorit. Momentalne mam ATI chipset, takisto, ziadne krive slovo. Uznavam ale, ze rovnaky vyrobca CPU aj chipsetu je najlepsie riesenie. Otazne, co je lepsie riesenie. Lepsi CPU s horsim cipsetom, ci naopak. Obe moznosti su o kompromisoch. Aj tak si myslim, ze z praktickej stranky to moze byt drvivej vacsine uzivatelov jedno, ci AMD, alebo Intel, hlavnu ulohu plnia v podstate rovnako, ide skor o sympatie k tej­-ktorej znacke. Co je lepsie, Mercedez, ci BMW? Osobne som nikdy som nebol zastanca tej, ci onej znacky, ale pri dokladnom zvazovani mi vacsinou vysiel vyhodnejsi prave AMD. Ale to uz odbocujem.
Odpovědět0  0
:) | 2.6.200617:46
To som chcel aj ja povedat kto sa trochu vyzna tak si to posklada tak aby mu všetko spolupracovalo osobne si myslim že chipsety ATI a VIA su lepšia volba a dokonca ovela lacnejšia ako NF4 aj keď nevravim že je NF4 zlí ale je malo s čím kompatybilný a dosť blbne a čo sa po nete naň ponadávalo by som ho nebral ani zadarmo ale aj tak ho kupujú lebo je drahší a preto samozrejme musí byť aj lepší ne :­) to je zmyšľanie :­) pametám sa jak pred rokom mali na sklade 20x Opteron144 za 4230SK a Athlon64 3000 za 5200SK a nevedeli ich predať za 2 mesiace :­) keď cenu dali na 5600SK tak sa po nich len tak zaprášilo nič v zlom ľudia su už raz taký kupujú len veci čo su drahšie a nie čo je lepšie :)
Odpovědět0  0
jouda22 | 2.6.200620:12
HDD mám SATA II MAXTOR DiamondMax 10 6L250S0. Ted jsem si pořídil desku s VIA chipsetem K8T890 od ASUSU. Dám to do toho krámu 2 s winchestrem. Vyzkoušim to a uvidim....
Odpovědět0  0
kaplonko | 31.5.20066:59
jouda ty lama
Odpovědět0  0
jouda22 | 5.6.200622:32
:P
Odpovědět0  0
oouyee | 11.5.200616:38
ma tieto problemy aj doska ASUS A8N32 SLI DELUXE ­(SLI16X chipset­)?
Ak mate niekto skusenosti, napiste
Odpovědět0  0
Brano_BA | 1.5.200617:45
Mam MSI K8N NEO2 FX s Nforce3 chipsetom a tie iste problemy s diskom Maxtor DiamondMax 10 ­(250GB, 16MB cache­)firmware 6V...
Nepomaha ani Cable select zvysnych diskov, ani ovladace 6.85...
Neviete poradit?
Odpovědět0  0
Brano_BA | 23.5.200613:45
Takze dostal som update z Maxtoru
BIOS VA111630 ­-> VA111670, disk funguje vo Windows len vtedy ak nie su nainstalovane nForce ovladace...
Odpovědět0  0
Kaplonko | 23.5.200614:00
pocuj ale mne vo windovse ho pekne najde len mam problem s detekciou na zaciatku niekedy ho najde niekedy nie... mozno skusim ten firmware dat uvidim
Odpovědět0  0
Brano_BA | 12.6.200613:27
No ak nemam ninstalovane nforce potom mi to chodi, ake su nainstalovane nenabootuje sa win. Cirna obrazovka...
Odpovědět0  0
madbutcher | 28.4.200615:05
nemůže tohle: http:­/­/erpman1.tripod.com­/current­/atapi­-xp.html souviset s problémy které se v této diskusi popisují? Myslíte, že je to skutečně někde mezi HDD a čipsetem? Atapi by do toho možná mohlo hodně co povědět... Máte někdo WinXP Pro bez nainstalovaného SP2 a dělá vám to takovéhle skopičiny, anebo to souvisí opravdu s SP2?
Odpovědět0  0
madbutcher | 28.4.200615:30
jo a ještě jsem si všiml v článku téhle věty: ­"Jednou ­"zajímavostí­" nForce 4 totiž je, že některé disky fungují korektně pouze na portech 1 a 2, zatímco jiné pouze na portech 3 a 4.­" No v mých XP SP2 jsem nedávno postřehl, že první kanál IDE řadiče ­(SATA HDD Maxtor MaxLine, systémový­) používá jinou verzi ovladače než druhý kanál ­(SATA HDD Seagate, data­). Jasně že ten Maxtor zlobí, i když ho mám na intel ICH5 :­-­( Tenhle rozdíl ve verzích by nemohl být důvod, proč jeden disk hází erory, a druhý ne? A když je pak přehodíš na jiný port, tak jede pod jinou verzí ovladače a je v pohodě?
Odpovědět0  0
kaplonko | 3.5.20062:57
pocuj spravil som taku vec, mam dva SATA disky a jeden som dal do SATA1 a druhy do SATA2 , takze nieco na tom bude na tych paroch SATA, proste na SATA1 a SATA2 ked to bolo tak tam to neislo. ale takto to ide a som rad.
Odpovědět0  0
011001 | 26.3.200617:32
tak jsem to vyresil po svym, neinstaloval jsem zadne nf4 drivery, jen ovladace ke zvuku a k sitovce a vse beha jak po masle
Odpovědět0  0
Busniák Ferenc | 14.1.200711:28
Royaltek RTW1000 PDA GPS firmware Update kellene nekem .Köszi
Odpovědět0  0
Papouch | 21.3.200610:26
Mam desku Asus A8NSLI Deluxe a 3 disky. Systemovej je nastesti WD Raptor a s tim problem neni ale 2 maxtory mi nakopaly spoustu dat. Prehodil jsem je ted na druhy radic na desce coz je Silicon. Pomuze to vubec ? Nebudu dal ztracet data?
Odpovědět0  0
1001100110001 | 20.3.200623:02
Tak mam taky tenhle disk a desku A8N­-E a samozřejmě problemy. Hodim tam vidle XP, pak drivery atd. 2 dny všechno funguje normalne a pak najednou widle najedou az za 3 minuty a pak vubec. Nevim, sem bezradny, zbyva vyzkouset jeste ten novy chipset driver, jestli to nepomuze tak asi poputuje do bazaru.
Odpovědět0  0
svaro | 21.3.20068:15
zhruba takto nejako to bolo aj s mojím PC. preinstaluj win, a hod tam nove drivery, fakt pomahaju.
Odpovědět0  0
snajprik | 20.3.200611:41
No ja ties som cele dopoludnie v nedelu cez formulu preinstalovaval PC lebo mi padalo vid XP home ­(uz nikdy viac!!!­)
XP profesional si uz hrkuta pekne ja som ties stahoval z netu ovladace lebo neviem tie nVidiacke ovladace su cudne ale ted uz je to ok
Odpovědět0  0
svaro | 17.3.200614:21
tak ja mám za sebou 2 týždne zúfalej inštalácie, preinštalácie formátovania a opätovnej inštalácie windows xp + drivers. práve si sťahujem 6.85 a dúfam že mi to pomôže, pretože ako reklamáciu mi to nechcú uznať a tak som úplne bezradný. Určite dám vedieť ako som dopadol a dopredu ďakujem robojgjgjg za uverejnenie.
Odpovědět0  0
svaro | 20.3.20068:10
Mám za sebou celý výkend skúšania, testovania a naozaj som nenarazil na žiadny vážny problém. používam aj service pack 2. Jediné čo som si všimol boli strááášne pomalé štarty win xp. Ale to sa po cca 3­-4 štartoch upravilo a teraz mi pc funguje ako hodinky. Môžem každému kto má čipset N­-force4 a disk Maxtor len doporučiť inštaláciu 6.85. Hurá, konečne môžem pariť....
Odpovědět0  0
aj0 | 20.3.200610:40
Som rad, ze som pomohol.
Odpovědět0  0
aj0 | 17.3.200610:04
Chalani, mal som tu rovnaky problem s nForce4 a Maxtorom SATA 6L200S0. Poskusal som vsetko, co tu bolo pisane, aj co nebolo, stravil som nad tym bezsenne noci a hodiny zufalstva. Vacsina z toho mi nefungovala. A co fungovalo akotak, bol vzdy len nejaky kompromis. Zda sa vsak, ze zachrana prisla priamo od zdroja problemu ­- od NVidie. Vstupila si do svedomia a nenapadne, bez komentara, vypustila nove nForce4 drajvre 6.85. Tie mi najskor nefungovali, ale po dokladnom odinstalovani predoslych ovladacov a opatovnom nainstalovani verzie 6.85 ide vsetko ako ma, az sa mi nechce verit. Zrejme to nema na to vplyv, ale dodam, ze ovladace pozostavajuce zo styroch mensich, som instaloval jednotlivo v nasledujucom poradi: Audio, Sietovka, Smbus a nakoniec nas osudny Storage, vdaka ktoremu uz normalne zdetekuje SATA disk a mal by aj RAID ­(ten nemam­). Medzi jednotlivymi instalacii som samozrejme restartoval. Dajte vediet, ako ste dopadli. Drzim palce!
Odpovědět0  0
robojgjgjg | 17.3.200612:42
A kde sa dajú stiahnuť? Na www.nvidia.com sú stále len staré drivery 6.70. Teda sekcia Nforce4 AMD. Pošli link prosím.
Odpovědět0  0
dgdgdfgdgd | 17.3.200613:05
Nerozmumiem tomu,prečo je to umiestnené v tej sekcii Nforce AMD­/Intel X16. Doteraz som vždy ťahal drivery zo sekcie Nforce4 AMD. Nevies v čom je rozdiel??? Robo
Odpovědět0  0
aj0 | 17.3.200613:40
Netusim. Asi preto, ze driver je univerzalny pre obe platformy. Ja som pre zmenu nerozumel, preco som ho nasiel v sekcii Archive http:­/­/www.nvidia.com­/object­/nforce_nf4_standalone_archive.html Mozno este nieje vyhlaseny za stabilny, fakt neviem. Ale je o par mesiacov novsi a hlavne funguje.
Odpovědět0  0
tomec | 26.3.20069:20
no, musim povedat, ze nove ovladace funguju aj mne , ja mam model 6L250S0 , ale mam iný dotaz, som nainstaloval aj ovladace zvukovky, lenze , by som rad vedel, kde sa tam prepinaju repraky s 2+0 na 5+1? diky za pomoc, preinstalovavat sa mi ovladace znova na zvukovku nechce..
Odpovědět0  0
tomec | 26.3.20069:41
no , aby som bol presnejsi, prepnut si ich viem na 5+1, ale nejde mi zvuk so stredoveho a ani so subvoferu, takze , mam ich prepnute na 5+1 ale nieje to 5+1, rad by som vedel ako sa to da nastavit
Odpovědět0  0
Query | 8.3.20069:20
Pokoušel jsem se rozchodit moji sestavu:
Maxtor DiamondMax Plus 9 6L080M0 ­- 80GB SATA
Gigabyte GA­-K8NE ­- nForce4 4X
AMD Sempron 64 2800+ BOX, 754
GigaByte MAYA GV­-NX66128DP Turbo 128MB, PCI­-E
Ale po instalaci ovladačů základní desky a následném restartu se mi nechtěl načíst Windows v normálním režimu. Nakonec se mi podařilo ho rozchodit v nouzovém režimu, ale zatím jsem s ničím neexperimentoval. Chtěl bych se zeptat, jak tuto situaci řešit? V článku je popsáno, že pro tento model není potřeba upgradovat firmware a nejsou potíže, tak se chci ujistit, zda potíže nejsou někde jinde ­- třeba v ovladačích zíkladní desky. Díky.
Odpovědět0  0
Query | 8.3.200621:34
Zatím jsem to vyřešil ponecháním ovladačů Windows XP, ale myslím, že to není zrovna optimální konfigurace. Pokud někdo přijdete na lepší způsob řešení, prosím ozvěte se. Díky!
Odpovědět0  0
sassdfs | 9.3.20067:59
Nahodou, to nemáš pravdu, originál Windows XP + SP2 ovládače sú pre Nvidia čiset dobré, dokonca ich odporúča aj Nvidia.
Odpovědět0  0
Query | 9.3.20068:44
Já jsem zatím u SP1. Po tolika obnovení systému jsem ještě neměl odvahu instalovat SP2. Pokusím se a uvidím, snad to bude bez problémů. Díky moc za informaci! Jen doufám, že nebude docházet ke ztrátě dat, jak se v tomto článku píše.
Odpovědět0  0
Oldis | 3.3.200621:23
U znameho sem zkousel na disku Maxtor 6B200M0 na Intel chipsetu zkousel upgradeovat firmware na 1e00 z 1b10, a vubec mi to neslo, docela mam bordel v tech parametrech co se musi zadavat, nemohl by ste tu nekdo napsat s jakymi parametry ste upgradeovali?
Odpovědět0  0
Oldis | 28.2.200620:52
Resilo by se stejne jako s iPodem Nano ;­) Teda jestli to unas de. Mno a ted uz staci jen zalozit stranku lidi se stejnymi problemy sdruzujici a tam se nasledne domluvit na spolecnem podani zaloby na obe spolecnosti. ­( sem majitelem MSI K8N Neo4 Platinum a Maxtora 6B200M0­) co vic bych k tomu rekl, jen to ze pred 4dny sem se zbavyl UATA seagate a ted toho lituju.
Odpovědět0  0
_MIO_ | 27.2.200622:15
Tady jsou k dispozici FW ktere jsem sehnal:
(Pouziti na vlastni riziko­)
.
Rady:
1.­) Zjistete aktualni stav FW, je zobrazen za typem disku pri BOOTu, ci na stitku disku obvykle uprostred po preve strane.
pr: VA111300 nebo BACE1610 nebo HA431B30, tedy obecne VA11XXXX;BACEXXXX;HA43XXXX
2.­) Prvni 4 znaky oznaceni FW zaci typ FW a musi se shodovat, jinak novy FW neni urcen pro vas HDD
3.­) Posledni 4 znaky oznaceni FW znaci verzi FW ­(4 mistne cislo pouzivajici nasledujici cifry od nejmensi po nejvetsi 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,a,b,c,d,e,f,g,h....­), vyssi verze znamena novejsi.
pr: 1G20>1B00 ­-> 1G20 je novejsi nez 1B00
pr: 1B20<1C00 ­-> 1C00 je novejsi nez 1B20

DOWNLOAD LINKY:
.
http:­/­/rapidshare.de­/files­/14294983­/BACE1G20.zip.html
.
http:­/­/rapidshare.de­/files­/14295486­/HA431D90.zip.html
.
http:­/­/rapidshare.de­/files­/14295830­/VA111630.zip.html
Odpovědět0  0
MMMM (1) | 4.4.200616:29
Ako to mam stiahnut?Ked som to pochopil tak musim stiahnut program RapidGet.exe a zaplatik na kolko ho chcem pouzit.V programe dam login a Password a tak mozem stiahnut ten FW.Myslim ze je to blbost.
Odpovědět0  0
_MIO_ | 24.4.20067:03
Ty asi nejsi normalni kdyz neumis tahat s rapidshare. LOL
Odpovědět0  0
Kaplonko | 26.4.20069:10
serus ocuj ja mam FW VA111630 original na disku a to co si dal linky tak tam mas 1630 verziu a to je taka ista aku uz mam v disku a teraz neviem ze co.
Odpovědět0  0
JirkaS12 (1) | 4.12.200616:56
ahoj, mas prosim jeste ten FW BACE1G20? Uvedeny link jiz nefunguje. Muzes mi ho poslat na j.sluka@email.cz? Diky
Odpovědět0  0
_Mio_ | 24.2.200618:45
Bohuzel prepnuti vsech PATA zarizeni do Cable Select nefunguje na chipsetech nForce4 ve vsech verzich. ­(Testovan muj DM11 6H400F0 s nove nahranym FW HA431D90 na deskach MSI NEO4 a SLI­)

Vseobecne se predpoklada ze problem detekce spociva ve spozdenem rozbehu HDD. ­(Prej je je feature, ale myslim ze spis bug, protoze ve vicediskovych systemech se samo pouzije RAID a disky se stejne musi spustit najednou­)

Podrobnosti jsou tady:
http:­/­/www.maxtor.com­/_files­/maxtor­/en_us­/documentation­/white_papers_technical­/staggerd­-spin­-detection­-pin11.pdf

Nabizi se tedy reseni z pohledu napajeni a to uzemneni pinu 11 napajeciho konektoru S­-ATA, coz by melo zpusobit okamzity rozbeh po pripojeni napajeni. Bohuzel HDD se rozbehne, ale stale neni detekovan.

Jedine co zatim spolehlive zabira je nekolik sekund po spusteni PC dat Reset, bohuzel tohle se samozrejme neda realizovat pri spousteni bez pritomnosti uzivatele jako WoL, RTC Timer atd.

Kdyby nekdo vedel reseni dejte vedet, jinak obvod na automaticky reset 5 sec po spusteni PC uz mam, ale nepride mi to idealni.
Odpovědět0  0
Pstoon | 27.2.200612:51
ja to vyresil tak ze jsem zapl FDD Seek v biosu ktery jsem mnel predtim vyply a tento problem jsem mnel taky.

Jinak kdyby nekdo mnel FirmWare na 6V250F0 tak mi ho prosim zaslete. Diky ­/ enjoy
Odpovědět0  0
_MIO_ | 27.2.200622:26
Diky, zapnul jsem Floppy Seek a v pohode, detekce v poradku.

Takze funkcni kombinaci je Cable Select u vsech PATA zarizeni, pin 11 u napajeciho konektoru S­-ATA pripojit k GND a Floppy Seek ­- Enabled v BIOSu pro nForce 4 Ultra v kombinaci s Diamond Max 11.

PS: Neco se asi bude dat preskocit, ale ja to necham takhle.

Odpovědět0  0
pstoon | 28.2.20069:11
Staci ti jen zapnout ten Seek, tod vse. ;­-)
Odpovědět0  0
_MIO_ | 28.2.200618:43
Hmm, ale bohuzel kdyz je to studeny tak to stejne nepomaha :­-­(

Se zapnutym Floppy Seek a pustenou autodetekci zarizeni ­(Aby to trvalo co nejdele nez dojde k S­-ATA HDD­) mi to stejne tak 3x z 10 studenych zapnuti neprojde.
.
Jediny co zatim pomohlo 100% je mit tam 2 FDD mechaniky, bohuzel mi ta druha blbne takze se to stejne kousne na stisku F1 abych tu chybu preskocil.
.
Beeee, proc mi to bootuje tak rychle :­-­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)
Odpovědět0  0
Pompo | 28.2.200620:37
Ja mam podobny problem s detekciou HDD, rozdiel je v tom, ze nemam Maxtor ale Seagate ­(ST3300622AS­). Mne pomohlo vypnutie polozky ­"Quick Boot­" v BIOSE. Pocitac takto zakazdym pri starte testuje RAMku, co chvilu trva, a tak ma disk cas nabehnut. Podrobnosti najdete v tomto threade https:­/­/www.svethardware.cz­/disc_doc­-N4D68A07AFA8BCCA0C1257114004D5FF3.html?ansid=7
Odpovědět0  0
pstoon | 1.3.20069:11
To mas pravdu to je taky moznost, ale cekat na to nez mi PC napocita 2GB to bych to asi rozmlatil..
Odpovědět0  0
Pompo | 1.3.200610:04
Ja to nechavam prejst celu RAMku malokedy ­(mam 1 giga­), vacsinou hned, akonahle sa objavi test, stlacam ESC. Ten drobny casovy usek, o ktory trva start dlhsie, na nabehnutie disku staci. U mna urcite. Podrobnosti su opisane v threade, na ktory som uviedol odkaz. Ci to funguje aj pre Maxtory, tak to treba vyskusat.
Odpovědět0  0
_MIO_ | 1.3.200610:32
Nj, ale ja potrebuju aby mi PC najel po vzdalene inicializaci co nejrychleji, a kdyz nema kdo stisknout ESC tak to muze klidne trvat i minutu navic.
.
Ale ocividne je tohle uz problem nVidie, protoze je jasny ze BIOS posle pozadavek na jeste nezinicializovany HDD a pak ceka na odpoved misto aby ten pozadavek posilal opakovane.

Odpovědět0  0
pstoon | 1.3.200610:55
On to brat ze Slovenska nepochopil co tu resime :­-­/
­(ale i tak, jakykoliv prispevek se ceni)
Odpovědět0  0
Pompo | 1.3.200615:09
:­)­)­)­)­) Pobavil si ma. Ja myslim ze som to pochopil az velmi dobre. Ten sposob, ktory som napisal a ktory funguje mne, sa mi zda byt zo vsetkych uvedenych rieseni najmenej bolestivy ­(dlzka startu ma az tak netrapi, samozrejme rad uvitam efektivnejsie riesenie­). Tiez si myslim, ze je na vine NVidia, nieco je v ich chipsetoch prehnite, na to sme zial prisli mnohi.
Odpovědět0  0
_MIO_ | 24.4.20067:06
Řešením je spoztit start tím, že se nechá proběhnout test RAM, nebo pokud mate 2 FDD mechaniky tak jejich testy. 1 FDD je prilis male casove spozdeni.
Odpovědět0  0
Makari (8) | 15.2.200610:25
Pokiaľ ti disk funguje správne ,tak by som sa s tým radšej nehral :­) Mám tú istú dosku a 6L300XX HDD, už mi konečne ide ako má, ale ten hluk je naozaj veľký. Tento HDD je zatiaľ zo všetkých čo som mal najhlučnejší :­/
Odpovědět0  0
Taubmann | 15.2.200612:32
hluk jde stáhnout přes ac. mgmt.utilitu, např. od Hitachi. Stačí enablovat a stáhnout hlasitost asi o 2stupně z asi 250 bodové škály nastavení úrovně AM. Na výkonu to není vůbec znát a přitom hluk při seeku klesně velmi markantně.
Odpovědět0  0
9z9 | 15.2.200621:05
Tusim ze je jedno jestli to stahnes o jeden ci rovnou na uroven 192 ­(nebo kolik je prostredek­). A na vykonu to poznas na pristupove dobe ­(v praxi jsem rozdil nepoznal)
Odpovědět0  0
Fougass | 15.2.20067:21
mám Maxtor 6B300S0 s firmwarem BANC1980 a desku DFI NF4 ULTRA­-D a nemám s diskem problém ani když připojím PATA disk. Co mě ale vytáčí je hlučnost seeku a někdy disk vydává hrozné zvuky, ale data a hodnoty SMART jsou v pořádku. Doporučujete mi aktualizaci disku, vzhledem k verzi firmwaru co mám či se to dá vyřešit jinak.. dikys za odpovědi
Odpovědět0  0
Taubmann | 14.2.200612:24
mám maxtory 10, 6Bxxxxxxx. NF4 na asus desce. A8NSLI PREMIUM. Disky pripojeny k SIL 3114. Dalsi PATA na IDE1, s nastavenim cable select. S puvodnim firmware se pole RAID1 rozpadalo,proto jsem provedl update firmware. Výsledky: BANC1B70 ­"Je doporučován mnoha uživateli jako nejvíce bezproblémový...­" u mě nefunguje, problémy s polem trvají. BANC1BY0 ­"Je verzí, kterou pošle samotný Maxtor­" ­- jsem ještě nevyzkoušel.
BANC1E00 ­"Je nejnovější verzí­" ­- zase nekonzistence dat na RAID1, které se záhy rozpadá.
Dnes vyzkouším verzi od MAXTORU a pokud se to bude opakovat, tak jsem v koncích. Drivery NF4 a SIL mám up to date.
Odpovědět0  0
Taubmann | 15.2.200612:34
tak už to běží. Přesunul jsem disky ze SIL 3114 na nVIDIA RAID a vše funguje ­- RAID1. Firm. BANC1BY0.
Odpovědět0  0
Makari (8) | 14.2.200610:36
Asi som lama ,ale kde sa dá vypnúť ncq? :­) V biose som to nenašiel. Môže mi niekto poradiť? ďakujem :­)
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 14.2.200611:02
V ovladačích řadiče ve Windows.
Odpovědět0  0
Krizon | 13.2.200621:52
Mam doma Maxtora 6BM200M0, firmware BANC1B10, chci ho preflashovat a ta mrcha utilita mi hlasi ze zadny disk nenasla... pritom tam mam nastaveni presne jak je v tom autoexecu, vsecky zarizeni krome toho disku jsem vyhazel. Deska je gigabyt, nFroce 4 Ultra... Poradi nekdo ?
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 13.2.200621:58
nForce 4 bohužel nepatří mezi utilitou podporované čipsety. DLoad musí čipset znát, aby uměl komunikovat s diskem ­(musí mít ovladač čipsetu­). V současnosti mohu potvrdit, že update funguje na čipsetech Intel v kompatibilním režimu a na čipu VIA VT8237. Zajděte si tedy k nějakému známému, který má jeden z těchto čipsetů.
Odpovědět0  0
LITE | 11.2.200620:14
Asi jsem lama, ale nejde mi to. Vytvořím boot disketu,nastartuju z ní a skončí to hláškou file corrupted HIMEM.SYS aerror CONFIG.SYS file on line 1. Kde je ten himem.sys?
Odpovědět0  0
LITE | 11.2.200621:11
experimentuju dál­-použil jsem boot disketu z 98, tam je i himem.sys. dload mi ale vypíše: NO_MATCHING_DRIVES:no devices of the type specified found. Tak jsem z toho jelen, mám 6B200M0 BANC1B70
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 13.2.200621:59
Pokud máte nForce 4, tak viz moje odpověď níže.
Odpovědět0  0
LITE | 15.2.200611:43
nForce3, takže další nepodporovanej chipset : (
Odpovědět0  0
carver | 10.2.200618:45
Možná to tu už zaznělo,ale jak mám přepnout PATA disk do režimu Cable Select?
Odpovědět0  0
Eagle_tempx1 (1244) | 10.2.200618:55
Na disku jsou jumpery, kterými se nastavují stavy Master, Slave a Cable Select. Konkrétní schéma propojení lze u většiny disků nalézt na štítku s popiskem. Mobilní komponenty bývají již většinou přednastaveny jako Cable Select.
Odpovědět0  0
m@to | 11.2.20068:54
Nemohl by mi někdo poslat ten nový firmware a nebo přímý odkaz kde se dá stáhnout?
Předem děkuji
Odpovědět0  0
gg | 9.2.200622:38
prosim vás mam maxtor 10 na nforce 4 v rezime SATA II mi nefunguje ale na SATA I funguje ,ide mi oto že v clanku bolo napísane že sa poškodzuju data preto sa chcem spitať ako mám overit ci moje data na tomto disku su alebo niesu poskodené Dakujem
Odpovědět0  0
9z9 | 9.2.200620:19
Na nForce4 S754 jsou problemy s bootem win ­(XPSP2­) i s vyse uvedenym diskem. Bud boot trva nekolik minut a nebo nenabehne win vubec. Pri behu win problemy nejsou, na poskozene soubory jsem zatim neprisel. FW v disku je ­"G­" a BIOS desky je taky nejnovejsi. Zkusil jsem prehodit SATA kabel do jineho konektoru a vypnul nejake CQ ve vlastnostech radice. Jestli to pomuze zatim nevim, problemy s bootem jsou dost nahodile.
Odpovědět0  0
doom_ | 9.2.200611:11
J asom to vyriesil tak ze som nekupil sata ale ata disk a som spokojny..
Odpovědět0  0
BlackPanzer | 8.2.20064:26
Schrnuto nekupovat nForce, hlavně ne 4ku. Eště že teprv budu asi kupovat new pc, asi s via KT900.
Jinak mám VIA KT800pro 2x80+200GB­-DM10 Maxtor a žádný problém.
Odpovědět0  0
BlackPanzer | 8.2.20064:32
OPRAVA ­- VIA K8T800pro a VIA K8T900
Odpovědět0  0
dereksmart | 6.2.200622:38
Cus mam Maxtor 6Y120P0,VIA KT133 a jednou za cas se mi totalne rozsypal disk­(jinak se tvaril v poho,sektory,smart ok­).Ted sem koupil Hitachi HDT722516DLAT80,ten Maxtor mam jako druhy na data,tak uvidime...
Odpovědět0  0
1  2  
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.