MechWarrior 5: Clans využívající Unreal Engine 5 se ukázal v novém traileru
10.4.2024, Karel Polívka, článek
Příznivci herní série MechWarrior se dočkali nového traileru na připravovaný další díl s názvem MechWarrior 5: Clans, který se bude zaměřovat na příběhovou kampaň a oproti MechWarrior 5: Mercenaries u něj došlo k upgradu na Unreal Engine 5.
Příznivci herní série MechWarrior, v které se uvnitř obřích mechů při pohledu z třetí nebo první osoby promenádujeme po různých bojištích, se na nedávném GDC 2024 dočkali nového traileru na připravovaný další díl s názvem MechWarrior 5: Clans. Ten připravují opět vývojáři z Piranha Games a bude obsahovat propracovanou příběhovou kampaň.
Tím se bude odlišovat od dosud posledního dílu MechWarrior 5: Mercenaries z roku 2019, v němž je pouze jednoduchý příběh, kdy v roli žoldáka plníme mise za účelem výdělku, abychom mohli zlepšovat svou výbavu a lépe obstát v další bitvě (jde tak o klasický koncept, kdy začínáme jako zelenáč, postupně se zlepšujeme, abychom mohli pomstít smrt svého otce, ke které dojde na začátku hry, přičemž po jejím vykonání můžeme donekonečna pokračovat ve výběru dalších misí).
Série MechWarrior se odehrává v obsáhlém světě BattleTech, jehož počátek lze datovat do roku 1984, kdy vyšla desková hra s původním názvem Battledroids, která ale byla v roce 1985 přejmenována právě na BattleTech. Následovalo několik jejích rozšíření, vydávání nových příběhu v knižní podobě (těch dosud vyšlo už více než 100) a také množství počítačových her, kam kromě MechWarriorů patří také série s názvy BattleTech, MechCommander a MechAssault (tato poslední jmenovaná byla jen na konzolích).
Upgrade na Unreal Engine 5
Nový díl se ale bude lišit i po technické stránce, jelikož je vyvíjen v Unreal Engine 5, zatímco MechWarrior 5: Mercenaries byl vytvořený v Unreal Engine 4. Na otázku, jakým způsobem je při vývoji využíván potenciál Unreal Engine 5, odpověděl pro magazín wccftech (zde si můžete přečíst celý rozhovor) CEO vývojářského studia následovně:
Russ Bullock, CEO Piranha Games:
"In every way we possibly can. Thankfully, we really leveraged almost all the new toys in there. There's a full MetaHuman base with heavy customization of the models to our needs, a full motion capture of cinematics, and then you've got the world itself."
"We've gone with full Nanite and Lumen, all the destructible are based on Chaos. We use World Partition. We've pretty much activated and used all the fancy new stuff at this point. It definitely makes the game look a lot better. Even in the last month, as we brought more and more of these things online, it's just gotten better and better. We're really happy we made the upgrade from UE4 to 5."
Russ Bullock, CEO Piranha Games | CZ překlad:
"Všemi možnými způsoby. Naštěstí jsme dokázali skutečně využít téměř všechny nové nástroje, které engine nabízí. Využíváme systém MetaHuman pro výrazné přizpůsobování modelů pro naše potřeby, systém motion capture pro cutscény a pak tu máme samozřejmě zpracování celého světa."
"Využíváme naplno systémy Nanite a Lumen, přičemž zničitelnost objektů je založena na systému Chaos. Používáme World Partition. V podstatě jsme už využili všechny nové funkce, které UE5 nabízí. Hra díky tomu rozhodně vypadá lépe. Dokonce i v minulém měsíci, jak jsme pokračovali v nasazování technologických novinek, došlo k dalším vylepšením hry. Jsme tak opravdu rádi, že jsme udělali upgrade z UE4 na UE5."
Ještě stojí za zmínku oznámení, že hra bude nabízet volitelný zjednodušený model ovládání pro hráče, kteří nejsou zvyklí na sérii MechWarrior. Bude spočívat v tom, že celý mech se bude pohybovat coby jeden celek jako v běžných střílečkách s lidskou postavou z pohledu třetí osoby (tzn. torso se zbraněmi se v takovém případě už nebude pohybovat nezávisle na tom, jakým směrem se bude pohybovat mech). Příznivci série ale budou mít samozřejmě k dispozici i model ovládání, na který jsou už zvyklí.
Trailer, gameplay ukázky, teaser
Následuje nejnovější trailer a hned pod ním můžeme vidět video s delšími záběry obsažených gameplay ukázek společně s prvními dojmy, jež pochází z YouTube kanálu NoGutsNoGalaxy od někoho, kdo měl příležitost se zúčastnit prezentace této hry na GDC 2024:
Také si můžeme připomenout teaser, který byl zveřejněný před půl rokem při oznámení této hry:
MechWarrior - přehled her na PC
Na závěr se podíváme na přehled titulů v sérii MechWarrior, které vyšly na PC, přičemž ty hlavní díly jsou označené tučně, zatímco ty ostatní představují obsahová rozšíření, jež nelze spustit samostatně:
Název hry | Rok vydání | Engine | Vývoj | Vydavatel |
MechWarrior | 1989 | ? | Dynamix | Activision |
MechWarrior 2: 31st Century Combat | 1995 | ? | Activision | Activision |
MechWarrior 2: Ghost Bear's Legacy | 1995 | ? | Activision | Activision |
MechWarrior 2: Mercenaries | 1996 | ? | Activision | Activision |
MechWarrior 3 | 1999 | ? | Zipper Interactive | Hasbro Interactive |
MechWarrior 3: Pirate's Moon | 1999 | ? | Zipper Interactive | Hasbro Interactive |
MechWarrior 4: Vengeance | 2000 | ? | FASA Interactive | Microsoft Game Studios |
MechWarrior 4: Black Knight | 2001 | ? | Cyberlore Studios | Microsoft Game Studios |
MechWarrior 4: Mercenaries | 2002 | ? | FASA Studio | Microsoft Game Studios |
MechWarrior Online | 2013 | CryEngine 3 | Piranha Games |
Infinite Game Publishing
Od roku 2014 Piranha Games
|
MechWarrior 5: Mercenaries | 2019 | Unreal Engine 4 | Piranha Games | Piranha Games |
MW5:M DLC1: Heroes of The Inner Sphere | 2021 | Unreal Engine 4 | Piranha Games | Piranha Games |
MW5:M DLC2: Kestrel Lancers | 2021 | Unreal Engine 4 | Piranha Games | Piranha Games |
MW5:M DLC3: Call to Arms | 2022 | Unreal Engine 4 | Piranha Games | Piranha Games |
MW5:M DLC4: Rise of Rasalhague | 2023 | Unreal Engine 4 | Piranha Games | Piranha Games |
MW5:M DLC5: The Dragon's Gambit | 2023 | Unreal Engine 4 | Piranha Games | Piranha Games |
MW5:M DLC6: Solaris Showdown | 2024 | Unreal Engine 4 | Piranha Games | Piranha Games |
MechWarrior 5: Clans | ? (2024) | Unreal Engine 5 | Piranha Games | Piranha Games |
V roce 2009 také vyšla fanoušky vytvořená modifikace hry Crysis s názvem MechWarrior: Living Legends, která využívá CryEngine 2 a zaměřuje se na multiplayer. Je volně k dispozici, přičemž jde o stále udržovaný projekt, jelikož nejnovější verze 0.16.2 je z 10. února 2024. Nejde ale o oficiální titul, který by do této série patřil.
Na následujícím videu jsou ukázky z jednotlivých dílů série. Obsahuje i titul MechWarrior 3050, který vyšel v roce 1994 jen na konzolích Sega Genesis a SNES a na námi ovládaného mecha se díváme z izometrického pohledu. A poněkud nelogicky (vzhledem k názvu videa) obsahuje také ukázku z MechCommander: Desperate Measures (1999), což bylo DLC pro RTT MechCommander (1998), takže jde o hru z jiné série.
Kdy má hra vyjít?
MechWarrior 5: Clans by měl vyjít do konce tohoto roku na PC (viz karta na Steamu), PS5 a Xbox Series S|X. Vydání na konzole z předchozí generace už není v plánu, což je další rozdíl oproti MW5:M. Připomeňme, že MechWarrior 5: Mercenaries vyšel 10. prosince 2019 exkluzivně jen na PC v Epic Games Store, přičemž na další platformy v podobě Steamu, GOGu a Xboxu (Xbox One, Xbox Series X|S) vyšel až později 27. května 2021 v rámci DLC1. Na konzole PS4 a PS5 vyšel dokonce až 23. září 2021 v rámci DLC2.
Hra bude podporovat funkci cross-play, takže hráči na PC budou moci hrát s jinými hráči na konzolích. Ale nebude umožňovat cross-save (nepůjde hrát na PC a pak pokračovat na konzoli PS5 nebo Xbox) a ani cross-progression (pokud se do Vaší hry připojí někdo další, abyste hráli co-op, bude pomáhat Vašemu postupu v kampani, ale na stav jeho vlastní kampaně to nebude mít vliv).
Zdroj: MechWarrior 5: Clans