Měsíční paušály za prodej hudby zřejmě brzy zlevní
29.8.2005, Jaroslav Ekl, aktualita
Podle výzkumů je 41% uživatelů digitálních přehrávačů v USA ochotno platit za neomezený přístup do databází online prodejců hudby maximálně 10 dolarů měsíčně. To je docela překvapení, neboť ceny těchto přístupů se pohybují od $14.95 do $25...
Podle výzkumů je 41% uživatelů digitálních přehrávačů v USA ochotno platit za neomezený přístup do databází online prodejců hudby maximálně 10 dolarů měsíčně. To je docela překvapení, neboť ceny těchto přístupů se pohybují od $14.95 do $25 měsíčně.
Výsledky podtrhují i statistiky z jiných států, 10 dolarů je maximem i pro 62% Britů, 49% Francouzů, 52% Němců či 56% Číňanů. Vlastníci hudebních portálů tak zřejmě časem přistoupí ke zlevnění přístupů. Zatím je hlavním tahounem Apple s portálem iTunes, který řídí většinu trhu. Konkurence ale tlačí a měsíční přístupy prosazuje především Napster, Yahoo či Real Network.
Měsíční paušály jsou ale závislé na smlouvách s vlastníky práv k hudebnímu obsahu, ty určují za jakou minimální částku lze hudbu prodávat a kolik hudby si uživatelé mohou stahovat. Uvidíme tedy, jak se situace za pár měsíců vyvine.
Zdroj: www.techzonez.com
Výsledky podtrhují i statistiky z jiných států, 10 dolarů je maximem i pro 62% Britů, 49% Francouzů, 52% Němců či 56% Číňanů. Vlastníci hudebních portálů tak zřejmě časem přistoupí ke zlevnění přístupů. Zatím je hlavním tahounem Apple s portálem iTunes, který řídí většinu trhu. Konkurence ale tlačí a měsíční přístupy prosazuje především Napster, Yahoo či Real Network.
Měsíční paušály jsou ale závislé na smlouvách s vlastníky práv k hudebnímu obsahu, ty určují za jakou minimální částku lze hudbu prodávat a kolik hudby si uživatelé mohou stahovat. Uvidíme tedy, jak se situace za pár měsíců vyvine.
Zdroj: www.techzonez.com