Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
8.3.2014, Milan Šurkala, aktualita
Na Game Developers Conference 2014, která se koná v San Franciscu, si Microsoft přichystal novinku a poodhalí nové grafické rozhraní DirectX 12. Že bychom se dočkali náhrady "jedenáctky" po dlouhých pěti letech?
Mr.Lolendo (259) | 13.3.201418:28
jn má zkušenost je že nemá smysl takhle diskutovat s jedinci co jsou lamy nebo čistě nadšenci.

Osobně mě to téže vytáčí že je dnes vše tvořeno post­-processing efekty. ­(světlo, vyhlazování,...­)
Post­-processing je v současnosti nejpropracovanější technologií v grafice. Co taky měli jiného dělat s konzolema co mají jen DX9. Volumetrické efeky by konzole usmažily kdyby taky vůbec jely na nich.

5 let tu je DX11 a pořád tu není jediná hra která běží na nativním DX11 enginu. Všechno to jsou nadstavby a efekty. Taky bych dnes čekal jako samozřejmost 4K textury a stíny ale o tom si mohu jen zdát.

Odpovědět0  0
pidalin (1517) | 13.3.201422:31
jo to je přesně to o co mi jde, teď jste to shrnul dokonale, ty post efekty asi nejvíc ničej požitek z dnešních her a buhužel to často ani nejde vypnout a nebo je podoba tý hry na těch post efektech tak závislá že vypnutí způsobí grafiku vzor 2003 :­-D
Odpovědět0  0
pidalin (1517) | 9.3.201423:03
A komu to prospěje? Ani po tolika letech zdaleka ne všechny hry uměj využít potenciál DX10 natož 11. Většina těch rádoby DX11 her jsou tak super že je lepší to hned přepnout do DX9, na kvalitě to jenom přidá. Lepší žádný ­"moderní­" efekty než ty ohavný paskvily co dneska cpou do her a řikaj tomu nextgen grafika. Dobře je to vidět na Metru LL, to byla jedna z nejpříšernějších her posledních pár let co se grafickýho zpracování týče. Přitom původní Metro jelo pěkně v DX11 a ani ty nároky nebyly tak brutální. Já bych si přál aby grafika se grafika her vrátila někam na úroveň Crysis 1, dokud se neudělá ňákej opravdu velkej pokrok ve fotorealismu. Ty dneší efekty a kraviny mě ve hrách opravdu obtěžujou. Crysis 1 je podle mě vrchol grafiky. Dneska se grafika posuzuje podle počtu efektů a různej rozmazávadel ale co si budem povídat, ten Crysis 1 má lepší grafiku než 99% dnešních her a je to zároveň grafika příjemná, bez přehnanejch efektů jako dneska. Nechci DX12, jedině že by to řešilo všechny mnou jmenovaný problémy. Ale to je o vývojářích a ne o verzi DX na který dělaj hru. Crysis i v DX9 vypadá líp než všechny dnešní hry a navíc už je to po těch letech celkem nenáročný.
Odpovědět1  3
shasler (322) | 10.3.20149:11
Plete si ­"holinky a hodinky­". DX případně Mantle nebo OpenGL jsou rozhraní mezi aplikací a grafickou kartou. Za samotné grafické provedení aplikace jsou zodpovědní vývojáři programů. Samozřejmě je jasné, že rozhraní limituje možnosti, ale to v ­"našem­" případě není tak podstatné. Vy byste se, jak čtu váš příspěvek, spokojil asi jen s ­"Holo­-palubou­" ze Startreku. No tak to se nechte hibernovat a možná se jednou do té doby probudíte... Grafické provedení je vždy nutné brát s ohledem na dobu a nemyslím, že Crysis 1 je nyní tou nejhezčí hrou. Zkuste se podívat třeba na HD mód hry Skyrim viz https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=v5MOykfGoiA a https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=OCU862nVpJ0 a možná změníte názor...
Odpovědět0  2
pidalin (1517) | 10.3.201410:01
Skyrim i se všema HD modama považuju za dost ošklivou hru. ;­-­) Vy možná nechápete o co mi jde. Pro mě je ­"ošklivější­" grafika vlastně hezčí. V dnešních hrách je všechno rozmazaný, všude se používaj trapný blicí a rozmazávací efekty a přitom třeba textury bejvaj často dost nekvalitní. Dobře si pamatuju jak jsem obdivoval textury u Crysis a opravdu toho většina dnešních her nedosahuje. Dokonce i FarCry 1 má pro mě příjemnější grafika než většina dnešních her. Tady je potřeba to rozlišovat i podle pocitů a ne podle toho jak moc moderní ta grafika je. FarCry si zahraju radši než dnešní hry a grafika mi fakt nevadí, naopak uplně zbožňuju grafiku z těch let kolem roku 2004 protože člověka neobtěžuje nesmyslnejma efektama ale zároveň už to nějaká grafika je, ne jak o pár let dřív kdy místo hlavy bylo hranatý cosi. Opravdu bych byl radši kdyby grafika zamrzla na úrovni Crysis 1. Zajímavý je že Crysis 2 i 3 už vypadaj tak ňák dnešně otravně a špatně se mi to hrálo. Trojku jsem ani nedohrál, to byla taková sračka...... input lag, nízkej FOV... všechno rozmazaný ­(a to i po přepnutí do DX9 pomocí texťáku ve složce s hrou­) a ovládání dělaný na gamepad. Starší hry jsou lepší i hezčí.
Ty HD mody do Skyrimu, Fallouta a podobně jsem zkoušel, hodně jsem si s tim hrál a většinou jsou to zabugovaný paskvily který místo opravdu pěkný grafiky dělaj takovej ten grafickej brutalismus o kterym tady mluvim. Někdo kdo dělá mody do her prostě nikdy nemůže udělat opravdu reálně vypadající grafiku, to prostě nejde. Třeba do Falloutu New Vegas jsem si dával HD textury který měly snad 7GB a ten rozdíl byl sotva viditelnej. Hry od Bethsedy maj prostě omezenej engine a člověk s tim žádnejma modama moc nenadělá.
Odpovědět0  1
shasler (322) | 10.3.201410:33
V tomto s Vámi nemohu souhlasit. Můj názor je prostě opačný. Také pořád motáte dohromady rozhraní DX a grafiku samotných her. Také nechápu, proč máte pocit, že jsou nové hry rozmazané. Já nic takového nepozoruji. Textury ­(když tedy odmyslíme mody a zaměříme se na originály­) se mě zdají OK. Crysis3 má nějaké LQ textury? Nevšiml jsem si. Rozmazaný pohyb se nechá vypnout. Podobně se nechá nastavit různé filtrování, post­-procesing a další... Zrovna Crysis3 má grafiku dost dobrou. Input Lag jsem nezaznamenal ­(Input lagu single player her? No možná ano, ale není tak trochu mašinou?­). Pokud vám vadí nesmyslné efekty, tak si nastavte grafiku nových her na minimum...

"Tady je potřeba to rozlišovat i podle pocitů a ne podle toho jak moc moderní ta grafika je.­" nechápu co má pojetí a děj hry společného s DX. Motáte jablka a hrušky. Hra může absolutně stupidní, ale grafické rozhraní s tím nemá nic společného.

Zřejmě jste nepochopil o čem je daný článek. Ten píše o grafickém rozhraní jako takovém. Co je ovšem podstatou článku, to je výkon, který se na daném rozhraní ztrácí kvůli špatné optimalizaci daného rozhraní. To nemá s grafickým provedením her nic společného. Zde bychom se měli bavit hlavě o výkonu...
Odpovědět0  2
pidalin (1517) | 10.3.201410:52
Aha, takže se bavim s někim kdo vubec neví a ujíždí na těch dnešních cool blbostech. Ptáta se na input lag v SP her to opravdu zabilo. Input lag je ve všech dnešních hrách a je opravdu dost těžký se ho zbavit, bohužel většina lidí i když jim stojim za zádama a ptam se jaktože mu ten input lag nevadí tak mi tvrdí že tam žádnej neni. Třeba v tom Syrimu mi to zabralo několik hodin googlení než se mi podařilo ten input lag snížit aspoň trochu ­(i když ne uplně­). Ve hrách od Bethsedy většinou stačilo zakázat Vsync a vynutit v ovladačích všechny ty optimalizace podprocesů a podobně a input lag byl pryč, ale u Skyrimu a většiny dnešních her tohle už nefunguje.
Výkon je mi dneska ve hrách k prdu, dnešní hry jedou na všem stejně a na všem stejně mizerně. Ať mam super hyper mašinu nebo 3 roky starej počítač, dešní hry jednou furt stejně. Je to lenost vývojářů, ale to že všechny DX11 hry jsou rozmazaný to je prostě přinejmenšim podezřelý a asi to má spojitost přímo s tim grafickym rozhranim.
Poprvé jsem to pozoroval ve Stalkerovi kde jsem furt přemejšlel proč je hra máznutá, pak jsem přepnul na DX10­/9 a zmizelo to. Nejvíc to ale bylo do očí právě v Metru Last Light, to bylo fakt hrozný. V exteriérech vubec nebylo vidět do dálky přes všechny ty rozmazávací efekty a když člověk nezapnul ňáký to vyhlazování tak byl rozplizlej i text v menu. Ale je to lenost vývojářů asi nejspíš, protože ve starym Metru 2033 jsem nic takovýho nepozoroval.
A pak ten nízkej FOV.... hry kde to nejde změnit nehraju, nemam na to žaludek ani nervy. Hraju s FOVem 90 ­- 100 a míň prostě nezvládnu, připadá mi to jako hrát s dalekohledem na očích.
Odpovědět1  1
Mr.Lolendo (259) | 13.3.201418:46
Oni to rozmazavat musejí aby zakryli to nízký rozlišení na konzolích. Na PC jen vyfiltrují textury aby se neřeklo a to je celé. Totiž pro každý rozmazavaci efekt ­(post­-processing, film gain, deep of field...­) se musí udělat jiné nastavení v každé jiném rozlišení. Na to samozřejmě kašlou a pak to vypadá jak to vypadá.

Jinak problematika input lagu je složitá a doporučuji si o tom něco více přečíst.

Např. 30FPS v Crysis Warhead není jako 30FPS v Crysis 2 a 3.
Odpovědět0  0
pidalin (1517) | 13.3.201422:35
Já už na FPS dávno nekoukam, u dnešních her je to naprosto nic neříkající údaj. Dřív v dobách herního pravěku se podle toho dalo přesně poznat jak ta hra komu jede, například pod 25 je to sekání, kolem 30 FPS se to celkem už dá hrát a nad 50 je to pohoda. Dneska v některejch hrát je potřeba stabilně třeba 60 i víc aby ta hra pocitově byla plynulá. A ty efekty jako třeba DoF mě fakt strašně obtěžujou, nesnášim když hra za mě rozhoduje o tom kam se zrovna koukam, mam vlastní oči a když ­(očima­) mrknu někam na kraj monitoru do dálky tak bych očekával že tam uvidim a ne abych tam musel najíždět myší a čekat až se to zaostří. :­-­) Jediná hra kde mi DoF nevadil je Crysis ­(první díl­).
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.