Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
31.1.2023, Milan Šurkala, aktualita
Jak se ukázalo už mnohokrát v historii, není až tak velký problém něco vymyslet a dokonce k tomu vyrobit i prototyp, nejzásadnějším problémem je rozjezd velkosériové výroby. Dvěma projektům solárních aut i kvůli tomuto hrozí zánik.
Jay8 (93) | 1.2.202317:15
mne sa ten koncept celkom paci. ak by sono bolo vacsie, ak by som.prekusol aj ten nepodareny design
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 2.2.20233:45
Myšlenka je krásná, ovšem do doby, než začnete počítat, kolik elektřiny se dooopravdy dobije, versus kolik to stojí navíc. A o co horší to má pro změnu další parametry. Pak zjistíte, že ta elektřina ­"zadarmo­" vlastně stála několikanácobec ceny elektriky ze sítě. Ano, ono je krásné mít peak bohatě nad 1 KW, ale v reálu ho dostanete jen v létě a při parkování na plném slunci. ­(A tehdy se to zase krásně vyváží faktem, že černé auto na plném slunci bude pěkně rozpálené, takže budete muset nahodit klimu a pak teprve nastoupit.­) Za běžnějších okolností, v dobře osvětleném polostínu ­(což je většina například ulic­) z toho dostanete 500 nebo 600W a budete rád. Ano,. není to úplně směšné množství, ale jak říkám, ta elektřina ­"zadarmo­" je ve skutečnosti zatraceně drahá legrace.
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (5135) | 2.2.202312:43
"Za běžnějších okolností, v dobře osvětleném polostínu ​­(což je většina například ulic​­) z toho dostanete 500 nebo 600W a budete rád. ­"

To spíše ještě méně. Co jsem viděl testy Lightyearu, většinou se to pod širým nebem na pohybovalo okolo 400 W, nejvyšší hodnoty byly pak přes 600 W.

"černé auto na plném slunci bude pěkně rozpálené, takže budete muset nahodit klimu a pak teprve nastoupit­"

Tak to ale zase platí snad i pro běžné auto.
Odpovědět1  0
Jay8 (93) | 3.2.20237:54
kazdopadne aj malo je lepsie ako nic. ked uz to auto stoji vonku, tak sa moze kludne dobijat a uplne zadarmo, co sa tyka financii aj namahy.
otazkou je, kolko ta sranda stoji, ale ak cele auto vyjde na 30k ­(povedna cena bola 24k­), s tym, ze baterka odkroji znacnu cast z tej sumy, asi ten solarny povrch nebude az tak drahy. ved clanky, co sa instaluju na strechy niesu extra drahe a to ani tie od tesly integrovane v krytine, hlavne pri tej ploche, ktora vlezie na to auto..
Odpovědět0  0
Eskymak (1057) | 31.1.202313:30
Však je to normální šméčko, kdy vybrali peníze od investorů, kterých si jistě náležitě užili, a teď když prachy došly, vyhlásí se bankrot. Určitě již mají další geniální ­"podnikatelské­" nápady.
Odpovědět2  0
odb (553) | 31.1.202313:56
Az tak nie.

Ten projekt bol stavany na predkrizovu dobu, ked bolo kopec lacnych penazi a dost ludi ochotnych do nieco takeho investovat. Pomahala tomu aj green mania.
Nielen vojna na ukrajine priniesla mensie vytriezvenie.
Taketo problemy bude mat viacero takychto podnikatelskych napadov.
Odpovědět1  0
Budman (273) | 1.2.202316:45
Do tohohle mohl investovat jenom blázen, pro běžné použití je aplikace panelů na auto nesmysl, jejich přínos nevyváží zvýšení ceny a komplikace. Smysl by to možná mohlo mít ve speciálních případech typu golfové vozíky nebo podobné přibližovadla v tropických rezortech, kde to už z principu použití bude na tom slunci celý den stát a jen lehce popojíždět
Odpovědět1  0
Jardadoma (1573) | 31.1.202311:30
Mnohem lepší je auto s větrníkem na střeše. Čím rychleji pojede, tím víc elektřiny vyrobí!!!
Odpovědět11  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.