reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Moderní Icewind Dale II se odkládají, ztratil se zdroják

12.7.2017, Jan Vítek, aktualita
Moderní Icewind Dale II se odkládají, ztratil se zdroják
Společnost Beamdog potěšila řadu hráčů starších titulů od Bioware a Black Isle Studios, jimž přinesla do moderního hávu předělané tituly jako Baldur's Gate či Planescape: Torment. První Icewind Dale to také zahrnuje, ale dvojka jen tak nebude. 
Bioware a Black Isle Studios nám především na přelomu tisíciletí nadělili řadu nesmrtelných RPG založených na pravidlech AD&D, které se pyšní výtečnou malovanou grafikou, ovšem ta už přeci jen za ta léta zastarala především s ohledem na rozlišení. Aby byly tyto hry jako Baldur’s Gate, Baldur’s Gate II (+datadisky), Icewind Dale a Planescape: Torment dobře hratelné i na dnešních sestavách, studio Beamdog se rozhodlo prostřednictvím svých Overhaul Games přinést jejich vylepšené verze (Enhanced Edition), stejně jako v případě starší oblíbené hry MDK 2. 
 
 
Jde o rozšířené verze z hlediska zpracování, ne obsahu, abychom si mohli tyto hry připomenout ve vyšším rozlišení, což obvykle v případě her od Black Isle Studios znamená i daleko větší přehlednost mapy. Tyto nové verze her se prodávají za rozumné ceny a sbírají od recenzentů skóre kolem 80 %, i když není ani moc jasné, co se zde vůbec má hodnotit. 
 
Overhaul Games by se nyní rádi přesunuli k poslední hře založené na Infinity Engine od Bioware, což je Icewind Dale II, jenomže mají jeden velký problém. Nikdo nemůže k této hře najít zdrojové kódy. Trent Oster z Beamdogu k tomu uvedl, že už stihli prohledat veškeré archivy, k nimž mají přístup, a to včetně dat, která k dané hře obdrželi Wizards of the Coast. Stejně tak se spojili se studiem Obsidian, kde pracují někteří lidé, co tvořili i druhý Icewind Dale, ale ti také nic nemají, takže je tento projekt zatím u ledu do té doby, než se kód podaří objevit. A doufejme, že se opravdu objeví. 
 
Tento problém s nedostatkem dat pro vzkříšení starých her se objevuje čím dál častěji, což je logicky spojeno s tím, že roste počet projektů, které se o to snaží. I v případě nového Starcraft: Remastered se práce málem zastavily, neboť vedle zdrojového kódu chyběla i grafika. Blizzardům nakonec pomohl jeden skalní fanoušek, který na počítači čirou náhodou našel zdroják a zaslal jim ho zpět.
 
Ukazuje se, že netečnost k zálohování dat tak postihuje i herní studia, ale ono se ostatně ani není čemu divit. Mění se v nich jak hardware, tak samotní lidé a může se snadno stát, že data, po kterých se aktuálně shání desítky lidí, jsou zastrčena u někoho doma v temném koutě. A jak mohl ostatně někdo tušit, že o ně ještě někdo bude stát? 
 
Zdroj: Kotaku
reklama