Moderní Icewind Dale II se odkládají, ztratil se zdroják
12.7.2017, Jan Vítek, aktualita
Společnost Beamdog potěšila řadu hráčů starších titulů od Bioware a Black Isle Studios, jimž přinesla do moderního hávu předělané tituly jako Baldur's Gate či Planescape: Torment. První Icewind Dale to také zahrnuje, ale dvojka jen tak nebude.
Bioware a Black Isle Studios nám především na přelomu tisíciletí nadělili řadu nesmrtelných RPG založených na pravidlech AD&D, které se pyšní výtečnou malovanou grafikou, ovšem ta už přeci jen za ta léta zastarala především s ohledem na rozlišení. Aby byly tyto hry jako Baldur’s Gate, Baldur’s Gate II (+datadisky), Icewind Dale a Planescape: Torment dobře hratelné i na dnešních sestavách, studio Beamdog se rozhodlo prostřednictvím svých Overhaul Games přinést jejich vylepšené verze (Enhanced Edition), stejně jako v případě starší oblíbené hry MDK 2.
Jde o rozšířené verze z hlediska zpracování, ne obsahu, abychom si mohli tyto hry připomenout ve vyšším rozlišení, což obvykle v případě her od Black Isle Studios znamená i daleko větší přehlednost mapy. Tyto nové verze her se prodávají za rozumné ceny a sbírají od recenzentů skóre kolem 80 %, i když není ani moc jasné, co se zde vůbec má hodnotit.
Overhaul Games by se nyní rádi přesunuli k poslední hře založené na Infinity Engine od Bioware, což je Icewind Dale II, jenomže mají jeden velký problém. Nikdo nemůže k této hře najít zdrojové kódy. Trent Oster z Beamdogu k tomu uvedl, že už stihli prohledat veškeré archivy, k nimž mají přístup, a to včetně dat, která k dané hře obdrželi Wizards of the Coast. Stejně tak se spojili se studiem Obsidian, kde pracují někteří lidé, co tvořili i druhý Icewind Dale, ale ti také nic nemají, takže je tento projekt zatím u ledu do té doby, než se kód podaří objevit. A doufejme, že se opravdu objeví.
Tento problém s nedostatkem dat pro vzkříšení starých her se objevuje čím dál častěji, což je logicky spojeno s tím, že roste počet projektů, které se o to snaží. I v případě nového Starcraft: Remastered se práce málem zastavily, neboť vedle zdrojového kódu chyběla i grafika. Blizzardům nakonec pomohl jeden skalní fanoušek, který na počítači čirou náhodou našel zdroják a zaslal jim ho zpět.
Ukazuje se, že netečnost k zálohování dat tak postihuje i herní studia, ale ono se ostatně ani není čemu divit. Mění se v nich jak hardware, tak samotní lidé a může se snadno stát, že data, po kterých se aktuálně shání desítky lidí, jsou zastrčena u někoho doma v temném koutě. A jak mohl ostatně někdo tušit, že o ně ještě někdo bude stát?
Zdroj: Kotaku