reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.12.2017, Jan Vítek, aktualita
Dan Luu, inženýr pracující v Microsoftu, se zaměřil na input lag klávesnice, čili zpoždění od stisku po provedenou akci. Měl totiž pocit, že za jeho mládí byly počítače v tomto ohledu svižnější a vypadá to, že nešlo jen o pocit. 
Antikapitalista (17) | 5.1.20186:06
Vcelku velice zajímavý výzkum hodně kazí to, že tam není srovnání zpoždění u zařízení PS­/2 klávesnicí a CRT zobrazovačem.

Takhle prostě hází do jednoho pytle zpoždění z USB vstupu i zpoždění LCD zobrazovače.
Navíc se to vyjeví až ke konci článku, přičemž v zdejší tabulce s výsledky to dokonce ani žádným způsobem nevystupuje.
Takový přístup by měl opodstatnění leda u těch „mobilních zařízení“ – ovšem to srovnání ve zdejším článku ­(na rozdíl od původního­) úplně chybí.
Odpovědět1  0
Mr.Lolendo (259) | 30.12.201710:04
Dnes hlavní problém vidím kde narůstá odezva je nedostatečná propustnost DMI 3.0 a splácaná API. Chybná implementace úspory energie je na denním pořádku. Pro to je např Surface od MS naprosto k ničemu zařízení. Nemá to ani řádně pracující proces přerušení.
Na Win XP až po 8.1 se mi nestávalo že by v systému na ploše zamrzávala myš ­(pokud nešlo o chybu driveru­). Na desítkách neustále. Neustále se restartuje proces explorer.exe. Desítky nemají rády prostě ta zařízení co požadují přímí přístup k HW.
Odpovědět0  1
hendjan (1) | 28.12.20179:08
Trochu tendenční nadpis a celkem i část obsahu článku. Troufnu si říci, že po tom, co ztratím cca 2 sekundy života denně psaním nějakého kódu navíc, tak i7­-7700K,16GB ram, GF GTX 1070, SSD 128 ­- HDD 1000, mi následně ten čas oproti Apple 2e asi nažene zpět. Co se týká IRQ a speciálních připojení monitorů x USB ­- tedy teoretických výhod unikátního řešení oproti univerzálnímu USB a moderních vstupů monitorům, tak to už zmiňuje kolega nade mnou. Asi nechceme mít na 128 různých zařízení 128 různých konektorů: :­-­)
Odpovědět0  1
Uni (204) | 28.12.201711:14
Tak o fyzické podobě konektoru to snad není... ;)
Odpovědět1  0
coremar (429) | 28.12.201716:43
To ale není o tom, že tím ztratíte dvě sekundy života navíc oproti těm starým...tam jde o to, jak rychle počítač zaregistruje to, že jste něco zmáčkl. Ve skutečnosti vám psání bude trvat úplně stejně dlouho a nebude z tohoto hlediska nic, co by mohl nový počítač nahnat zpět. Tady jde ve skutečnosti o dobu, která uplyne od stisknutí klávesy do doby, kdy se informace o stisknutí dostane k procesoru.

Zkrátka v případě že byste měl velké zpoždění vstupu třeba 10sekund, akorát by vám to lezlo děsně na nervy, není to že byste to psal dýl....na hrách se to popisuje líp, prostě každá vaše reakce se začne projevovat později, než jak by trvala na tom starým, samozřejmě u hry kterou oba počítače utáhnou stejně dobře...
Odpovědět1  0
LukyCZK (83) | 27.12.201717:51
Pokud vím, tak starší konektory ­(např. PS­/2­) používaly system interrupty ­(vstupovaly přímo do běhu systému­). U USB je to ale jinak, jelikož musíme počkat, než se procesor zeptá daného zařízení ­(toto se děje vždy, když se procesor obnoví, tudíž podle frekvence procesoru)
Odpovědět5  0
ttxman (18) | 28.12.201711:20
USB zarizeni polluje USB radic na pevne nastaveny frekvenci s krokem 125Hz od 125Hz do 1kHz .. tedy nejpomaleji kazdych 8ms a nejrychlecji kazdou 1ms. ­(I kdyz je pravda, ze v praxi ty frekvence celkem dost plavou­).
Takze zmerene zpozdeni se musi naskladat mezi tim nez radic klavesnice pripravi data do fronty USB a potom nez si je z USB radice vyzvedne OS. ­(A tam uz system interrupt je­). A pak nez se to projevi na LCD.
Takze zpozdeni navic dane tim, ze klavesnice je na USB by nemelo presahnout 8ms. A zpozdeni LCD proti CRT je otazka, ale vetsina dnesnich lepsich nehernich LCD se uz vejde se zpozdenim pod 1 frame ­(16,6ms­), coz je stejna doba nez se prekresli CRT ­(jen u LCD se nemuze obraz menit v pulce framu­). Takze rozdil nad cca 20ms ­(se zapnutou vertikani synchronizaci­) uz ma na triku OS+software.
Odpovědět0  0
Antikapitalista (17) | 5.1.20186:37
S překreslováním to u CRT nemá moc společného, neboť tam jde obraz ven takřka okamžitě ­(i když se možná neprojeví, ale MŮŽE se projevit – na rozdíl od LCD­).

U LCD je to zpoždění zapříčiněné i různými kroky před vlastním zobrazením, jako třeba uhánění ­(„overdrive“­) a podobně.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.