www.svethardware.cz
>
>
>
>
>

Může AVG prodávat historii našich prohlížečů?

Může AVG prodávat historii našich prohlížečů?
, , aktualita
Společnost AVG je známým výrobcem antivirů, jejíž řešení pomáhá dle informací z firemních stránek chránit počítače 200 milionů aktivních uživatelů. Nyní se ale řeší ustanovení ze smlouvy, dle nějž prý AVG může prodávat historii prohlížečů třetím stranám.
K oblíbeným
reklama
Zprávu přinesl server Computing, jehož redaktor zkoumal ustanovení řešící soukromí a osobní data uživatelů AVG. Řada z nich spoléhá na volně dostupnou verzi antiviru AVG, který je jinak velice oblíbený a pravidělně získává i pozitivní hodnocení v různých testech a recenzích. Nová ustanovení mají vstoupit v platnost 15. října a dle zdroje umožní "sběr a prodej osobních informací vztahujících se k historii prohlížečů, vyhledávání, pozice (GPS) a metadat". Dříve se přitom psalo jen o sběru dat týkajících se aplikací a stránek AVG a také škodlivého softwaru, který antivir na počítači najde.





Computing má problém konkrétně s částí ustanovení "What do you collect that cannot identify me?". Píše se tam o sběru dat, která jsou ale označena za non-personal, čili neosobní, která nás nemohou identifikovat. Taková data bude moci prodávat třetím stranám, a to včetně:
  • reklamního ID spojeného s našim zařízením
  • historie prohlížeče včetně vyhledávání a metadat
  • informací i poskytovateli internetového připojení
  • informací o dalších nainstalovaných aplikací a způsobu jejich využití




AVG se také zavazuje k tomu, že data z prohlížeče, která by nás mohla identifikovat, se ven nedostanou. V jiné části ustanovení ale AVG píše, že bude sdílet i "jistá osobní data", a to se svými sesterskými společnostmi, provozovateli vyhledávacích služeb a vybranými distributory a jinými partnery. Alexander Hanff tyto podmínky považuje za naprosto nepřijatelné, neboť mají platit pro software, jenž má v systému rozsáhlá práva, neboť jeho starostí je ochrana před malwarem. A je tu otázka, zda jsou nová ustanovení vůbec v souladu s novou legislativou EU o ochraně osobních údajů jako GDPR (General Data Protection Regulation).

Společnost AVG se již k této věci stačila vyjádřit na svém blogu, kde zveřejnila jakýsi návod, jak máme rozumět novým ustanovením o osobních údajích a bezpečnosti. Zveřejnila je prý s měsíčním předstihem proto, aby získala zpětnou vazbu od uživatelů a uvedla, že ti si budou moci vybrat, zda budou či nebudou chtít sdílet svá data, a to anonymně. Tato možnost bude nabízena také u některých volně využitelných produktů AVG, ale to může znamenat, že u jiných může být sdílení dat povinné. AVG nakonec sděluje, že neprodává a ani nikomu nebude prodávat jakákoliv osobní data, jež se budou vztahovat přímo k naší osobě.

Zdroj: Computing
reklama
Nejnovější články
Asusu unikla nepředstavená mobilní GeForce RTX 3050 Ti Asusu unikla nepředstavená mobilní GeForce RTX 3050 Ti
Asus na svých stránkách zveřejnil informace o notebooku TUF Dash F15. To by nebylo nic až tak zvláštního, kdyby se ve specifikacích neobjevil dosud nepředstavený mobilní čip Nvidia GeForce RTX 3050 Ti.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
John McAfee obviněn z podvodu s kryptoměnami, hrozí mu 100 let vězení John McAfee obviněn z podvodu s kryptoměnami, hrozí mu 100 let vězení
Bude-li mít John McAfee smůlu, v životě už nevytáhne paty z vězení. 75letému podnikateli totiž v USA hrozí až 100letý trest v souvislosti s obviněním z podvodů s kryptoměnami. Ty měl nejprve nakoupit a poté propagovat na sociálních sítích.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Google reaguje na digitální daň: zvýší ceny reklamy o 2 % ve Francii a Španělsku Google reaguje na digitální daň: zvýší ceny reklamy o 2 % ve Francii a Španělsku
Několik států se snaží více zdanit technologické giganty, jako jsou Google nebo Facebook. Např. ve Španělsku a Francii na to Google zareaguje tím, že pro inzerenty zdraží reklamu. Ti tak za stejný počet kliků zaplatí více.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Diablo II: Resurrected dovolí použít uložené pozice z původní 20 let staré hry Diablo II: Resurrected dovolí použít uložené pozice z původní 20 let staré hry
Už dobře víme, že Blizzard chystá remaster legendární hry Diablo II. Ponese název Diablo II: Resurrected a bude natolik spřízněná s původní hrou, že dokonce dovolí použít uložené pozice staré i více než 20 let.
Včera, aktualita, Milan Šurkala5 komentářů
Razer uvádí své první chytré brýle Anzu. Nahradí sluchátka Razer uvádí své první chytré brýle Anzu. Nahradí sluchátka
Razer Anzu jsou chytré brýle v nenápadném designu, které po spárování se smartphonem umožňují hlavně poslech hudby nebo telefonování. Fungují také jako sluneční brýle, i když čočky lze vyměnit za dioptrické.
5.3.2021, aktualita, Jáchym Šlik1 komentář