reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
31.8.2011, René Pfeifer, článek
Vývoj v oblasti tiskových technologií je poháněný nejen zvýšenými nároky na kvalitu, ale i na co nejnižší náklady na tisk. Naše dnešní ohlédnutí by nám mohlo naznačit, k jakému posunu došlo u kancelářských a domácích tiskáren za posledních 7 let.
marty.rada | 12.10.201113:29
Premyslim, ktera z tech laserovych tiskaren by se dala oznacit jako ­"drzak­", pri zachovani co mozna nejnizsich nakladu? O kvalitu tisku mi nejde.. Je nejaka laserovka ­"drzak­" mimo tento vyber?
Taky by me zajimalo jak se kazi laserove tiskarny? Inkoustovky zaschnou nebo odejdou hlavy. Vydrzi nejaka z ve clanku uvedenych tiskaren vic nez 5 let?
Odpovědět0  0
bj007 | 5.9.201120:21
po generálce posuvu používám dodnes
S foto náplní stála přes 8 tisíc, generálka byla cca za 3 tisíce.
Náplň černé je k mání s obsahem 20 a 40 ml
Odpovědět0  0
Troy | 4.9.20112:34
K v CMYK neznamená ­"blacK­" ale ­"Key­". Děkuji.
Odpovědět0  0
René Pfeifer (83) | 4.9.201113:58
ano, rovněž ­- černá ­(blacK­), označovaná také jako klíčová ­(Key­)
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1578) | 11.9.201115:58
Ehm, klíčová nedává rozumný smysl. Když, tak klíčovací.
Odpovědět1  0
George eLzyx (44) | 31.8.201122:44
dlouhou dobu jsem prvozoval 9ti lehličkovou tiskárnu IBM, po ní 24lehličkovou epsonku. Každá z nich byla asi za 20t Kč. Po nich jsem si pořídil barevný inkoust Xerox Docuprint C8­(v roce 2000 jsem ji kupoval za 4800Kč­), což byla chyba, protože se pořád zacpávala a porouchávala, takže jsem měnil hlavu za hlavou. Pak jsem měl Canon i560­(2004­/2800Kč­), která se také po pár letech provozu ucpala, tak šla do šrotu. Nahradil jsem jí bazarovou barevnou laserovkou Minolta 2430DL, která mě stála necelé 2000Kč. Již jsem na ní natiskl 850barevných stránek­(včetně několika desítek plnobarevných létáků­) na prvotní 1500stránkové tonery, přičemž zbývá ještě 42%jejich kapacity. Dále jsem natiskl cca 900stran ČB. Pak jsem musel černý toner vyměnit. Velkokapacitní na 4500stran jsem sehnal v aukci za 900Kč. Takže s tiskem po dlouhé době spokojenost.
Odpovědět0  0
tomasjerry (208) | 31.8.201120:45
Tak ja mam doma dvoch naozaj brutal veteranov. Epson LX 800 Collor ­(ta o pigmentovych farbach ani nechyrovala v tedy :­) ­), tu naplnam sam, a ked nahodov netlacim viac ako 1­/2 roka, staci poriadne pretlacit liehom a frcim dalej. Na fotky to nieje, ale na obal z CD, popripade, ked potrebujem farebny text je to super, naklady 10 E za 500 ml farbi, tusim som uz jednu ­(ciernu­) aj minul. Na Text tu mam HP LaserJet 1200 tu som ziskal ako protisluzbu este kedysi davno, ked tlaciarne boli drahe. Epsonka ma stala sialenych 34 000 SK !!! Si spomynam, ze som na nu sporil viac ako 2 roky. Nastasie v tedy zlacnela o 5000 co bolo fajn. Asi po 3 tom vymeneni tonera, som zistil ako jednoducho sa naplna, odvtedy to robim stale.
Odpovědět0  1
dddf | 31.8.201119:52
No nevím Canon i560 má 26ml. Canon MG5250 19ml. Přitom výtěžnost má MG5250 vyšší. Neudělali soudruzi někde chybu?
Odpovědět0  0
René Pfeifer (83) | 2.9.20119:28
Ja pracoval s nasledujicim:
BCI­-3eBk > 5.5 ml; 330 str, pigment
BCI­-6BK > 13 ml; 360 str
PGI­-525PGBK > 19 ml; 340 str, pigment
CLI­-526BK > 9ml; 400 str
Odpovědět0  0
makrobiotik (3) | 31.8.201110:42
Canon i560 jsem měl, ale už je v popelnici. Stála 3000kč. Přesně po 3 letech se sepnulo ­"kurvítko­" a už nenajela. O to víc to naštve, když jsem do ní tehdy koupil čerstvé barvičky. Ted mám hp jednu na fotky druhou hp laserku na text. Zatím jakštakš spokojenost, jen ovladače byly na přiložených cd nefunfční a tak jsem je musel dohledávat na netu. Když člověk koupí nějaké neorigoš barvy, tak fotky na stěně vyblednou asi za rok a v albumu za dva. Origoš barvy jsou zase totálně předražené, dokonce v některých případech vyjde levněj koupit novou tiskárnu, než samostatný toner. Ale největší problém domácího tisku je, že barvy ­(i originální­)zasychají v tiskárně. Stačí odjet na dovču, pár dní netisknout a problém je na světě..kolikrát nepomohou ani ty rozpouštědla. V mém okolí řeší tyto problémy snad všichni. Navíc v obchodě vyjdou fotky nastejno, někde možná i levněj. Takže dle mého tisk fotek doma jen jako fan a hobby pro nadšence..
Odpovědět0  1
Prying (1) | 31.8.201121:06
Používám inkoustovky od HP už několik let a se zasycháním jsem problémy nikdy neměl. Spíš mě štvala cena náplní a životnost končící těsně po uplynutí záruky. Na druhou stranu, záruka u HP byla poměrně velkorysá. Zřejmě si byl výrobce vědom slabých míst. :­-)
Odpovědět1  0
PetrP (21) | 31.8.20116:59
"A právě poměr obsahu a zvolený druh polymeru odlišuje jednotlivé výrobce a jejich technologie. Každý z tonerů má totiž odlišný bod tání nebo velikost částic ­(prvotní 14 ­- 16 mm, následně zmenšeno na 0 ­- 10 mm­).­"
Jednotka milimetr mi přijde nesmyslná. Nebo se jedná o mikrometr?
Odpovědět0  0
René Pfeifer (83) | 31.8.20118:26
Ano, jedná se o ?m ­- mikrometry, napravím hned jak se k tomu dostanu. Děkuji za upozornění ;­)
Odpovědět1  0
PetrP (21) | 31.8.20119:20
Nechci být za kverulanta, ale chyb tam bude asi více.:

Canon i560
Výtěžnost ­(str.­) Cena Výpočet Graf
Černá: 330 437 Kč 1,52 0,74
Barevná: 460 316 Kč 0­,89 1,37

Canon Pixma MG5250
Výtěžnost ­(str.­) Cena Výpočet Graf
Černá: 340 300 Kč 1,08 1,08
Barevná: 510 270 Kč 0­,73 2,67


Odpovědět0  0
René Pfeifer (83) | 31.8.20119:52
Neva, alespoň to mohu upřesnit :­)
i560 ­- náklady starších tiskáren jsem převzal z našich původních recenzí 2004, cena tonerů je cca z 2007
MG5250 ­- do barevné počítám i využití černé dle vzorce ­-
náklady na stránku = cena papíru + cena ­/ kapacita černého toneru + ­(cena ­/ kapacita barevného toneru­) * 3
mimoto, vzniklý paradox specielně u těchto tiskáren Canon jsem v článku ­'nastřelil­' specielně
Odpovědět0  1
PetrP (21) | 31.8.20119:26
Poznámka1: výpočet jsem prováděl: Cena­/výtěžnost+0,2
Poznámka2: Myslím si, že by bylo lepší do grafu vynést náklady tisku bez započítání ceny papíru. Vyniknou více rozdíly a každý má jinou cenu papíru, takže je zbytečné tam zanášet nějakou fixní hodnotu.
Odpovědět0  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.