reklama
Aktuality  |  Bleskovky  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia
17.11.2005, Pavel Kovač, článek
Honba za co největším výkonnem je stále větší a každý se snaží ze svého drobečka vymáčknout maximum. Pojďme si udělat malou exkursi do světa pro nás naprosto nedostupného. Nechme se tento sváteční den zanést do říše snů v uvolněnějším stylu...
Burney (50) | 3.9.200623:43
Average floating point operations per second 393,584.6 GigaFLOPS ­/ 393.585 TeraFLOPS
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Inspire | 21.3.200623:01
Altix si zase nestoji v porovnani s ibm tak spatne ibm ma367 000 GFlops a sgi altix ­(columbia­) ma 35.86 teraflops ­(35860 G Flops­) v porovnani poctu procesoru ­(ibm 13x vic­) je jasne ze pri stejnem poctu procesoru by altix mnel 466 180 GFlops je tedy potom jasne kdo vede :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
FPU unit | 6.12.200515:33
Plocha samotného jádra je 6mm^2, a tak celková plocha všech procesorů je 7 864 326mm^2 tedy 7,864326m^2.
Podla mojich vypoctov 0,864 m^2.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
PavelD | 8.12.200511:02
Plocha SAMOTNÉHO JÁDRA je ...
a tak CELKOVÁ PLOCHA VŠECH PROCESORŮ je ...

viděl jsi samotné jádro? a celý procesor?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
PavelD | 8.12.200511:10
Ale jinak ten vypocet je opravdu spatne: spravne je 0,7864326m sqr.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
MartinKik | 1.12.200517:00
Nevím zda nejsem mimo realitu ale uvedený výpočet se mi zdá silně podhodnocený. Pokud se podívám po svém okolí tak mi vychází úplně jiná čísla. V domácnostech vidím PC s výkonem průměrně 2 GFlops ­- vyšší u těch kdo mají PC ­"jen na hry :­-0­".
Vezmu běžnou domácnost člověka z IT ­- 2 dospělí a dvě děti.
Otec 4xPC ­(jedno doma, minimálně dvě PC v práci, 1x notebook, kapesní nemá smysl počítat­)
Matka 1xPC ­(minimálně jedno PC v práci, jen dvě z deseti mají PC i v kuchyni­)
Děti 2xPC ­(Jedno chce hrát, druhé vyřizovat korespondenci a úkoly do školy­)
Nebudu počítat domácí server ani vyhrazené PC na multimédia ­- zase jen dvě domácnosti z deseti a ani PC zabudované v autě ­- jen jedno.
Takže průměrně mi to vychází 7 ­- 8 PC na jednu čtyřčlennou rodinu ­- tedy zaokrouhlím 2PC na osobu
neboli 4 GFlops na osobu.
Vezmu to z druhého konce ­- třeba naše uklízečka. Nové PC k vánocům domu, to staré si odvezem na chalupu. Dvojčlenná rodina.
Tady je to pouze 1PC na osobu ­- výkonově 1,5GFlops na osobu.
Projíždím adresář a zjišťuji že znám pouze 2 lidi z cca 600 kteří nemají doma žádný.
Takže po hrubém zprůměrování mi pro 5000 město vychází výpočetní výkon cca 7,5 TFlops tedy 46. misto v žebříčku. Pokud to vezmeme pro Prahu ­- cca 1 500 000 x 1,5GFlops = 2250000 GFlops
Tedy ­"pouze­" 8x vyšší výkon než uvedený BlueGene­/L
Nápad obíhat sousedy je výborný ­- jen se nerad zvedám od monitoru tak by to mohli zprostředkovat lidi házející letáčky do poštovních schránek stejně jsou u každého dvakrát do týdne :­-­)
BTW: nevíte někdo kolik stojí poštovní známka?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
HeadHunter | 30.11.20050:52
Lidi, čtěte co píšete! Gramatika má taky své opodstatnění :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
jdu jen tak okolo | 29.11.200517:24
Nevíte někdo v jakém oboru se tyto superpočítače od IBM používají ­(medicína, astronomie, meteorologie, vojenské účely...­)?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Pavel Kovač (1033) | 29.11.200517:48
Jak je uvedeno v clanku.. cislo jedna je pro medicinu. Jinak pro vojenske uceli ani jeden z prvnich 3 neni... a to je asi to hlavni :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
rennis | 27.11.200519:47
já pracuju ve Škoda auto na oddělení výpočtů a krom jiných výpočetních serverů máme i SGI Altix na 96 procesorech. 48 procesorů používáme pro aerodynamiku a 48 pro crash­-testy. Musím říct, že svého času byl tenhle Altix mezi 500 nejrychlejšími na světě, ale když si čtu o výkonu IBM, tak musím říct, že bysme v práci potřebovali taky jeden. Přece jen čekat několik dní, než mi doběhne výpočet je nuda .... :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Ze3gg | 5.12.200513:35
Muslim, ze kdyby jste si makli vic na bezpecnosti Superbu, mohl Hlinka zase ­"udelat­" nase hochy zlatymi. Embeckari... ;)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
PavelD | 8.12.200510:54
MUSLIM, ze kdyby si p. Hlinka zapnul pasy, tak uz byl davno z nemocnice doma, za to ­"embeckari­" opravdu nemuzou. Muslime.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
RooKy | 20.11.20051:28
Lidi nevím proč rozjíždíte tak ujetou debatu. Je to flame od samého začátku a je tady opravdu hodně málo solidních příspěvků. Ať to vemu z jakékoliv stránky tak doma používám jako Linux tak Windows. Linux běží skvěle na serveru a mám tam Slackware verzi a nemůžu říct křívého slova. Na stanicích mám Windows XP a W2K a taky si nemůžu stěžovat. Stačí jenom trochu upravit podle svých představ a máte vystaráno. Když to ale shrnu. Nevím o žádné zprávě od Microsoftu která by hlásala že chce vynaleznout nějakej system pro supervýkonné stanice jako Blue Gene. Microsoft prostě myslí na konečné uživatele max na nějaké malinké servery oproti BG se svojí verzí W2K3 servers atd. Ale tvrdit že jeden system je lepši než ten druhý je naprostý nesmysl, protože každý systém je určen pro jiné použití a na jinou skupinu lidí. Takže prosím lidi, aby nerozjížděli debaty o ničem, kde prokazují svou minimalní inteligenci a vědomosti o tématu kde umí jenom blbě žvástat o věcech, které naprosto nerozumí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petrik_CZ | 20.11.200512:41
Spravne jsi podotkl, ze na flame jsou potreba minimalne dva, stejne jako na hadku. Muj 1. prispevek samozrejme flame byl, protoze me zajima,co si o tomto tematu lidi mysli. Musim vsak s tebou durazne nesouhlasit: spust si na svych woknech kopirovani z linux serveru a pokud ten linux server neni nejaka sunka a vytahne alespon 7MBps, takz uvidis, jaky OS wokna jsou: i na mojim sempronu 64­-bit 2800+@2.7GHz s 1GB RAM,120GB SATA diskem a nForce4 chipsetem se system pri kopirovani ze site stava naprosto nepozitelnym, disk neustale nesmyslne hrabe,odezva aplikaci je tragicka, komp je skratka nepouzitelny. Vsechny ovladace samozrejmne posledni.Jeste horsi to je, pokud jsou wokna server.V linuxu si nejakych 7MBps po siti ani nevsimnu, jen obcas zablika disk, aby ulozil data z cache. Je to proste propastny rozdil. To samozrejmne neni jen moje zkusenost, to je proste realita.Dela mi to i na zcela nove instalaci wokne a to dokonce i na 64­-ti edition. Stejne tak wokna neumeji poradne vyuzit 4 a vice CPU, jak dokladaji benchmarky na dual P4 s HT. A uz vubec nemluvim o multithreadikgu, kdyz staci jedna narocna aplikace a wokna se opet ani nehnou.V linuxu muzu treba 10x kompliovat jadro a stejne si toho na jine konzoli ani nevsimnu.Dalsi vec: vyzuti pameti: wokna se neustale snazi mit co nejvice volne pameti, takze vsechno neustale swapuji ­(mam 1GB­).Volna pamet mi je na nic, to jsem ji nemusel kupovat, ze. Linux sice taky hodne swapuje,ovsem swap ma v RAMce jako cache, takze to je skoro stejne rychle, jako kdyby to neodswapoval. Jakmile potrebuje vice pameti, cache proste zmensi a je to. Tohle wokna neumej. Toto jsou ty kernelove operace,o kterych jsem napsal, ze wokna nezvladaji a ve kterych linux ­(a nejen on­) exceluje. Jeste stale mi chces tedy tvrdit, ze linux neni lepsi nez wokna?Ja nevim, co v tech woknech delas, jestli pouzivas vzdy jednu nenarocnou aplikaci, tak verim, ze jsi spokojen, ale ja pocitac pouzivam na spoustu veci a prestoze mam myslim slusne delo ­(sempron 64 na 2.76GHz­), pod woknama proste nestiha,pod linuxem ano. Cim to asi bude??
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
lotrando | 21.11.20059:41
NEjspis naladou ;o)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
T | 24.11.200510:34
Treba tim, ze neumis nainstalovat Widle? :­-­) Ne, fakt se nezlob, ale stejne problemy jako ty pod M$ Windows jsem nemel ani na P3 1GHz :­-­) Jedine co me tak napada, zkusit si pohrat s ovladaci. Kazdopadne to, co popisujes neni normalni chovani OS od Micro$oftu. Takhle akorat predhazujes ­"chudackum­", kteri nechteji poznat i druhou stranu ­(v tomto pripade komercni soft­), ­"silne­" argumenty. Znam presne par takovych lidi, kteri pak z plna hrdla vykrikuji, ze to je presne jejich pripad :­-­) Kazdopadne si pockame na Vistu :­-­) Pokud nekdo z vas ma MSDN subscription a pristup k beta verzim tohoto systemu, nemuze nez byt velmi preqapen, jaky krok se M$ chysta udelat. Uz jste videli ­"zkompilovane­" widle na jednu disketu? :­-­) Pak se teste.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petrik_CZ | 24.11.200510:56
Uf, tak je to dost silne tvrzeni,vzhledem k tomu, ze jsem se 3 roky zivil a prakticky stale zivim stavbou PC a instalovanim woken. Myslim ze o instalaci woken i ovladacu vim docela hodne, ono konec koncu se na tom ani moc zkazit neda: nabootuju z inst, CD, dam asi tak 5x enter a pak nainstaluju posl. drivery a je to. To nemluvim o tom, ze na datovem disku pouzivam vetsi cluser size kvuli vetsimu vykonu a podobne vychytavky, ale to rozhodne neovlivni katastrofalni chovani woken pri praci se siti. DMA na HDD mam samozrejmne zapnute. Trvam na tom, ze pri plnem vytizeni 100Mb site se wokna stavaji nepouzitelnymi, neni to zkusenost pouze na jednom pocitaci.Stejne tak sprava pameti je naprosto tragicka, ani toto neni zdaleka jen moje zkusenost. Ale i kdyby to bylo spatnou instalaci a tobe vse chodilo perfektne; tim hur pro wokna, protoze toto se mi napr, v debianu nestava, ten se chova vzdy stejne na prakticky lilbovolnem PC.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
luminator@seznam.cz | 24.11.200517:06
tenhle pripad znam z pocitacu s ruznymi shitovymi sitovkami, napr. muj nb ­(A64 3400+­) s integrovanou realtek 8139 se chova presne jak popisujes, kopirovani ze site 8MB­/s vytizi procesor treba na 80%, ale jine PCcko 500MHz s kvalitni intel sitovkou dokaze saturovat 100mb­/s bez nejmensich problemu. Stejne tak na windows serverech se serverovymi sitovkami neni problem vytezovat gigabitovou sit desitkami MB­/s bez nejmensich problemu. Kdyz pises o tom nforce4 tak je to jasna vec, ta integrovana sitovka je peknej shit a nedivim se ze to dela to co to dela.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petrik_CZ | 24.11.200517:47
To me uz taky napadlo, ale zajimavy je, ze pod linuxem ­(64­-bit ubuntu­) to nic takoveho nedela. cim to tedy ­"asi­" bude?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
luminator@seznam.cz | 25.11.200510:31
ze by to tedy ASI bylo ovladacem? ovsem to je chyba vyrobce, ne OS...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Honza1111 | 29.11.200510:40
Nevím o čem mluvíš, mám pentium a naprosto bez problémů, Intel spolupracuje s Microsoftem, tak se nediv že ti widle na AMDčku neběžej, a ještě když máš sračkovej procesor kterej nemá žádnou vyrovnávací cache se nediv že máš hovn.. propustnost.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petrik_CZ | 29.11.200512:04
ROFL!!! Ten sempron je desnej kram, souhlasim, sice prevalcuje P4 3.6GHz uplne ve vsem, ale jinak to je desne pomaly :­)­)­)­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Honza1111 | 29.11.200512:52
Co převálcuje nenech se vysmát má cache 256 pentium má 1 mega tak se nediv že máš hov.. propustnost.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Eagle_tempx1 (1244) | 29.11.200513:02
Propustnost s velikostí souvisí pouze v inverzním směru ­- čím větší cache, tím větší problémy s tím, aby běžela rychle. Pentium 4 má sice čtyřikrát větší cache než Sempron, zároveň je ale také dvaapůlkrát pomalejší.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
malinm | 29.11.200513:11
.. prosim te muzes mi vysvetlit, jak muze mit cache na P4 2.5x mensi propustnost nez na sempronu, kdyz sempron ma skoro polovicni frekvenci??? ..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Eagle_tempx1 (1244) | 29.11.200513:25
Všechny procesory Athlon 64 a z něj odvozené ­(tj. i Sempron­) mají L2 cache o rychlosti 12 cyklů. Pentium 4 s jádrem Prescott 2M má L2 cache o rychlosti 30 cyklů ­(oboje jsem měřil­). Původní Prescott s 1MB L2 cache má oproti Prescottu 2M L2 cache rychlejší asi o 10%, takže tam můžeme předpokládat tak 26 cyklů.

Pokud uvážíte rozdíl ve frekvenci, můžeme maximálně dospět k tomu, že reálná rychlost cache je u 3 GHz Pentia 4 s jádrem Prescott s 1MB L2 cache plus mínus stejná jako u 1.5 GHz Sempronu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
malinm | 29.11.200513:36
... no dobre to bych jeste pochopil ..napadne to pripomina delku instrukcni fronty.. i kdyz mi to prijde divne, v kazdem cyklu z te fronty prece vydne hotovy vypocet, nekdy vice, v kazdem cyklu se tedy data a instrukce doplnuji z L1 ... tak nevim .. rozhodne si ale nemyslim, ze to souvisi s velikosti L2 ..tedy jak rikas, ze zpozdeni je u P4 zpusobeno 4x vetsi cache..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Eagle_tempx1 (1244) | 29.11.200514:18
U L2 cache je limitujícím faktorem především rychlost vyhledávání, nikoli rychlost sekvenčního čtení. A právě vyhledávání má P4 pomalé.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Honza1111 | 29.11.200518:26
I kdyby měl sempron rychlejší vyrovnávací paměť než Pentium tak to nic nemění na faktu že jí má malou a právě propustnost je závislá na velikosti vyrovnávací paměti.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
pegy (258) | 29.11.200519:12
Sempron sice ma mensiu L2 cache ale L1 ma oproti pentium ovela vetcsiu PENTIUM ­(ak mam spravne informacie, ak nie tak ma opravte­) ma len 32kB oproti SEMPRONU ktory ma 128 kB a to je pekny rozdiel
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
luminator@seznam.cz | 29.11.200523:09
Chlapi, ja se vam divim ze mu vubec odpovidate. Bud je to uplnej tupec­(magor­) anebo se tu snazi jen vyvolat flame...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petrik_CZ | 29.11.200513:28
koukni se ty chytraku, jak slape sempron na 2400, ja mam 2760, navic mam pameti na 230MHz. Architektura K8 velkou L2 cache nepotrebuje, protoze je lepe navrzena nez P4 a hlavne, ma integrovany pametovy radic, ktery praci s pameti velmi vyrazne zrychluje, rozdil mezi 128kB a 1MB u sempronu resp. opteronu je ve vetsine aplikaci cca 5­-10% vykonu, coz je malo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Honza1111 | 29.11.200518:31
V běhu aplikací se velikost cache neprojevuje tak jako v přenosu dat tam je velikost cache klíčová, a co se týká toho integrovanýho řadiče u AMD tak kvalita vyrovnávací paměti na pentiu je mnohem kvalitnější než Ramky který nahrazujou vyrovnávací paměť u AMD, nehledě na to že na P4 běží cache na 800Mhz.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petrik_CZ | 29.11.200518:54
tesne vedle, je to presne obracene. Cache, konkretne L2, je k necemu, pouze pokud CPU data z ni pouzije vicekrat, napr. pri nejakym vypoctu. Pri vetsine streamovacich vecech ­(jako treba hashovani­) je temer uplne k nicemu, protoze data CPU pouzije jen jednou a dalsi musi stejne natahnout z RAMky. Totez je provoz na siti, ovsem s tim rozdilem, pri sitovych operacich se L2 nepouziva skoro vubec,protoze kazda sitovka dnes umi DMA ­- primy pristup do pameti, takze pres CPU to vubec nejde. Jediny, na co je CPU pri sitovani dobry, je managovani TCP protokolu, ktere je dost narocne, ale ne na L2, ale procesor jako takovy, kde ma K8 velkou vyhodu v kratke pipeline oproti dlouhe u P4. Jiste vis, co to pipeline je a proc je VZDY lepsi co nejkratsi, protoze to snizuje latence apod. Duvod, proc ma P4 dlouhou pipeline je aby mohl bezet na vysokych frekvencich, coz mu ale stejne proti celkove lepsi K8 architekture nepomuze, vysledky vidis ve vsech testech, kde se K8 a P4 porpvnavaji a kde temer vyhradne K8 nakope P4am prdel, pokud to nejsou aplikace vylozene napsane pro P4.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
malinm | 30.11.20058:45
..cache u Intelu uz od dob Tulene bezi na frekvenci procesoru ... na co by mu asi byla cache na 800Mhz, kdyz na stejne frekvenci se uz dnes osazuji DDR2ky ..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
dj.kure (86) | 4.9.200610:28
Ja pouzivam jak Linux ­(Gentoo­), tak Windows ­(XP SP2 Pro­). Kdyz kopiruju z Windows na server Linuxu, tak pri 100Mbitech ­(zhruba 10­-11MB­/s­) mam vytizenost procesoru kolem 3%. Oba pocitace jsem stavel ja, a jelikoz jsem mel velice omezeny rozpocet, tak sem vzal 2x desku PCChips M848ALU ­(K7­) a 2x CPU AMD Sempron 2300+. Sitovky pouzivam integrovane SiS900 ­(Diky stejnym sitovkam v obou PC mi PC kopiruji i 12MB­/s ! Klidne poslu screen­). Jak jsem jiz rikal, vyuziti CPU neprekroci 5%, takze to systemem nebude ­(Server i Workstation mam uplne stejny­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
fobius | 18.11.200516:20
málo kdy reaguji neboť diskuze pokud nic neřeší je ztráta času hádáním se a upřednostňováním vlastní pravdy
každému chytrému je jasné jak to je a nemusí si nic dokazovat

abych ale přispěl k Vašemu tématu, tak používám widle ­(padaj serou mě atd.., ale jsou jednoduchý­).... ale hlavně jednou pod nima novější hry a většina.... pod linuxem ať už je jakej je mají hráči prozatím smůlu, a přepínat mezi systémy mě omrzelo.... virtuální systémy zatím něběží tak výkonně+.... lepší sitaace snad z pohledu obou systému lepší pro linux nastane s virtualizační technologíí v procesorech
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
frantictictac | 18.11.200515:13
Hezkej článek, docela by mě zajímalo kolikátej je asi MAT ­(český superpočítač z UK­).
Jinak to je jasný že tyhle stroje nejedou na windows ani na linuxu, proč by si jinak každá firma upravovala UNIX pro svoje potřeby ­(HP,SGI...­)
Ale asi největší výpočetní výkon mají asi k dispozici projekty typu SETI nebo BIONIC....
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Burney (50) | 3.9.200623:50
Výkon BOINC 3.9.06 = Average floating point operations per second 393,584.6 GigaFLOPS ­/ 393.585 TeraFLOPS
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
dj.kure (86) | 18.11.200515:05
hhh ... ­"amatersky vytvoreny­" Linux ... tak se ukaz :D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
lubofm (40) | 18.11.200513:19
Hnedka prvni prispevek me pobavil. Linux neni pro socky, Linux je pro ty, kteri nechcou na svuj desktop utracet za Windy. Ale rozhodne neni Linux lepsi nez Windows, s tim nebudu souhlasit ani za milion. Beru ze Linux je jiny, Windows jsou na pohodlnou, rychlou praci na PC, Linux je dobry na uceni se novych veci, experimentovani, atd. Kazdemu co je libo. Ale tady jsi Petriku_CZ uplne mimo. Zadna firma ti na super vykone PC nepouzije s prominutim ­"amatersky vytvoreny­" Linux, kazda pouzije nejakou odrudu nebo variaci plnohodnotneho UNIXu, ktery si ve vetsine pripadu sami upravi pro potreby sveho PC.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Janosik a jeho banda | 18.11.200516:46
re ­"... vetsine pripadu sami upravi pro potreby sveho PC­" LOL patrne ti unika vyznam zkratky PC ;o­), ale to je jedno. V zasade de o to, ze kazdy takovy superpocitac ma unikatni OS, ktery miva zakladni archytekturu odvozenou z Linuxu Unixu FreeBSD ci cehokoli dalsiho.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petrik_CZ | 18.11.200520:39
Sorry kamo ale to jsi vedle jak ta jedle. V kernelovych operacich, napr. sprava pameti, site, filesystemu, CPU scheduleru a pod. je linux podstatne lepsi nez wokna ve vsechn ohledech, wokna jsou zase mozna lepsi v GUI. Precti si na top500.org popis OS na tech superkompech, u vetsiny je napsano cituji ­"linux­". Jasne ze to neni nejakej debian, ale nejaka specialni distribuce, ale jadro jako takove, prestoze jiste silne opatchovane, je samozrejmne ono ­"amatersky vytvorene­" linuxove jadro. JEste k tomu amatersky: jestli alespon trochu tusis, jak probiha vyvoj jadra, tak to rozhodne neni nic amaterskeho a uz vubec to nedelaji amateri, ale vetisnou to delaji jedny z nejvetsich kapacit na teto planete :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
luminator@seznam.cz | 18.11.200513:17
pri 130 000 CPU a 100kW to vychazi pod 1W na CPU a to nejsou zapocitany okolni obvody...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Pavel Kovač (1033) | 18.11.200515:18
spotreba jednoho procesoru je 732mW.
Je to brano z datasheetu o PowerPC 440 kde je uvedeno 0,76mW­/MHz + 200mW DC pri 1.1V. Prostym vynasobenim dojdete prave k hodnote 732mW.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Janosik a jeho banda ;) | 18.11.20050:46
Hele nemate na me, moje obe dve babicky vlastni a pouzivaji PC ­(70 a 71let­)obe tam sice maji wokna, ale myslim, ze kdybych jim tam hodil linux a natahal jim vschny potrebne ikony na plochu, tak to vyde na stejno. Jedna babicka ma dokonce aj webove stranky http:­/­/www.volny.cz­/milka.kop­/
Tedka nedavno se me ptala, proc se ji stratilo pul kroniky, kdyz to psala ­(v jejim veku malem infarktova zalezitost­). Tak uvazuju prave o tom, ze ji tam ten linac kopnu, prece nebudu riskovat funus, kvuli blbym woknam ­(W2k + nejnovejsi aktualizace­) no ni!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
wrah | 18.11.20058:38
Pamatuju, jak jsem jednou byl coby technik za takovou starou paní, skoro 80. A ta si zvládala skoro všechno, i novej inkoust do tiskárny. ­(jen z něj neutrhla tu ochranou fólii, proto jsem tam byl­) Někteří lidi nejsou neschopný, ale je jich zoufale málo..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Janosik a jeho banda ;o) | 18.11.200516:38
To jo de hlavne o to, mit snahu se porad ucit novym vecem a nezamrznout, jak to obcas vidam u lidi neco po ctyricitce.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petrik_CZ | 17.11.200514:52
Se divim, ze tu neni prispevek od nejakyho zarytyho wokenare, kteri vside trvrdej, ze linux je pro socky, ze jejich koupeny wokna jsou lepsi... podle by to na woknech urcite bezelo lip, ale protoze jsou ty spolecnosti urcite desne chudy, tak musej chudaci pouzivat ten blbej linux :D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
rodney@rodney.cz | 17.11.200514:59
No treba jim nezbylo po koupeni 100k procesoru na licence od MS.. :P
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Pavel Kovač (1033) | 17.11.200514:59
Mno trosku rejpete do ­"flame­" tematu, ale to snad prezijem :­-­)
Jinak si myslim ze i ten nejzarytejsi zastance Win uzna, ze Unix je lepsi pro takto velke projekty. MS se do tohoto odvetvi ani moc nehrne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Orgic (47) | 17.11.200515:19
nevim co by tam s Win delali, ty jsou hlavne urceny na doma, proto maji hezky kulaty ikonky a jednoduchy ovladani:­) A kdo rejpe zas do windows tak at si zkusi udelat univerzalni jednoduchej system kterej muze ovladat i moje matka bez vetsich problemu a je jakz takz zajistena kompatibilita s kazdym softem, myslim ze to neni prdel...:D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petrik_CZ | 17.11.200515:37
Souhlas! ja tvrdim, ze linux je spatny GUI na super zaklade ­(jadre­) a ze wokna je super GUI na hroznym zaklade :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
kanjec (61) | 17.11.200519:47
win jsou spise nez na hroznem zaklade bez zakladu
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
RASTER | 17.11.200516:32
Prosim ta kde sa da zohnat OS s ktorym by nemali problem nasi rodicia??? Vecsina starsich ludi nevie pouzivat ani mobil, a nie este PC, hoci aj na trivialnej urovni...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
soundake (16) | 17.11.200516:48
Pořiď jim Maca. S ním nemá problém ani moje babička.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ony | 18.11.20051:54
Mno ­-­- moje mamka pouziva linux a vubec ji to nevadi. Samozrejme jen jako user. Ale nainstalovat by nedokazala ani okna, takze nevim, v cem by mely byt jednodussi...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
vety@post.sk | 20.11.200519:00
Aj moja mama pouziva linux a naucila sa ovladat to, co potrebuje, tak rychlo, ako ini zaciatocnici windows. Je plne kompatibilna s kolegami a celym svetom, takze nema problem.
IMHO, dnes nie je slabou strankou linuxu GUI, ale nieco celkom ine.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
soundake (16) | 17.11.200516:50
Mac OS X má taky hezký kulaty ikonky a je hned na 15 a 20 místě ;)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Vasek2 | 17.11.200518:17
To bude asi tim, ze MacOS X je postaveno na FreeBSD. Takze na tom superpocitaci vlastne bezi odlehcena verze MacOS X, kterou, ale lze povazovat za FreeBSD s ­"par­" doplnky :­-­) .
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
vis | 17.11.200522:36
A ty jsi kdo? Zaryty wokenar neni tak tupej jako ty, aby tu psal takove blbiny :D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Petrik_CZ | 17.11.200522:51
Jen se snazim upozornit na to, ze pokud na nejlepsich pocitacich sveta bezi linux, ze to dost pravdepodobne znamena, ze to je nej OS z hlediska jadra a podobnych veci, tod vse, nic tupeho na tom nevidim. Zato ty budes zrejmne superinteligent
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
nilnilseptium | 21.11.200522:40
A ja bych zase rekl, ze tyhle superlinuxy nemaji nic moc spolecneho s tim co si stahnes z netu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Jakub Hegenbart | 1.12.200522:28
Fakt? A na to jste přišel jak? :­-D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
olaf.w | 18.11.200514:56
Wokňousové jsou tolerantní a jeden chudák ­(míněn autor flame příspěvku­) je nerozhází ­- ono totiž jde o trochu jinou třídu ­(což pochopí i ­"tupý wokenář­").
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.