www.svethardware.cz
>
>

NIO uvádí na trh hybridní akumulátory s NMC i LFP

NIO uvádí na trh hybridní akumulátory s NMC i LFP
, , aktualita
Nevýhody lithiových akumulátorů se dají řešit různě. Automobilka NIO to nyní řeší "novým" typem akumulátorů, který využívá hybridní konstrukce. Kombinuje články NMC a LFP, které mají různé vlastnosti.
K oblíbeným
reklama
I když mnozí házejí všechny lithiové články do jednoho pytle, faktem je, že jich existuje nepřeberné množství, které se výrazně liší svými vlastnostmi. Docela málo společného mají např. články typu NMC a LFP. NMC bodují vysokou energetickou hustotou a lepší odolností vůči chladu. Naopak LFP jsou lepší v nižší toxicitě (jsou bez NMC, v jejich konstrukci tak nenajdeme zásadně velká množství niklu, manganu nebo kobaltu, naopak jsou tam sloučeniny železa a fosforu), jsou také mnohem levnější, mají velmi vysokou životnost (auto přežijí několikrát, často se využívají pro úložiště pro OZE) a vysokou odolnost proti požáru. Bohužel jim chybí výhody NMC.
 
Akumulátor NIO CTP
 
V zimě jsou na tom opravdu velmi špatně a mají také malou energetickou hustotu. Nezřídka se tak stává, že elektromobil s menším LFP akumulátorem je mnohem těžší než NMC verze s větším množstvím kWh. Automobilka NIO se nicméně rozhodla, že právě tyto dva akumulátory zkombinuje do jednoho hybridního (CTP). Pokročilým SW řízením pak bude akumulátor využívat tak, aby v daných situacích využíval výhod jednoho z těchto dvou typů.
 
Akumulátor NIO CTP
 
Konkrétně jde o nový 75kWh akumulátor dostupný pro elektromobily ES8, ES6 a EC6. Ten nahradí původní 70kWh verzi a navzdory většímu množství energie si vozy zachovávají stejnou cenu. Zapracovalo se na tepelné izolaci, aby chlad méně ovlivnil část s LFP, vylepšeno bylo i rovnoměrnější zahřívání akumulátoru s ohledem na využití akumulátoru a dle automobilky se ztráty v chladných podmínkách měly snížit o 25 %. Dle podmínek tak může různě využívat část s NMC a část s LFP. Spolu s dalšími optimalizacemi obalu akumulátoru se podařilo vylepšit využití jeho objemu o 5 % a celková hustota na úrovni akumulátoru (nikoli článků) je nyní 142 Wh/kg, což je o 14 % více než dosud. Z toho mi vychází hmotnost cca 528 kg (pokles z cca 562 kg).
 
Vozy si lze nadále koupit s akumulátorem nebo o mnoho levněji bez něj a baterii si jen pronajímat v programu Battery Swap. V takovém případě si předplatitelé plánu se 70 kWh brzy užijí 75 kWh. Objednávky začínají už nyní, dodávky nových akumulátorů pak budou od listopadu. Připomeňme, že vozy NIO se v těchto dnech začínají prodávat v Norsku a před pár dny dorazila první loď s novými vozy. Připomeňme ještě, že firma má v plánu přijít se solid-state akumulátory už koncem příštího roku (nebude-li to pozdrženo).
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Výměnné stanice baterií NIO se stanou decentralizovanou solární elektrárnou Výměnné stanice baterií NIO se stanou decentralizovanou solární elektrárnou
Automobilka NIO chce rozšířit funkčnost svých stanic pro výměnu akumulátorů svých elektromobilů. Nově budou instalovány solární panely a síť se tak současně stane i decentralizovanou solární elektrárnou.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Corsair uvedl vodní chladiče Elite AIO s 2,1" LCD na vodní pumpě Corsair uvedl vodní chladiče Elite AIO s 2,1" LCD na vodní pumpě
Corsair představil očekávanou novinku v podobě vodních chladičů Elite AIO LCD, které dostaly netradiční funkci. Jejich pumpa totiž obsahuje 2,1" displej, který je schopen zobrazit teploty, otáčky i různé obrázky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
AMD si připravilo speciální Radeon RX 6900 XT Halo Infinite AMD si připravilo speciální Radeon RX 6900 XT Halo Infinite
Společnost AMD navázala spolupráci s vývojáři titulu Halo Infinite, z nějž vzešla také nová verze grafické karty Radeon RX 6900 XT. Jde tak o něco podobného jako Nvidia GeForce RTX 2080 Ti Cyberpunk 2077 Edition. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Microsoft s AMD vyřešil problémy s výkonem Ryzenů pod Windows 11 Microsoft s AMD vyřešil problémy s výkonem Ryzenů pod Windows 11
Procesory Ryzen firmy AMD by na Windows 11 měly už konečně fungovat bez výkonnostního handicapu, neboť k dispozici je již jednak záplata pro samotné Windows 11 a stejně tak nový Chipset Driver Software od AMD. 
Včera, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Core i9-12900K spatřen na MicroCenter za 670 USD Core i9-12900K spatřen na MicroCenter za 670 USD
MicroCenter, prodejce počítačové techniky, začal už na svých stránkách nabízet procesory Intel Alder Lake-S, které fyzicky ještě nejsou k dispozici, ale už se dozvídáme alespoň jejich ceny, které by skutečně mohly platit. 
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře