reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
9.5.2022, Jan Vítek, aktualita
Možná že je na to už trošku pozdě, ale RTX 3000 by i tak měly na trhu ještě nějakou dobu vydržet, a to včetně chystané GeForce RTX 3080 Noctua Edition. Ta přichází asi půl roku poté, co si obě firmy přichystaly RTX 3070. 
Jardadoma (1505) | 9.5.202221:33
Co dodat. Když vám odejde grafárna, zůstanou vám dva parádní větráčky!
Odpovědět1  0
wrah666 (6205) | 9.5.202222:13
Tam mě jen mrzí ta ěílená paleta za ­"lepší napájení­" a ­"lepší chlazení­". Ono když se odpočítá, že ani základní šunt napájení a chlazení není zadarmo, tak to ­"lepší­" vyjde reálně dráž možná o 50. Tedy dolarů nebo eček. Takže mi přijde naprosto v pohodě, brát jako zákazník cenu o stovku vyšší. Ale proč mám platit 200 nebo 250 navíc? Když vím, že výrobce má výdaje těch možná 50, nebo ani to ne.
Odpovědět0  0
MarianTN (37) | 9.5.202222:43
Tak NOCTUA je teprv v začiatkoch čo sa týka GPU chladenia, ale je to vítaná ­"konkurencia­":­) Ak s tým budú pokračovať a vo väčšiom, tak by to možno potencionálne moholo viesť k zlepšeniu chladenia aj u ostatných? možno ktovie:­) i keď skôr asi nie :D

A hold Noctua je kvalita za ktorú sa navyše pripláca odjakživa, ako je u vetrákov zvykom, akurát to u nich nie je len pre značku ­(ako je bežné u handier­) ale tu je tá kvalita cítiť, respektíve nie je počuť:­-)
Odpovědět1  1
Peno11 (88) | 9.5.202223:25
No, já nevím. Je to asi věc osobního vkusu, ale já bych si za tu hnusnou Nuctuáckou hnědou připlácet opravdu nechtěl. A jelikož to nemá LEDky, tak většina hráčů to chtít nebude a normální zákazník, kterého LEDkový cirkus v počítači nezajímá, zase zpravidla nepotřebuje výkon 3080 a pokud ano, tak raději pořídí nějaké Quadro. Takže moc nechápu, pro koho je tato karta určená. Možná by Noctua udělala líp, kdyby se zaměřila právě na Quadra. To je, podle mě, segment, kde by mohla spíš zaujmout.
Odpovědět1  5
Jardadoma (1505) | 10.5.20220:12
Nejsem si uplně jistý, jestli je Noctua výrobcem grafických karet.
To jsi si asi popletl, kdo co vyrábí a kdo se kam má zaměřit.
Noctue je asi uplně jedno, kam to výrobce grafaren namontuje.
Odpovědět0  1
coremar (429) | 10.5.20225:31
Ale celá tahle grafická karta vznikla jejich spoluprací, Asus navrhl PCB, napájení a další obvody a chlazení dělala noctua, aspoň pokud vím. A ne, že Asus vzal jejich větráky a jen to na tu kartu strčil.
Odpovědět4  1
Jardadoma (1505) | 10.5.202210:17
Ano. Takhle to nejspíš bylo.
Odpovědět0  0
honza1616 (3625) | 11.5.20220:00
".... A ne, že Asus vzal jejich větráky a jen to na tu kartu strčil...­"
No tak přesně takto to bylo, Noctua nemá výrobní kapacity na kompletaci HW a jeho skladování
Oni jen vyrábějí větráky ­(možná i žebrování­), to se spojí . Naloží do kontejneru a odešlou to do Číny­/Vietnamu­/Malajsie nebo kde že to Asus má továrny.... a tam to spojí s PCB
Odpovědět0  0
coremar (429) | 11.5.202210:50
Ale já nemluvím o tom, kdo to zkompletoval. Ale o tom, že návrh toho chlazení a celý chladič udělala Noctua s úmyslem udělat pro Asus chlazení karty. V reakci na příspěvek, který v podstatě říkal něco stylem, že si Asus prostě jen tak sám od sebe strčil větráky Noctua na kartu a Noctua jako taková s tím neměla nic společnýho, což není pravdivá informace.
Odpovědět0  0
Jardadoma (1505) | 11.5.202214:05
I když si myslím, že by možná inženýři od Asusu dokázali dát větrák od Noctui na svůj chladič. Mám takový pocit, že už nějaké chlazení dělali
Odpovědět0  0
coremar (429) | 10.5.20226:03
Ano, je to věc osobního vkusu, já například s touhle barvou problém nemám, pro ostatní noctua nabízí černou variantu. Nevím kde jste byl na tom, že většina hráčů chce mít RGB cirkus, to bych řekl, že je právě spíš minoritnější záležitost a způsob, jak zvýšit cenu za minimální náklady, nebo jen hra o prestiž.

A Quadro? Pro normální zákazníky? Myslíte ten předražený kus HW určen pro pracovní stanice­/firemní nasazení, kde nějaký vzhled a chlazení prakticky nikoho nezajímá, když to běžně skoro nikdo neprovozuje doma? Tam by tak někoho zaujali, to je pro ty ­(vámi nazvané­) normální zákazníky asi tak stejně dobře určený, jako Epic. ­(v čem není hráč normální zákazník, to mě vysvětlete­).
Odpovědět3  0
honza1616 (3625) | 11.5.20220:02
A někteří dokonce na barvách Noctua stavějí celé počítače
https:­/­/preview.redd.it­/3pn0v17i56x41.jpg?auto=webp&s=a59c88d7b215f5c3f79250e4597520802c1­69719
Odpovědět0  0
coremar (429) | 10.5.20228:05
A jak můžete vědět, jaký má na to výrobce výdaj? Vy něco podobného vyrábíte? Orientujete se v cenách všech použitých surovin, v cenách pracovní síly v místě výroby? V cenách vývoje a testování? Si vemte kolik jen tyhle samotné větráky stojí v obchodech. Je tam spousta hliníku navíc, více heatpipes atd.. Pracovaly na tom dvě různé společnosti a každá na tom musí mít nějaký zisk, zvlášť když se v podstatě jedna o speciál. Taky jsou v tom napočítaný marže prodejců­(to že si to někdo ještě nadsadí není vinou výrobce­), cena doprav­(materiálu, komponent, finálních produktů... Je to větší a těžší­). Dělají to za účelem zisku, ne za účelem charity­(i když jsem si jistej, že obě společnosti někde přispívají­). Je tolik faktorů, co určuje výrobní výdaj, že to reálně ví jen výrobce sám. Jistě, i já bych byl radši, kdyby to bylo levnější, ale zůstávám nohama na zemi a nechci, aby podobné firmy krachovali a nerozvijeli se jen pro to, že si neumí nastavit ziskové ceny.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 11.5.20226:42
Oni mají výrobci VÍC výdajů s tím, když smontují kartu a třeba AIO vodníka rovnou ve fabrice, než když vyrobí a distribuují kartu a AIO vodníka do krámu, kde si je koupím a sešroubuju k sobě? Nevím, ale já bych řekl, že přesně naopak a když výrobce grafických karet objedná 100 tisíc kusů chladičů měsíčně, tak dostane oproti koncovému zákazníkovi v krámě solidní slevu. A přitom bingo, karta s hybridním chlazením stojí podstatně víc, naž karta bez něj A vodník koupený samostatně. A to je to, o čem jsem mluvil.
Odpovědět0  0
coremar (429) | 11.5.202212:11
Tak zrovna ve vámi uvedeném příkladě logicky mají vyšší výdaje, když to smontuji, nejspíš se ten chladič jednak opravdu asi nebude vyrábět ve stejné fabrice. A druhak, myslíte, že to smontování je nic nestojí? ­(energie, lidské zdroje apod?­), netvrdím, že je to kdo ví jaká pálka, ale taky se tím zvedne hodnota produktu a to ne jen o cenu lepších komponent ani o cenu té práce. Vsadil bych se, že si můžete levněji postavit i auto, když si koupíte všechny díly, než když si koupíte hotové auto, stejně to platí pro všechno ostatní. Skříň si taky zvládnu postavit ve vyšší kvalitě, za nižší cenu než od stolaře... Dál tam máte daň, která je logicky taky vyšší, když už se tam zvedla ta přidaná hodnota, atd atd.
Taky u karty kompletní si můžete být jistý, že na to má nachystané napájecí obvody, může mít i lepší výběrový čip, lepší komponenty, máte jistotu, že to utáhne lepší specifikace, než třeba karta, kde si dáte lepší chlazení, než s jakým se vyrobila... Prostě takhle to funguje a jak už jsem řekl, podobné produkty jsou za účelem zvýšení zisku, ne aby vám dělali radost tím, že to postaví za vás. Kdyby jste to vyráběl vy, tak si to taky necháte dobře zaplatit, abyste na tom dost vydělal.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 11.5.202213:23
? Zabalit chladiš ve fabrice do bedny po 50 a odvézt 20 kilometrů do fabriky na frafické karty je dražší, než ho balit po jednom do potištěné krabice a vézt je pak 10000 km? A montáž v té ceně je i tak, dneska tam stojí čičmunda a montuje běžné chladiče. ­(které mimochodem také něco stojí a tím pádem se nemusí kupovat, když tam přijde už z výroby vodník. A na rozdíl ceny mezi šmejdským a kvalitním kondenzátorem a odporem se můžete podívat sám. Nápověda: za všechny dohromady na celé kartě je rozdíl možná několik dolarů. Několik. rozhodně pod 10. A to opět platí, že jakožto koncový zákazník to koupíte daleko dráž, než když jako výrobce berete kamionj týdně. Zkrátka je mi líto, ale na těch ­"lepších edicích­" nás neskutečně okrádají. Nás zákazníky.
Odpovědět0  0
Jardadoma (1505) | 11.5.202214:08
Když takhle budete přemýšlet, tak vás okrádají skoro všichni výrobci. Třeba Rolex. Vždyť je tam železa za pár dolarů!
Odpovědět1  0
coremar (429) | 12.5.202212:52
Jak říkám, vyšší přidaná hodnota + samozřejmě i ty náklady + ekvivalentně stoupne daň, cla, marže... To je všechno v doporučené ceně započítaný. A nakonec, každý výrobce má právo určit si ceny jaký chce, my s cenou můžeme udělat jen to, že to nebudeme kupovat, to je asi tak vše.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.