reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
29.8.2007, Jan Vítek, aktualita
Společnost Microsoft vydala nový hotfix, jenž je určen pro operační systém MS Windows Vista a je označen jako "Virtual address space usage in Windows game development". Pokud tedy používáte zmíněný systém a jste majiteli moderních grafických...
Duda | 29.8.200720:40
Tak jsem si hotfix stáhnul, chtěl nainstalovat a hle: ­"Aktualizace se vašeho sytému netýká­" :­-­(

Instalace na notebook Asus A6T s GeForce go 7600, win. Vista­(32bit­)
Kde je chyba?
Odpovědět0  0
Stratos. | 29.8.200721:31
nj chyba ja u nvidie :­) ja mam v notasu X1700 a pohoda no problem
Odpovědět0  0
Petr Popelka (251) | 30.8.20072:10
Chyba je u NVIDIE ?:­) Není spíš u ATI když NVIDIE ten hotfix v tomto případě nechce? :­-­)­). Opravdu mě vždycky strašně pobaví číst podobné diskuze a čas od času jednoduše neodolám a rovněž se zapojím :­).
Odpovědět0  0
Luko111 | 30.8.20075:43
nVidia 8800GTS­-aktualizacia presla v pohode.
Odpovědět0  0
ljelinek (25) | 30.8.20078:45
Zajimave, proc jsi ten hotfix instaloval, kdyz o par komentaru vyse pises, ze musi byt urcite pro NV karty, protoze NV kasle na zakazniky? A jinak, neni spise rubbish tvuj X1700 kdyz potrebuje ten hotfix a 7600go ne?
Odpovědět0  0
Stratos. | 30.8.200710:45
ja si zadnej hotfix neinstaloval protoze tyhle problemy nemam ma je jenom nVidia :)
Odpovědět0  0
Balthasar | 30.8.200717:08
Pardon, pane Stratosi, ale pokud má problém nVidia ­(zatím bezvadně jede­), tak proč má ATI problémy na straně linuxu, i přes to, že slibovala otevřené ovladače ­(ona otevřenost by byla fajn, ale radši bych byl za funkční, byť uzavřené ovladače­)? ­(nechci flame win vs lin­)

Odpovědět0  0
Stratos. | 30.8.200719:27
co se ti na ovladacich pro linucx nelibi? mas nakej kokretni problem? nebo snad na linuxu paris hry?
Odpovědět0  0
Rumlik (2) | 29.8.200720:11
bude to i ve windows update? diky za odpoved
Odpovědět0  0
radekhulan (150) | 29.8.200716:54
Doporučuji se naučit anglicky a zkusit si to KB přečíst.

Tento fix se netýká GeForce, ale veškerých GPU obecně. Dosud se vývojáři her starali o alokaci ­(kopírování zdrojů­) paměti GPU do RAM, nicméně dnes to dělá Vista sama. Pokud to ovšem dělá hra i Vista, dochází ke dvojnásobné, a tedy zcela zbytečné konzumaci paměti.

KB940105 uvedené řeší, spotřeba RAM je často o stovky MB nižší.
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 29.8.200718:19
V tiskove zprave se MS zminoval vylozene jen o GF 6­/7­/8 a o jinych GPU nepadlo ani slovo, takze zprava vyznela jen v souvislosti s NVIDII.

Jinak anglicky umim docela dobre, diky za zajem.
Odpovědět0  0
Stratos. | 29.8.200720:01
nj zase nekdo musi opravovat chyby za Nvidii :­). Hlavne ze na ATI zadne problemy nebyly, tady je videt kdo ma kvalitni ovladace pro Visty
Odpovědět0  0
radekhulan (150) | 29.8.200720:55
Každý chápe, že jsi známý idiot. Tak si toto hoď do překladače:

With the introduction of DirectX 10 and Windows Display Driver Model ­(WDDM­) in Windows Vista, it is no longer necessary for an application to maintain a copy of its resources in system memory. Instead, the video memory manager makes sure that the content of every video memory allocation is maintained across display transitions. For compatibility reasons, Windows Vista emulates ­"device lost­" for DirectX versions that are earlier than DirectX 10 to make sure that no application­-visible API behavior changes.

To virtualize video memory, the video memory manager in Windows Vista assigns a virtual address range to every video memory resource. This range is conceptually similar to the copy that an application might create. However, the video memory manager manages the process more efficiently than the application might. The video memory manager uses the virtual address range to handle transitions or over­-commitment of video memory. However, the virtual address range is typically unused on a system that has lots of video memory. As long as this virtual address range remains unused, no physical memory is allocated for it. In contrast, the system memory copy that is maintained in the older driver model is guaranteed to be fully populated with physical memory.

If an application creates its own in­-memory copy of its video resources, or the application uses DirectX 9 or an earlier version, the virtual address space contains the WDDM video memory manager­'s virtualized range and the application­'s copy. Applications that use graphics APIs that are earlier than DirectX 10 and that target GPUs that have large amounts of video memory can easily exhaust their virtual address space.

To address this problem, Microsoft is changing the way that the video memory manager maintains the content of video memory resources. This change is being made so that a permanent virtual address range does not have to be used for each virtualized allocation. With the new approach, only allocations that are created as ­"lockable­" consume space in the virtual address space of the application. Allocations that are not created as ­"lockable­" do not consume space. This approach significantly reduces the virtual address space that is used. Therefore, the application can run on large video memory configurations without reaching the limits.

Although this approach reduces virtual address consumption, it does not eliminate the 2 GB virtual address space limit that many applications are quickly approaching on their own. Eventually, applications will reach the limit for other reasons.
Odpovědět0  0
Stratos. | 29.8.200721:32
no asi nevis co si o tobe a tvejch strankach mysli cela IT scena :­) ale kazdymu kdo se v praci nudi a ma spatnou naladu doporucuju tvuj web zatim to vzdycky zabralo a kazdej se valel smichy :)
Odpovědět0  0
Tom000 | 29.8.200722:28
Nemel by ses tu ztrapnovat a radeji by sis mel precist ty oficialni informace o tomto hotfixu. Mozna bys pak pochopil o co tam jde. Nejedna se totiz vubec o problem graficke karty, ale o problem pameti RAM. NVIDIA na sve zakazniky nekasle a tak je na toto upozorni, coz mi prijde jako ferove jednani.
Odpovědět0  0
Stratos. | 30.8.200718:45
heh ty ses lama prej Nvidia na to upozorni :­). na spaclany Memomy management upozornily sami lide co maj 8800 a nVidie to oficialne priznala pred mesicem, PO ROCE OD PRODEJE!!!!. a STALE TO NENI OPRAVENO!!!
Odpovědět0  0
Tom000 | 30.8.200720:26
To je super, nicmene to porad neresi to, ze tento hotfix od MS se netyka pouze NVIDIA, ale plati obecne pro vsechny GPU od vsech vyrobcu. Takze si priste radeji napocitej do 10, poradne si precti o co tu jde a nedelej tady ostudu svemu milovanemu vyrobci GPU svym fanatismem ­- ok?
Odpovědět0  0
Stratos. | 30.8.200720:41
resi to hlavne grafiky s 512MB a vice a takovy sou jenom 8800 :­) takze nekam zalez a soupej nohama
Odpovědět0  0
Stratos. | 30.8.200720:43
oprava grafiky ktery maj vice jak 512MB. a ty se modly at ten spackanej memory management nekdy vyresej jinak je ais hodne lidi zazaluje :­) clovek koupi grafiku za 8 tisic a aby furt mackal alt+tab aby mohl hrat v hratelnym fps :)
Odpovědět0  0
Tom000 | 30.8.200721:15
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Precti si to jeste parkrat a bude klid :­)

Pak si precti informace o tom hotfixu, nastuduj si Direct3D a problematiku kolem ztraty zarizeni, abys pochopil, ze na velikosti graficke pameti tu nezalezi.

Ten hotfix resi pouze to, aby system nezalohoval data z GPU pameti, ktera uz zalohuje samotna aplikace. A na velikosti pameti tady vubec nezalezi. Jediny rozdil je v tom, ze u grafik s vetsi VRAM se to projevi drive, protoze proste pokud mam 2x zalohovanych 512 MB tak je to vice znat v RAM nez 2x 128 MB.
Odpovědět0  0
Stratos. | 30.8.200721:39
jak rikam ATI s timhle nikdy problemy nemela :­). Jedina nvidia s radou 8800 ma furt naky problemy kolem memory managementu :)
Odpovědět0  0
Tom000 | 30.8.200722:15
Memory managment u G80 ale s timhle vubec nesouvisi, tak si to laskave uvedom! Ten souvisi s dynamicky alokovanymi VB a IB.

Tohle souvisi s tim, ze aplikace alokuje graficke prostredky v RAM a nasledne je kopiruje na GPU, pricemz v RAM stale zustavaji pro pripad, ze dojde ke ztrate zarizeni a obsah pameti musi byt obnoven.

Na Vista uz nic jako ztrata zarizeni neni, protoze samotny system udrzuje vsechny graficke zdroje, takze pri pouziti aplikaci z XP dochazi k duplikaci dat. Proto byl vydan tento hotfix, ktery vubec nema co delat s ovladaci a tyka se DirectX runtime a systemu obecne ­- tedy plati nejen pro NVIDIA, ATI, ale take treba GPU od Intelu, S3, Matrox a cehokoliv dalsiho co jeste existuje.
Odpovědět0  0
Stratos. | 30.8.200722:35
nj ale nic to nememni na om ze nvidie je neschopna po roce opravit chybu v memory managementu :­) snad to stihnou nez vyjde dalsi generace :)
Odpovědět0  0
Tom000 | 30.8.200722:45
Ano na tom to skutecne nic nemeni, v teto ­"diskusi­" jde predevsim o to, ze hotfix od MS nenapravuje ani chyby NVIDIA, ani ATI, ale pouze a jen dvojnasobnou alokaci prostredku v RAM ­- jednou od aplikace, podruhe od systemu. Kdybys tu od zacatku tak fanaticky nepokrikoval a radeji si precetl poradne ty informace o te zaplate tak bysme tady nemuseli takhle ­"diskutovat­".
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 30.8.200723:26
vykasli se na to, toho *** nepresvedcis, mele si porad tu svou vetu... a mlet ji bude porad dokola
Odpovědět0  0
Stratos. | 31.8.20078:46
presne tak :­) proste nVidie SUX!!! ,­-)
Odpovědět0  0
doktor3 | 30.8.20079:39
Právě jsem hotfix nainstaloval a opravdu je znát podstatné zlepšení stability PC při hraní. Konkrétně jsem měl problémy při hraní HL 2 episode one, kdy hlavně v části ­"Urban flight­" docházelo k pádu zpátky do Windows a vyskočila hláška ­"engine error­". Nejvíce tato situace nastávala při použití rychlého uložení klávesou F6. Po instalaci hotfixu je aplikace naprosto stabilní při hraní, problémem ale nadále zůstává nahrávání dalšího levelu kdy téměř pravidelně vypadne hláška ­"ovladač­" zobrazení nvlddmkm přestal pracovat a byl úspěšně obnoven­", pak následuje ukončení aplikace. Po opětovném nahrání se hra rozeběhne v pohodě až do dalšího nahrávání levelu. Doufám, že tento problém, který podle všeho co jsem k tomu četl, je v ovladačích GK, bude vyřešen do vydání HL 2 Episode two. Pokud jste někdo z vás podobný problém řešil, budu vděčný za radu. GK mám Nvidia 8800 GTX, ovladače Beta verze 163.44 ­(pro Bioshock­) ­- nvidia je pro využití právě tohoto hotfixu doporučuje.
Odpovědět0  0
ljelinek (25) | 30.8.20078:40
Aha, mel jsem za to, ze AMD zdrzovalo vydani R600 prave zduvodnovanim vyladenych ovladacu a ze by byly v dobe vydani ­(a jeste i dnes­) zrovna vyladene, to snad muze rici jen zaslepenec. Takze o tom kaslani na zakazniky bych radeji pomlcel.
Odpovědět0  0
Stratos. | 30.8.200710:44
no hlavne ze nvidia uz rok opravuje spackany memory management pro 8800GTS 320MB :­) a stale to neni opraveno. To je panekcu podpora ze strany vyrobce :)
Odpovědět0  0
Libor (54) | 31.8.20078:19
teda Stratos, myslel jsem si, že jsi jen trochu fanATIk, ale ty si totálně zapšklý antiNV magor
Odpovědět0  0
Stratos. | 6.9.200715:27
nj kdo by si ten povl dal do PC :)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.