
Kompatibilitu má zajistit jeden jediný SoC, čili jednočipové řešení, na němž budou běžet tituly pro Xbox 360. Dostali bychom tak dvě konzole v jedné a pro Microsoft to jistě nebude tak složitá ani nákladná implementace, vždyť hardware konzole Xbox 360 je z roku 2005 a v té době byly ve světě PC aktuální Pentia "Prescott" či "Conroe" nebo architektura K8 v případě AMD.
Microsoft společně s AMD a IBM navrhl SoC konzole Xbox 360 již před třemi lety a tento čip tak zahrnuje procesor grafické jádro ATI Xenos a paměťový řadič GMCH pro grafiku i CPU. Tehdy byl vyráběn pomocí 40nm procesu, což může být nyní už jinak, přičemž pokročilejší výrobní proces by přinesl mimo jiné snížení nákladů.
Durango by tedy touto vlastností získalo výhodu nad svým hlavním rivalem PlayStation 4, který bude spoléhat na cloudových technologiích, jež mají umožnit hraní her pro PS3. Otázkou je, jak rozhodnutí Microsoftu ovlivní cenu a zda bude mít vůbec nějaký dopad na rozhodnutí zákazníků ohledně koupě nové konzole. To ale ostatně sami uvidíme nejspíše na veletrhu E3, který je plánován na 11. června.
Zdroj: X-bit labs