reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
17.8.2008, Pavel Boček, aktualita
O vadných grafických jádrech G84 a G86 od NVIDIE jsme již několikát informovali. Nyní se však zdá, že problémy by mohly být horší. Jak se vše vyvíjelo ? Mobilní karty GeForce 8400M a 8600M začaly z ničeho nic umírat kvůli výkyvům teplot...
Karlitos | 10.9.200816:49
Udělat všechno předchozí + navštívit [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Našel jsem stránku bohužel až dneska... třeba to bude potřebovat více zájemců :­-)
Odpovědět0  0
Karlitos | 10.9.200812:05
Ageia PhysX používá jen menší procento her. Pokud to hra vyžaduje ­- ať si Ageia PhysX nainstaluje, ale ať si to taky sebere pryč při odinstalaci!
Mám opačný problém ­- jak to dostat pryč z PC KOMPLETNĚ? Odinstalátor se tváří, jako že to odinstaloval, přitom v PC existuje X složek a souborů, patřících k tomuto softu. Smazal jsem ručně co jsem našel, včetně windows­/system32­/Ageia­/ a pročistil registry. Dále jsem prohledal kompletně registry a smazal zmínky o Ageia ­- přesto mám stále v ovládacích panelech položku Ageia PhysX... Celkově tenhle soft připomíná Starforce, nacpe se to do systému a zasírá jej, a i když je dotyčná hra odinstalovaná, zůstává Aheia PhysX v PC. Nelíbí se mi to! Jak se toho zbavit kompletně?
Odpovědět0  0
Rimmerak | 17.8.200819:35
Vždyť se procesor stejně u většiny her dnes fláká. Lidi na to nadávají, že x­-jádrový procesor stejně pracuje jenom s jedním jádrem, maximálně se dvěma ve hrách.
Mám 8800GT a Athlon X2 a i na základní frekvenci 2600MHz mi Airborn funguje bez známek zpomalení, přitom má efektnější fyziku. A jestli jede procesor na 50 nebo 99% mi je jedno. Hlavně že se využije.
Odpovědět0  0
fanynek (6) | 17.8.200820:20
Nechci kecat, ale dej si nastavení v Crisis na high, popř. very high a ještě rád to svý CPU vytočíš, kam to půjde. Vyzkoušej to a pak povídej něco o flákání procesoru. A lepší už to u fakt vychytanejch her nebude. Toť má zkušenost a názor.
Odpovědět0  0
xyz2 | 17.8.200821:55
Technická poznámka: Crysis nepoužívá PhysX.
Odpovědět0  0
fanynek (6) | 17.8.200822:29
Airborne taky ne. Mluvil jsem všeobecně.
Odpovědět0  0
thelordFelor (7) | 18.8.200811:52
to by ses docela divil medal of honor: airoborne je postavenej na unreal enginu 3.0 a hooodne her na tomhle enginu podporuje physx...jasny to jeste neznamena ze tohle podporovat musi....tak mi ale pak vysvetli proc je physx soucasti instalace ? :)
Odpovědět0  0
james008 (104) | 17.8.200822:55
To mi prijde jako ponekud ujety nazor :­-­)­)

Pokud ma neco ulehcit procesoru a kvuli tomu je to vyvijeno a ono ho to vytezuje je myslim i pro mene bystre postrehnutelne ze to nefunguje a dokonce to funguje hure nez kdyby to nebylo :­-­)­)

Co se tyce vytizeni her... to je podobny ulet...
jasne pokud budu argumentovat ze hraju tetris a arkanoid
tak se mi bude pc flakat ale muzu vas ubezpecit ze kdyz si date poradnou gamesu.. u me treba jiz zmineny Crisys, nebo TDU
tak mi to vytizi cpu spolehlive na obou jadrech a to nemam
tak slabou masinku jako vy... me to tika na 3,2Ghz ;­-­)
Takze toto je spis odraz toho jak narocne hry clovek hraje...
tendence cehokoliv co je vyvijeno ma logicky smerovat k ulehceni cpu ktere ma ­"uz jen pocitat­"... a tak je to spravne..
Doufam ze kluci z nVidie daji par energy drinku a zacnou na tom makat po nocich :­-)
Odpovědět0  0
fanynek (6) | 17.8.200823:15
Já jsem komentoval tu část, jak Rimmerak tvrdí, že se mu CPU při hrách stejně fláká. O tom, proč a jak se povedlo klukům z nVidie přesunout počítání fyziky ve hrách z CPU na GPU se chci jednak přesvědčit co nejdřív sám ­(viz https:­/­/www.svethardware.cz­/forum­/showthread.php?p=152856#post152856 ­) a jednak je tento vývoj na samém začátku. Kam bude směřovat a co nám to přinese ukáže čas.
Odpovědět0  0
JiVy (599) | 18.8.200813:46
PhysX prece neni k tomu, aby neco ulehcovalo.
PhysX je neco navic a chce to svuj vykon.
Odpovědět0  0
thelordFelor (7) | 18.8.200814:39
plne souhlasim jeste kdyz byla Ageia PhysX tak se kecalo o tom ze to nezvysuje vykon ale prave de o to ze to zlepsuje vizualni stranku veci takze jestli mam kvuli tem efektum ztratit 5 fps tak klidne protoze PhysX je fakt hodne dobrej jen je skoda ze neni tak rozsirenej jako HAVOK podle me je HAVOK na fyzikalni prostredi vseho docela nic moc proti PhysX ale je zase hodne rozsirenej a proverenej....lidi se proste boji jit do neceho novyho no...
Odpovědět0  0
Pavel Boček (403) | 17.8.200823:59
MOHA bych neargumentoval. Tu hru jsem recenzoval ­(mimo jiné jsem si kvůli tomu tehdá musel půjčit VGA, protože hra striktně vyžadovala SM 3.0 a má tehdejší X800 GTO měla jen něco jako 2.5­) a s 4800+ Toledo a GF 6600 jsem to hrál při 1024 x 768 s celkem vytaženými detaily. Tahle hra nevytěžuje nic, natož procesor ;­)
Prroblém je, že jestli mají přijít hry s PhysX, které budou vytěžovat procesor, tak si je moc nezahrajete. Nemluvě o tom, že samotné budou i po stránce grafiky náročnější a VGA spočítá kvůli práci s fyzikou méně. Nechci urazit, ale dle mého 8800 GT a X2 5000+ je tak akorát na to MOHA ve slušném rozlišení, nové hry s PhysX a později i bez si na tom nezahrajete. A nejde tu jen o fyziku, ale příliv všech dat z CPU. Je jasně prokázáno mnoha testy, že čím větší výkon procesoru, tím vyšší minimální i průměrné FPS.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.