reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

nVidia G80: jednotné shadery

24.7.2005, Milan Šurkala, aktualita
nVidia G80: jednotné shadery
Nový čip nVidie, označený zatím G80, se bude pyšnit jednotnými shadery. Ty by podle nVidie měly zvýšit výkon oproti klasické architektuře pixel a vertex shaderů. Architektura čipu G80 se má podle prvních informací objevit v roce 2006. ATi...
Nový čip nVidie, označený zatím G80, se bude pyšnit jednotnými shadery. Ty by podle nVidie měly zvýšit výkon oproti klasické architektuře pixel a vertex shaderů.



Architektura čipu G80 se má podle prvních informací objevit v roce 2006. ATi však jednotné shadery používá již ve svém čipu R500 Xenon v konzoli Microsoft Xbox 360, který obsahuje 48 jednotných pipeline. Ptáte-li se, co to vůbec jednotné shadery znamenají, pak vězte, že jde o sjednocení pixel a vertex shaderů. Jednotné shadery tak budou moci pracovat s instrukcemi pixel i vertex shaderů. Programátory to ale nepotěší, protože práce s jednotnými shadery bude těžší. Otázkou je také výkonnostní nárůst, u čipu ATi R500 v konzoli Xbox jsou spíše problémy.

Nynější čip G70 už podporuje nové rozhraní WGF1.0. G80 pak bude obsahovat podporu i druhé verze, tedy WGF2.0. G80 má být vyráběn 90nm procesem a bude běhat na velmi vysokých frekvencích, hovoří se o 1GHz. G80 je prý hotov a čeká se na odpověď v podání čipu ATi R580. Teď je jen otázkou, co s čipem G71, který měl být vysoce taktovaným čipem G70 (taktéž s 110nm procesem) a také měl být konkurencí čipu R580.

Zdroj: www.guru3d.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama