Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA Image Scaling jde do open source jako protipól AMD FSR

16.11.2021, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA Image Scaling jde do open source jako protipól AMD FSR
Technologie NVIDIA Image Scaling není vedle DLSS až tak moc známá, ovšem brzy možná bude, neboť NVIDIA ji vysílá "do světa" jako open source. Brzy tak zveřejní její SDK na GitHubu pro volné použití. 
NVIDIA Image Scaling je součástí grafických ovladačů už několik let a nyní se stává součástí nového tažení NVIDIE, které zahrnuje i propagaci aktuální verze DLSS 2.3 a nástroj ICAT
 
 
Dozvídáme se tak, že tato alternativa pro AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) bude od dnešního dne k dispozici na GitHubu pod open source licencí, čili bude určena k volnému využití a měla by dle NVIDIE umět pracovat i na jiném hardwaru, než jsou jen grafické karty GeForce. 
 
Dozvídáme se také, že nejnovější Game Ready ovladač pro GeForce, které budou k dispozici právě od dnešního dne, umožní využít NVIDIA Image Scaling pro upscaling ve všech hrách. Jde přitom o klasický Spatial Upscaling a následné doostření obrazu, čili to můžeme vidět jako přímou reakci na FSR. V případě NVIDIA XeSS by se mělo jednat spíše o alternativu pro DLSS, ale to se ještě teprve uvidí. 
 
NVIDIA Image Scaling bude k dispozici v NVIDIA Control Panel a také GeForce Experience, kde si budeme moci řídit nastavení pro každou hru zvlášť. Podrobnosti se dozvíme později, a to včetně informací o testech, ale server VideoCardz má alespoň ochutnávku týkající se hry Necromunda Hired Gun.
  • Nativní 4K: 31 FPS
  • AMD FSR 4K Ultra Quality: 43 FPS
  • NVIDIA NIS 4K Ultra Quality: 46 FPS
  • NVIDIA DLSS Performance: 69 FPS
Záleží samozřejmě nejen na výsledné snímkovací frekvenci, ale také na kvalitě obrazového výstupu a dle těchto výsledků se nám NVIDIA asi bude snažit naznačit, že DLSS na Performance se kvalitou vyrovná nejlepšímu nastavení FSR a NIS, což bude mít samozřejmě za následek to, že získáme vyšší snímkovací frekvenci. Nakonec jde ale také o vstupní a cílové rozlišení, respektive o to, že DLSS na Performance s cílovými 4K podává z hlediska kvality zpravidla lepší výsledky než s cílovým Full HD, neboť v takovém případě je vstupní rozlišení opravdu velice nízké a těžko z něj rekonstruovat výsledný obraz. 
 
My se tak k NIS jistě ještě vrátíme.