Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA plně podporuje DirectX 12 Ultimate, co to znamená?

25.6.2020, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA plně podporuje DirectX 12 Ultimate, co to znamená?
NVIDIA se pochlubila novými ovladači pro GeForce verze Game Ready i Studio, díky nimž už může říci, že plně podporuje API DirectX 12 Ultimate, a to po hardwarové i softwarové stránce a vedle toho je tu i hardwarově akcelerovaný GPU scheduling
NVIDIA GeForce RTX 2000, TITAN RTX či Quadro RTX jsou tak zatím jediné grafické karty, které plně podporují DirectX 12 Ultimate, a to včetně DirectX RayTracing (DXR), Variable Rate Shading (VRS), mesh shaderů, sampler feedbacku a stranou stojí nová funkce GPU scheduling. Vedle toho tu máme také devět nových monitorů, které oficiálně nesou označení G-Sync Compatible a další hry pro GeForce Experience OPS, čili možnost optimálního nastavení na jedno kliknutí.
 
 
Podívejme se nejdříve na nové modely s G-Sync Compatible, které postačí uvést v tabulce.  

Výrobce Model Úhlopříčka Panel Rozlišení Rozsah VRR
AOC AG273F1G8R3 27” IPS 1920x1080 48-240Hz
ASUS VG27AQL1A 27” IPS 2560x1440 48-144Hz
Dell S2421HGF 24” TN 1920x1080 48-120Hz
Lenovo G24-10 24” IPS 1920x1080 48-144Hz
LG 27GN950 27” IPS 3840x2160 48-144Hz
LG 32GN50T/32GN500 27” IPS 1920x1080 60-165Hz
Samsung 2020 Odyssey G9 49” VA 5120x1440 60-240Hz
Samsung 2020 Odyssey G7 27” VA 2560x1440 60-240Hz
Samsung 2020 Odyssey G7 32” VA 2560x1440 80-240Hz
 
A pak tu máme seznam her pro GeForce Experience OPS:
  • Age of Empires III: Complete Collection
  • Command & Conquer Remastered Collection
  • Deadside
  • Gears Tactics
  • Mafia II: Definitive Edition
  • Monster Train
  • ONE PIECE: PIRATE WARRIORS 4
  • Outer Wilds
  • Roblox
  • Shop Titans
  • Streets of Rage 4
  • Total Tank Simulator
Pak už se dostáváme k dalším ohlášeným novinkám, jako je právě hardwarově akcelerovaný GPU scheduling. Dle informací od NVIDIE jde o přímou správu paměti na grafické kartě pro zvýšení výkonu a snížení latencí, která funguje nezávisle na použitém API a využít jej mohou různé aplikace či hry, a to včetně softwaru pro přehrávání multimédií. 
 
 
Nemělo by ale jít o žádné zásadní navýšení výkonu a je otázka, co přesně tato funkce vůbec dělá, respektive jak se liší od standardního stavu. NVIDIA sama přitom nenabízí žádné srovnání výkonu, takže lze očekávat skutečně minimální rozdíly, jinak bychom si mohli být jisti, že uvidíme řadu grafů s výsledky testů. 
 
Nové ovladače verze 451.48 jsou také první s podporou API Vulkan 1.2 a jeho Timeline Semaphores či plnými HLSL shadery známými z DirectX. 


Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.