NVIDIA plně podporuje DirectX 12 Ultimate, co to znamená?
25.6.2020, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA se pochlubila novými ovladači pro GeForce verze Game Ready i Studio, díky nimž už může říci, že plně podporuje API DirectX 12 Ultimate, a to po hardwarové i softwarové stránce a vedle toho je tu i hardwarově akcelerovaný GPU scheduling
NVIDIA GeForce RTX 2000, TITAN RTX či Quadro RTX jsou tak zatím jediné grafické karty, které plně podporují DirectX 12 Ultimate, a to včetně DirectX RayTracing (DXR), Variable Rate Shading (VRS), mesh shaderů, sampler feedbacku a stranou stojí nová funkce GPU scheduling. Vedle toho tu máme také devět nových monitorů, které oficiálně nesou označení G-Sync Compatible a další hry pro GeForce Experience OPS, čili možnost optimálního nastavení na jedno kliknutí.
Podívejme se nejdříve na nové modely s G-Sync Compatible, které postačí uvést v tabulce.
Výrobce | Model | Úhlopříčka | Panel | Rozlišení | Rozsah VRR |
AOC | AG273F1G8R3 | 27” | IPS | 1920x1080 | 48-240Hz |
ASUS | VG27AQL1A | 27” | IPS | 2560x1440 | 48-144Hz |
Dell | S2421HGF | 24” | TN | 1920x1080 | 48-120Hz |
Lenovo | G24-10 | 24” | IPS | 1920x1080 | 48-144Hz |
LG | 27GN950 | 27” | IPS | 3840x2160 | 48-144Hz |
LG | 32GN50T/32GN500 | 27” | IPS | 1920x1080 | 60-165Hz |
Samsung | 2020 Odyssey G9 | 49” | VA | 5120x1440 | 60-240Hz |
Samsung | 2020 Odyssey G7 | 27” | VA | 2560x1440 | 60-240Hz |
Samsung | 2020 Odyssey G7 | 32” | VA | 2560x1440 | 80-240Hz |
A pak tu máme seznam her pro GeForce Experience OPS:
- Age of Empires III: Complete Collection
- Command & Conquer Remastered Collection
- Deadside
- Gears Tactics
- Mafia II: Definitive Edition
- Monster Train
- ONE PIECE: PIRATE WARRIORS 4
- Outer Wilds
- Roblox
- Shop Titans
- Streets of Rage 4
- Total Tank Simulator
Pak už se dostáváme k dalším ohlášeným novinkám, jako je právě hardwarově akcelerovaný GPU scheduling. Dle informací od NVIDIE jde o přímou správu paměti na grafické kartě pro zvýšení výkonu a snížení latencí, která funguje nezávisle na použitém API a využít jej mohou různé aplikace či hry, a to včetně softwaru pro přehrávání multimédií.
Nemělo by ale jít o žádné zásadní navýšení výkonu a je otázka, co přesně tato funkce vůbec dělá, respektive jak se liší od standardního stavu. NVIDIA sama přitom nenabízí žádné srovnání výkonu, takže lze očekávat skutečně minimální rozdíly, jinak bychom si mohli být jisti, že uvidíme řadu grafů s výsledky testů.
Nové ovladače verze 451.48 jsou také první s podporou API Vulkan 1.2 a jeho Timeline Semaphores či plnými HLSL shadery známými z DirectX.