NVIDIA předvedla ray tracing na systému s procesorem ARM

NVIDIA předvedla ray tracing na systému s procesorem ARM
, , aktualita
NVIDIA se také snaží rozšiřovat svůj ekosystém a nemá zájem nabízet podporu ray tracingu jen na klasických PC. Nyní tak předvedla, jak ray tracing funguje na platformě založené na procesoru ARM. 
K oblíbeným
reklama
NVIDIA ukázala na Game Developers Conference konkrétně dvě dema, která jsou o technologiích GeForce RTX na platformě ARM, s níž má ostatně tato firma bohaté zkušenosti a do budoucna s ní počítá i v případě superpočítačů či počítačů pro automotive. Nyní ale jde evidentně o ray tracing ve hrách a NVIDIA chce ukázat, že ten může fungovat na mnohem širší základně zařízení. 
 
 
První demo využívá známý titul Wolfenstein: Youngblood, což je pochopitelná volba vzhledem k tomu, že tato hra je založena na id Tech 6 využívajícím OpenGL či Vulkan, neboli potřebné multiplatformní API. A pak je to demo The Bistro od Open Research Content Archive, které zase má být založeno na enginu Amazon Lumberyard (upravený CryEngine). NVIDIA ale mluví o tom, že The Bistro využívá její "sample framework". 
 
NVIDIA si vybrala jako hardwarový základ armovou platformu firmy MediaTek, a sice konkrétně procesor Kompanio 1200, ovšem samotnou grafiku pochopitelně zpracovával její čip, a to GeForce RTX 3060, přičemž ti vše běželo pod Linuxem. 
 
 
Platformy ARM mají dle nastíněného plánu získat možnost využívat pět klíčových technologií, které patří do rodiny NVIDIA RTX. Jde jednak o známý Deep Learning Super Sampling (DLSS), dále tu je globální osvícení i přímé osvícení (RTX Global Illumination a RTX Direct Illumination), ostranění šumu (NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser) a nakonec RTX Memory Utility, která optimalizuje využití grafické paměti ze strany aplikací. 
 
NVIDIA tu ale přece jen necílí pouze na hry, ale také na automotive, kde někteří výrobci využívají v rámci infotainmentu Unreal Engine, jak prozradil Nick Penwarden (vice president of engineering, Epic Games). Jinak se ale prozatím mluví jen obecně o nově se otevírajících možnostech pro vývojáře, větší variabilitě platforem, atp.  
 
Zdroj: NVIDIA


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Samsung uvádí Odyssey Neo G9: herní hi-end LCD s Mini LED Samsung uvádí Odyssey Neo G9: herní hi-end LCD s Mini LED
Společnost Samsung si připravila monitorovou novinku v podobě Odyssey Neo G9, která na svém značně prohnutém 49" panelu nabídne rozlišení 5120 x 1440 s vysokou obnovovací frekvencí a podsvícením pomocí Mini LED. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel už ulovil firmu Qualcomm na svůj proces 20A Intel už ulovil firmu Qualcomm na svůj proces 20A
Intel včera v noci už odhalil své plány na vývoj moderních výrobních procesů s tím, že se o své výrobní kapacity hodlá v rámci Intel Foundry podělit i s jinými firmami. Huawei to asi nebude, ale máme tu konkrétního zájemce o proces 20A. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
AMD Navi 31 se rýsuje: 15360 jader a už bez Compute Unit? AMD Navi 31 se rýsuje: 15360 jader a už bez Compute Unit?
AMD Navi 31 je očekávaný nejlepší čip generace Navi 3, která se utká zřejmě s NVIDIA Ada Lovelace a mimo hru také stále není z našeho pohledu ani Hopper. Server 3DCenter nyní nabízí přehled fám z různých zdrojů, které se nedávno objevily. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel ukázal design budoucích CPU Alder/Meteor Lake a Sapphire/Granite Rapids Intel ukázal design budoucích CPU Alder/Meteor Lake a Sapphire/Granite Rapids
Nakonec se v dnešním novinkovém seriálu o technologiích Intelu podíváme na to, jak budou vypadat chystané procesory Alder Lake i Meteor Lake a pak serverové Sapphire Rapids a Granite Rapids. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Intel a inovace v pouzdření: EMIB, Foveros Omni a Direct Intel a inovace v pouzdření: EMIB, Foveros Omni a Direct
Intel nám toho včera naservíroval mnoho, takže pokračujeme v krasojízdě a tentokrát půjde především o inovace v pouzdření čipů. To je nedílným předpokladem pro zajištění dalšího výrazného pokroku a nám tu půjde o technologie Foveros.
Dnes, aktualita, Jan Vítek