Tabulka mluví jasně, chystá se režim Ultra Quality, který ale ještě není připraven a bude dostupný až v některé z budoucích aktualizací. V případě DLSS má jít o verzi 2.2.9.0 a půjde v podstatě o velice jednoduchou věc, a sice zvýšení výchozího rozlišení, v němž se hra skutečně renderuje, než se pomocí DLSS převede do cílového nativního rozlišení monitoru.

Jak dobře víme, dnes technologie DLSS využívá jako nejvyšší nastavení režim Quality, který představuje dvoutřetinové cílové rozlišení, čili pokud hrajeme na monitoru s rozlišením Full HD
(1920 x 1080), ve skutečnosti se hra renderuje v HD (1280 x 720).
(1920 x 1080), ve skutečnosti se hra renderuje v HD (1280 x 720).
Rozlišení: AMD FSR v. NVIDIA DLSS | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nastavení | Škálování | 8192×4320 (8K) | 3840×2160 (4K) | 2560×1440 | 1920×1080 | |||||||||
AMD FidelityFX Super Resolution | ||||||||||||||
Ultra Quality | 77,0% | 1,30x | 6302 | 3323 | 2954 | 1662 | 1970 | 1108 | 1477 | 831 | ||||
Quality | 66,6% | 1,50x | 5461 | 2880 | 2560 | 1440 | 1706 | 960 | 1280 | 720 | ||||
Balanced | 58,8% | 1,70x | 4819 | 1270 | 2259 | 1270 | 1506 | 847 | 1129 | 635 | ||||
Performance | 50,0% | 2,00x | 4096 | 2160 | 1920 | 1080 | 1280 | 720 | 960 | 540 | ||||
NVIDIA Deep Learning Super Sampling | ||||||||||||||
Quality | 66,6% | 1,50x | 5461 | 2880 | 2560 | 1440 | 1707 | 960 | 1280 | 720 | ||||
Balanced | 58,0% | 1,72x | 4752 | 2506 | 2227 | 1253 | 1485 | 835 | 1114 | 626 | ||||
Performance | 50,0% | 2,00x | 4096 | 2160 | 1920 | 1080 | 1280 | 720 | 960 | 540 | ||||
Ultra Performance | 33,3% | 3,00x | 2731 | 1440 | 1280 | 720 | 853 | 480 | 640 | 360 |
My přitom zatím nevíme, kolik procent cílového rozlišení bude představovat nový režim Ultra Quality, ale mohlo by to být kolem 75 %. A lze očekávat, že v takovém případě už bude výsledek prakticky nerozeznatelný od originálu, ale také se pochopitelně dočkáme nejmenšího nárůstu snímkovací frekvence.
A pokud půjde skutečně o 75 % nebo snad 77 %, mohli bychom si v takovém případě i srovnat nejkvalitnější režimy technologií DLSS a FSR. To ale můžeme v případě režimů Quality, kde v obou případech jde o dvoutřetinová rozlišení, respektive bychom mohli, kdyby už existovala nějaká hra, která podporuje zároveň DLSS i FSR.