Galerie 2
NVIDIA připravuje novou verzi DLSS s režimem Ultra Quality
i Zdroj: Svět hardware
Aktualita Grafiky a hry GeForce GeForce RTX 2000 NVIDIA

NVIDIA připravuje novou verzi DLSS s režimem Ultra Quality

Jan Vítek

Jan Vítek

NVIDIA si dle nové dokumentace pro Unreal Engine 5 chystá další verzi technologie DLSS, která přidá nové nastavení kvality zobrazení. Jde o nejvyšší Ultra Quality, které tak bude vycházet z ještě vyššího rozlišení.

Reklama

Tabulka mluví jasně, chystá se režim Ultra Quality, který ale ještě není připraven a bude dostupný až v některé z budoucích aktualizací. V případě DLSS má jít o verzi 2.2.9.0 a půjde v podstatě o velice jednoduchou věc, a sice zvýšení výchozího rozlišení, v němž se hra skutečně renderuje, než se pomocí DLSS převede do cílového nativního rozlišení monitoru. 

NVIDIA připravuje novou verzi DLSS s režimem Ultra Quality

Jak dobře víme, dnes technologie DLSS využívá jako nejvyšší nastavení režim Quality, který představuje dvoutřetinové cílové rozlišení, čili pokud hrajeme na monitoru s rozlišením Full HD
(1920 x 1080), ve skutečnosti se hra renderuje v HD (1280 x 720). 

Rozlišení: AMD FSR v. NVIDIA DLSS
Nastavení Škálování   8192×4320 (8K)   3840×2160 (4K)   2560×1440   1920×1080
AMD FidelityFX Super Resolution
Ultra Quality  77,0% 1,30x   6302 3323   2954 1662   1970 1108   1477 831
Quality 66,6% 1,50x 5461 2880 2560 1440 1706 960 1280 720
Balanced 58,8% 1,70x 4819 1270 2259 1270 1506 847 1129 635
Performance 50,0% 2,00x 4096 2160 1920 1080 1280 720 960 540
NVIDIA Deep Learning Super Sampling
Quality 66,6% 1,50x   5461 2880   2560 1440   1707 960   1280 720
Balanced 58,0% 1,72x 4752 2506 2227 1253 1485 835 1114 626
Performance 50,0% 2,00x 4096 2160 1920 1080 1280 720 960 540
Ultra Performance 33,3% 3,00x 2731 1440 1280 720 853 480 640 360

My přitom zatím nevíme, kolik procent cílového rozlišení bude představovat nový režim Ultra Quality, ale mohlo by to být kolem 75 %. A lze očekávat, že v takovém případě už bude výsledek prakticky nerozeznatelný od originálu, ale také se pochopitelně dočkáme nejmenšího nárůstu snímkovací frekvence. 

A pokud půjde skutečně o 75 % nebo snad 77 %, mohli bychom si v takovém případě i srovnat nejkvalitnější režimy technologií DLSS a FSR. To ale můžeme v případě režimů Quality, kde v obou případech jde o dvoutřetinová rozlišení, respektive bychom mohli, kdyby už existovala nějaká hra, která podporuje zároveň DLSS i FSR.  


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama