Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA připravuje novou verzi DLSS s režimem Ultra Quality

1.7.2021, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA připravuje novou verzi DLSS s režimem Ultra Quality
NVIDIA si dle nové dokumentace pro Unreal Engine 5 chystá další verzi technologie DLSS, která přidá nové nastavení kvality zobrazení. Jde o nejvyšší Ultra Quality, které tak bude vycházet z ještě vyššího rozlišení. 
Tabulka mluví jasně, chystá se režim Ultra Quality, který ale ještě není připraven a bude dostupný až v některé z budoucích aktualizací. V případě DLSS má jít o verzi 2.2.9.0 a půjde v podstatě o velice jednoduchou věc, a sice zvýšení výchozího rozlišení, v němž se hra skutečně renderuje, než se pomocí DLSS převede do cílového nativního rozlišení monitoru. 
 
 
Jak dobře víme, dnes technologie DLSS využívá jako nejvyšší nastavení režim Quality, který představuje dvoutřetinové cílové rozlišení, čili pokud hrajeme na monitoru s rozlišením Full HD
(1920 x 1080), ve skutečnosti se hra renderuje v HD (1280 x 720). 
 
 
Rozlišení: AMD FSR v. NVIDIA DLSS
Nastavení Škálování   8192×4320 (8K)   3840×2160 (4K)   2560×1440   1920×1080
AMD FidelityFX Super Resolution
Ultra Quality  77,0% 1,30x   6302 3323   2954 1662   1970 1108   1477 831
Quality 66,6% 1,50x 5461 2880 2560 1440 1706 960 1280 720
Balanced 58,8% 1,70x 4819 1270 2259 1270 1506 847 1129 635
Performance 50,0% 2,00x 4096 2160 1920 1080 1280 720 960 540
NVIDIA Deep Learning Super Sampling
Quality 66,6% 1,50x   5461 2880   2560 1440   1707 960   1280 720
Balanced 58,0% 1,72x 4752 2506 2227 1253 1485 835 1114 626
Performance 50,0% 2,00x 4096 2160 1920 1080 1280 720 960 540
Ultra Performance 33,3% 3,00x 2731 1440 1280 720 853 480 640 360
 
My přitom zatím nevíme, kolik procent cílového rozlišení bude představovat nový režim Ultra Quality, ale mohlo by to být kolem 75 %. A lze očekávat, že v takovém případě už bude výsledek prakticky nerozeznatelný od originálu, ale také se pochopitelně dočkáme nejmenšího nárůstu snímkovací frekvence. 
 
A pokud půjde skutečně o 75 % nebo snad 77 %, mohli bychom si v takovém případě i srovnat nejkvalitnější režimy technologií DLSS a FSR. To ale můžeme v případě režimů Quality, kde v obou případech jde o dvoutřetinová rozlišení, respektive bychom mohli, kdyby už existovala nějaká hra, která podporuje zároveň DLSS i FSR.  


Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.