reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA: proč je vysoká snímkovací frekvence důležitá v soutěživých hrách?

4.12.2019, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA: proč je vysoká snímkovací frekvence důležitá v soutěživých hrách?
Vysoká snímkovací frekvence je pochopitelně důležitá pro samotnou NVIDII a především kvůli tomu, aby byl zájem o její nové výkonné grafické karty. Ale poslechněme si, čím se nás bude snažit přesvědčit jako zákazníky. 
NVIDIA pochopitelně má zájem na tom, aby zákazníci žádali výkonné karty, a tak je bude chtít přesvědčit, že vysoká snímkovací frekvence je důležitá, přičemž tím obecně dnes už myslíme více než 60 FPS. Opakuje tak už vcelku známou mantru, že čím vyšší FPS máme, tím lepší je naše výchozí pozice v případě soutěživých her a těmi se zase myslí především síťové akční hry (PUBG, Fortnite, apod.). 
 
 
Pro vyšší snímkovací frekvenci je pochopitelně nutné mít také monitor, který ji zvládne zobrazovat, přičemž dnes už to mohou být modely s 240 Hz. Nejen dle NVIDIE s touto výbavou získáme velice plynulý obraz a celkově hru, která pohotověji reaguje na ovládání. Plynulejší hra nám pak zajistí lepší možnost pro sledování cíle a samotná rychlejší obnovovací frekvence monitoru pak redukuje efekt zvaný ghosting, čili zobrazení ducha či obrysu objektu na místě, kde už nemá co dělat. Vedle toho je důležitá i eliminace efektu roztrhané obrazovky, což je ale už spojeno především se synchronizací s výstupem grafické karty, takže NVIDIA pochopitelně nezapomněla ani na G-Sync. 
 
Pak jde o ovšem také o zpoždění, čili latence, kteréžto označení se už vkradlo i do češtiny. Je jasné, že čím vyšší snímkovací frekvence, tím máme na výstupu kratší zpoždění a NVIDIA vysvětluje její význam na příkladu hry Counter-Strike: Global Offensive v 60 a 240 FPS, v níž se hráč vynořuje zpoza rohu.  
 
CPU obou systémů získají pozici hráče ve stejný čas. Ovšem systém s výslednými 60 FPS připravuje každý snímek čtyřikrát pomaleji než v případě 240 FPS, čili na rychlejším počítači s pohotovějším monitorem už může být postava vykreslena na třech snímcích, než ji slabší PC dohoní, a hráč má tak možnost protivníka spatřit dříve. 
 
 
K tomu všemu můžeme ale dodat, že díky lepší sestavě se z nikoho automaticky nestane úspěšnější hráč. Každý také nedisponuje takovými reflexy, aby mu výkonnější sestava opravdu mohla zajistit výhodu. Však mezi snímky je v případě 60 FPS prodleva jen kolem 17 ms, ale pokud nějakého profíka zdržuje každá milisekunda, má prostě možnost si tuto prodlevu zkrátit jen na 4 ms, to je bez debat.


reklama