www.svethardware.cz
>
>
>

NVIDIA: proč je vysoká snímkovací frekvence důležitá v soutěživých hrách?

NVIDIA: proč je vysoká snímkovací frekvence důležitá v soutěživých hrách?
, , aktualita
Vysoká snímkovací frekvence je pochopitelně důležitá pro samotnou NVIDII a především kvůli tomu, aby byl zájem o její nové výkonné grafické karty. Ale poslechněme si, čím se nás bude snažit přesvědčit jako zákazníky. 
K oblíbeným
reklama
NVIDIA pochopitelně má zájem na tom, aby zákazníci žádali výkonné karty, a tak je bude chtít přesvědčit, že vysoká snímkovací frekvence je důležitá, přičemž tím obecně dnes už myslíme více než 60 FPS. Opakuje tak už vcelku známou mantru, že čím vyšší FPS máme, tím lepší je naše výchozí pozice v případě soutěživých her a těmi se zase myslí především síťové akční hry (PUBG, Fortnite, apod.). 
 
 
Pro vyšší snímkovací frekvenci je pochopitelně nutné mít také monitor, který ji zvládne zobrazovat, přičemž dnes už to mohou být modely s 240 Hz. Nejen dle NVIDIE s touto výbavou získáme velice plynulý obraz a celkově hru, která pohotověji reaguje na ovládání. Plynulejší hra nám pak zajistí lepší možnost pro sledování cíle a samotná rychlejší obnovovací frekvence monitoru pak redukuje efekt zvaný ghosting, čili zobrazení ducha či obrysu objektu na místě, kde už nemá co dělat. Vedle toho je důležitá i eliminace efektu roztrhané obrazovky, což je ale už spojeno především se synchronizací s výstupem grafické karty, takže NVIDIA pochopitelně nezapomněla ani na G-Sync. 
 
Pak jde o ovšem také o zpoždění, čili latence, kteréžto označení se už vkradlo i do češtiny. Je jasné, že čím vyšší snímkovací frekvence, tím máme na výstupu kratší zpoždění a NVIDIA vysvětluje její význam na příkladu hry Counter-Strike: Global Offensive v 60 a 240 FPS, v níž se hráč vynořuje zpoza rohu.  
 
CPU obou systémů získají pozici hráče ve stejný čas. Ovšem systém s výslednými 60 FPS připravuje každý snímek čtyřikrát pomaleji než v případě 240 FPS, čili na rychlejším počítači s pohotovějším monitorem už může být postava vykreslena na třech snímcích, než ji slabší PC dohoní, a hráč má tak možnost protivníka spatřit dříve. 
 
 
K tomu všemu můžeme ale dodat, že díky lepší sestavě se z nikoho automaticky nestane úspěšnější hráč. Každý také nedisponuje takovými reflexy, aby mu výkonnější sestava opravdu mohla zajistit výhodu. Však mezi snímky je v případě 60 FPS prodleva jen kolem 17 ms, ale pokud nějakého profíka zdržuje každá milisekunda, má prostě možnost si tuto prodlevu zkrátit jen na 4 ms, to je bez debat.


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Zmatené testování: recenze Radeonu RX 5600 XT jsou tu Zmatené testování: recenze Radeonu RX 5600 XT jsou tu
Pokud by se AMD po vzoru NVIDIE zlevnit své karty Radeon RX 5600 XT, a to v jeho případě ještě dříve, než dorazí na trh, bylo by to jednoduché. Jenomže namísto toho se zvyšovaly takty a to už tak jednoduché není. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Apokalyptická Dying Light 2 nepřijde na jaře, ale výrazně později Apokalyptická Dying Light 2 nepřijde na jaře, ale výrazně později
Nedávno jsme se dozvěděli o tom, že CD Projekt Red bude potřebovat více času na dokončení hry Cyberpunk 2077 a nyní přichází podobná zpráva o Dying Light 2. V případě této hry může být zpoždění ještě výrazně delší. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Noctua uvádí nízký černočerný CPU chladič NH-L9a-AM4 chromax.black Noctua uvádí nízký černočerný CPU chladič NH-L9a-AM4 chromax.black
Rakouská Noctua si připravila nový nízkoprofilový chladič NH-L9a-AM4, který patří do rodiny chromax.black. Má tak celé své tělo i s ventilátorem černé a hodit se bude zvláště do HTPC a celkově nízkých či tenkých sestav.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Radiohead uvádí Public Library, veřejný archiv svého obsahu Radiohead uvádí Public Library, veřejný archiv svého obsahu
Zatímco spousta hudebních skupin si úzkostlivě chrání všechen svůj obsah, britští Radiohead ho už několikrát dali k dispozici všem zadarmo. Nyní spouští Radiohead Public Library, stránku obsahující i vzácný obsah.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Gigabyte a Incooling pracují na chlazení serverů s možností přetaktování Gigabyte a Incooling pracují na chlazení serverů s možností přetaktování
Gigabyte si chystá novou serverovou platformu, která dostala označení R161 Series a nabídne možnost přetaktování. K tomu bude ale zapotřebí kvalitní chlazení a právě o to se postará společnost Incooling. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek