reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
27.4.2022, Jan Vítek, aktualita
Leaker Kopite7kimi nám nedávno prozradil, že NVIDIA už začala testovat první čipy AD102 určené pro hi-end karty příští generace GeForce. Nyní ten samý zdroj mluví i o testování až 900W karet právě s AD102. 
honza1616 (3625) | 27.4.202217:38
Proč porad řešíte spotřebu?
Pojede vám to snad 24­/7­/365 ?

90% lidi NIKDY nedokáže zatížit svoji grafiku do plných 100%
A 99,9999% lidí nevyužije grafiku na víc než čtvrt dne
Tak co se pořád řeší??
Nikdo vas nenutí si to kupovat a ti co si to koupí budou vědět do ceho jdou

Jak se říká, kdo chce opičku, musí mít na banány...
Odpovědět0  8
cdwN (585) | 30.4.202212:48
Jistě, v zimě se to třeba i šikne, ale chlazení bude trošku problematický, aby se to neupeklo celý. Nebo grafika externě. Případně turbína z boeingu nebo jiného proudového letadla dle chuti to jistí.
Odpovědět1  2
Bison (809) | 27.4.202216:05
Nvidia doplatí na architektúru, už mala mať MCM riešenie ktoré má nízku spotrebu a vysoký výkon, pri 5nm mať vysokú spotrebu to je už na hlavu...
Odpovědět4  1
snajprik (1558) | 27.4.202214:58
Ako čim to chcu chladiť?
Odpovědět5  2
Docik (104) | 27.4.202214:07
v koupelně mám teplomet 750W :D je to šílené kam to míří? Já myslel že čím nižší nm technologie je použita tím je čip efektivnější a mám menší spotřebu? Tak Proč to tak ženou k té kilowatě? Ještě před pár lety by mně nenapadlo, že budu u grafiky vybírat i podle spotřeby.
Odpovědět8  0
Milan Šurkala (4502) | 27.4.202217:02
Ještě šílenější je dát si to do kontextu elektromobility. Za hodinu to je 750 Wh, tedy 0,75 kWh. EV se spotřebou 15 kWh­/100 km by na to ujelo 5 km. 4 hodiny hraní a máme to energii na 20km jízdu. Hrát takto každý den, jsme na 365×20km = 7300 km ročně.
Odpovědět2  0
maraou (460) | 27.4.202222:05
Vsechno je relativni. Byl jsem na prednasce jisteho profesora, ktery se zabyval optimalizaci spalovani lodniho motoru. CFD Vypocty byly provedeny na superpocitci s prikonem V radu MW a trvaly dohromady nekolik mesicu. Vysledkem bylo vylepseni spotreby o 3%.
Zaverem pokorne podotkl, ze pri mnozstvi vyrobenych kusu a jejich zivotnosti se domniva, ze celkova energeticka bilance teto vyvojove cinnosti je v nejlepsim pripade NULA.

Kdyby jste tech 20km ujel na obycejnem kole ­(vejdete se do cca 400Wh­), tak vam jeste zbyde sposta energie na hrani ;)
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 28.4.20226:17
Potíž je, že ­"zelenost­": nemá nic společného se snahou chránit přírodu, natož s racionálním uvažováním. Zelenost je nesmírně agresivní náboženství, nebo spíš sekta, s vírou plnou dogmat o kterých se nediskutuje. A kdyby se nebáli, tam budou klidně upalovat lidi. Takhle zabíjí jinak, po troškách a nenápadně. Elektřina je přeci čistá, kdežto stejné mnoéžství spálené nafty je fujky fuj. ­(i když pravda, humáč co se pálí na velkých lodích opravdu dost fuj je)
Odpovědět2  1
cdwN (585) | 30.4.202212:44
Ano, zeleným maniakům vůbec nejde o přírodu, ale o to, aby se všichni všeho vzdali a jelo se podle jejich notiček. Takže sekta ­- celkem trefné...
Odpovědět1  1
mrmysak (106) | 2.5.20227:59
Tak budes chodit pesky a doma se v zime jeste zahrejes.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1578) | 27.4.202221:21
Protože se zoufale snaží nezaostat s renderovacím výkonem za AMD víc, jak o 10%.
Odpovědět1  0
maraou (460) | 27.4.202222:13
K tomu se da jenom dodat to, ze po karte RTX 3050 vydaji i kartu RTX 4040, ale bral bych klidne i RTX 4020
Odpovědět0  1
cdwN (585) | 30.4.202212:45
S nadsázkou řečeno ­- 200 W karta tak na piškvorky, podle toho, kam to směřuje
Odpovědět0  1
maraou (460) | 30.4.202220:43
? Kdyz se na to podivate optikou vykonu a spotreby, tak kazdou generaci dostanete stejny vykon ale s nizsi spotrebou 1070ti … rtx2060… rtx3050… ? Pro mne naprosto dostatecna uroven vykonu.
Odpovědět2  0
wrah666 (6205) | 30.4.202221:09
Z hlediska spotřeby měla 1070ti 180W a 3050 má 130. Jenže steojě tak platí, že 1070ti byla ve své gneeraci dost slučná karta, 2060 byl solidní základ pro přiměřené hraní a 3050 je odpad pro nízké detaily. Akorát cena tak nějak low endu neodpovídá. Co si tak vzpomínám, tak 1050ti bývala za by voko 5000 kaček. 3050 vidím nejlevnější za devítku.
Odpovědět0  0
maraou (460) | 1.5.202212:10
To ale placete na spatnem hrobe… potreba spilat vyvojarum, ze jejich hry jsou porad nenazranejsi.
Odpovědět2  0
wrah666 (6205) | 1.5.202212:36
Ano, to je bohužel pravda. Nenažranější a současně se kašle na optimalizaci, jelikož to hardware utáhne. A ještě horší je, že se jede na ­"wow­" efekt. Aby grafika dobře vypadala. A na hratelnost se kašle, na příběh se kašle, na debugování se ­(před vydýním a někdy i po něm­) kašle.. Pak vytáhnou ­"mikro­" transakce a je veškerá zábavnost v řiti. A to mikro je v úvozovkách, vzhledem k částkám, které se dají z hráče vytáhnout, když se mu slíbí výhody a hra je pay to win.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 27.4.202213:00
Hm, myslím, že u generace 5xxx spolu s novými Intely už nebudeme řešit chlazení, ale napájení. Limit zásuvky a běžného jističe 10A :)
Odpovědět7  2
smot (1) | 27.4.202214:24
dovolim si vas poupravit. Pre zasuvkovy istic je povazovane za standard 16A. Istic pre svetla ma 10A
Odpovědět0  0
M@jkl (130) | 2.5.202213:30
pán je asi v domě z první republiky, s hliníkovými kabely s hadrovým úpletem... tam má na světla 6A a na zásuvky skutečně 10A v tmavě hnědých bakelitových jističích, takže pravda je na obou schranách, nirméně i 2300W zdroje dnes moc neletí, takže i v této budově bude možné ještě minimálně s jednou grafickou kartou možnost si zahrát na ultramegaWOW detaily.... je přece normální nasypat v dnešní době pade do kompu než udělat rekonstrukci domu­/bytu, když rekonstrukce není nezbytně nutná.... zrovna ted jsem byl na jedné obhlídce domu, který má pěknou fasádu, krásná okna, ale elektrika holt až na výjimky kompletně v hliníku... a pak se lidi diví, že jim hoří zásuvky, nefungují počítače a podobně....
Odpovědět0  0
maraou (460) | 2.5.202218:21
Asi ma kabel dotazeny od jistice osvetleni ze spolecne chodby.
Elektrika levna, ale musel by to chodit 5 pater nahazovat.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 2.5.202220:29
Ale pendrek. Jen jsem si neuvědomil, že na celý okruh bývá ta 16a. Já si nechal dělat 10A extra přímo jen pro pc, samostatné fáze a není na ní nic jiného. Btw a když už jsme u toho, nemá zásuvka 10 jako maximum? Přísahal bych, že se u ní píše max 2300w :­)
Odpovědět0  0
M@jkl (130) | 3.5.202214:03
instaluju zásuvky už docela dlouho a pokud si zákazník nevybere nějakou polskou čínu nebo jinej werk, tak všechny zásuvky mají jmenovité zatížení 16A... stačilo jen namátkou najít třeba ABB tango nebo Schneider Unicu... tak nevím no...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.