1.9.2020, Jan Vítek, článek

Společnost NVIDIA se svým "ultimátním odpočtem" cílí na dnešních 18 hodin a je už zřejmé, že Jensen Huang představí nové GeForce RTX 3000, a to alespoň ve dvou verzích. Co nabídnou a za jakou cenu? To se teprve dozvíme.

reklama
Nějaká představa o výkonu | od: komplikator (375)  1.9.202021:12
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=cWD01yUQdVA

Digital Foundry má nějaké testy, bez FPS, jen procenta... Bez RTX, DLSS... 2080 vs 3080 v Borderlands 3 víc jak 80%, BFV 65­-70%, SotTR : přes ~65%....

S RT pak výkon jde ještě dál, až na dvojnásobek, označuje to za lepší posun než Maxwel ­- Pascal
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
;) | od: batmaster (438)  1.9.202020:52
No nyní dává smysl i posunutí CyberPunku. Asi museli počkat na pořádné vytrénování DLSS 2.0 a odladění prvních driverů pro novou řadu grafik. A ani bych se nedivil, kdyby byli k tomu nVidii ­"přesvědčováni­" :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(4)
Re: ;) | od: cheysuli (12)  1.9.202022:13
Možná ani nemuseli být nijak zvlášť přesvědčováni. U takových projektů se vždycky hodí nějakej ten čas navíc na doladění.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
hmm | od: asip80 (528)  1.9.202019:57
hmm ještě ped chvilkou šlo rozkliknout karty jednotlivě a najednou už to skočí rovnou na 30 series :D asi jim to ­"ulítlo­" omylem


sice je RTX 30xx mimo mé potřeby­(zatím­), ale zaráží mě velikost VRAM 8­/10GB u 3070­/3080 a až 3090 má pořádný odstup >> vše ostatní vypadá dobře výkon, výstupy, spotřeba, funkce ..ale ta VRAM ... nj nastala doba rychlých SSD a ještě větší operační paměti :­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hmm | od: asip80 (528)  1.9.202020:01
a kdo chce, tak si hned dá dvě 3090 vedle sebe :D a prý nemají 1kW zdroje smysl :­)


GeForce® RTX NVLink™ Bridge
(For 30 Series Products­)

A new, smaller connector to link two NVLink SLI­-ready 30 Series graphics cards means you can count on super­-smooth gameplay and better thermal performance at maximum resolutions with the ultimate visual fidelity.
$79.99
Available on September 24th
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hmm | od: cheysuli (12)  1.9.202020:12
na dvě 3090 v SLI bude i 1kW zdroj málo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: hmm | od: asip80 (528)  1.9.202020:30
2x350W + rezerva kvůli špičkám a 1kW bude akorát i s rezervou :­) ­(navíc v ­"mGPU­" módu bude hádám spotřeba menší)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: hmm | od: cheysuli (12)  1.9.202022:15
Přidej k tomu nějakej pořádně přetaktovanej procesor, rychlý paměti a jseš na kilowatu jak nic. Zdroj neni nikdy dobrý drtit až na max, už jen kvůli efektivitě a zahřívání. 2 x 3090 v SLI by chtělo aspoň 1,3kW, možná i víc.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
Re: hmm | od: asip80 (528)  2.9.202013:30
toho bych se nebál, protože v herním nasazení si CPU i GPU v SLI režimu tolik nevezme ­(reálně to bude max cca 750W a to jen v případě velmi dobré optimalizace a velkých nároků na CPU­)a pořád tam bude dostatečná rezerva ­(jasně když koupí nějakou šunku zdroj, tak je na místě koupit s větší rezervou, ale pokud koupí kvalitní GOLD+, tak 1kW bohatě stačí >> a navíc jsou stavěné na vyšší zátež než papírovou­) a RAM je v podstatě nevýznamná položka ..

Kdyby to měl jako pracovní stanici s hodně RAM a dalšími komponenty a dokázal jednotlivé komponetny využít na 100%, tak bude 1kW málo ­(obzvlášť v kombinaci s Intelem :D )
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
RTX 3090 | od: slondyn (106)  1.9.202019:50
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
RT | od: Bison (202)  1.9.202019:07
Nvidia nesklamala, nízke ceny vďaka Samsungu, slušný výkon, okrem vysokej spotreby ktorá je na vianoce ok....NAVI to bude mať zložité, Lisa spravila hrubú chybu, že počkala na Ampére ktorý ju roztrhá ako Lev Amtilopu...
Nevýhoda výroby v TSMC je vlastne v prospech tejto architektúry , pomer cena ­-výkon je ok.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(4)
Re: RT | od: komplikator (375)  1.9.202019:17
Vysoká spotřeba? Však ten výkon je skoro dvojnásobný a spotřeba moc nevystoupala.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(6)
Re: RT | od: asip80 (528)  1.9.202019:22
https:­/­/www.nvidia.com­/en­-us­/geforce­/graphics­-cards­/30­-series­/rtx­-3080­/

nevím co se ti nelíbí :­) ten poměr výkon­/spotřeba vypadá dobře ... tady už není moc prostoru jak z efektivňovat ..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(3)
Re: RT | od: asip80 (528)  1.9.202019:28
2 ­- Recommendation is made based on PC configured with an Intel Core i9­-10900K processor. A lower power rating may work depending on system configuration.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Samsung | od: smartspam (14)  1.9.202019:05
Musím říci, že mě ta 3080 zaujala. Ještě počkám s čím příjde AMD a uvidím. Každopádně už je mi jasné, proč to tak žere, 8nm od samsungu. I Apple šel cestou TSMC jelikož ten výkon a spotřeba byla na nic, tuším dva roky zpátky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(4)
Re: Samsung | od: komplikator (375)  1.9.202019:17
To tak žere? Však to žere méně při stejném výkonu
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(5)
Re: Samsung | od: smartspam (14)  1.9.202020:21
Uvidime co testy, v prezentacích si všechno udělají tak aby to vypadalo dobře. Zajímá mě surový výkon ve 4K a 2k, bez RT apod funkci. Zajímavé to je, o tom žádná, ale je to marketing a taky výběr toho, co se jim zrovna hodí. Nemyslím si, že refresh edice bude trvat dlouho, dávám tomu půl roku ­(přechod na 7nm nebo lepši­), maximálně rok, až se u TSMC uvolní kapacity. Každopádně diky AMD to vypada, že ty ceny krom 3090 nejsou tak napaleny. Jsem zvedav s čím vyrukuje červený tým. Dřív nic nekoupim :­-D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Samsung | od: komplikator (375)  1.9.202020:30
3090 není přehnaná cena, proti RTX Titanu je cena o 40% nižší, výkon neporovnatelně vyšší.

A proč hrát hry bez DLSS a RT, když člověk má dostatečné železo. Však RT tu bude mít za chvíli i konkurence i konzole.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Samsung | od: smartspam (14)  1.9.202021:13
To je sice pravda, nicméně stále je tu spousta her, které např RT nemají, zejména starší. Já si občas zahraji i GTA 5 a tam prostě ta grafika dostává dost zabrat s MSAA apod.. Až uvidím benchmarky z realu vs AMD, tak se rozhodnu podle výkon­/cena. AMD má taky ekvivalent k DLSS a RT budou mít teď taky a přímo pod DX12. Nemám problém za to dát i 30k + vodní blok, ale musí tomu odpovídat výkon vůči konkurenci.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: Samsung | od: mareknr (116)  1.9.202021:19
AMD ekvivalent k DLSS nema. CAS je len obycajny sharpening, ktory sa s DLSS neda zrovnavat. Je to aktualne iba obycajna barlicka proti DLSS. Ale verim tomu, ze AMD s niecim podobnym v buducnosti pride. Co sa tyka RT, NVIDIA tiez pouziva DXR z DX12. V tom si budu s AMD za jedno.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: Samsung | od: smartspam (14)  1.9.202021:29
Každopádně určitě budeme za jedno, že se výkony zase posunou nahoru a ceny budou snad lepší, nakonec na tom vyděláme všichni:)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Samsung | od: mareknr (116)  1.9.202021:34
Na tomto sa urcite zhodneme. Konkurencia bola citit uz pri dnesnych uvedenych cenach. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Samsung | od: komplikator (375)  2.9.20200:20
Hlavně ten CAS umí NVIDIA taky přes game filtr.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Samsung | od: shaolin_81 (125)  3.9.20207:48
Skoda len, ze vyzera o dost horsie.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Samsung | od: shaolin_81 (125)  3.9.20208:01
Cena masiek je v dnesnej dobe v desiatkach milionoch dolarov. Pokial ich uz nemaju v TSMC teraz, silno pochybujem, ze by ich vytvarali cisto kvoli refreshu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
RTX | od: cheysuli (12)  1.9.202018:49
Musím říct, že jsem velice mile překvapen, zejména když nezávislé recenze potvrdí ten výkon. 3070 s výkonem nad 2080Ti za méně než polovinu ceny je velmi impresivní. A 3080 ještě impresivnější.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Aktuální generace | od: johnczek (17)  1.9.202018:46
No, pokud do dostupnosti nepromluví nějaké vnější faktor ­(corona, těžaři, ...­), budou se nejspíš aktuální generace dávat k plné nádrži.

Asi si nedovedu představit, že by cena 2080Ti nespadla na minimálně 15K, od čehož se odvinou ceny nižších modelů, což z aktuálního gaming mainstreamu 2070 super udělá kartu tak za 8K, což je pro konečné spotřebitele velmi lákavý vstup do 2K hraní s RT.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Aktuální generace | od: komplikator (375)  1.9.202019:18
A proč by měla spadnout, co se neprodá samostatně se nacpe do prebuildů, toho bych se nebál.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(7)
Re: Aktuální generace | od: johnczek (17)  1.9.202019:43
A kdo ty prebuildy koupí? :­) Ti lidi nejsou hloupí. Pokud mám víceméně dvě karty, které mají stejný výkon a ta druhá stojí o 50% víc, i ten prebuild bude nevýhodný vůči těm, které budou mít osazené nové generace.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: Aktuální generace | od: komplikator (375)  1.9.202020:33
Nevím, neznám každého zákazníka, známý včera kupoval prebuild s 2070S i když jsem mu říkal že dnes představí nové grafiky a budou zajímavější než současné, nemohl počkat chtěl počítač hned. Aspoň jsem ho přemluvil k 2070S místo 2080S...

Jiný člověk z mého okolí kupoval 10850k s 2080S minulý týden, ten sice mohl, ale nechtěl čekat.

Tzn. lidé co koupí se najdou
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Re: Aktuální generace | od: johnczek (17)  1.9.202022:48
Ale to přece není o tom, že by někdo čekal nebo ne. Pokud někdo počítač potřebuje ­(nebo chce­) hned, nedá se svítit.
Tady se bavíme o situaci, kdy jsou v nabídce ­(reálně na skladě­) dvě, víceméně ­"totožně výkonné­" karty, kde jedna stojí 14K a ta druhá 30K.

Pokud z obou karet uděláte dva prebuildy ­(na chlup stejné, lišicí se pouze v grafice­), přičemž jedna z nich bude o zhruba těch 15K dražší, přičemž budou podávat +­- stejný výkon, přeci si ani ten nejhloupější a nejnedočkavější zákazník nekoupí ten dražší build.

Pokud nvidia ­(potažmo distributoři nebo samotné obchody­) nechají 2080Ti naceněnou cenově daleko od 3070, nezachrání jejich prodeje ani ty prebuildy.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Aktuální generace | od: komplikator (375)  2.9.20200:23
Dens jsou lidé co si koupí Intel 9 generace i5 nebo i7, nesmysl, ale dělají to třeba proto že cena je jen o něco nižší
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Aktuální generace | od: johnczek (17)  2.9.202017:34
No, ale tady se bavíme o úplném opaku, tedy nižší výkon za vyšší cenu. To prostě nezvolí ani ten největší sebemrskač. Tohle zvolí snad jen člověk, který zavře oči a do košíku naháže random komponenty, přičemž mu tam ta 2080Ti ­"omylem­" spadne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Aktuální generace | od: komplikator (375)  1.9.202019:19
2k hraní je myšleno FullHD?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(7)
Re: Aktuální generace | od: johnczek (17)  1.9.202019:44
Ne, 2K hraním je myšleno 2K hraní.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(2)
Re: Aktuální generace | od: komplikator (375)  1.9.202019:45
2k je 2048x1080, tedy jen šířka o 128px více než FullHD, výška stejná


neviděl jsem že se prodávají 2k monitory


Asi je myšleno UHD­/1440p, to je ale fakticky 2,5k
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(6)
Re: Aktuální generace | od: johnczek (17)  1.9.202020:10
Ano, samozřejmě jde o 1440p, poměrně běžným termínem je fullHD­/2K­/4K hraní, se kterými nikdo ­(krom pár jedinců­) nemá problém :­) Ještě byste mě mohl poučit že kreditka vlastně nemusí být kreditkou.
Ale tak pokud vám to udělalo dobře, tak fajn, můžete si potahat triko :­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(2)
Re: Aktuální generace | od: komplikator (375)  1.9.202020:26
Ne 2k hraní fakt není běžný termín protože 2k hraní je de facto FHD hraní
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(6)
Re: Aktuální generace | od: wendak (273)  1.9.202020:48
jako fakt? V tom případě jakákoliv věc, co tu píšeš bude asi vycucaná z prstu.
Ne, 2K znamená 1440p rozlišení ­- to jsou řádky, sloupců bývá většinou 2560 pixelů, ale může být širší při vyšších poměrech stran než 16:9 ­- např. 21:9
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: Aktuální generace | od: komplikator (375)  1.9.202020:55
https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/2K_resolution

DCI 2K ­(native resolution­) 2048 × 1080 1.90:1 ­(256:135, ~17:9­) 2,211,840
DCI 2K ­(flat cropped­) 1998 × 1080 1.85:1 2,157,840
DCI 2K ­(CinemaScope cropped­) 2048 × 858 2.39:1 1,755,136

Kolik je podle tebe pixelů na 8k? 8xFHD? Ono je to ve skutečnosti 16x FHD

Není zač
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(5)
Re: Aktuální generace | od: Sniper_ (43)  1.9.202022:58
Obecne jsou nejrozsirenejsi 3 druhy monitoru s pomerem stran 16:9
FHD, QHD, UHD a jelikoz prvni je 1k a treti 4k tak ten QHD bude neco mezi tim a bezne se rika ze to je 2k i kdyz to nepovida zadne takove definici.
Takze kazdy kdo se v tom trochu pohybuje a rekne se 2k, tak vi ze je tim mysleno 1440p. A kdo rika ze ne tak tu jen trolli :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(3)
Re: Aktuální generace | od: komplikator (375)  2.9.20200:25
První není 1k, počtem pixelů je téměř 2k.

Tohle je jen mýtus protože 4k je 4x FHD ­(což není plně pravda protože 4k není UHD­) a díky tomu začali říkat FHD 1k, QHD 2k...

Tak to ale prostě není.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(2)
Re: Aktuální generace | od: pan_Jaroslav_Crha_guru_IT (214)  2.9.202014:06
pleteš si pojmy a dojmy.
4K není UHD. UHD je nižší, kvůli širokoúhlým filmům.

1920x1080 = 2073600 = 1K
2560x1440 = 3686400 ­/ 2073600 = 1,77x = 2K
4096x2160 = 8847360 ­/ 2073600 = 4,26x = 4K
3840x2160 = 8294400 ­/ 2073600 = 4x = UHD
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
Re: Aktuální generace | od: asip80 (528)  2.9.202013:36
nějaké tele něco pustí do éteru a pak si chudáci s technickým vzděláním rvou vlasy, když se mezi lidmi šíří takovéhle bludy a ti jednodušší se toho chytají jak včely na med a ještě to skálopevně obhajují a šíří dál :­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Aktuální generace | od: pan_Jaroslav_Crha_guru_IT (214)  2.9.202014:07
marketing
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Aktuální generace | od: asip80 (528)  1.9.202020:40
ano z nějakého důvodu to zlidovělo, ale technicky správně to není a dělá to zmatky .. ano kreditka je kreditka a debetní karta je debetní karta .. a SIM karta není SIM karta, protože to je taky přežitek a není to technicky správně atd. atd. :­)

např. fullHD je nezaměnitelné, ale ostatní standardy mají širší záběr a zrovna 2k je označení i pro DCI a nemělo by se zaměňovat s 2,5k apod. ­(vhodné je se držet u 2k značení aspoň kolem těch 2000­)

jen se zeptal a udělals ze sebe hňupa a teď už to nezachráníš ;­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: Aktuální generace | od: johnczek (17)  1.9.202022:39
Tady přece nejde o žádnou záchranu.
Termínu fullHD, 2K, 4K... hraní používám naprosto běžně a není problém, všichni ví, co se tím myslí.
Dotaz pramenil přesně k tomu, co se odehrálo v zápětí, tedy ­"poupravení­" že to reálně žádné 2K není. Byť tedy, trofnu si říct všichni, ví, co se tím myslí ;­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: Aktuální generace | od: drk22 (414)  4.9.20209:04
Hádáte se tu úplně zbytečně. Nejlépe tento marketingový ­(nikoli technický­) termín vysvětlijí v Toms Hardware:

https:­/­/www.tomshardware.com­/news­/2k­-definition,37641.html

Jinými slovy 2k vyžaduje oficiálně 2048 pixelů horizontálně ale monitory s takvýmto rozlišením se nedělají. Místo toho se dělají s 2560 pixely a označují se jako 2k. Stejně tak 4k má mít 4090 pixelů ale dělají se monitory 3840, které se označují jako 4k.... atd. Označení FHD UHD atd s tímto vůbec nesouvisí UHD monitor může být zároveň označen jako 4k.
Problém je v tom že se tu někdo znaží najít logiku v marketingu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Aktuální generace | od: asip80 (528)  1.9.202019:49
a to je tedy jaké rozlišení a kde si takový herní monitor mohu koupit ?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
paráda | od: honza1616 (1309)  1.9.202018:41
ty ceny, ten výkon
RTX3070 na úrovni 2080ti,
RTX3090, 8K s RT........bez komentáře
50­-100% nad výkon Turingu, to tu svoji RTX2080ti můžu šoupnout do bazaru dokud to bude ještě prodejné když je na úrovni mainstreamu :D :D a jít si zrovna pro 3090 :D
takže AMD muže znovu spadnout do LowEndu i s tím co chystá na konec roku
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(3)
Re: paráda | od: asip80 (528)  1.9.202018:47
- za 5 tisíc ji od tebe koupím :D , ale faktem je, že ta prezentace mi trochu vyrazila dech a docela se těším na novou generaci­(a hlavně recenze­)

- NV věděla, že musí next­-gen konzolím totálně natrhnout prdel a AMD asi taky nespalo na vavřínech­(nemělo na jakých­) a nemůžou vydat dedikovanou grafiku, která bude jen o trochu silnější než ta v Xbox APU :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: paráda | od: honza1616 (1309)  1.9.202019:03
no tvl, děláš si srandu ale ono to tak za chvíli bude
jako za chvíli se objeví nereferenční modely na to si počkám... pak přijde AMD s .... no ted už lowendem, Nvidia dohodí ještě 3080ti aby zalepila tu díru a možná nějaké vylepšené 3070­(60­)ti nebo Super, a ta moje ubohá 2080ti bude opravdu s cenovkou okolo 15­-10tis :D :D
a za další rok až se bude ohlašovat RTX4000 to bude opravdu ta moje za 5000Kč :D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
Re: paráda | od: komplikator (375)  1.9.202019:20
Podle mě 80Ti nebude, 3090 je kompromis mezi 80Ti a Titany
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(4)
Re: paráda | od: cheysuli (12)  1.9.202019:37
Já bych si tipl, že Ti bude nějaký refresh v budoucnu. Něco jako byly SUPER edice.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: paráda | od: wrah666 (2505)  1.9.202019:08
Ano, bombastickou prezentaci umí. Akorát jsem zavzpomínal na minulou. Pamatujete, jak Jensen Huang básnil o převratu grafiky? A tak nějak nenastal že? Uvidíme co nastane po novém převratu a opětovném totálním vylepšení. Jestli náhodou ne stejné nic. ­(Ale ano, připouštím, že 3070 vypadá z hlediska hráče víc než slibně­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: paráda | od: wendak (273)  1.9.202019:36
Myslíš tu pověstnou větu ­"It just works­" :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: paráda | od: mareknr (116)  1.9.202019:47
V kontexte v akom ju Huang pouzil to naozaj plati. Spominal totiz, ze to, co sa musi v rasterizacii fakeovat, v RT proste funguje. Ze sa pouzitie tejto vety neskor prekrutilo do uplne ineho vyznamu je uz ina vec. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: paráda | od: batmaster (438)  1.9.202020:36
Jenže ono se ukázalo, že to nefunguje, protože na to grafika nemá výkon.
Jeden odraz světla ani dva nestačí na zachycení světla a objektů ve scéně a pak vznikají různé ­"podivnosti­" ­(např. Deliver us the Moon­) a to ještě někdy rozmazané nedokonalým DLSS. Možná že tyto nové GK už budou konečně moci ukázat, že má RT budoucnost. ­(Na kterou se moc těším)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: paráda | od: batmaster (438)  1.9.202020:48
Mimochodem, ani dnešní hry využívající RT nedělají kompletní rendering celé scény, ale většinou jen stínů, nebo ploch pro odrazy. Takže stejně musí využívat jak říkáš ­"fakeování­".
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: paráda | od: wrah666 (2505)  1.9.202021:09
Právě. A problém bych spíš viděl v tom, že je implementace jakéhokoliv RT tak složitá a zdlouhavá a efekt tak malý. Jako na férovku, vím, že to MÁ být a v reálném světě vlastně JE RT, ale u kolika srovnávacích scén mi přijde NON RT vlastně lepší. A myslím, že nejen mě. A jelikož nad tím hráči zrovna neachkají nadšením, tak se vývojář heri také moc nehrnou do akce..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: paráda | od: mareknr (116)  1.9.202021:32
To co ale vidis je stale RT v plienkach. Na to mame momentalne vykon, ktory sa ale s novymi generaciami NV a AMD posunie zasa dalej. Vygoogli si obrazky vyrenderovane s RT a uvidis ten rozdiel. Uz demo co dnes ukazoval Huang jasne ukazuje co RT dokaze. A ze to vyrenderovali bez rasterizacie v 1440p a 30FPS je paradny vykonovy posun zo 720p a 25FPS z Turing generacie. Plus to vyzera vyborne. Na tom snad uz rozdiel vidis, nie?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: paráda | od: wrah666 (2505)  2.9.20208:39
Ale jo, přiznávám, že za dalších pár let to asi bude fajn :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: paráda | od: asip80 (528)  2.9.202013:48
tak ty dema nemůžeš brát úplně vážne, protože je to reklama ..už v minulosti to vylepšovali v prospěch RT a rasterizaci zkriplili, aby vypadala jak z roku raz dva :­) vždycky bude méně náročné ­"fakovat­" a může to vypadat lépe s menšími nároky na HW než u RT, ale s RT se více blížíme k realnému podání s krvavějšími nároky na HW ­(což mnoho lidí stejně neocení :D ­).. tím chci řici, že k dosažení fotorealistické grafiky­(textury, modely­) v 8k bychom s čistou rasterizací dorazili dříve s ohodně menším počtem tranzistorů, ale s horší simulací ­"osvětlení­" ­(a něčeho lepšího než RT počítaném v reálném čase, už se asi nedožijeme :­) )
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: paráda | od: mareknr (116)  2.9.202015:12
Hej. Ale oni neporovnávali rasterizáciu s RT. Ale čísté RT demo, ktoré pustili celé. Na nete je dostupné aj demo z prezentácie Turingu s ktorým si to ludia môžu porovnať. Takže sa teším na videá, kde sa zistí, že ten aktuálne prezentovaný výsledok z Turinga nesedí s prezentáciou z roku 2018. Ale to si nemyslím. Inak prečo by malo byť menej náročné fakeovať keď s RT docieliš lepšieho výsledku bez rôznych barličiek ako umelé svetlá v scéne, shadow mapy, ambient oclusion mapy a pod? Výkonovo je jasné, že to bude náročné ale zasa s technológiami ako DLSS to nemusí byť problém.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: paráda | od: mareknr (116)  1.9.202021:26
Ano. To je pravda. V prechodovom obdobi kym nebude mat vacsina hracov adekvatnu podporu RT, je to o toto stazene. Myslim si ale, ze vyvojari sa casom prestanu danymi fakeami tak zaoberat tam kde budu pouzivat RT.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: paráda | od: mareknr (116)  1.9.202021:16
To, ze na to graficka karta nema vykon neznamena, ze to tak nefunguje. To co Huang vtedy tvrdil, tak aj je. On riesil podstatu RT. Nie na kolko odrazov co dosiahnes. BTW RT ma buducnost aj keby na to Amper vykon stale nemal. To je jasne uz z jeho podstaty. Co sa tyka DLSS, to bolo rozmazane iba v prvej verzii. Druha verzia je uplne niekde inde. Osobne dufam, ze dalsia bude este lepsia a ze sa vyuzije navyseny vykon Tensor cores.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: paráda | od: asip80 (528)  2.9.20200:02
Bez počitani radiozity to stejne nebude ono ;­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: paráda | od: komplikator (375)  2.9.20200:27
třeba to demo marbles v prezentaci běželo 30FPS 1440p s mnoha efekty, plně path thracing, nula rasterizace.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: paráda | od: mareknr (116)  2.9.20206:23
Aj k tomu snad niekedy pride. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.
Uživatelský profil Vám umožní u nás využívat několik zajímavých funkcí.