
NVIDIA G-Sync zajistí, aby byla grafickou kartou vykreslená scéna co nejdříve zobrazena na monitoru, což tedy krom synchronizace s obnovovací frekvencí má přinést také velmi rychlou odezvu, které dříve nebylo možné dosáhnout. V-Sync sice eliminuje trhaný obraz, ale jeho vedlejším efektem je právě prodloužená odezva. G-Sync to má řešit bez ohledu na počet vykreslovaných snímků za sekundu, což tedy NVIDIA ve své zprávě nerozvedla.
Celá technologie zahrnuje modul G-Sync, jenž se tedy bude montovat do monitorů. Vypadá tak trochu jako mobilní grafická karta v modulu MXM a při pohledu na něj se jeden neubrání myšlence na to, jaká bude asi jeho cena. Další podmínkou je podpora od GPU, přičemž NVIDIA zmiňuje, že tu zajistí některé z karet s čipy architektury Kepler. Ve zprávě je sice odkaz na jejich seznam, ale ten nás přivede na neexistující stránku. Snad to ale NVIDIA dá brzy do pořádku.
Jedná se tedy vedle PhysX a CUDA o další firemní technologii, kterou si NVIDIA ponechá pro sebe, čili nejde o žádný otevřený standard. Přesně za to si nedávno vysloužila kritiku od svého bývalého zaměstnance. NVIDIA si tedy bude své technologie i dále střežit, zatímco AMD se vydává jinou cestou a své API Mantle dá k dispozici i jiným zájemcům.
Nicméně zpráva pokračuje v tom duchu, že herní vývojáři jsou z G-Sync přímo nadšeni, což podporuje citáty od známých osobností, jako je John Carmack, zakladatel iD Software nebo Tim Sweeney, zakladatel EPIC Games. Svou podporu však vyjádřili i výrobci monitorů, a to konkrétně ViewSonic, TPV Technology (Philips) nebo BenQ. Nejen ti již plánují G-Sync zařadit do výbavy svých chystaných monitorů, jež přijdou na trh v příštím roce. Dá se očekávat, že půjde o herní modely s vysokou obnovovací frekvencí a my už si můžeme jen počkat na to, jak to zahýbá s jejich koncovou cenou.
Zdroj: TZ NVIDIA