O herní monitory je zájem, bude větší konkurence a snad nižší ceny
6.12.2016, Jan Vítek, aktualita
Není vůbec překvapivé, že trh s klasickými monitory oproti herním speciálům stagnuje. Na rozdíl od nich se totiž normální monitory moc nevyvíjí a pro výrobce zase nejsou zajímavé s ohledem na nízké marže, které jsou u herních modelů zcela jinde.
Dle DigiTimes tak byly prodeje monitorů celkem za tento rok zatím neuspokojivé a dobrý zájem byl pouze o herní modely. Je to ostatně logické, neboť dolů jde celý trh s PC a ten desktopový zvlášť, přičemž dobře se obecně prodává především herní hardware, takže i monitory. Ty navíc mají čím zaujmout na rozdíl od normálních modelů, u nichž výrobci leda neustále omílají mantru "Flicker-Free & Low Blue Light". A není divu, běžní uživatelé už si mohou snadno koupit monitor, který splní jejich požadavky a také jde o hardware, který se dá považovat za dlouhodobý, neboť nestárne tak rychle.
V případě herních monitorů je to něco zcela jiného. Výrobci se aktuálně předhánějí v tom, kdo nabídne vyšší obnovovací frekvenci a dále tu jsou technologie G-Sync a FreeSync pro synchronizaci s výstupem karty, důraz na celkově rychlou odezvu a pak tu jsou různé doplňky, jako herní funkce (výběr zaměřovacích křížů a jiných OSD pomůcek, zvýraznění tmavých částí obrazu, herní profily, atd.). Zkrátka a dobře, třída herních monitorů je aktuálně na vzestupu a stále je co vylepšovat, alespoň z pohledu výrobců. Jako zákazníci se už totiž můžeme ptát, zda má opravdu cenu kupovat monitor s obnovovací frekvencí 240 Hz jako Asus PG258Q nebo nám postačí něco jako AOC AG241QX.
Aktuálně ty nejlepší monitory čistě z hlediska obnovovací frekvence vyrábí společnosti Asus, BenQ a Acer, které také mají v příštím roce svést hlavní souboj o zákazníky, což se ostatně již nějakou dobu děje. Asus si zatím vede nejlépe s 35 procenty trhu, následuje jej BenQ s cca 23 % a Acer s 18 %. V přístím roce budou dle DigiTimes zvláště úspěšné herní monitory s obnovovací frekvencí 144 Hz, jichž se už v tomto roce prodá dvojnásobek než během loňského roku. To je slovy čísel 1,2 milionu za 2016 a pak v příštím roce už 2,5 milionu a 3,5 milionu za 2018.
Do souboje o herní monitorový trh se navíc ještě s plnou vervou nepustily firmy jako Samsung, LG, Dell, HP, Lenovo a AOC/Philips, ale to chtějí dle oslovených prodejců v tom příštím roce napravit, takže konkurence se v něm velice přiostří. To je dobrá zpráva pro zákazníky, kteří dnes platí za herní monitory horentní sumy, a to především za modely s podporou G-Sync. Očekávat totiž mohou snižování cen.
Můžeme se také podívat na to, o jaké monitory mají hráči největší zájem. Aktuálně je nejpopulárnější 24" úhlopříčka (70 % všech prodaných kusů) a výsledná cena se pohybuje mezi 299 a 499 dolary. Pak následují 27" monitory a ti movitější kupují 34 a 35" modely. Co se týče monitorů se zahnutými LCD obrazovkami, jejich prodeje se prý v tomto roce moc nezvýšily, ale to se prý má v tom příštím také zlepšit.
Zdroj: DigiTimes
V případě herních monitorů je to něco zcela jiného. Výrobci se aktuálně předhánějí v tom, kdo nabídne vyšší obnovovací frekvenci a dále tu jsou technologie G-Sync a FreeSync pro synchronizaci s výstupem karty, důraz na celkově rychlou odezvu a pak tu jsou různé doplňky, jako herní funkce (výběr zaměřovacích křížů a jiných OSD pomůcek, zvýraznění tmavých částí obrazu, herní profily, atd.). Zkrátka a dobře, třída herních monitorů je aktuálně na vzestupu a stále je co vylepšovat, alespoň z pohledu výrobců. Jako zákazníci se už totiž můžeme ptát, zda má opravdu cenu kupovat monitor s obnovovací frekvencí 240 Hz jako Asus PG258Q nebo nám postačí něco jako AOC AG241QX.
Aktuálně ty nejlepší monitory čistě z hlediska obnovovací frekvence vyrábí společnosti Asus, BenQ a Acer, které také mají v příštím roce svést hlavní souboj o zákazníky, což se ostatně již nějakou dobu děje. Asus si zatím vede nejlépe s 35 procenty trhu, následuje jej BenQ s cca 23 % a Acer s 18 %. V přístím roce budou dle DigiTimes zvláště úspěšné herní monitory s obnovovací frekvencí 144 Hz, jichž se už v tomto roce prodá dvojnásobek než během loňského roku. To je slovy čísel 1,2 milionu za 2016 a pak v příštím roce už 2,5 milionu a 3,5 milionu za 2018.
Do souboje o herní monitorový trh se navíc ještě s plnou vervou nepustily firmy jako Samsung, LG, Dell, HP, Lenovo a AOC/Philips, ale to chtějí dle oslovených prodejců v tom příštím roce napravit, takže konkurence se v něm velice přiostří. To je dobrá zpráva pro zákazníky, kteří dnes platí za herní monitory horentní sumy, a to především za modely s podporou G-Sync. Očekávat totiž mohou snižování cen.
Můžeme se také podívat na to, o jaké monitory mají hráči největší zájem. Aktuálně je nejpopulárnější 24" úhlopříčka (70 % všech prodaných kusů) a výsledná cena se pohybuje mezi 299 a 499 dolary. Pak následují 27" monitory a ti movitější kupují 34 a 35" modely. Co se týče monitorů se zahnutými LCD obrazovkami, jejich prodeje se prý v tomto roce moc nezvýšily, ale to se prý má v tom příštím také zlepšit.
Zdroj: DigiTimes