Abude sa to sekat a mrznut ako mobily a vysavace?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
No bodaj by to bola pravda s tým 50% poklesom ceny batérie. Ale kto vie, ako to myslel. Možno myslel nákupnú cenu a zákazníkom sa to bude predávať za súčasnú cenu.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Produkty Xiaomi jsou obvykle za dost atraktivní ceny, takže zde bych spíše čekal, že se to bude snažit urvat co nejnižší cenou pro zákazníka a získat výraznou část trhu podobně, jako se to Xiaomi podařilo v telefonech, chytrých náramcích a podobně. Aby však dobyl Evropu, bude to chtít něco jiného než zhruba 5metrový sedan.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
To určite. Ale s tými 50% to podľa mňa prehnal.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Ono je také zásadní otázkou, o jakém časovém horizontu se tu bavíme.
Uvědomme si, že už se rozběhla výroba prvních sodíkových baterií, které by měly být levnější než lithiové (už to není úplně budoucnost, ale nastupující realita) a můžeme čekat, že se tím do značné míry rozběhne nasazování těchto baterií do low-endu a snížení cen základních verzí elektromobilů (nejprve v Číně, později asi i jinde). Sodík má vycházet výrazně levněji, tedy v levné třídě by to mělo umožnit jít s cenou dost dolů (malé baterie navíc za nízkou cenu za kWh), navíc se tím trochu uvolní tlak na potřebu tak vysokého množství lithia, což i zde umožní tu cenu trochu uklidnit a (snad) umožní obrátit nynější trend stoupání ceny k dalšímu poklesu, který to dělalo celá 10. léta.
Zatímco průměrná cena Li-Ion (pro automotive, energetika) je nyní na těch 151 USD/kWh, pro automotive je to 138 USD/kWh, v Číně Li-Ion obecně odhadem 127 USD/kWh, v Číně pro automotive to bude asi o něco níže a pokud by to mělo být čínské LFP pro automotive (tedy ta nejlevnější dostupná varianta, ať vezmeme později "worst case scenario" pro Na-Ion), hovořili bychom dnes asi o cca 100-105 USD/kWh (cca 85-90 USD/kWh na úrovni článků). Co jsem slyšel, tak sodíkové články CATLu dnes údajně stojí 77 USD/kWh, takže asi 10-15 % dolů od Li-Ionu. Předpokládá se, že velkosériová výroba by to měla relativně brzy srazit na cca 40 USD/kWh na úrovni článků (takže tak 50-55 USD/kWh na úrovni aku), zda se to tam dostane, to ale ukáže až čas. A s takovými 50-55 USD/kWh na úrovni akumulátoru bychom byli opravdu na polovině dnešní ceny nejlevnějšího Li-Ion aku (tedy té možnosti, která vykazuje nejnižší pokles, tedy tu nejvíc "nepřátelskou" možnost vůči Na-Ion).
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(1)
ďakujem za celkom dobrý príspevok.
Keďže prvé elektro čo kúpim bude asi mestské pre manželku, kde by stačila batéria okolo 30kwh, tak cena batérie výrobná by bola okolo 1500 euro, čo je super cena, takže také mestské čínske vozítko by sa dostalo niekde na 10-12.000 euro, to by som bral...
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)