reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Oculus přestal bránit hrám fungovat na jiných headsetech

27.6.2016, Libor Pánek, aktualita
Oculus přestal bránit hrám fungovat na jiných headsetech
Původně software od Oculusu u některých her vždy kontroloval, zdali je k počítači skutečně připojen Oculus Rift, a nikoliv třeba HTC Vive. Pokud byl detekován jiný headset, hra se nespustila.
U konzolí se přirozeně počítá s tím, že výrobci budou mít exkluzivní hry, aby přilákali hráče ke koupi právě jejich hardwaru. U počítačů nic takového neexistovalo, dokud se Oculus nerozhodl odříznout konkurenci od některých exkluzivních herních titulů.

To se ale změnilo s aktualizací na Oculus Runtime 1.5, kde byla kontrola odstraněna. To následně potvrdilo i zastoupení Oculusu. Jedná se o celkem zajímavé rozhodnutí, když Oculus ještě na E3 představoval další exkluzivní hry.





Je ale dobře, že Oculus naslouchá lidem, kterým se toto omezení pochopitelně nelíbilo. Stejně tak se nelíbilo ani zakladateli společnosti Oculus Palmerovi Luckeymu. Ten tvrdil, že odvětví her pro virtuální realitu je natolik mladé, že nemá smysl bránit kompatibilitě napříč různými headsety. Nyní se spíše potřebuje toto odvětví rozjet.

Na druhou stranu Oculus tvrdí, že pro dlouhodobý úspěch je důležité si chránit obsah. Naštěstí pro uživatele ochranu, která brání v hraní her na jiných headsetech, už zavést nehodlá. Stejně ale myslí na základní ochranu svého obsahu.

Zdroj: Engadget
reklama
reklama