reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Oculus Rift a Kinect dostanou vaše tělo do virtuálního světa

, , aktualita
Oculus Rift a Kinect dostanou vaše tělo do virtuálního světa
Každou chvíli se objeví zajímavá novinka spojená s VR headsetem Oculus Rift. Ta poslední zahrnuje také senzory Kinect, které dokáží přenést tělo uživatele do virtuálního světa, čili ten bude opravdu vidět své ruce a nohy.
Oculus Rift a Kinect dostanou vaše tělo do virtuálního světa
Jedním z problémů virtuální reality je, že jsme v ní odtrženi od vlastního těla. Můžeme sice vnímat okolí, ale neexistuje žádný univerzální systém, díky němuž bychom mohli ve virtuální realitě vidět i vlastní tělo. Pohyby rukou mohou ale detekovat různé pohybové ovladače, ovšem nový systém Olivera Kreylose má přeci jen výrazně lepší potenciál, i když je zatím daleko od dokonalosti.





Oliver Kreylos spojil hned tři senzory Microsoft Kinect, které dokáží vytvořit prostorový obraz jeho postavy a přenést ji do virtuálního světa. Tento obraz je zatím poněkud rozpadlý a neostrý, ovšem i tak můžeme ve videu vidět, že VR headset dokáže zobrazit tělo ve virtuálním světě tak, jako bychom ho vnímali v tom opravdovém. Nejlépe to ale bude vidět na videu:


Systém, na nějž jsou napojeny senzory Kinect, je založen na 3,5GHz Core i7, 8 GB RAM, NVIDIA GeForce a linuxovém OS. Napojen je pak na další server, který sleduje pozici a orientaci hlavy a dohromady všechny tyto informace a data poslouží k tomu, aby se mohl spojit virtuální svět s obrazem postavy, která je do něj promítána. Kreylos také uvádí, že se zpožděním tu není problém, takže pohyby našeho virtuálního avatara by neměly zaostávat. To prý díky tomu, že k vytvoření postavy je využitý prostý obraz a ne vytvořená kostra, kterou Xbox běžně využívá k ovládání.

Máme tu tedy další krok k vytvoření opravdu věrné virtuální reality, a to stále v době, kdy samotný headset ještě ani není na trhu. A je příjemné sledovat, jak rychle vývoj postupuje.

Zdroj: Tom's Hardware

reklama
reklama
reklama