Oculus Rift přijde začátkem roku 2016 vyzbrojen i hrami
7.5.2015, Jan Vítek, aktualita
Společnost Oculus oznámila, že se chystá vypustit do světa svůj VR headset Oculus Rift na začátku příštího roku. Vedle toho jsme se mohli také dozvědět, že firma si pro něj připraví vlastní hry, takže se podívejme na to, co vše si pro nás chystá.
Na pořádný headset herní komunita stále čeká a i když je v této oblasti stále živo, jde pouze o přísliby do budoucna a velké plány několika firem a start-upů. Mezi vedoucí společnosti můžeme stále počítat firmu Oculus, která již nějaký ten pátek patří pod Facebook. Finance tedy pro ni nejspíše nejsou velký problém, ale i tak vývoj jejího VR headsetu trvá déle, než bylo před lety slibováno, ale tomu se ani nelze divit, však jde o třídu hardwaru, která už se několikrát neúspěšně pokoušela na trhu prorazit.
Nyní ale bylo oznámeno, že Rift přijde na trh v první čtvrtině příštího roku a předobjednávky bude firma přijímat od konce tohoto roku, takže to vypadá, že se vývoj prvního modelu už skutečně blíží ke konci. Firma také již zveřejnila fotografii prý již hotové verze, která má být velmi podobná prototypu Crescent Bay, ale není to z ní příliš vidět. Senzory už nejsou viditelně označeny, takže celý headset má mít černou barvu a přední část byla trošku zakulacena.
Oculus také ohlásil, že finální verze bude mít vylepšený systém sledování polohy a pohybu, který bude využitelný pro sezení i stání a také se u ní zaměřil na ergonomii, aby nás snad headset po chvíli netlačil. Z posledního prototypu zůstala vestavěná sluchátka a také viditelný posuvný ovladač pro nastavení čoček. Firma ale zatím nezveřejnila finální specifikace nebo informace o softwarové výbavě a možná že se tak stane na E3 příští měsíc, kde se má Oculus objevit.
Vedle toho všeho ale firma už ohlásila, že vyvíjí vlastní herní tituly pro headset Rift a lze očekávat, že ty poslouží především k tomu, aby demonstrovaly možnosti nové technologie. Přijdou také jako startovní sada, která má přijít jako předvoj her od ostatních vývojářů, však samotný headset bez potřebného obsahu by byl nepoužitelný. Prvním zmíněným titulem byl HeroBound (na obrázku), což je 3D dungeon, který je k dispozici i pro Gear VR od Samsungu, přičemž Oculus Rift má mít k dispozici jeho vylepšenou verzi.
Mluvilo se také o vstupních zařízeních, která se budou pro ovládání her využívat. Zde firma Oculus přiznává, že ještě není jasno a také to vypadá, že je v tomto trošku pozadu. Rift nedokáže třeba zobrazit ve virtuální realitě ruce, jejichž pohyb by odpovídal realitě, což by bylo v řadě připadů nejlepší a nejpřirozenější řešení, které řeší třeba Google a Leap Motion pomocí infračervené kamery.
Očekává se, že konečná verze Riftu přijde na trh vybavena nějakým ovladačem a jako nejvíce pravděpodobný se jeví headset, a to z očividných důvodů. Vedle toho budou mít otevřenou cestu i výrobci periferií, ale ty přijdou až později po samotném headsetu. Oculus ale tuto oblast nepodceňuje a prý má dlouhodobý plán vývoje vstupních zařízení.
A nakonec tu máme jako obvykle otázku ceny. Výrobce uvedl, že Rift má být "cenově dostupný", ovšem i tak prý nepůjde o nic levného vzhledem k tomu, že to bude "hi-end produkt". Vypadá to tedy, že dřívejší informace o 300 dolarech neplatí. Samozřejmě také budeme muset mít k dispozici výkonné PC, které dokáže nakrmit displej headsetu, přičemž otázka je, jaké rozlišení ten nabídne.
Zdroj: Tom's Hardware
Nyní ale bylo oznámeno, že Rift přijde na trh v první čtvrtině příštího roku a předobjednávky bude firma přijímat od konce tohoto roku, takže to vypadá, že se vývoj prvního modelu už skutečně blíží ke konci. Firma také již zveřejnila fotografii prý již hotové verze, která má být velmi podobná prototypu Crescent Bay, ale není to z ní příliš vidět. Senzory už nejsou viditelně označeny, takže celý headset má mít černou barvu a přední část byla trošku zakulacena.
Oculus také ohlásil, že finální verze bude mít vylepšený systém sledování polohy a pohybu, který bude využitelný pro sezení i stání a také se u ní zaměřil na ergonomii, aby nás snad headset po chvíli netlačil. Z posledního prototypu zůstala vestavěná sluchátka a také viditelný posuvný ovladač pro nastavení čoček. Firma ale zatím nezveřejnila finální specifikace nebo informace o softwarové výbavě a možná že se tak stane na E3 příští měsíc, kde se má Oculus objevit.
Vedle toho všeho ale firma už ohlásila, že vyvíjí vlastní herní tituly pro headset Rift a lze očekávat, že ty poslouží především k tomu, aby demonstrovaly možnosti nové technologie. Přijdou také jako startovní sada, která má přijít jako předvoj her od ostatních vývojářů, však samotný headset bez potřebného obsahu by byl nepoužitelný. Prvním zmíněným titulem byl HeroBound (na obrázku), což je 3D dungeon, který je k dispozici i pro Gear VR od Samsungu, přičemž Oculus Rift má mít k dispozici jeho vylepšenou verzi.
Mluvilo se také o vstupních zařízeních, která se budou pro ovládání her využívat. Zde firma Oculus přiznává, že ještě není jasno a také to vypadá, že je v tomto trošku pozadu. Rift nedokáže třeba zobrazit ve virtuální realitě ruce, jejichž pohyb by odpovídal realitě, což by bylo v řadě připadů nejlepší a nejpřirozenější řešení, které řeší třeba Google a Leap Motion pomocí infračervené kamery.
Očekává se, že konečná verze Riftu přijde na trh vybavena nějakým ovladačem a jako nejvíce pravděpodobný se jeví headset, a to z očividných důvodů. Vedle toho budou mít otevřenou cestu i výrobci periferií, ale ty přijdou až později po samotném headsetu. Oculus ale tuto oblast nepodceňuje a prý má dlouhodobý plán vývoje vstupních zařízení.
A nakonec tu máme jako obvykle otázku ceny. Výrobce uvedl, že Rift má být "cenově dostupný", ovšem i tak prý nepůjde o nic levného vzhledem k tomu, že to bude "hi-end produkt". Vypadá to tedy, že dřívejší informace o 300 dolarech neplatí. Samozřejmě také budeme muset mít k dispozici výkonné PC, které dokáže nakrmit displej headsetu, přičemž otázka je, jaké rozlišení ten nabídne.
Zdroj: Tom's Hardware